الگوریتم EAT

الگوریتم EAT چیست؟ معرفی 8 سیگنال موثر

الگوریتم EAT که ترجمه کلمات آن تخصص، اقتدار و اعتماد می باشد، از جدید ترین شیرین کاری های گوگل به شمار می رود و در واقع الگریتم معرفی شده از سمت گوگل است که غیر مستقیم بر روی رتبه بندی سایت شما در گوگل تاثیر می گذارد. الگوریتم EAT راه را برای شناخت اعتبار و کیفیت سایت ها در هر کسب و کار باز می کند.

چه عواملی در الگوریتم EAT تاثیر گذار هستند؟

الگوریتم EAT

هم اکنون ما 8 سیگنال که می توانند در الگوریتم EAT تاثیر بگذارند را معرفی می کنیم که اتفاقا خیلی هم ساده هستند اما در سئو سایت بسیار موثر عمل می کنند.

  1. بیوگرافی نویسنده
  2. درج تاریخ مقاله
  3. اضافه کردن منابع بیشتر
  4. صفحات سیاست سایت
  5. جزئیات کسب و کار
  6. محتوای تولید شده توسط کاربر
  7. HTTPS
  8. سیگنال های خارجی و بک لینک

بیوگرافی نویسنده در الگوریتم EAT چگونه تاثیر می گذارد؟

امروزه تولید محتوا به مسئله مهمی برای وی سایتها تبدیل شده و البته اینکه چطور و توسط چه کسی نوشته می شود نیز به مسئله مهمتری بدل گشته است. در واقع اگر محتوای تولید شده توسط یک متخصص نوشته شده باشد از ارزش و اعتبار بیشتری برخوردار است. این نکته به احتمال زیاد شرکتهای تولید محتوا را زیر سئوال می برد و ممکن است بهتر باشد محتوای مورد نظر خود را با اسختدام یک متخصص یا آموزش بیشتر به نوسنده خود بهبود دهید. فراموش نکنید که نام نویسنده و بیوگرافی وی را در صفحه مقاله درج نماید.

درج تاریخ مقاله برای الگوریتم EAT

بودن تاریخ درج نوشته و اهمیت آن هنوز برای ما شفاف نشده و حتی گوگل هم عنوان کرده است که تاریخ درج شده در نوشته فاکتور رتبه بندی حساب نمی شود اما در Google News مهم است و حتی در قوانین گوگل خبر این نکته درج شده است.

اضافه کردن منابع در محتوا

کمتر کسی به اهمیت لینک دادن از مقاله به منابع اطلاعات بیشتر آگاه است. اما بارها ما در مقالات مختلف به این مسئله اشاره کرده ایم و پیشنهاد می کنیم حتما حداقل 1 لینک به منابع مرتبط با محتوای خود لینک بدهید. البته نگرانی بین صاحبان سایتها از بابت لینک دادن به وب سایت های دیگر و لینک خارجی دارند که باید این نگرانی را کنار بگذارند و از مزایای لینک دادن بهره ببرند.

صفحات سیاست چه چیزی هستند؟

در واقع صفحات خط مشی و یا خدمات مشتری ، صفحاتی هستند که درباره نو شفاف سازی خدمات سایت شما اطلاع رسانی می کنند. گوگل در چند سند مختلف به این موضوع اشاره کرده و نشان می دهد کاربرپسند بودن و اعتماد کاربران به سایت شما را بالا می برد. پس درج آنها را در فوتر سایت خود فراموش نکنید مخصوصا اگر وب سایت فروشگاهی دارید.

جزئیات کسب و کار

الگوریتم EAT به شفافیت در اطلاعات خیلی اهمیت می دهد و اگر در این موضع بتوانید به بهترین شکل عمل نماید به احتمال زیاد تاثیر آن را به سرعت مشاهده می کنید. به طور مثال اهراز هویت مالک سایت به کاربران حس اعتماد می دهد و در واقع این یک سیگنال قوی الگوریتم EAT می باشد. برای اینکار صفحاتی مثل درباره ما و تماس با ما نقش مهمی دارند. شاید باورش سخت باشد اما بررسی های ما نشان داده یکی از صفحات پر بازدید هر سایت همین دو صفحه هستند.

محتوای تولید شده توسط کاربر

تا می توانید از سمت کاربران تعامل جذب کنید. همین نظرات که کاربران در انتهای پست های سایت شما درج می کنند بهترین محتوای تولید شده توسط کاربران شماست که مجانی در اختیار شما قرار می گیرد. پس راه نظر دادن و تعامل کاربر را نبندید و تا می توانید با آنها گفتگو کنید.

HTTPS برای الگوریتم EAT

HTTPS یا همان SSL سیگنال دیگری است که برای همه شناخته شده است و می تواند نقش مهمی در الگوریتم EAT داشته باشد. مطمئن شوید SSL سایتتان معبر و متصل است.

سیگنال های خارجی و بک لینک در الگوریتم EAT

بک لینک و سیگنال های خارجی دیگر، مانند شبکه های اجتماعی خیلی مهمتر از گذشته نقش دارند. بهتر است در درج رپرتاژ و بک لینک حالا بیشتر فکر کنید و از درج لینک سایت خود در هر جایی بپرهیزید، این کار را به یک متخصص سئو بسپارید.

اگر فکر می کنید قبلا اهمیتی به بک لینک ها نمی دادید و احساس می کنید ممکن است برای شما گران تمام شود بهتر است قبل از هر چیز با صاحب سایت فوق برای حذف دستی لینک مکاتبه کنید، در غیر اینصورت از Disavow گوگل استفاده کنید. ابزار Disavow Google که اتفاقا مطلب به درد بخوری قبلا درباره آن نوشتیم می تواند مشکل شما را حل نماید.

الگوریتم EAT

عوامل Google EAT چیست؟

در سئو، مخفف EAT به تخصص، معتبر بودن و قابل اعتماد بودن اشاره دارد. این سه ویژگی چیزی است که محتوای با کیفیت بالا را از محتوای با کیفیت پایین جدا می کند.

دستورالعمل‌های ارزیابی کیفیت جستجوی گوگل بیش از 130 بار عوامل سئو EAT را ذکر می‌کنند که باید به شما نشان دهد که در رتبه‌بندی چقدر اهمیت دارند. اما این معیارها دقیقا چیست و گوگل چگونه آنها را اندازه گیری می کند؟

تجربه و تخصص درالگوریتم EAT

گوگل یک متخصص را فردی با تجربه و با دانش کافی در یک موضوع می داند. با تجزیه و تحلیل اعتبار و تجربه شما در زمینه موضوع اصلی صفحه وب، تخصص را تعیین می کند.

الزامات متخصص بودن از صنعتی به صنعت دیگر متفاوت است. در اینجا چند نمونه از افراد متخصص در موضوعات مختلف آورده شده است:

  • وبلاگ درباره بازی های ویدیویی: شخصی با چندین سال تجربه در بازی یا ساخت بازی.
  • وب سایت یا وبلاگ تغذیه سالم: یک متخصص تغذیه
  • صفحه بررسی محصول: هر سازنده محتوا که محصول مورد نظر را خریده و/یا استفاده کرده است.
  • وبلاگ سبک زندگی: اینفلوئنسرها با تجربه زندگی مرتبط.
  • مشاوره پزشکی: یک پزشک با مدارک و سابقه صحیح در حوزه خاص پزشکی.

همانطور که می بینید، سطح تخصص افراد به شدت به موضوع صفحه بستگی دارد. تا زمانی که تجربه یا اعتبار لازم برای پشتیبانی از آن را داشته باشید، گوگل شما را یک متخصص در نظر می گیرد.

قدرت در الگوریتم EAT

  • تعداد و کیفیت بک لینک ها
  • این که آیا محتوا هدف کاربر را برآورده می کند یا نه
  • وب سایت های دیگر چگونه محتوای شما را مشاهده می کنند
  • کاربران چقدر زمان را در صفحه صرف می کنند
  • اینکه آیا وب سایت شما تجربه کاربری خوبی را ارائه می دهد یا نه (به خصوص در دستگاه های تلفن همراه)

ایجاد هویت برند مثبت در خارج از وب سایت شما یکی از ساده ترین راه ها برای ایجاد اقتدار در الگوریتم EAT است. هرچه بتوانید توجه مثبت بیشتری را در خارج از سایت خود ایجاد کنید، ایجاد قدرت در گوگل آسان تر است.

اعتماد در الگوریتم EAT

عامل قابل اعتماد بودن به میزان صداقت و شفاف بودن شما در الگوریتم EAT اشاره دارد. به عبارت دیگر، آیا کاربران می توانند برای پیدا کردن پاسخ دقیق روی شما حساب کنند؟

Google می‌تواند قابل اعتماد بودن را به روش‌های مختلفی تعیین کند و زمانی که عناصری مانند موارد زیر را ترکیب می‌کنید آشکارتر می‌شود:

  • اطلاعات تماس
  • نظرات مشتریان
  • اطلاعات حریم خصوصی
  • محتوای دقیق
  • HTTPS

این سیگنال ها و سایر سیگنال ها به گوگل نشان می دهد که وب سایت شما قابل اعتماد است. آنها همچنین با ارائه سطحی از شفافیت که سایت های دیگر ممکن است نداشته باشند، به بهبود تجربه کاربر کمک می کنند.

چرا گوگل فاکتورهای EAT را پیاده سازی کرد؟

مانند به‌روزرسانی‌های الگوریتم اصلی در گذشته، فاکتورهای الگوریتم EAT گام دیگری در ایجاد بهترین تجربه کاربری ممکن است. گوگل این معیارها را اجرا کرد تا بتواند فرآیند جستجوی با کیفیت بالاتری ایجاد کند.

داشتن روشی برای تعیین کیفیت سایت به این معنی است که کاربران هرزنامه کمتر و محتوای ارزشمندتری را مشاهده می کنند. همچنین میزان اطلاعات نادرست برای هر موضوع را کاهش می دهد، مشروط بر اینکه سازندگان محتوا به طور دقیق اعتبار خود را (یا اعتبار منابع خود) را ثابت کنند.

در بسیاری از موارد، اطلاعاتی که کاربران از نتایج جستجوی گوگل به دست می آورند مستقیماً بر زندگی آنها تأثیر می گذارد. EAT به این معنی است که کاربران هنگام جستجوی محتوای تغییر دهنده زندگی، اطلاعات واقعی را دریافت می کنند. این استانداردها برای انواع محتوای حیاتی، که به عنوان “صفحات YMYL” شناخته می شوند، به شدت اعمال می شوند.

YMYL چیست ؟

YMYL مخفف “Your Money Your Life” است و به صفحات وبی اطلاق می شود که مستقیماً بر سلامت فیزیکی و مالی، شادی و رفاه کلی کاربران تأثیر می گذارد. این نوع محتواها بر اساس فاکتورهای EAT گوگل سخت‌تر از سایر صفحات قضاوت می‌شوند. این به این دلیل است که اگر محتوا دقیق نباشد، می تواند به طور قابل توجهی بر زندگی کاربر تأثیر بگذارد.

سایت‌های YMYL به اشکال مختلف و دارای انواع مختلفی از محتوای واجد شرایط هستند، از جمله:

  • محتوای دولت و قانون
  • خدمات مالی
  • سایت های تجارت الکترونیک با اطلاعات تولید محصول
  • محتوایی که گروهی از افراد را پوشش می دهد (نژاد، قومیت، گرایش جنسی و غیره)
  • اطلاعات پزشکی
  • توصیه های بهداشتی
  • منابع خبری محلی و جهانی (برای موضوعات ضروری مانند تجارت و سیاست)

گوگل انتظار دارد که صفحات YMYL از استانداردهای EAT خود به شدت پیروی کنند. اگر صاحب سایتی هستید که بر پول یا سلامت افراد تأثیر می گذارد، اگر می خواهید شانسی برای کسب رتبه برتر در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) داشته باشید، باید این دستورالعمل ها را رعایت کنید.

آیا الگوریتم EAT یک عامل رتبه بندی است ؟

اگر الگوریتم EAT یک عامل رتبه بندی باشد، با سایر معیارهایی که گوگل استفاده می کند متفاوت است. می توانید EAT را راهی برای تعیین کیفیت کلی سایت با استفاده از شاخص های دیگر در نظر بگیرید. دنی سالیوان از گوگل اشاره می کند که برخلاف سایر عوامل رتبه بندی گوگل مانند سرعت صفحه یا سازگاری با موبایل، الگوریتم EAT چیز کمی نیست.

بنابراین، الگوریتم EAT بیشتر یک دستورالعمل کیفی است که از عوامل متعددی برای ارزیابی سایت‌ها و الگوریتم جستجوی گوگل در کل استفاده می‌کند.

چگونه فاکتورهای الگوریتم EAT را برآورده کنیم؟

یک استراتژی خوب برای ایجاد لینک به شما کمک می کند بک لینک های ارزشمندی برای برند خود کسب کنید. گوگل بک لینک ها را به عنوان نشانه ای از اعتبار شما در نظر می گیرد. هرچه تعداد بیشتری داشته باشید، به خصوص هر چه تعداد بیشتری از منابع خوب داشته باشید، عملکرد الگوریتم EAT شما بهتر است.

در بیشتر موارد، لینک‌هایی از منابع اسپم در واقع به استراتژی بازاریابی دیجیتال شما آسیب می‌رسانند. شما قطعاً می خواهید تا حد امکان بک لینک ها را ایمن کنید، اما کیفیت منابع مهم است. دریافت لینک از یک برند معتبر وزن بسیار بیشتری نسبت به لینک از یک منبع با کیفیت پایین دارد.

همچنین می توانید امتیاز الگوریتم EAT خود را با ذکر نام تجاری در سایت های معتبر و رسانه های اجتماعی افزایش دهید. هنگامی که شخصی نام شما را بدون پیوند به آن ذکر می کند، این به عنوان “پیوند ضمنی” شناخته می شود.

پیوندهای ضمنی مهم هستند زیرا نشان می دهند که دامنه ارجاع دهنده به محتوای شما اعتماد دارد و آن را توصیه می کند. در حالی که یک لینک ملموس برای هدایت ترافیک به سایت شما وجود ندارد، یک نام تجاری مانند یک بک لینک عمل می کند و باعث افزایش اعتبار و آگاهی از برند شما می شود.

می‌توانید این نام‌ها را با یک پروفایل رسانه‌های اجتماعی فعال، پست‌های مهمان ، همکاری با برند، مصاحبه‌های پادکست و ایجاد محتوای ارزشمند و روش‌های دیگر کسب کنید. این راه ها دانش عمومی را از برند شما افزایش می دهد و به تقویت ارتباط شما در یک صنعت کمک می کند.

از آنجایی که ویکی‌پدیا صفحات جدید را از طریق یک فرآیند ویرایش دقیق بررسی می‌کند، گوگل آن را به عنوان یک منبع معتبر می‌بیند. اگر یک صفحه ویکی پدیا ایجاد کنید، به احتمال زیاد یک بک لینک به وب سایت شما اشاره خواهد کرد.

این باعث می شود که برند شما در کل وب دیده شود. با یک صفحه ویکی‌پدیا، می‌توانید اطلاعات پیش‌زمینه مهم و تاریخچه برند خود را منتشر کنید. همچنین می توانید نشان دهید که چگونه در صنعت خود پیشرو هستید. این صفحه به جای تبلیغ مثل یک پیشنهاد فروش، باید کاملاً اطلاعاتی باشد.

همیشه اعتبار خود را نمایش دهید تا کاربران و ارزیابی کنندگان کیفیت بدانند که شما در موضوع خود تخصص دارید. اینها شرایطی است که شما دارید و معتبر بودن محتوای شما را ثابت می کند.

وقتی در مورد موضوعاتی می نویسید که تجربه کمی در آن ندارید، می توانید به نمره الگوریتم EAT خود آسیب بزنید و این در نهایت می تواند منجر به رتبه های پایین تر و آسیب دیدن اعتبار برند شود.

وب سایت هایی با نمرات EAT بالا محتوای باکیفیت منتشر می کنند. در ابتدایی ترین سطح، محتوای شما باید به درخواست جستجوی کاربر پاسخ دهد.

زمانی که محتوای ارزشمندی تولید می کنید، می توانید مدت زمانی که کاربر در سایت خود صرف می کند را افزایش دهید. هرچه زمان بیشتری را در سایت شما صرف کنند، موقعیت بالقوه شما در نتایج جستجو بالاتر خواهد بود.

محتوایی ایجاد کنید که به طور مداوم ارزش ارائه دهد و ثابت کنید که سایت معتبری در زمینه خود هستید. این تاکتیک‌ها و سایر تاکتیک‌های سئو به شما کمک می‌کنند در دستورالعمل‌های رتبه‌بندی کیفیت امتیاز بهتری کسب کنید، که می‌تواند به شما در عملکرد بهتر در SERP کمک کند.

الگوریتم EAT

برندهایی که نظرات را پنهان یا حذف می کنند اغلب غیرقابل اعتماد هستند. برای جلوگیری از درک ضعیف برند، به طور مداوم به نظرات منفی و مثبت پاسخ دهید.

وقتی کاربران می‌بینند که برند شما به بازخورد مشتریانش اهمیت می‌دهد، احتمالاً شما را با دیدی مثبت می‌بینند. اگر به یک بررسی بد پرداختید، ابتدا مطمئن شوید که انتقاد مشتری را تایید کرده اید. سپس، نحوه رفع مشکل را مشخص کنید یا راهی برای کسب اطلاعات بیشتر به آنها ارائه دهید.

به نظرات خوب پاسخ دهید و به مشتریان اطلاع دهید که از آنها قدردانی می کنید. این باعث ایجاد اعتماد می شود و نشان می دهد که شما به تجربه مشتری اهمیت می دهید.

کاربران باید اطلاعات NAP شما (نام، آدرس، شماره تلفن) را از هر صفحه ای در سایت شما پیدا کنند.

5/5 – (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *