چند قانون نوشتن برای سئو سایت فروشگاهی

/ / مطالب سئو
سئو سایت فروشگاهی

نوشتن برای سئو سایت فروشگاهی قطعا با موارد دیگر متفاوت است. بیشترین توجه نویسنده غیر وبمستر بر روی سوژه است تا کلمات و حتی ترفندهای بهینه سازی سایت در هنگام نوشتن؛ اما این مسئله در نوشتن برای سئو سایت متفاوت است و به شدت تاثیر متن نهایی متفاوت خواهد شد.

نوشتن و محتوا نویسی برای سئو سایت فروشگاهی کاملا متفاوت است. ابتدا برای خود هدف مشخص کنید که برای چه کلیدواژه ای میخواهید در گوگل رتبه بگیرید؟

نوشتن برای یک سایت شرکتی با یک سایت فروشگاهی که محصولات متفاوت و گاهی شبیه به هم زیاد دارد، کاملا متفاوت است. در هنگام نوشتن برای سئو سایت فروشگاهی ، محصول را فراموش نکنید. در واقع محتوا را در همان چهار چوب محصول حفظ کنید. از ویژگی های محصول غافل نشوید، به مزایا و امکانات محصول در نوشتن دقت زیادی کنید. محتوای نوشتاری هر محصول باید کاملا مجزا و غیر تکراری باشد. سعی نکنید یک قالب نوشتاری را برای هر محصول تکرار کنید.

عنوان محصول در سئو چگونه نوشته می شود؟

یک سایت فروشگاهی که محصولات بسیاری دارد ممکن است با مشکل تکراری بودن عناوین صفحات برخورد کند که در این صورت رتبه خوب در گوگل به دست نخواهد آورد. برای حل این مشکل تا جای ممکن ویژگی های محصول را چاشنی عنوان محصول کنید و حتی اگر سال ساخت محصول جدید است حتما آن را در عنوان بیاورید.

توضیحات متا در هر محصول باید چگونه باشد؟

توضیحات متا برای هر محصول را فراموش نکنید؛ توضیحات متا در نمایش گوگل بسیار مهم و حیاتی است. مخصوصا اگر سایت شما فروشگاهی باشد این اهمیت دو چندان خواهد شد. زیرا با این قطعه می توانید کلیک بیشتری را دریافت کنید و فروش خود را بالا ببرید.

قالب توضیحات متا سایت فروشگاهی

  1. کلیدواژه را در توضیحات متا اضافه کنید.
  2. توضیح کوتاه و عالی برای معرفی محصول بنویسید.
  3. اگر قیمت محصول شما از دیگران بهتر است حتما آن را در توضیحات متا وارد کنید. البته با توجه به نوسانات قیمت باید وقت زیادی برای تصحیح دوباره آن هنگام تغییر قیمت ها بگذارید. و نکته دیگر اینکه به هیچ عنوان قیمت متفاوت با قیمت نوشته شده در صفحه محصول وارد نکنید.؛ مثلا قیمت توضیحات متا را پایین و قیمت اصلی هنگام خرید محصول را بالاتر ننویسید. این کار نرخ فرار و اعتبار سایت را به شدت کاهش می دهد. برای اینکه این مشکل را حل کنید بهتر است از داده های ساختار یافته ( Schema ) در محصولات خود استفاده کنید. در این صورت قیمت در نمایش گوگل همیشه با قیمت نوشته شده در سایت مطابقت دارد.
  4. از واقعیات دور نشوید و بزرگنمایی را در توضیحات متا کنار بگذارید.

با قدرت تصاویر سئو سایت را بالا ببرید

تصاویر همیشه مورد توجه بوده اند. به خاطر سپردن و درک تصاویر برای مردم راحت تر است. وقت کمتری می برد و در یک نگاه انبوهی از سوالات مشتری پاسخ داده می شود.

  1. از عکس های با کیفیت ، یک فرم و یک اندازه در بدنه محتوای خود استفاده کنید.
  2. متن جایگزین یا همان alt عکس را وارد کنید.
  3. متن جایگزین حداقل یکبار برای عکس شاخص محصول ، کلیدواژه انتخابی باشد.
  4. متن جایگزین عکس محصول توضیح معرفی محتوای در عکس باشد.
  5. نام فایل عکس را متناسب با محصول و انگلیسی وارد نماید. ( متاسفانه نام فایل در بیشتر مواقع هنگام آپلود و ذخیره سازی به مشکل میخورد)
  6. عکس های محصول از بهترین زاویه ها و با جزئیات بالا تهیه شوند.
  7. از عکس اینترنتی که بین اکثر سایت ها اشتراکی است استفاده نکنید.
  8. قالب مشخص با رنگ سازمانی برای عکس محصولات خود استفاده کنید.
  9. حجم عکسهای محصول را بهینه کنید تا هر شخصی با سرعت اینترنت خود بتواند به سرعت عکس محصول را ببینید.

اطلاعات عمومی و علمی در معرفی محصولات ننویسید

اگر فکر می کنید مشتری برای خرید محصول علاقه ای به تاریخچه کشف آن محصول دارد ، سخت در اشتباه هستید. مثلا اگر محصول روشنایی می فروشید ، نوشتن اینکه ادیسون آن را اختراع کرده چیزی جز ترک مشتری به همراه ندارد و نرخ بانس ریت سایت شما را بالا می برد.

برخی کلمات در گوگل جنبه علمی و تحقیقاتی دارند ، سعی کنید محتوای علمی محصول و اطلاعات عمومی محصول را در وبلاگ فروشگاه بنویسید.

فیلم معرفی محصول بسازید و در صفحه محصول قرار دهید.

یک فروش خوب زمانی اتفاق می افتد که بتوانید اطلاعات درست و شفافی به مشتری بدهید. این کار خیلی ساده است ، محصول را در فیلمی کوتاه بصورت واقعی به نمایش بگذارید و سعی کنید در فیلم از نحوه استفاده محصول در واقعیت برای مشتری حس بهتر و مطمئن تری بدهید.

محتوا فقط نوشتن و نویسندگی نیست ، گاهی تولید یک فیلم و یک عکس خوب ، کاری به مراتب سخت تر و قطعا بهتر خواهد بود.

قالب چیدمان هر محتوای محصول در فروشگاه اینترنتی

چیدمان یکسان در محتوای خود داشته باشید ، مثلا فیلم اگر آخر محصول است ، برای همه محصولات یکسان باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *