بک لینک با کیفیت

نحوه ارزیابی بک لینک با کیفیت

بک لینک با کیفیت به لینکی گفته می شود که در سایتی مرتبط با موضوع سایت شما اشاره و در بهترین مکان در بدنه محتوا قرار دارد و آن سایت از لینک های خروجی کمی برخوردار است.

از روز اول ، بک لینک بخشی جدایی ناپذیر از سئو سایت برای موتورهای جستجو بودند؛ در حقیقت ، بک لینک به صفحات وب سایت عامل اصلی صعود در Google به شمار می رود.

روش رتبه بندی با بک لینک نیز با گذشت زمان تکامل یافته است. پیش از این ، به سادگی با مقداری بک لینک می شد در صدر نتایج جستجو قرار بگیرید. با این حال ، به لطف به روزرسانی های گوگل چاشنی کیفیت و کمیت بک لینک ها اضافه شد.

دریافت بک لینک حتی بک لینک با کیفیت همیشه به نفع شما نیست و گاهی اوقات اتفاقات تاسف باری برای سئو یک سایت در فرایند انجام آن می افتد و باعث ایجاد مشکلات سئو سایت می شود؛ این اتفاق ها ممکن است به علت استفاده بیش از حد از تاکتیک های سئو ، عدم درک صحیح از چیزهایی که گوگل خواسته است اما به علت برداشت اشتباه به درستی و به جا از آن بهره نبردید ، استفاده از تاکتیک های سئو کلاه سیاه و اسپم باشد در هر حال همه این ها ممکن است برای هر سایتی که سئو آن در حال انجام است اتفاق بیفتد.

اگر میخواهید از احوالات سایت خود ، مشکلات سئو سایت و گزارش گوگل درباره سایتتان با خبر شوید بهتر است حتما در کنسول جستجوی گوگل عضو شوید ، این ابزار به شما از پیام های گوگل تا رتبه بندی سایت اطلاعات ارائه می کند.

به طور مثال اگر به صورت دستی در گوگل پنالتی شوید ، تنها از این ابزار به آن دسترسی دارید. در این پست ، ما شما را با روند ارزیابی کیفیت و ارزش بک لینک در سئو آشنا می کنیم.

بک لینک با کیفیت چیست؟

در بهینه سازی موتور جستجو ، بک لینک با کیفیت به یک بک لینک dofollow در بدنه متن یک صفحه در یک وب سایت با کیفیت بالا و مرتبط با موضوع شما مربوط می شود که به صفحه ای در وب سایت شما اشاره دارد. لینکهای با بالاترین کیفیت از کلمات کلیدی مربوطه در متن لینک شده به وب سایت شما استفاده می کنند.

البته بخاطر داشته باشید که کیفیت بک لینک در طیف وسیعی ارزیابی می شود ، بنابراین یک بک لینک بدون داشتن همه این خصوصیات می تواند از کیفیت بالایی برخوردار باشد. در واقع ، بسیار نادر است که سایت شما بک لینکی داشته باشد که بیش از دو معیار را برآورده کند.

چرا کیفیت بک لینک اهمیت دارد؟

بک لینک با کیفیت اهمیت دارد زیرا تعیین می کند که چقدر اعتبار را به صفحه شما منتقل می کند. در ابتدای کار، گوگل تنها به تعداد لینک های اشاره شده به سایت توجه می کرد اما حالا اینطور نیست و بک لینک با کیفیت نیز اهمیت دارد.

مردم برای به دست آوردن جایگاه بالاتر در رده بندی ، اقدام به تهیه بک لینک با تکنیک های مصنوعی می کردند، این تکنیک ها عبارت بودند از:

  • خرید لینک در سایت های خبری و انتشاراتی بیش از حد بهینه شده
  • مخفی سازی لینک در کد های سایت
  • تبادل لینک
  • بک لینک در سایت های بی ارتباط

برای جلوگیری از این سوء استفاده ، گوگل الگوریتم پنگوئن خود را معرفی کرد تا سایت هایی را که تعیین می کند از برنامه خرید و فروش بک لینک استفاده می کنند ، مجازات کند. الگوریتم پنگوئن طرح های خرید بک لینک را مجازات می کند و لینک های کم کیفیت را بی ارزش می کند.

بنابراین ، در حالی که بک لینک هنوز هم بسیار مهم است اما اکنون به طور قطع تمرکز آن بیشتر روی بک لینک با کیفیت است تا کمیت.

