نوشتن برای سئو سایت فروشگاهی

8 قانون تولید محتوا و نوشتن برای سئو فروشگاهی

نوشتن برای سئو فروشگاهی قطعا با موارد دیگر تولید محتوا و ارتقا سایت در گوگل کاملا متفاوت است. قبل از شروع نوشتن برای سئو فروشگاهی ابتدا برای خود هدف مشخص کنید که برای چه کلیدواژه ای میخواهید در گوگل رتبه بگیرید؟

چرا نوشتن برای سئو فروشگاهی با دیگر انواع محتوا نویسی متفاوت است؟

نوشتن برای یک سایت شرکتی با نوشتن برای سئو فروشگاهی که محصولات متفاوت و گاهی شبیه به هم زیاد دارد، کاملا متفاوت است. در هنگام نوشتن برای سئو فروشگاهی ، محصول را فراموش نکنید. در واقع محتوا را در همان چهار چوب محصول حفظ کنید.

از ویژگی های محصول غافل نشوید، به مزایا و امکانات محصول در هنگام نوشتن برای سئو فروشگاهی دقت زیادی کنید. محتوای نوشتاری هر محصول باید کاملا مجزا و غیر تکراری باشد. سعی نکنید یک قالب نوشتاری را برای هر محصول تکرار کنید.

عنوان محصول در نوشتن برای سئو فروشگاهی چگونه است؟

سئو فروشگاه اینترنتی که محصولات بسیاری دارد، ممکن است با مشکل تکراری بودن عناوین صفحات برخورد کند که در این صورت برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل شانس بالایی نداشته باشد و رتبه خوبی در گوگل به دست نخواهد آورد. برای حل این مشکل تا جای ممکن ویژگی های محصول را چاشنی عنوان محصول کنید و حتی اگر سال ساخت محصول جدید است حتما آن را در عنوان بیاورید.

نوشتن برای سئو سایت فروشگاهی

سعی نکنید هنگام تولید محتوا و نوشتن برای سئو فروشگاهی از عناوین وب سایت های دیگر کپی کنید، هر چقدر عنوان شما متفاوت باشد ، تشخیص آن راحت تر است.

در نوشتن برای سئو فروشگاهی عنوان محصول باید شامل کلمات کلیدی مرتبط از تحقیقات کلمات کلیدی شما باشد.

اطلاعات مهم مانند نام های تجاری، رنگ ها و اندازه ها را به حداقل برسانید. تعداد بیش از حد رنگ یا شماره مدل، جستجوگر را از خواندن عنوان محصول باز می دارد.

تا می توانید آن را ساده نگه دارید — برای مثال اگر محصول فقط در یک اندازه موجود است یا نام تجاری مرتبطی ندارد، آن اطلاعات را از عنوان خارج کنید.

تا حد امکان از انواع کلمات کلیدی خودداری کنید . یک عبارت کلیدی هدف باعث می شود عنوان آنقدر طولانی نباشد که جستجوگران آن را نخوانند.

توضیحات متا در هر محصول باید چگونه باشد؟

توضیحات متا در هنگام نوشتن برای سئو فروشگاهی، هر محصول را فراموش نکنید؛ توضیحات متا در نمایش گوگل بسیار مهم و حیاتی است. مخصوصا اگر سایت شما فروشگاهی باشد این اهمیت دو چندان خواهد شد. زیرا با این قطعه کوتاه متن می توانید کلیک بیشتری را دریافت کنید و فروش و همچنین سئو فروشگاهی خود را بالا ببرید.

قالب توضیحات متا سئو فروشگاهی

پس از نوشتن برای سئو فروشگاهی، رعایت نوشتن بهترین قالب برای توضیحات متا محصول، بسیار حائز اهمیت است. گاهی این توضیحات متا محصول است که سرنوشت فروش را تغییر می دهد. بد ترین کار در این شرایط، کپی کردن مقداری از متن ابتدای صفحه برای توضیحات متای محصولات می باشد که متاسفانه در اکثر سایتها چه فروشگاهی و چه سایتهای دیگر دیده می شود.

فراموش نکنید ، محصول برای فروش به معرفی نیاز دارد و تنها ابزار شما در گوگل برای معرفی محصولاتتان، نوشتن درباره محصول است. در این قطعه کوتاه باید متنی را بنویسید که معرف بهترین صفات محصول باشد.

  1. کلیدواژه را در توضیحات متا اضافه کنید. ( ترجیحا ابتدا)
  2. توضیح کوتاه و عالی برای معرفی محصول بنویسید.
  3. اگر قیمت محصول شما از دیگران بهتر است حتما آن را در توضیحات متا وارد کنید. البته با توجه به نوسانات قیمت باید وقت زیادی برای تصحیح دوباره آن هنگام تغییر قیمت ها بگذارید. به هیچ عنوان قیمت متفاوت با قیمت نوشته شده در صفحه محصول وارد نکنید. مثلا قیمت توضیحات متا را پایین و قیمت اصلی هنگام خرید محصول را بالاتر ننویسید. این کار نرخ فرار و اعتبار سایت را به شدت کاهش می دهد. برای اینکه این مشکل را حل کنید بهتر است از داده های ساختار یافته ( Schema ) در محصولات خود استفاده کنید. در این صورت قیمت در نمایش گوگل همیشه با قیمت نوشته شده در سایت مطابقت دارد.
  4. از واقعیات دور نشوید و بزرگنمایی را در توضیحات متا کنار بگذارید.

با قدرت تصاویر، میزان موفقیت نوشتن برای سئو فروشگاهی را بالا ببرید

نوشتن برای سئو سایت فروشگاهی

در هنگام نوشتن برای سئو فروشگاهی عکس های مختلف از محصول را فرامش نکنید. تصاویر همیشه مورد توجه بوده اند. به خاطر سپردن و درک تصاویر برای مردم راحت تر است، وقت کمتری می برد و در یک نگاه انبوهی از سوالات مشتری پاسخ داده می شود.

  1. از عکس های با کیفیت ، یک فرم و یک اندازه در بدنه محتوای خود استفاده کنید.
  2. متن جایگزین یا همان alt عکس را وارد کنید.
  3. متن جایگزین حداقل یکبار برای عکس شاخص محصول ، کلیدواژه انتخابی باشد.
  4. متن جایگزین عکس محصول توضیح معرفی محتوای در عکس باشد.
  5. نام فایل عکس را متناسب با محصول و انگلیسی وارد نماید. ( متاسفانه نام فایل در بیشتر مواقع هنگام آپلود و ذخیره سازی به مشکل میخورد)
  6. عکس های محصول از بهترین زاویه ها و با جزئیات بالا تهیه شوند.
  7. از عکس اینترنتی که بین اکثر سایت ها اشتراکی است استفاده نکنید.
  8. قالب مشخص با رنگ سازمانی برای عکس محصولات خود استفاده کنید.
  9. حجم عکسهای محصول را بهینه کنید تا هر شخصی با سرعت اینترنت خود بتواند به سرعت عکس محصول را ببینید.

یک تصویر با کیفیت بالا، تصویری است که بزرگ و واضح باشد. معمولاً این بدان معنی است که شما به تصویری با پیکسل های زیاد نیاز دارید تا تصویر شفاف باشد و مبهم به نظر نرسد.

8 قانون تولید محتوا و نوشتن برای سئو فروشگاهی

در مقابل، یک تصویر ارزشمند، تصویر باکیفیتی است که اطلاعاتی را ارائه می‌کند – چه به صورت بصری، چه با فراخوان یا هر دو – که به مشتری کمک می‌کند تا محصول را ببیند و درک کند بدون اینکه بتواند آن را در دستان خود نگه دارد.

عکس‌ اصلی محصول

این اولین عکسی است که جستجوگر می‌بیند، بنابراین مطمئن شوید که یک تصویر بزرگ است و محصول در اکثر تصویر نشان داده شده است (بیش از ۸۵٪ تصویر باید شامل محصول باشد).

عکس‌های اضافی محصول

این تصاویر فرصتی برای شما هستند که زوایای مختلف محصول خود را به خریداران بالقوه‌تان نشان دهید و تصاویری را با پیام‌هایی اضافه کنید که ویژگی‌ها و حتی مزایا متفاوت را توصیف می‌کنند.

تصاویر برند محصول

اینها تصاویری هستند که در بخش «نام تجاری» فهرست محصول شما نمایش داده می شوند و باید بخشی از استراتژی بهینه سازی فهرست شما باشند. از این بخش غافل نشوید می‌توانید تصاویری را به نمایش بگذارید که باعث می‌شود شما قابل اعتمادتر به نظر برسید، مانند تصاویر تضمین رضایت یا سیاست بازگشت وجه.

تصاویر توضیحات محصول

این مکان عالی برای گسترش عکس های محصول اضافی شما است. شما می توانید بر روی نمایش مشتریانی که با محصول خود در تعامل هستند تمرکز کنید و می توانید تصاویر دقیقی را با تمام ویژگی های محصول نشان داده شده اضافه کنید. همچنین می توانید از این برای ایجاد یک داستان در مورد مشتری به صورت عکس استفاده کنید – مجموعه ای از تصاویر که تغییر زندگی مشتری را در نتیجه خرید این محصول نشان می دهد.

اطلاعات عمومی و علمی در معرفی محصولات ننویسید

اگر فکر می کنید مشتری برای خرید محصول علاقه ای به تاریخچه کشف آن محصول دارد ، سخت در اشتباه هستید. مثلا اگر محصول روشنایی می فروشید ، نوشتن اینکه ادیسون آن را اختراع کرده چیزی جز ترک مشتری به همراه ندارد و نرخ بانس ریت سایت شما را بالا می برد.

برخی کلمات در گوگل جنبه علمی و تحقیقاتی دارند ، سعی کنید محتوای علمی محصول و اطلاعات عمومی محصول را در وبلاگ فروشگاه بنویسید.

توضیحات محصول را با جزئیات بنویسید

یکی از نکات مهم سئو فروشگاهی نوشتن جزئیات محصول است که علاوه بر عبارات کلیدی باید دارای ویژگی ها و مزایا باشد. ویژگی های محصول جزئیاتی در مورد آنچه محصول دارد یا انجام می دهد می باشد. این با مزایا فرق دارد، یعنی اینکه چگونه یک محصول می تواند زندگی خریدار را تغییر دهد.

ویژگی ها برای هر توضیح محصول ضروری است. خریداران بالقوه شما باید ببینند که محصول شما حداقل نیازهای آنها را برای چیزی که می خرند برآورده می کند.

فیلم معرفی محصول بسازید و در صفحه محصول قرار دهید.

یک فروش خوب زمانی اتفاق می افتد که بتوانید اطلاعات درست و شفافی به مشتری بدهید. این کار خیلی ساده است ، علاوه بر نوشتن برای سئو فروشگاهی، محصول را در فیلمی کوتاه بصورت واقعی به نمایش بگذارید و سعی کنید در فیلم از نحوه استفاده محصول در واقعیت برای مشتری حس بهتر و مطمئن تری بدهید.

محتوا فقط نوشتن و نویسندگی نیست ، گاهی تولید یک فیلم و یک عکس خوب ، کاری به مراتب سخت تر و قطعا بهتر خواهد بود.

قالب چیدمان هر محتوای محصول در فروشگاه اینترنتی

قالب چیدمان هر محتوای محصول در فروشگاه اینترنتی

در هنگام نوشتن برای سئو فروشگاهی، چیدمان یکسان در محتوای خود داشته باشید ، مثلا فیلم اگر آخر محصول است ، برای همه محصولات یکسان باشد. این کار باعث می شود که مشتریان برای دیدن ویدیو هر محصول به راحتی به آن دسترسی داشته باشند. همچنین از مشخصات فنی و حتی نظرات خریداران در جای مناسب و دسترسی آسان استفاده کنید.

تحقیق کلمات کلیدی برای محصول انجام دهید

کلمات کلیدی برای سئو فروشگاهی که منجر به فروش می شوند با دیگر کلمات، متفاوت هستند، زیرا هدف جستجوی واضحی دارند، در واقع مردم به دنبال خرید هستند، بنابراین برای انجام تحقیقات کلمات کلیدی خود به ابزارهای مختلفی نیاز دارید.

روش‌هایی وجود دارد که می‌توانید برای انجام تحقیقات کلمات کلیدی برای یک محصول در فروشگاه خود برای یافتن کلمات کلیدی مناسبی که خریداران بالقوه شما به دنبال آن هستند، استفاده کنید. به عنوان مثال، keyword.io یک ابزار تحقیقاتی عالی است.

قبل از نوشتن برای سئو فروشگاهی و قبل از اینکه شروع به نوشتن درباره محصول خاص نماید، ابتدا درباره آن محصول تحقیق کنید. در واقع شناخت نیاز مشتری برای خرید محصول فوق را بشناسید.

تا جای ممکن حتما مطمئن شوید که چه کلمه ای دقیقا توسط کاربران جستجو می شود. اگر بتوانید این راز مهم را بدانید قطعا فروش متفاوتی خواهید داشت.

توجه داشته باشید برخی کلمات در هنگام نوشتن برای سئو فروشگاهی جنبه تحقیقاتی دارند. مثلا فردی که قصد خرید محصول خاصی را دارد ممکن است ابتدا شروع به جستجو کلماتی کند که به شناخت کیفیت محصول و حتی نحوه استفاده از آن منتهی می شود.

کلماتی که جنبه تحقیقاتی دارند، معمولا منجر به فروش نمی شوند. سعی کنید در کلماتی سرمایه گذاری کنید که دقیقا در مواقع خرید از آن استفاده می شود.

با نوشتن نکات اشتباه در متن معرفی محصول، فروشگاه خود را در خطر انتقاد قرار ندهید

قبل از شروع نوشتن برای سئو فروشگاهی، درباره محصول خود تحقیق کنید. در واقع کاملا محصول را بررسی کنید و سعی کنید اطلاعاتی بنویسید که واقعا در مورد محصول فوق صدق می کند. از نوشتن کلماتی مثل بهترین کیفیت و یا تبلیغ بدون پشتوانه محصول بپرهیزید. این کار باعث بالا رفتن انتقادات از محصول و مغایرت با نوشته های شما خواهد داشت.

5/5 – (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *