تگ H1 جزء مهمترین اجزای یک صفحه می باشد که البته برای سئو صفحه نیز مهم می باشد. تگ H1 برای یک صفحه یا پست به جهت عنوان صفحه استفاده می شود و در ابتدای پست قرار میگیرد. نکته مهم در رابطه با این تگ این است که قالبندی آن با دیگر تگ ها مانند (h2، h3، h4) متفاوت است و تاثیر مستقیم در سئو داخلی سایت دارد.
چرا تگ H1 مهم است و چگونه می توان یک H1 خوب نوشت؟
یکی از پیچیده ترین کارهایی که موتور جستجو گوگل در هنگام خزش سایتها می کند، درک مفاهیم صفحات سایت ها است. برای این کار از داده های سیگنال های مختلف بهره می برد. تگ H1 یکی از این سیگنالهای مهم است. رباتهای گوگل هنگام خزیدن در صفحات سایت، در میان کدهای صفحه به دنبال کد حاوی H1 می گردند و از آن برای درک بیشتر صفحه استفاده می کنند.
نکته قابل توجه در H1 ، توجه رباتهای گوگل به کلمات درج شده در تگ H1 است و ارتباط آن را با باقی تگ ها مثل تگ H2 و H3 می سنجد. یکی دیگر از دلایل مهم بودن تگ H1، کاربر است. در واقع کاربر با دیدن این قسمت از سایت پی میبرد که در باقی محتوا چه چیزی قرار است بخواند.
تگ H1 باید چگونه نوشته شود؟
H1 باید با برچسب عنوان صفحه یکسان و یا با کمی تفاوت نوشته شود. در هنگام نوشتن تگ H1 ، حتما کلمه کلیدی را در آن وارد کنید. ضمنا از نوشتن عناوین طولانی در H1 خودداری به عمل آورید.
تگ H1 مهم ترین تگ عنوان در یک صفحه وب است. این تگ به موتورهای جستجو کمک می کند تا موضوع صفحه را درک کنند و آن را در نتایج جستجو برای کلمات کلیدی مرتبط قرار دهند.
این تگ ها کوتاه و مختصر هستند، کلمات کلیدی مرتبط را شامل می شوند و برای کاربران قابل فهم هستند.
تگ H1 چند بار در صفحه باید بیاید؟
تنها یکبار نوشتن تگ H1 در هر صفحه کافیست. تگ H1 فقط باید یک بار در هر صفحه ظاهر شود. استفاده از بیش از یک H1 در یک صفحه می تواند باعث سردرگمی موتورهای جستجو و کاربران شود.
آیا برای درشت تر کردن قطعه مهم از یک متن از تگ ها استفاده کنیم؟
خیر به هیچ عنوان اینکار را نکنید. به جای آن از اندازه فونت و تغییر در استایل نوشته استفاده کنید.
H1 و H2 در بر گیرنده تمرکز موضوع جهت فهماندن به موتورهای جستجو است ، مهمترین تگ عنوان H1 است و به موتورهای جستجو کمک می کند تا تمرکز اصلی صفحه را درک کنند. همچنین متن در تگ H1 معمولا اندازه بزرگتر از متن معمول دارد و به کاربران کمک می کند به سرعت از آنچه که در مورد آن است، درک کنند.
استفاده از H1 و H2
از H1 و H2 برای برجسته کردن کلمات کلیدی مهم استفاده می شود.
از H1 باید یک بار در صفحه استفاده شود ، اما تگ H2 را می توان به تعداد سر سطر های کل محتوا پس از H1 استفاده کرد
از قرار دادن متن در تگ H1 و H2 که در تعریف ساختار صفحه مفید نیست اجتناب کنید.
از استفاده بیش از حد تگ H1 و H2 در سراسر صفحه اجتناب کنید.
از قرار دادن تمام متن صفحه در یک تگ عنوان اجتناب کنید
دقیقا عنوانی را بنویسید که هم جذاب باشد ، هم کوتاه باشد و همچنین دقیقا موضوع را به حضور مخاطب برساند.
سعی کنید تگ های H1 و H2 دقیقا کلیدواژه مهم و پر ترافیک باشد زیرا این تگ ها تاثیر بسیار زیادی در نتایج و رتبه بندی دارند.
به طور مثال اگر می خواهید کلیدواژه های شبیه به کلیدواژه اصلی محتوا استفاده کنید بهتر است آن ها را در تگ ها استفاده کنید ، البته شرط آن این است که اگر از تگ H2 استفاده می کنید به سطر موضوع در محتوا سازگار باشد.
فراموش نکنید جذابیت تگ H1 و H2 می تواند کاربر را تشویق به ادامه خواندن محتوا کنید و نرخ فرار از سایت را کاش دهید ، پس از تگ H1 و H2 به درستی در بدنه محتوا استفاده نماید تا سئو سایت بهتری داشته باشید.
اگر h1 در صفحه وجود نداشته باشد چه اتفاقی می افتد؟
اگر تگ H1 در صفحه وجود نداشته باشد، موتورهای جستجو ممکن است نتوانند موضوع صفحه را به درستی درک کنند. این امر می تواند منجر به رتبه بندی پایین تر صفحه در نتایج جستجو شود.
علاوه بر این، اگر تگ H1 در صفحه وجود نداشته باشد، کاربران ممکن است گیج شوند و ندانند که صفحه در مورد چه چیزی است. این امر می تواند منجر به کاهش نرخ کلیک و نرخ تبدیل شود.
برای موتورهای جستجو، H1 به عنوان یک سیگنال مهم برای درک موضوع صفحه عمل می کند. موتورهای جستجو از تگ H1 برای تعیین اینکه صفحه در مورد چه چیزی است و چگونه باید در نتایج جستجو رتبه بندی شود استفاده می کنند.
دیدگاهتان را بنویسید