چه چیزی باعث ایجاد بک لینک با کیفیت می شود؟

  • اهمیت متن لینک
  • مرتبط بودن به محتوای صفحه
  • کیفیت و شهرت دامنه و نشانی آیپی محل پیوند

متأسفانه ، هیچ قانون سخت و سریعی در رابطه با نحوه ارزیابی هر لینک توسط آن معیارها وجود ندارد. در عوض ، شما باید کیفیت هر بک لینک را بصورت جداگانه جستجو کنید.

اهمیت متن لینک در بک لینک با کیفیت

متن لینک به متن قابل کلیک روی یک پیوند اشاره دارد – معمولاً ، به رنگ آبی می باشد، هنگامی که Google یک صفحه وب را میخزد و پیوندی پیدا می کند ، از متن لینک به عنوان راهی برای تعیین چگونگی ارتباط URL مقصد با صفحه پیوند استفاده می کند.

به طور کلی ، پیوند ایده آل از متن لینکی استفاده می کند که از کلمه کلیدی هدف صفحه استفاده شده باشد که در واقع شکل طبیعی آن است، بنابراین اگر مقاله ای در مورد پیوند دادن به باغبانی به صفحه فروش ماله وجود دارد ، یک متن لینک ایده آل می تواند کلمه “ماله” باشد.

متن لینک بک لینک نیز باید به محتوای صفحه پیوند مربوط باشد. پیوند به صفحه ماله باغچه در سایتی که درباره کتاب کودکان صحبت می کند بک لینکی با کیفیت پایین است.

چگونگی ارزیابی کیفیت صفحه یا دامنه

برای ارزیابی کیفیت صفحه یا دامنه ، این سؤالات را از خود بپرسید:

  • آیا موضوع سایتی که قصد درج بک لینک را دارید با موضوع صفحه سایت شما مطابقت دارد؟
  • چقدر محتوا در سایت فوق تولید شده است؟
  • آیا صاحب سایت در تلاش است تا به کاربران کمک کند؟
  • آیا تعداد زیادی بک لینک فروخته شده در سایت فوق قرار دارد؟

محل درج بک لینک

هر بک لینکی در یک سایت بخشی از اعتبار سایت را تقسیم می کند ، اما همه پیوندهای یک صفحه به همان مقدار ارزش ارسال نمی کنند. جایی که پیوند در صفحه ظاهر می شود ، به همان اندازه برای اهداف سئو شما تأثیر خواهد گذاشت.

یک صفحه وب دارای 5 بخش است:

  • هدر
  • فوتر
  • نوار کناری راست
  • نوار کناری سمت چپ
  • بدنه محتوا

هر یک از این بخش ها می توانند ، شامل لینک های خارجی باشند که اعتبار لینک را به صفحه مقصد خود منتقل می کنند. با این وجود ، فقط پیوندهایی که در بدنه محتوای یک صفحه قرار دارند باید برای سئو سایت شما ارزشمند و از تغییر در الگوریتم های گوگل ایمن باشند.

همچنین موقعیت یک پیوند در بدنه محتوا عامل زیادی در میزان عبور اعتبار از آن نقش دارد.

هرچه پیوند بالاتر باشد ، از نظر محتوای صفحه اهمیت بیشتری دارد و برای خواننده ارزشمندتر است و بک لینک با کیفیت حساب می شود.

موقعیت یک پیوند در رابطه با سایر پیوندها نیز بر ارزش آن برای سئو شما تأثیر می گذارد.

مقدار اعتبار پیوندی که توسط یک پیوند منتقل می شود برابر است با کل پیوند یک صفحه که براساس تعداد کل پیوندهای یک صفحه تقسیم شده است. شامل همه پیوندهای nofollow هم می شود.

بنابراین ، یک صفحه با چندین بک لینک به وضوح ارزش کمتری دارد؛ بنابراین ، از نظر تئوریکی ، پیوندی در پاراگراف اول یک صفحه می تواند مقدار کمتری از یک پیوند در انتهای صفحه منتقل کند که پیوندهای کمتری دارد.

بعلاوه ، صفحه ای با پیوندهای خارجی زیادی ( 200 یا بیشتر) می تواند مانند صفحه ای باشد که صرفاً برای فروش بک لینک وجود داشته باشد ، که این امر آسیب های بیشتری را نسبت به سود سئو به همراه خواهد آورد.

سرانجام ، بک لینک هایی که در اطراف پیوند صفحه شما نمایان می شوند ، بر ارزش سئو آن نیز تأثیر می گذارند. تصور کنید پیوندهایی به صفحه شما در یک لیست وجود دارد که شامل پیوندهایی به ویکی پدیا ، سایت اپل و CNN نیز خواهد بود که ارزش بیشتری نسبت به پیوندی در کنار سایتهای با کیفیت پایین دارند.

بک لینک دائمی چیست؟

سئو

بک لینک دائمی که به عنوان بک لینک با کیفیت نیز شناخته می شود، از سایت های معتبر می تواند اثر گذاری بسیار مثبت در روند سئو سایت داشته باشد ، اما اگر وارد بازی خرید بک لینک شوید ؛ بازی بدی را شروع کرده اید.

اقداماتی مانند خرید بک لینک برای مدتی معین و بازده زمانی تعیین شده مانند یک ماه دو ماه و غیره می باشد که متناسب با پرداخت انجام شده گذاشته می شود.

پس در واقع اثرگذاری آن برای سئو سایت دائمی نمی باشد. از این رو بک لینک دائمی اثرگذاری بالا در روند بهینه سازی سایت خواهد داشت اما اینکه چگونه می توان بک لینک دائمی را در روند سئو سایت خود تهیه نمایید را در این مطلب عنوان می کنیم.

برای اینکه بدانید چگونه می توانید بک لینک های دائمی را برای اجرا و انجام سئو سایت تهیه نمایید و انواع بک لینک دائمی چه مواردی هستند پس با ما همراه باشید.

درج خبر در سایت های مختلف و رپرتاژهای خبری ، فعالیت در شبکه های اجتماعی مواردی می باشند که بک لینک دائمی را ایجاد می کنند.

انواع بک لینک دائمی

انواع بک لینک دائمی چه گزینه هایی می باشند؟

تهیه رپرتاژهای خبری ، درج خبر در سایت های دیگر ، اشتراک گذاری محتوا در فروم ها به همراه لینک ، درج لینک در سایت های دیگران به صورت تبلیغات متنی فالو ، اشتراک گذاری محتوا در شبکه های اجتماعی تمامی مواردی هستند که می توانید داشته باشید.

فایده بک لینک دائمی

در پاراگراف بالا انواع گزینه هایی که برای تهیه بک لینک ممکن است را بیان نموده ایم اما چرا به تهیه بک لینک دائمی اصرار و توجه می شود.

گوگل پروفایل کاری شما در روند سئو سایت و در واقع عملکرد سایت شما را به طور مرتب مورد آنالیز قرار می دهد. پروفایل بک لینک سازی شما توسط گوگل مانیتور می شود و اگر شما در پروفایل خود بک لینک های پاک شده و حذف شده ، بک لینک های اسپمی داشته باشید به عنوان نقطه منفی در سئو سایت و روند بهینه سازی سایت شما مطرح می شود.

بک لینک دائمی در نظرات بک لینک با کیفیت نیست

یکی از مواردی که برخی سئو کار ها و وبمستران درگیر آن می شوند و به اشتباه تصور می کنند لینک سازی در نظرات و فروم های سایت های اتوریتی دار برای رتبه سایت ها مفید است.

لینک سازی در قسمت نظرات سایت ها به شدت منفی و اکیدا توصیه می کنیم از این کار خودداری کنید ، سایت های این چنینی به دلیل اسپم بودن باعث درج نمره منفی در رتبه سایت توسط گوگل خواهد شد.

توصیه می کنیم تهیه بک لینک را به متخصص سئو بسپارید تا با اطلاع و اشراف به اینکه بک لینک های تهیه شده با کیفیت هستند و اسپم نیستند و همچنین قرار نیست حذف شوند سئو سایت را با کیفیت بالایی انجام دهید.

بررسی مشکلات سئو و مجازات الگوریتمی

بک لینک با کیفیت دلیل بر جریمه نشدن توسط گوگل ندارد، این مجازات که به دلیل الگوریتمی است توسط گوگل برای شناسایی سایت هایی که کیفیت آنها ضعیف است، ایجاد می شود و سپس رتبه بندی سایت مورد نظر را پایین می آورد.

معروفترین الگوریتم های گوگل عبارتند از:

الگوریتم پاندا (در حال حاضر بخشی از الگوریتم اصلی گوگل) است: تمرکز بر شناسایی محتوای ضعیف با کیفیت کم

الگوریتم پنگوئن (در حال حاضر بخشی از الگوریتم اصلی گوگل): اهداف لینک های کم کیفیت.

کیفیت جستجو: یک الگوریتم کمتر شناخته شده که کیفیت سایت / صفحه را ارزیابی می کند.

تبلیغات سنگین : متمرکز بر سایت هایی است که از تبلیغات بیش از حد استفاده می کنند.

اگر فکر می کنید یکی از این الگوریتم ها باعث افت ترافیک سایت شما شده است، باید تلاش کنید که علت آن را پیدا کنید؛ در جریان باشید که گوگل در مورد این پیام ها در در کنسول جستجو به شما چیزی نمی گوید.

نیاز است درک قوی از آنچه که الگوریتم انجام می دهد به دست آورید و سپس برای رفع آن تلاش کنید.

لینک هایی که گوگل دوست دارد

همانطور که قبلا گفتیم ، Google پیوندها را به عنوان بخشی مهم از الگوریتم رتبه بندی خود در نظر می گیرد؛ به همین دلیل، بسیاری از صاحبان سایت ها مشتاق هستند تا تعداد زیادی بک لینک با کیفیت را دریافت کنند، اما متأسفانه انواع خاصی از پیوندها وجود دارد که به شما آسیب می رساند.

اساسا آنچه گوگل واقعا می خواهد انجام دهید این است که بک لینک با کیفیت را دریافت کنید که سرچشمه اصلی هستند.

دریافت بک لینک با کیفیت به این دلیل است که گوگل با استفاده از این بک لینک با کیفیت به عنوان رای برای محتوای شما عمل می کند و هر رأی نشان دهنده این است که سایت شما اهمیت خاصی دارد و قطعا رأی های بیشتر اهمیت بیشتری را نشان می دهد.

دلیل اینکه چرا گوگل نوع خاصی از پیوندها را دوست ندارد، این است که ماهیت این پیوندها ممکن است به گوگل نشان دهد که آنها غیر طبیعی و غیر مرتبط هستند.

اگر تعداد زیادی از این پیوندها را به سایت خود اضافه کرده باشید، شروع به تاثیرگذاری بر کیفیت الگوریتم های جستجو می کند و به همین دلیل است که الگوریتم های گوگل سریعا اقدام می کنند.

با توجه به این موضوع، برخی از رایج ترین لینک هایی که می توانند باعث مشکلات شوند، در اینجا آمده است:

بک لینک های خریداری شده

هر نوع پرداخت، یک مشکل توسط Google محسوب می شود؛ اگر شما در حال خرید تبلیغات و دریافت لینک به سایت خود در عوض پول هستید، بهترین سیاست برای پیاده سازی یک ویژگی ” nofollow ” در این لینک ها است، بنابراین گوگل فکر نمی کند که شما در تلاش برای اسپم نتایج جستجو خود هستید.

دایرکتوری های وب

دایرکتوری سایت هایی هستند که وب سایت ها را به دایرکتوری های سلسله مراتبی سازماندهی می کنند و امروزه این ها عمدتا بی فایده هستند؛ حتی موارد مناسب و معقولی که ما در مورد 3 یا 4 سال پیش به آن اشاره کردیم (به عنوان مثال بهترین وب سایت ها Business.com، DMOZ.org) احتمالا امروزه هیچ ارزش جستجوگر اینترنتی ارائه نمی دهد.

رپورتاژ خبری

سایت هایی هستند که به شما اجازه می دهند مقاله خود را ارسال کنید و معمولا یک پیوند به سایت شما اضافه می کنند؛ با این حال، این پیوندها طبیعتا سرمقاله نیستند؛ شما می توانید به سادگی این مقاله را آپلود کنید و هیچ کس آن را بررسی نمی کند، بنابراین به همین دلیل، واقعا به عنوان یک تأیید درست برای سایت شما عمل نمی کند.

بک لینک های بین المللی

برای دایره ارتباطات بسیاری از کشورهایی که شما کار نمی کنید، واقعا هیچ دلیلی وجود ندارد که سایت شما در سایت آن ها باشد، بنابراین اگر تعداد زیادی از آنها دارید، ممکن است مشکل ساز باشد.

نمایش محتوای سایت های دیگر در سایت خود

این روش را گوگل دوست ندارد و ممکن است این مشکل باعث افت سایت شما شود، به خصوص اگر تعداد زیادی لینک را به این روش به دست آورید.

افزایش ترافیک به روش کلیکی

اگر برای افزایش ترافیک سایت خود از روش کلیک در ازای پرداخت استفاده می کنید ، این یک لینک خریداری شده است.

نظرات هرزنامه

اگر سایت خود را در به وبسایت ها و انجمن های سراسر وب لینک سازی کنید و پیوندهایی را به سایت خود اضافه کنید، گوگل آن را دوست ندارد، بنابراین از آن اجتناب کنید. و به عنوان بک لینک با کیفیت محاسبه نمی شود.

تبادل لینک، بک لینک با کیفیت حساب نمی شود

گوگل با مبادله لینک با شرکای تجاری نزدیک و مرتبط و یا سایت های رسانه ای مهم، هیچ مشکلی ندارد؛ با این حال، اگر درصد زیادی از این نمونه سایت ها داشته باشید اسپم سایت شما افزایش خواهد یافت؛ بنابراین این کار را فقط در حد نرمال انجام دهید.

حذف لینک های مشکل دار

اگر یک پیام دستی در کنسول جستجوی گوگل دریافت کرده اید یا نگران هستید که سایت شما در معرض خطر چنین اتفاقی قرار می گیرد، باید در مورد حذف کردن لینک های مشکل دار کاری انجام دهید.

برای لینکهایی که نمیتوانید حذف کنید، از ابزار Google Disavow Tool استفاده کنید تا به Google بگویید که میخواهید این لینکها در رتبه بندی تاثیر نگذارند.

این ابزار به شما امکان می دهد تمام لینک هایی که به سایت شما اشاره شده اند را فهرست کنید که فکر می کنید ممکن است بد باشد و به گوگل اجازه ندهید آنها را به سایتتان اعتبار بدهند.

فرآیند بازیابی الگوریتم پنگوئن

الگوریتم پنگوئن به طور کلی رتبه بندی پایین را برای سایت هایی که از شیوه های ساخت پیوند ضعیف استفاده می کنند استفاده می کند.

چیز دیگری که با انتشار الگوریتم پنگوئن 4.0 اتفاق افتاد این است که گوگل آن را به بخش اصلی الگوریتم گوگل اضافه کرد، بنابراین به روز رسانی پنگوئن دیگر اعلام نمی شود.

مشکلات سئو

محتوای که گوگل دوست ندارد

همانطور که لینک هایی وجود دارد که گوگل دوست ندارد، انواع محتوا نیز وجود دارد که گوگل دوست ندارد.

برخی از مهمترین انواع این موارد عبارتند از:

محتوای کم ارزش

اگر شما تعداد زیادی از صفحات را فقط با یک کلمه یا جمله داشته باشید و همچنین درصد زیادی از سایت شما را تشکیل می دهند، این می تواند یک مشکل باشد.

محتویات محرمانه

اگر بخشی از محتویات سایت ها را مخفی کنید، قطعا یک مسئله مهم است؛ این یکی از اشکالات پیچیده محتوای کم کیفیت است.

محتوای تولید شده توسط کاربر که به درستی نظارت نشده است

این روش تقریبا همیشه منجر به تولید مقدار زیادی محتوای کم ارزش می شود؛ اگر به کاربران اجازه دهید نظرات و یا محتوای خود را به سایتتان اضافه کنند، این می تواند یک چیز عالی باشد، اما با استفاده از بررسی انسانی برای بررسی و محتوای کیفیت پایین تلاش کنید.

محتوای تبلیغاتی برجسته

محتوایی که در آن محتوای ارزش افزوده و تجاری تا حدودی مبهم و یا تحت تأثیر حضور تبلیغات باشد را گوگل بد می داند؛ به عبارت دیگر، این صفحات ممکن است تبلیغات چندگانه در بالای صفحه داشته باشند و کاربر قبل از اینکه مقدار زیادی از محتوای مورد نظر را ببیند، مشاهده کند.

گوگل میخواهد سایت های با ارزش را در بالای نتایج بیاورد؛ پس کلک زدن را فراموش کنید.

محتوای با کیفیت

مقالات منحصر به فرد که ایجاد کرده اید کمک می کند تا کاربران مشکلات خود را حل کنند؛ با این حال، بهتر است بگویم که شما باید کیفیت محتوای خود را بهبود ببخشید.

اگر شما یک وب سایت را اداره می کنید، پس باید به طور مداوم بهبود کیفیت محتوای را در راس ماموریت اصلی تیم وب سایت خود قرار دهید.

این یک دنیای رقابتی است و گوگل محتوای با کیفیت را دوست دارد.

فرآیند بازیابی پاندا

الگوریتم پاندا گوگل همچنین بخشی از الگوریتم اصلی گوگل است.

با این حال، بر خلاف پنگوئن، اگر مشکلات کیفیت محتوا در سایت شما را تشخیص دهد، می تواند اقداماتی را انجام دهد که رتبه بندی کلی سایت را پایین می آورد.

متاسفانه، هیچ راهی ساده ای برای توضیح اینکه آیا کاهش یک ترافیک به علت پاندا است یا خیر وجود ندارد.

اگر مشکوک هستید، باید محتوا را در سایت خود بررسی کنید تا ببینید آیا مشکلات مربوط به کیفیت را تشخیص می دهید.

ممکن است چند ماه طول بکشد تا گوگل دوباره سایت شما را بررسی کند.

5/5 – (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *