سئو وبلاگ

سئو وبلاگ چیست؟

سئو وبلاگ یک استراتژی برای وبلاگ نویسانی است که می خواهند ترافیک، سرنخ و فروش بیشتری از طریق موتورهای جستجو ایجاد کنند. این در مورد ایجاد محتوایی است که هم برای کاربران ارزشمند باشد و هم Google. برای اطلاعات بیشتر جهت سئو وبلاگ با آپسئو همراه باشید.

سئو وبلاگ برای جستجو مستلزم آن است که بسیاری از جنبه های مختلف استراتژی محتوای خود را در نظر بگیرید. این چیزی بیش از تحقیق کلمات کلیدی است. الگوریتم‌های جستجوی امروزی بسیاری از عوامل رتبه‌بندی مختلف را در نظر می‌گیرند – مانند اعتبار، قدرت، تخصص و موارد دیگر .

وبلاگ نویسی برای نمایش در SERP ها (صفحات نتایج موتورهای جستجو) به کار و نظم نیاز دارد. وبلاگ نویسی نوعی بازاریابی محتواست که به ایجاد محتوای مفید و ارزشمندی گفته می شود.

تلاش های سئو وبلاگ شما نباید فقط بر روی رضایت موتورهای جستجو متمرکز شود. در عوض، سئو وبلاگ باید روی کمک به مخاطبان شما متمرکز شود. اگر این کار را انجام دهید، بسیاری از عوامل سئو وبلاگ خودبخود اتفاق می افتد. در اینجا چند نکته سئو وبلاگ وجود دارد که به شما کمک می کند رتبه بندی سریع را شروع کنید.

آیا برای کسب و کار های کوچک وبلاگ نویسی نیاز است؟

بسیاری از صاحبان کسب و کار های کوچک از خود من میپرسند “وبلاگ چیست؟” یا “آیا باید داخل سایت در مورد کسب و کارم صفحه وبلاگ بگذارم”.

یک وبلاگ فقط نوشتن اطلاعات مربوط به کسب و کار شما در سایت است.

من به طور مداوم در ساخت وبلاگ از بی میلی بسیاری از کسب و کارهای کوچک شگفت زده می شوم. من چیزهایی مانند “من وقت ندارم وبلاگ بگذارم”، “وبلاگ نویسی در صنعت من حساس نیست”، و گاهی اوقات حتی ناگهان “چه خبر است در وبلاگ؟” را میشنوم.

واقعیت این است که اگر شرکت شما محصولات و خدمات منحصر به فرد ارائه می کند باید وبلاگ نویسی کنید.

البته، بازده کلی سرمایه گذاری در وبلاگ نویسی ، هر کسب و کار با کسب و کار دیگر متفاوت است. اما 6 مزیت عمده برای وبلاگ نویسی شرکت ها وجود دارد که نباید نادیده گرفته شود:

1. به دست آوردن کاربرانی با شناخت کافی نسبت به کسب و کارتان

هر پست در وبلاگ یک شناخت کلی از تفکر شما ، یکپارچگی شخصی ، طنز و بینش حرفه ای است. به عنوان مثال، خلاصه ای از روند اخیر در صنعت شما و یا واکنش به یک مقاله خبری می تواند یکی از پست های بسیار مؤثر باشد.

2. نظرات کاربران و مشتریان را می شنوید

اگر شما با استفاده از وبلاگ نویسی علاقه مندانی پیدا کردید ، باید بدانید خوانندگان گزینه ای برای نظر دادن در مورد هر مقاله می باشند. افرادی که در بلاگتان نظر می دهند ممکن است منجر به فروش شوند، یا آنها فقط ممکن است نظرات شما را به چالش بکشند یا از آنها حمایت کنند. در هر صورت، نظرات کاربران را بشنوید ، چون نظرات کاربران برای گوگل هم مهم است.

چرا نظرات کاربران و مشتریان مهم است؟

3. هر مقاله در وبلاگ یک فرصت در جستجوی گوگل است

تعداد زیادی از افراد در اینترنت آنلاین هستند و تعداد زیادی از آن ها چیزهای مختلفی را جستجو می کنند. شما نمیتوانید سایت خود را برای هر واژه جستجو طولانی تر بهینه سازی کنید، اما مطمئنا می توانید پست های وبلاگ را با هدف قرار دادن عبارات کلیدی که به احتمال زیاد افراد خاصی را جذب می کنند، بنویسید.

4. وبلاگ ها طعمه خوبی برای جمع آوری بک لینک هستند

وب سایت ها یا وبلاگ نویسان به صفحه “محصولات و خدمات” در یک وب سایت شرکتی لینک خواهند کرد. مردم به تبلیغات شرکت پیوند نمی دهند. از سوی دیگر، یک مقاله خوب در وبلاگ، اطلاعات علمی و صنعتی یا انتقاد درباره یک موضوع گزینه خوبی برای بلاگ نویسان است تا مقاله های شما را لینک کنند زیرا آنها جالب و آموزنده هستند و نه تبلیغات بیش از حد شرکت های بزرگ و یا متمرکز به فروش. مزیت این کار برای شما این است که پیوندهای بیشتر یا همان بک لینک به معنی رتبه بندی بهتر در موتور های جستجو و ترافیک بیشتر سایت است، که منجر به فروش بیشتر می شود.

5) علامت تجاری خود را انسان دوستانه به نمایش بگذارید

وبلاگ ها فرصتی برای یک شرکت ارائه می دهند که در آن، بخش عمیق، مفید و متفکرانه خود را ارائه می دهند. از طریق یک وبلاگ، با توجه کردن به احساسات مردم و فرهنگ ، چشم انداز شرکت شما را می بیند. وبلاگ ها می توانند نام تجاری را انعطاف پذیر کنند.

6) در گوگل، محتوای تازه تر = وب سایت بهتر

گوگل به طور مرتب وب سایت هایی را که به دنبال محتوای جدید و به روز شده هستند را می خزد ، به طور کلی، بهتر است گوگل وب سایت شما را تا حد ممکن بخزد. سایتهایی که خزیدن را بیشتر تجربه می کنند، به روز رسانی های مکرر و قدرت بیشتری دارند. وبلاگ ها به طور مرتب تضمین می کنند محتوای تازه در سایت شما وجود دارد.

سئو وبلاگ

از حوزه تخصصی خود دور نشوید

یکی از نکات مهم در سئو وبلاگ، انتشار مداوم محتوایی در مورد یک موضوع خاص است، این مسئله به Google اجازه می‌دهد بداند که شما در آن یک مرجع هستید. به نحوه عملکرد رسانه های اجتماعی فکر کنید. وقتی صفحه ای را پیدا می کنید که دوست دارید و آن را دنبال می کنید، معمولاً محتوایی در مورد یک موضوع خاص دارد.

خوشه های موضوعی بسازید

در موضوع تخصصی خود جهت سئو وبلاگ، موضوعات فرعی خواهید داشت. به عنوان مثال، اگر موضوع شما سئو است، پس موضوعات فرعی مانند سئو عکس یا سئو ویدیو خواهید داشت.

هر یک از این زیرموضوعات، موضوعات فرعی بیشتری خواهد داشت. به عنوان مثال، سئوی ویدئو ممکن است یک موضوع فرعی از سئوی یوتیوب یا سئوی ویدئویی داخل مطلب شده داشته باشد.

هنگامی که در حال ایجاد یک کلاستر موضوعی هستید، یک موضوع فرعی اصلی مانند سئوی ویدیو را انتخاب می کنید و مقالات دیگری را می نویسید که مرتبط با آن موضوع هستند. این به پوشش طیف وسیعی از اطلاعاتی که کاربران شما ممکن است به دنبال آن باشند کمک می کند.

سپس، با پیوند داخلی به آن موضوع فرعی از سایر موضوعات مرتبط در سایت خود، دو کار را انجام می دهید:

  • شما به بازدیدکنندگان خود راه های آسانی برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد یک موضوع خاص ارائه می دهید.
  • شما با موتورهای جستجو ارتباط برقرار می کنید که موضوع فرعی اصلی را صفحه مهمی در وب سایت خود می دانید.
سئو وبلاگ برای فروش بیشتر

برای سئو وبلاگ هر پست را برای یک کلمه کلیدی بهینه کنید

تحقیق کلمات کلیدی فرآیند استفاده از ابزارهای SEO مانند Moz یا Semrush برای کشف آنچه که مخاطبان شما به صورت آنلاین جستجو می کنند است. شما به دنبال کلمات کلیدی خاصی هستید که با موضوع شما مرتبط باشد تا بتوانید سئو وبلاگ را بخوبی انجام دهید.

دلیل این امر این است که شما نمی خواهید موتورهای جستجو را گیج کنید. جستجوی ارگانیک همه چیز در مورد ویژگی است. مردم موضوعات خاصی را جستجو می کنند، بنابراین شما باید محتوایی ایجاد کنید که یک موضوع را هدف قرار دهد و آن را به طور جامع پوشش دهد.

پیوند داخلی محتوای مرتبط در سئو وبلاگ

در سئو وبلاگ، لینک های داخلی به چند دلیل مهم هستند. اول، آنها به خوانندگان شما کمک می کنند تا در مورد محتوایی که در مورد آن می نویسید اطلاعات بیشتری کسب کنند.

یکی دیگر از دلایل مهم داشتن لینک داخلی در سئو وبلاگ این است که به خزنده ها کمک می کنند تا محتوای شما را پیدا کنند. آنها همچنین به خزنده ها کمک می کنند تا بفهمند چه محتوایی در وب سایت شما مهم است.

همیشه پیوندهای خود را مرتبط کنید، مانند محتوای مرتبطی که به آن لینک شده اند. این به خوانندگان کمک می‌کند تا بهتر بفهمند روی کجا کلیک می‌کنند، و به آنها فرصتی می‌دهد تا عمیق‌تر در موضوع غواصی کنند.

یکی دیگر از مکان های عالی برای پیوند دادن به محتوای مرتبط، دعوت به اقدام است. می توانید به سایر صفحات وب در سایت خود پیوند دهید که ممکن است شامل اقدامات هدف نهایی مورد نظر خوانندگان باشد.

به عنوان مثال، هدف وب سایت های فروشگاهی ترغیب خوانندگان به خرید یک محصول است. بنابراین، پیوند دادن به یک محصول خاص در انتهای محتوا ممکن است ترافیک صفحات محصول را افزایش دهد.

جهت افزایش سئو وبلاگ، تصاویر خود را بهینه کنید

انواع مختلفی از تصاویر وجود دارد که می توانید در یک پست وبلاگ از آنها استفاده کنید، بنابراین به این فکر کنید که چه نوع تصویری بیشترین ارزش را برای جستجوگر دارد.

اگر مقاله ای پر از آمار دارید، یک اینفوگرافیک می تواند یک تصویر عالی برای گنجاندن باشد. اگر آموزشی دارید، ممکن است به گرافیک‌های متحرک با پیام‌هایی بخواهید که نحوه تکمیل هر مرحله از آموزش را نشان می‌دهد.

برای بهینه سازی تصاویر در یک پست وبلاگ ، باید آنها را تا حد امکان کوچک کنید تا سریع بارگذاری شوند (هرچه صفحات وب شما سریعتر بارگذاری شوند، بهتر است). از طریق روش هایی مانند فشرده سازی یا تغییر اندازه، می توانید تصاویر را بدون کاهش کیفیت، کوچک نگه دارید.

URL های مناسب سئو بسازید

در سئو وبلاگ، URL های شما باید سئو پسندانه باشند تا خزنده ها و جستجوگران هر دو بتوانند بفهمند محتوا در مورد چیست. شما این کار را با کوتاه کردن URL های خود، مرتبط کردن آنها با محتوا و با درج کلمات کلیدی انجام می دهید.

برای سئو وبلاگ بک لینک بسازید

لینک بیلدینگ به خودی خود یک موضوع کامل در سئو وبلاگ است ، اما می توان آن را به چند دسته تقسیم کرد. یکی از بزرگترین عوامل ایجاد بک لینک، محتوای باکیفیت است. هرچه کیفیت بالاتر باشد، احتمال بیشتری وجود دارد که کسی به شما لینک دهد.

به خاطر داشته باشید، اگر آنها با لینک‌های nofollow به شما لینک دهند (لینک‌هایی که در موتورهای جستجو برای محتوای شما اعتبار نمی‌دهند و به رتبه‌بندی شما کمک نمی‌کنند) کمک چندانی نمی‌کند. به افرادی که به شما لینک می دهند و از آنها بخواهید که این پیوندها را dofollow کنند.

روش دیگر سئو وبلاگ این است که معمولاً از طریق ایمیل با وبلاگ های دیگر ارتباط برقرار کنید و ببینید آیا آنها مایل به پیوند دادن به محتوای شما هستند یا خیر. اگر فقط بپرسید، تعجب خواهید کرد که مردم چقدر مایلند به محتوای شما لینک دهند.

یکی دیگر از آنها برای وبلاگ نویسی مهمان یا سایر فعالیت های تبلیغاتی متقابل با برندهای دیگر همکاری می کند.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی نیز می تواند به بک لینک کمک کند. در حالی که لینک‌های رسانه‌های اجتماعی از نظر فنی بک لینک نیستند زیرا nofollow هستند، سیگنال‌های اجتماعی یک عامل رتبه‌بندی هستند . و رسانه‌های اجتماعی فرصت‌های بک لینک را با قرار دادن محتوای شما در مقابل مخاطبان بزرگ‌تری تسهیل می‌کنند که ممکن است وقتی محتوای خود را ایجاد می‌کنند، به شما لینک دهند.

نکته اصلی در اینجا این است که آن محتوا را با کیفیت بالا نگه دارید. از آموزش گرفته تا اینفوگرافیک و موارد دیگر، هرچه محتوای شما بهتر باشد، احتمال بیشتری وجود دارد که افراد به آن لینک دهند.

موبایل فرندلی را در اولویت قرار دهید

سازگاری با موبایل به این معنی است که وب سایت شما به طور خودکار با فرمت ایده آل برای دستگاه کاربر تنظیم می شود. به این ترتیب، اگر کاربر از طریق تلفن خود به وب سایت شما دسترسی پیدا کند، نسخه کوچک شده وب سایت دسکتاپ شما را پیدا نخواهد کرد. در عوض، وب‌سایت را با متن قابل خواندن و بدون نیاز به زوم کردن می‌بینند.

برای سئو مهم است زیرا گوگل برای مدتی ابتدا نسخه های موبایلی وب سایت ها را ایندکس می کند. این بدان معناست که «گوگل عمدتاً از نسخه موبایل محتوا برای فهرست‌بندی و رتبه‌بندی استفاده می‌کند».

اگر وب سایت شما سازگار با موبایل نیست و تجربه کاربری ضعیفی ارائه می دهد، احتمال رتبه بندی آن کمتر است.

در بیشتر مواقع نیازی به انجام کارهای زیادی در اینجا نیست. اکثر سیستم‌های مدیریت محتوا، مانند وردپرس، وب‌سایت شما را به‌طور خودکار موبایل‌پسند می‌کنند.

زمان بارگذاری صفحه خود را افزایش دهید

درست همانطور که خواننده مدرن انتظار دارد وبلاگ شما برای موبایل سازگار باشد، آنها همچنین انتظار دارند که وبلاگ شما سریع بارگذاری شود. در واقع، زمان بارگذاری یکی از آن معیارهایی است که باید به دقت تماشا کنید، زیرا وب‌سایت‌های کند بازدیدکننده ندارند.

در واقع، از هر 4 بازدیدکننده 1 نفر ، “وب سایتی را که بارگذاری آن بیش از 4 ثانیه طول می کشد، رها می کند.”

نه تنها این، بلکه سرعت صفحه یک عامل رتبه بندی رسمی است. این بدان معناست که علاوه بر کاربرانی که صفحه شما را قبل از دیدن آن رها می کنند، گوگل نیز صفحه شما را در رتبه بالایی قرار نمی دهد و کسب ترافیک برای آن را برای شما سخت تر می کند.

راه های مختلفی برای بارگیری سریع صفحات شما وجود دارد ، مانند استفاده از بارگذاری تنبل و کوچک نگه داشتن تصاویر، اما چیزهای زیادی در قسمت پشتی وب سایت شما وجود دارد که نقش مهمی را ایفا می کند.

دریافت CDN (مانند Cloudflare ) و استفاده از افزونه هایی مانند Hummingbird برای بهینه سازی سرعت وب سایت خود را در نظر بگیرید. اگر نمی دانید سرعت صفحه وب شما چقدر است، Google PageSpeed ​​Insights می تواند به شما در پیدا کردن این موضوع کمک کند.

KPIهای محتوا را پایش کنید

گوگل به UX اهمیت می دهد و به معیارهایی نگاه می کند که کیفیت محتوا را نشان می دهد. بنابراین، کدام KPI نشان می دهد که کاربران وبلاگ شما را ارزشمند می دانند؟ به مواردی مانند نرخ پرش، زمان در صفحه و بازدید از صفحه فکر کنید. از ابزارهایی مانند Google Analytics یا Google Search Console برای ردیابی این KPIها استفاده کنید.

وبلاگ های محبوب سئو را دنبال کنید

تاکتیک های دیجیتال مارکتینگ به طور مداوم تغییر می کنند و این به ویژه در مورد سئو صادق است. الگوریتم های موتورهای جستجو در حالت تکامل دائمی هستند و برای ادامه دادن به آن، به دانشی برای هدایت کشتی سئوی خود نیاز دارید. برای دریافت آن، با وبلاگ های صنعتی به روز باشید.

Ahrefs فهرستی عالی از بهترین وبلاگ های سئو را گردآوری کرده است. برای ایجاد آن، آنها عوامل مختلفی را اندازه‌گیری کردند، مانند تعداد دفعات انتشار محتوا در ماه، میزان ترافیک در هر ماه، میزان عمق محتوا و غیره. در اینجا 10 مورد برتر وجود دارد.

  1. Backlinko : میانگین پست ها در ماه: 5/میانگین طول پست: 3401 کلمه
  2. Ahrefs : میانگین پست ها در ماه: 9/میانگین طول پست: 3186 کلمه
  3. Moz : میانگین پست در ماه: 16/متوسط ​​طول پست: 2036 کلمه
  4. تماشای موتور جستجو : میانگین پست در ماه: 29/متوسط ​​طول پست: 1699 کلمه
  5. Hobo-web : میانگین پست ها در ماه: 2/میانگین طول پست: 3733 کلمه
  6. SEMRush : میانگین پست در ماه: 28/متوسط ​​طول پست: 2056 کلمه
  7. متیو وودوارد : میانگین پست‌ها در ماه: 9/متوسط ​​طول پست: 3414 کلمه
  8. سرزمین موتورهای جستجو : میانگین پست ها در ماه: 135/میانگین طول پست: 1055 کلمه
  9. مجله موتور جستجو : میانگین پست در ماه: 130/متوسط ​​طول پست: 906 کلمه
  10. Yoast : میانگین پست ها در ماه: 33/میانگین طول پست: 989 کلمه

صفحات زیاد با محتوای کم را کاهش دهید

اگر تعداد زیادی صفحه با متن بسیار کوتاه (50-200 کلمه ) یا تعداد زیادی مطلب کپی شده در جایی دارید که چیزی جز برچسب عنوان صفحه تغییر نمی کند و یک متن یکسان را نشان می دهند ، می تواند شما را دچار مشکل کند.

 به سایت خود نگاه کنید: آیا درصد زیادی از صفحات شما کوتاه و مختصر ، تکراری و کم ارزش هستند؟ در این صورت ، سعی کنید راهی برای بهبود صفحات پیدا کنید ، یا آمار ترافیکی هر صفحه را بررسی کنید تا ببینید میزان ترافیک آنها چقدر است، اگر جزئی بود به سادگی آنها را حذف کنید.

کاری کنید کاربران بیشتر در سایت شما بمانند ، این مسئله واقعا معجزه می کند ، تجربه کاربر تاثیر زیادی در رتبه بندی دارد ، اطمینان حاصل کنید که صفحات به سرعت بارگیری می شوند و عناصری مانند تبلیغات بیش از حد و تهاجمی در بالای محتوا وجود ندارند.

5/5 – (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *