مشکلات سئو سایت در فرایند سئو سازی سایت

سئو همیشه به نفع شما نیست و گاهی اوقات اتفاقات تاسف باری برای سئو یک سایت در فرایند انجام آن می افتد و باعث ایجاد مشکلات سئو سایت می شود؛ این اتفاق ها ممکن است به علت استفاده بیش از حد از تاکتیک های سئو ، عدم درک صحیح از چیزهایی که گوگل خواسته باشد اما به علت برداشت اشتباه به درستی و به جا از آن بهره نبردید ، استفاده از تاکتیک های سئو کلاه سیاه و اسپم باشد در هر حال همه این ها ممکن است برای هر سایتی که سئو آن در حال انجام است اتفاق بیفتد.

چطور می توان از به وجود آمدن اشتباهات در سئو جلوگیری کرد.

اگر میخواهید از احوالات سایت خود ، مشکلات سئو سایت و گزارش گوگل درباره سایت شما با خبر شوید بهتر است حتما در کنسول جستجوی گوگل عضو شوید ، این ابزار به شما از پیام های گوگل تا رتبه بندی سایت شما اطلاعات ارائه می دهد.

به طور مثال اگر به صورت دستی در گوگل پنالتی شوید ، تنها از این ابزار به آن دسترسی دارید ؛ هنگامی که یک مجازات دستی دارید، باید یک فرایند اساسی سه مرحله ای را دنبال کنید:

علت مجازات را پیدا کنید؛ (به عنوان مثال، اگر مجازات لینک داشته باشید، باید ببینید که کدام لینک را گوگل دوست ندارد.) ، مشکلات را حل کنید و درخواست بازبینی را به Google ارسال کنید که از سایت شما مجازات را حذف کند.

بررسی مشکلات سئو و مجازات الگوریتمی

این مجازات که به دلیل الگوریتمی است توسط گوگل برای شناسایی سایت هایی که کیفیت آنها ضعیف است، ایجاد می شود و سپس رتبه بندی سایت مورد نظر را پایین می آورد.

معروفترین الگوریتم های گوگل عبارتند از:

الگوریتم پاندا (در حال حاضر بخشی از الگوریتم اصلی گوگل) است: تمرکز بر شناسایی محتوای ضعیف با کیفیت کم

الگوریتم پنگوئن (در حال حاضر بخشی از الگوریتم اصلی گوگل): اهداف لینک های کم کیفیت.

کیفیت جستجو: یک الگوریتم کمتر شناخته شده که کیفیت سایت / صفحه را ارزیابی می کند.

تبلیغات سنگین : متمرکز بر سایت هایی است که از تبلیغات بیش از حد استفاده می کنند.

اگر فکر می کنید یکی از این الگوریتم ها باعث افت ترافیک سایت شما شده است، باید تلاش کنید که علت آن را پیدا کنید؛ در جریان باشید که گوگل در مورد این پیام ها در در کنسول جستجو به شما چیزی نمی گوید.

نیاز است درک قوی از آنچه که الگوریتم انجام می دهد به دست آورید و سپس برای رفع آن تلاش کنید.

لینک هایی که گوگل دوست دارد

همانطور که قبلا گفتیم ، Google پیوندها را به عنوان بخشی مهم از الگوریتم رتبه بندی خود در نظر می گیرد؛ به همین دلیل، بسیاری از صاحبان سایت ها مشتاق هستند تا تعداد زیادی لینک را دریافت کنند، اما متأسفانه انواع خاصی از پیوندها وجود دارد که به شما آسیب می رساند.

اساسا آنچه گوگل واقعا می خواهد انجام دهید این است که پیوندهایی را دریافت کنید که سرچشمه اصلی هستند.

این به این دلیل است که گوگل با استفاده از این پیوندها به عنوان رای برای محتوای شما عمل می کند و هر رأی نشان دهنده این است که سایت شما اهمیت خاصی دارد و قطعا رأی های بیشتر اهمیت بیشتری را نشان می دهد.

دلیل اینکه چرا گوگل نوع خاصی از پیوندها را دوست ندارد، این است که ماهیت این پیوندها ممکن است به گوگل نشان دهد که آنها غیر طبیعی و غیر مرتبط  هستند.

اگر تعداد زیادی از این پیوندها را به سایت خود اضافه کرده باشید، شروع به تاثیرگذاری بر کیفیت الگوریتم های جستجو می کند و به همین دلیل است که الگوریتم های گوگل سریعا اقدام می کنند.

با توجه به این موضوع، برخی از رایج ترین لینک هایی که می توانند باعث مشکلات شوند، در اینجا آمده است:

بک لینک های خریداری شده

هر نوع پرداخت، یک مشکل توسط Google محسوب می شود؛ اگر شما در حال خرید تبلیغات و دریافت لینک به سایت خود در عوض پول هستید، بهترین سیاست برای پیاده سازی یک ویژگی ” nofollow ” در این لینک ها است، بنابراین گوگل فکر نمی کند که شما در تلاش برای اسپم نتایج جستجو خود هستید.

دایرکتوری های وب

دایرکتوری سایت هایی هستند که وب سایت ها را به دایرکتوری های سلسله مراتبی سازماندهی می کنند و امروزه این ها عمدتا بی فایده هستند؛ حتی موارد مناسب و معقولی که ما در مورد 3 یا 4 سال پیش به آن اشاره کردیم (به عنوان مثال بهترین وب سایت ها Business.com، DMOZ.org) احتمالا امروزه هیچ ارزش جستجوگر اینترنتی ارائه نمی دهد.

(توجه: این تفسیر به دایرکتوری های کسب و کار محلی اضافه نمی شود، که هنوز هم ارزش یک دیدگاه محلی SEO را ارائه می دهند.)

رپورتاژ خبری

سایت هایی هستند که به شما اجازه می دهند مقاله خود را ارسال کنید و معمولا یک پیوند به سایت شما اضافه می کنند؛ با این حال، این پیوندها طبیعتا سرمقاله نیستند؛ شما می توانید به سادگی این مقاله را آپلود کنید و هیچ کس آن را بررسی نمی کند، بنابراین به همین دلیل، واقعا به عنوان یک تأیید درست برای سایت شما عمل نمی کند.

بک لینک های بین المللی

برای دایره ارتباطات بسیاری از کشورهایی که شما کار نمی کنید، واقعا هیچ دلیلی وجود ندارد که سایت شما در سایت آن ها باشد، بنابراین اگر تعداد زیادی از آنها دارید، ممکن است مشکل ساز باشد.

نمایش محتوای سایت های دیگر در سایت خود

این روش را گوگل دوست ندارد و ممکن است این مشکل باعث افت سایت شما شود، به خصوص اگر تعداد زیادی لینک را به این روش به دست آورید.

افزایش ترافیک به روش کلیکی

اگر برای افزایش ترافیک سایت خود از روش کلیک در ازای پرداخت استفاده می کنید ، این یک لینک خریداری شده است.

نظرات هرزنامه

اگر سایت خود را در به وبسایت ها و انجمن های سراسر وب لینک سازی کنید و پیوندهایی را به سایت خود اضافه کنید، گوگل آن را دوست ندارد، بنابراین از آن اجتناب کنید.

تبادل لینک

گوگل با مبادله لینک با شرکای تجاری نزدیک و مرتبط و یا سایت های رسانه ای مهم، هیچ مشکلی ندارد؛ با این حال، اگر درصد زیادی از این نمونه سایت ها داشته باشید اسپم سایت شما افزایش خواهد یافت؛ بنابراین این کار را فقط در حد نرمال انجام دهید.

حذف لینک های مشکل دار

اگر یک پیام دستی در کنسول جستجوی گوگل دریافت کرده اید یا نگران هستید که سایت شما در معرض خطر چنین اتفاقی قرار می گیرد، باید در مورد حذف کردن لینک های مشکل دار کاری انجام دهید.

برای لینکهایی که نمیتوانید حذف کنید، از ابزار Google Disavow Tool استفاده کنید تا به Google بگویید که میخواهید این لینکها در رتبه بندی تاثیر نگذارند.

این ابزار به شما امکان می دهد تمام لینک هایی که به سایت شما اشاره شده اند را فهرست کنید که فکر می کنید ممکن است بد باشد و به گوگل اجازه ندهید آنها را به سایتتان اعتبار بدهند.

فرآیند بازیابی الگوریتم پنگوئن

الگوریتم پنگوئن به طور کلی رتبه بندی پایین را برای سایت هایی که از شیوه های ساخت پیوند ضعیف استفاده می کنند استفاده می کند.

چیز دیگری که با انتشار الگوریتم پنگوئن 4.0 اتفاق افتاد این است که گوگل آن را به بخش اصلی الگوریتم گوگل اضافه کرد، بنابراین به روز رسانی پنگوئن دیگر اعلام نمی شود.

محتوای که گوگل دوست ندارد

همانطور که لینک هایی وجود دارد که گوگل دوست ندارد، انواع محتوا نیز وجود دارد که گوگل دوست ندارد.

برخی از مهمترین انواع این موارد عبارتند از:

محتوای کم ارزش

اگر شما تعداد زیادی از صفحات را فقط با یک کلمه یا جمله داشته باشید و همچنین درصد زیادی از سایت شما را تشکیل می دهند، این می تواند یک مشکل باشد.

محتویات محرمانه

اگر بخشی از محتویات سایت ها را مخفی کنید، قطعا یک مسئله مهم است؛ این یکی از اشکالات پیچیده محتوای کم کیفیت است.

محتوای تولید شده توسط کاربر که به درستی نظارت نشده است

این روش تقریبا همیشه منجر به تولید مقدار زیادی محتوای کم ارزش می شود؛ اگر به کاربران اجازه دهید نظرات و یا محتوای خود را به سایتتان اضافه کنند، این می تواند یک چیز عالی باشد، اما با استفاده از بررسی انسانی برای بررسی و محتوای کیفیت پایین تلاش کنید.

محتوای تبلیغاتی برجسته

محتوایی که در آن محتوای ارزش افزوده و تجاری تا حدودی مبهم و یا تحت تأثیر حضور تبلیغات باشد را گوگل بد می داند؛ به عبارت دیگر، این صفحات ممکن است تبلیغات چندگانه در بالای صفحه داشته باشند و کاربر قبل از اینکه مقدار زیادی از محتوای مورد نظر را ببیند، مشاهده کند.

گوگل میخواهد سایت های با ارزش را در بالای نتایج بیاورد؛ پس کلک زدن را فراموش کنید.

محتوای با کیفیت

مقالات منحصر به فرد که ایجاد کرده اید کمک می کند تا کاربران مشکلات خود را حل کنند؛ با این حال، بهتر است بگویم که شما باید کیفیت محتوای خود را بهبود ببخشید.

اگر شما یک وب سایت را اداره می کنید، پس باید به طور مداوم بهبود کیفیت محتوای را در راس ماموریت اصلی تیم وب سایت خود قرار دهید.

این یک دنیای رقابتی است و گوگل محتوای با کیفیت را دوست دارد.

فرآیند بازیابی پاندا

الگوریتم پاندا گوگل همچنین بخشی از الگوریتم اصلی گوگل است.

با این حال، بر خلاف پنگوئن، اگر مشکلات کیفیت محتوا در سایت شما را تشخیص دهد، می تواند اقداماتی را انجام دهد که رتبه بندی کلی سایت را پایین می آورد.

متاسفانه، هیچ راهی ساده ای برای توضیح اینکه آیا کاهش یک ترافیک به علت پاندا است یا خیر وجود ندارد.

اگر مشکوک هستید، باید محتوا را در سایت خود بررسی کنید تا ببینید آیا مشکلات مربوط به کیفیت را تشخیص می دهید.

ممکن است چند ماه طول بکشد تا گوگل دوباره سایت شما را بررسی کند.

Rate this post
مشکلات سئو
فهرست مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *