تولید محتوای خوب

تولید محتوای خوب حرف اول را در استراتژی رتبه بندی سایت ها می زند؛ محتوای با کیفیت به یک موضوع حساس در گوگل تبدیل شده ، هر چند قبل از نوشتن محتوا، باید به این فکر کنید که چه کلیدواژه هایی برای جستجوی مورد نظر شما خوب است.

اما چگونه می توانید تعیین کنید که کدام کلید واژه را می خواهید؟ برای پیدا کردن کلمات کلیدی باید تحقیق کنید. در این فرایند ، باید از خود سؤالاتی بپرسید: برای چه شرایطی می خواهم رتبه بندی کنم؟ چقدر واقع بینانه است که بتوانم برای این شرایط سئو کنم؟

تصور کنید که شما یک وبلاگ آشپزی دارید و علاقمندید دستور العمل های مورد علاقه خود و تکنیک های پخت و پز را به اشتراک بگذارید. بهینه سازی پست برای اصطلاحی مانند [بهترین دستور پخت کیک] چنین هدفی واقع بینانه نیست ، زیرا این یک اصطلاح بسیار کلی است. برای چنین شرایط عمومی رقابت زیادی وجود دارد. درعوض ، باید به فکر پیدا کردن کلیدواژه بهتری باشید. این کلیدواژه می تواند [دستور العمل های کیک سالم و کم قند] باشد.

همچنین مهم است که با جستجوی یک اصطلاح خاص ، در مورد آنچه مخاطبان شما واقعاً می خواهند به آن برسند ، فکر کنید. به این هدف جستجو گفته می شود . به عنوان مثال ، آنها می توانند به دنبال جواب یک سؤال خاص باشند و شما قادر به تهیه اطلاعات لازم هستید. یا ممکن است آنها بخواهند کالای خاصی را خریداری کنند که شما بتوانید به آنها پیشنهاد دهید. به نیازهای بازدیدکنندگان خود بیاندیشید و با ایجاد متناسب با آن اقدام به تولید محتوای خوب کنید.

محتوای عالی برای کاربران خود بنویسید

بعد از اینکه کلمه کلیدی خود را پیدا کردید و مباحثی را که می خواهید در مورد آنها بنویسید می دانید ، باید به نوشتاری واقعی برسید. برای رسیدن به ایده محتوای عالی ، به احتمال زیاد شما باید چرخه ای از پیش نویس ، نوشته اصلی ، ویرایش و بازنویسی را دنبال کنید.

اولین پیش نویس شما فقط می تواند یک طرح کلی از ایده های شما باشد، مطمئن باشید که از یک ساختار منطقی پیروی می کنید.

ممکن است شما در کار خود متخصص باشید اما مخاطبان احتمالاً هنوز اطلاعاتی در باره این موضوع ندارند. بنابراین سعی کنید نوشته خود را تا حد امکان قابل فهم برای مخاطب خود قرار دهید. وقتی شک دارید ، همیشه بهتر است که از یک دوست یا همکار برای برخی از بازخوردها سؤال کنید. یک ترفند خوب دیگر خواندن متن با صدای بلند است.

پست ها و صفحات شخصی خود را بهینه کنید

هنگام نوشتن یا ویرایش پست ، تعدادی از عناصر وجود دارد که برای اینکه دوست داشته باشید از نظر سئو مورد توجه قرار گیرند ، باید به آنها توجه ویژه ای کنید. این عناصر شامل زیرنویس ها ، عنوان و توضیحات متا هستند. همه این موارد نیاز به بازتاب موضوع پست خاص دارد.

فراموش نکنید ، سئو دوستانه فقط به این معنا نیست که درک موتور از یک صفحه آسان است. مهمتر از همه ، به این معنی است که بازدید کنندگان شما می توانند با یک نگاه ارتباط خوبی با محتوا برقرار کنند.

توضیحات متا و عنوان شما ممکن است یک عامل تعیین کننده در این مورد باشد که بازدید کنندگان در وهله اول بر روی صفحه در نتایج جستجو کلیک کنند و پس از بازدید از سایت شما، عناصری مانند نوشته های کوتاه جذاب می تواند برای بازدید کنندگان عامل تصمیم گیرنده باشد که آیا می خواهند در سایت شما بمانند یا خیر.

تنظیم کلید واژه اصلی

یک قانون مهم در تولید محتوای خوب، استفاده نکردن بیش از حد از یک کلیدواژه در صفحات دیگر است. همچنین مهم است که کلیدواژه اصلی را در عناصر مهم پست خود از قبیل عنوان ، مقدمه ، پاراگراف ها و توضیحات متا خود قرار دهید.

همه این عناصر سیگنالهای اساسی برای آنچه پست شماست ، هستند. از آنجا که کلمه کلیدی فوکوس شما در حقیقت موضوع اصلی صفحه شماست ، نتیجه منطقی این است که باید اطمینان حاصل کنید که این موضوع در همه این عناصر منعکس شده است.

همین منطق برای متن شما به طور کلی صادق است: شما باید اطمینان حاصل کنید که موضوعی متضاد نیستید. اگر در موضوع باقی بمانید ، باید به طور طبیعی پیروی کنید که در کل متن خود چندین بار از کلیدواژه خود استفاده کنید. اما از پر کردن متن خود با کلیدواژه فقط به خاطر آن خودداری کنید. اگر به سختی می توانید تعداد کافی در متن خود وارد کنید ، این ممکن است نشانه آن باشد که شما باید رویکرد متفاوتی به موضوع بپردازید.

برای جلوگیری از تکرار ، می توانید مترادف استفاده کنید. مترادف ها کلماتی هستند که دقیقاً برابر با همان کلمه کلیدی هستند. موتورهای جستجو متوجه می شوند که آنها معنای یکسانی دارند ، که می توانید با در نظر گرفتن نتایج جستجو ، آنها را نیز بررسی کنید

همچنین می توانید برای بهینه سازی یک صفحه دیگر برای اصطلاحات مشابه و مرتبط ، از کلید واژه های مرتبط استفاده کنید.

آدرس همیشگی پیوند پست خود را بهینه کنید

در بیشتر موارد ، آدرس اینترنتی پست شما احتمالاً باید کلید واژه تمرکز شما باشد ، شما همیشه باید سعی کنید پیوندها را کوتاه ، توصیفی و تمیز نگه دارید و کلمات غیر ضروری را وارد نکنید!

عنوان صفحه خود را بهینه کنید

عنوان هر صفحه – محتویات برچسب HTML <title> است که می تواند یکی از مهمترین عوامل برای رتبه بندی خوب در نتایج جستجو باشد. نه تنها عنوان صفحه ، بلکه اولین خطی است که افراد در نتایج جستجو مشاهده می کنند. این قسمت توضیح می دهد که صفحه شما چیست؛ این قسمت به عنوان تبلیغی عمل می کند که کاربران را به کلیک ترغیب می کند.

بسیار مهم است که در مورد ساختار عناوین خود و همچنین محتوای عنوان در هر صفحه جداگانه فکر کنید. به طور معمول ، ارزش این را دارد که توجه کنید:

موتورهای جستجو ممکن است وزن بیشتری را به کلمات اولیه وارد کنند – بنابراین تلاش برای بدست آوردن کلمات کلیدی شما در ابتدای عنوان ممکن است باعث شود شما احتمالاً رتبه خوبی داشته باشید.

از سرفصل ها به درستی استفاده کنید

عناوین برای ساختن مطالب شما و کمک به خوانندگان در پردازش اطلاعات در پاراگراف ها به اندازه عنوان اصلی محتوا عالی هستند. آنها همچنین می توانند در توصیف طرح و تمرکز صفحه نسبت به موتورهای جستجو مفید باشند.

توضیحات متا را بهینه کنید

توضیحات متا در درجه اول توسط موتورهای جستجو مورد استفاده قرار میگیرند، تا توضیحی از صفحه را در نتایج موتور جستجو به نمایش بگذارند که معمولاً زیر عنوان صفحه شما نشان داده می شود؛ نوشتن توضیحات متا می تواند کاربران را ترغیب کند تا روی سایت شما در نتایج موتور جستجو کلیک کنند ، حتی اگر لزوماً در موقعیت برتری رتبه بندی نکنید. این یک فرصت برای شما می باشد تا کاربران را تحت تأثیر قرار دهید.

نوشتن توضیحات قانع کننده و آموزنده از محتوای صفحه برای هر صفحه در سایت شما بهترین عملکرد است و به شما امکان می دهد بازدیدهای بیشتری را جذب کنید. در حالی که ممکن است کار بسیار وقت گیری باشد، اما ارزشش را دارد.

اگر توضیحات متا را وارد نکنید، موتور جستجو به طور خودکار سعی می کند کلمه کلیدی را که در صفحه شما جستجو شده است ، پیدا کند و به طور خودکار آن را بچیند.

توضیحات تولید شده به صورت خودکار (چه از طریق پلاگین ها ، چه توسط موتورهای جستجو) به ندرت به اندازه موارد دست نوشته توصیفی قانع کننده هستند.

ما توضیحات متای تولید شده بصورت خودکار را توصیه نمی کنیم

برخی از تم ها و افزونه ها با گرفتن اولین جمله همان پست ، سعی می کنند توضیحات را به صورت خودکار تولید کنند. این یک میانبر هوشمندانه است ، اما بندرت توضیحات خوبی را تولید می کند.

جمله اول یک پست اغلب اطلاعات مقدماتی است ، که خلاصه ای عالی یا یک تبلیغ جذاب را ارائه نمی دهد!

تنها توصیفی که به خوبی نوشته شده است یک دست نوشته است و اگر به فکر تولید توضیحات متا نیستید، بهتر است کاری انجام ندهید و به موتور جستجو اجازه دهید توضیحات را انتخاب و کنترل کند.

تولید خودکار توضیحات متا “میانبر” است ، و هیچ میانبر واقعی در سئو سایت وجود ندارد!

تصاویر و رسانه ها را بهینه کنید

برای اینکه مطمئن شوید موتورهای جستجو می توانند تصاویر شما را درک کنند ، باید در مورد نحوه نامگذاری و قالب بندی تصاویر فکر کنید. نوشتن توضیحات متن عکس (ALT) می تواند عملکرد شما را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد. به عنوان یک مزیت اضافه ، شما همچنین به خوانندگانی که به فن آوری های کمکی مانند خواننده های صفحه اعتماد دارند ، کمک می کنید.

محتوای خود را تازه و به روز نگه دارید

از آنجا که Google می کوشد بهترین و به روزترین اطلاعات را به کاربران خود نشان دهد ، شما باید محتوای خود را مرتباً بروز کنید . حتی بیشتر از این ، زیرا شما نمی خواهید بازدید کنندگان وب سایت را به اطلاعات قدیمی یا نادرست هدایت کنید.

اگر مرتباً پست هایی در وبلاگ منتشر می کنید و صدها یا حتی هزاران پست در وبلاگ را در اختیار دارید ، بروز کردن پست های قبلی ساده تر از نوشتن پست جدید است، به همین دلیل توصیه می کنیم در مورد حفظ محتوا روی به روز کردن آن ها تمرکز کنید.

محتوای خاص خود را به روز کنید

برخی از صفحات در سایت شما نسبت به سایرین مهم است. با ارزش ترین محتوای سایت شما به محتوای خاص گفته می شود.

کلمه کلیدی cannibalization

cannibalization کلید واژه به این معنی است که شما با ایجاد مقالات زیادی برای کلمات کلیدی مشابه رتبه های خود را از دست می دهید. اگر شما دوجین مقاله در همین موضوع دارید ، موتورهای جستجو نمی دانند کدام یک از آنها باید رتبه برتر را کسب کند. در نتیجه ، شما برای موقعیت بالا در موتورهای جستجو با مقالات خود رقابت می کنید.

تجزیه و تحلیل کنید که کدام محتوا برای آن کلمات کلیدی بهترین عملکرد را دارد.
پست های برتر را حفظ کنید.
تصمیم بگیرید که آیا باید سایر پست ها را با عملکرد بهتر ادغام کنید.
یا فقط آنها را حذف و تغییر مسیر دهید.

از نوشتن محتوای تکراری خودداری کنید

محتوای تکراری چیست؟ مسائل مربوط به مطالب تکراری هنگامی بوجود می آیند که موتورهای جستجو با چندین آدرس اینترنتی با همان محتوای یکسان یا مشابه مواجه شوند. در نتیجه ، موتورهای جستجو نمی دانند که کدام یک از این URL ها برای رتبه بالاتر باید در نظر گرفته شوند.

در بخش قبلی ، ما قبلاً به cannibalization با کلمه کلیدی پرداخته ایم ، که به دلیل نوشتن بیش از حد در مورد همان موضوع اغلب ایجاد می شود. اما در اکثر اوقات ، ریشه محتوای تکراری فنی است و می تواند حتی بدون توجه به آن اتفاق بیفتد.

به عنوان مثال ، برخی از سیستم های مدیریت محتوا شناسه جلسه یا پارامترهایی را برای ردیابی URL ها اضافه می کنند.یا ، شما ممکن است نسخه های www و غیر www یک صفحه خاص را فهرست بندی کنید. بر این اساس ، چندین آدرس اینترنتی خواهید داشت که دقیقاً همان محتوای را نشان می دهند.

علاوه بر دلایل فنی ، مقالات شما می توانند توسط طرفهای دیگر کپی شده یا کپی شوند. بنابراین ، دلایل مختلف زیادی برای محتوای تکراری وجود دارد.

راه حل هایی برای خلاص شدن از محتوای تکراری

اینکه چطور باید مسئله محتوای تکراری خود را حل کنید به علت مسئله بستگی دارد. به طور کلی ، سه راه برای پیشبرد این امر وجود دارد – به ترتیب اولویت:

با کد 301 URL ها را به نسخه اصلی هدایت کنید.
واقعاً نیاز به نگه داشتن مقاله تکراری دارید؟ در بخش مقاله تکراری حتماً یک پیوند کانونی به نسخه اصلی اضافه کنید . موتورهای جستجوگر نسخه اصلی مقاله را نشان می دهد.
مطالب تکراری را با مقاله اصلی ادقام کنید.

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5٫00 out of 5)
Loading...

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *