الگوریتم های گوگل

/ / مطالب سئو
الگوریتم های گوگل

لیست کاملی از الگوریتم های گوگل شامل الگوریتم پاندا ، پنگوئن ، دزد دریایی ، مرغ مگس خوار ، کبوتر ، به روز رسانی موبایل فرندلی ، الگوریتم رنک برین ، موش کور ، فرد و برت را برای علاقمندان سئو سایت معرفی و آماده کرده ایم.

در این مقاله پیش رو سعی کرده ایم ضمن معرفی الگوریتم های گوگل از خطرات و نحوه جلوگیری از جریمه شدن و پنالتی شدن توسط گوگل اطلاعاتی جامع و خلاصه بنویسیم تا با بررسی و تحلیل الگوریتم های گوگل بتوانید تصمیم بگیرید چه کاری بهتر است.

به یاد داشته باشید ، الگوریتم های گوگل حاصل هزاران ساعت تلاش و پشتکار تیم گوگل است و برای به کار گیری آنها هیچ تعللی نمی کند.

جالب است بدانید در تمام الگوریتم های گوگل تقریبا یک چیز مشترک است ، آن هم تولید محتوای با کیفیت است که همیشه مورد توجه گوگل بوده و هست.

پاندا

الگوریتم پاندا

راه اندازی شده در تاریخ 24 فوریه 2011
عملکرد : ماهانه
هدف: رتبه بندی سایت های با محتوای با کیفیت پایین

گوگل پاندا یکی از الگوریتم های گوگل که برای اختصاص جریمه به صفحات و سایتهای که کیفیت محتوا را رعایت نمی کنند و محتوای کم کیفیت، اسپم و یا بی ارزش استفاده می کنند.

در ابتدا، الگوریتم پاندا یک فیلتر بود، نه بخشی از الگوریتم اصلی گوگل، اما در ژانویه 2016، به طور رسمی در رتبه بندی الگوریتم های گوگل قرار گرفت.

در هر حال این بدان معنا است که الگوریتم پاندا در حال حاضر برای نتایج جستجو در لحظه استفاده می شود، نشان می دهد که هر دو توسط فیلتر کردن و بازیابی از الگوریتم پاندا در حال حاضر سریعتر از قبل اتفاق می افتد.

چه عملی شما را درگیر الگوریتم پاندا می کند؟

محتوای تکراری
سرقت ادبی
محتوای بی ارزش
هرزنامه تولید شده توسط کاربر
پر کردن صفحه با کلمات کلیدی
تجربه نادرست کاربر

چگونه با الگوریتم پاندا همراه شویم تا جریمه نشویم

1. محتوای تکراری را در سایت خود بررسی کنید. محتوای کپی شده داخلی، یکی از رایج ترین راهکارهای الگوریتم پاندا است، بنابراین توصیه می شود که بررسی سایت را به طور منظم انجام دهید تا اطمینان حاصل شود که مشکلات کپی محتوا وجود نداشته باشد.

2. بسیاری از سایت های تجارت الکترونیکی (مانند فروشگاههای آنلاین با هزاران صفحه محصول) همیشه نمیتوانند 100٪ محتوای منحصر به فرد داشته باشند.

اگر شما یک سایت تجارت الکترونیک را اداره می کنید، سعی کنید از تصاویر اصلی تا می توانید استفاده کنید و از نظرات کاربران استفاده کنید تا توضیحات محصول خود را از بین ببرید و صفحه متفاوتی داشته باشید.

3. محتوای بی کیفیت و کم ارزش را دوباره بررسی کنید و هم از نظر مقدار کلمات هم لینک های موجود در صفحه تصحیح کنید.

گوگل می گوید تعداد لینک های داخل یک صفحه باید زیر 100 لینک باشد و اگر یکی دیگر از سئوال های شما درباره این است که یک محتوا چقدر باید باشد خوب حداقل 250 کلمه ، اگر اینطور نیست پس شما احتمالا با الگوریتم پاندا درگیر می شوید.

4. لینک هایی خارجی را با تگ nofollow برچسب گذاری کنید.

الگوریتم پاندا نام یکی دیگر از الگوریتم های گوگل است که به شدت با کپی و محتوای با کیفیت پایین مبارزه می کند ، الگوریتم پاندا در ماه فوریه 2011 توسط گوگل معرفی شد.

نام “پاندا” از مهندس گوگل Navneet پاندا می آید، که تکنولوژی گوگل پاندا را توسعه داد.

با روی کار آمدن الگوریتم پاندا و بکار گیری آن در نتایج جستجو، با هدف کاهش رتبه سایت هایی که محتوا را کپی می کنند و یا سایت های کم ارزش از نظر محتوا با کیفیت پایین تغییر جدی در نتایج جستجوی گوگل اعمال شد.

موارد حساس در الگوریتم پاندا

در هر حال به نظر می رسد مواردی مانند : میزان ماندگاری کاربر در سایت ، میزان گردش در سایت ، میزان فرار از سایت ، شبکه های اجتماعی و برند سازی اینترنتی بیشترین تاثیر مثبت را در الگوریتم پاندا خواهند داشت.

گوگل تعیین کننده اثر محتوا در سئو سایت میباشد.

کمپانی گوگل در سال ۲۰۱۱ برای بهتر شدن کیفیت نتایج جستجوی کاربران ، الگوریتم پاندا را ارائه کرد.

با هدف کسب نتایج دقیق تر در جستجوی کاربران ، گوگل ۸ تغییر عمده را در این الگوریتم ایجاد کرد ، که این تغییرات استفاده از الگوریتم پاندا برای درجه بندی محتوای سایت ها در نتایج جستجو می باشد.

الگوریتم پاندا نه تنها سایت های با کیفیت پایین را هدف قرار می دهد بلکه به شدت با سایت هایی که از تبلیغات زیادی در صفحات سایت استفاده می کنند مبارزه می کند.

تغییرات پس از انتشار الگوریتم پاندا کاهش رتبه بندی تقریبا 12 درصد از کل  نتایج جستجو را نشان می دهد که تحت تاثیر قرار گرفته اند.

الگوریتم پاندا از زمان انتشار اولیه در فوریه 2011 چندین بار به روز رسانی شده است و در آوریل 2011 تاثیر جهانی داشته است.

در حقیقت گوگل به دنبال آن است که توسط الگوریتم پاندا به سایت هایی با محتوای قوی اعتبار ببخشد بنابراین جهت گرفتن نتیجه بهتر در سئو حتما باید محتوای مناسب و غیر تکراری در سایت قرار گیرد.

فرایند الگوریتم پاندا

سئو سایت بر اساس گوگل پاندا ۵ راهکار کلی دارد:

۱. افزایش زمان ماندگاری در سایت

۲. افزایش گردش در سایت

۳. کاهش فرار از سایت

۴. شبکه‌های اجتماعی

۵. برندسازی اینترنتی

بروزرسانی الگوریتم پاندا

برای دو سال اول انتشار الگوریتم پاندا، به روز رسانی Google Panda در حدود یک بار در ماه انجام شد، اما گوگل در ماه مارس 2013 اعلام کرد که به روز رسانی های آینده در الگوریتم یکپارچه شده و بنابراین کمتر قابل توجه و مداوم خواهد بود.

گوگل با انتشار ” slow rollout ” Panda 4.2 را از تاریخ 18 ژوئیه 2015 آغاز کرد.

پرسشهای متداول الگوریتم پاندای گوگل

هدف گوگل پاندا چیست؟

هدف از گوگل پاندا ارتقا رتبه سایت هایی با کیفیت بالا و عقب راندن سایت هایی با کیفیت پایین در نتایج جستجو گوگل است.

محتوای ضعیف از نگاه پاندا چیست؟

محتوای ضعیف از دید پاندا یعنی صفحاتی با متن و منابع بسیار کم یا غیر متناسب

محتوای تکراری از دید پاندا چیست؟

محتوای تکراری به محتوای کپی شده ای اشاره دارد که در بیش از یک مکان در اینترنت پیدا می شوند؛ ایراد محتوای تکراری می تواند در وب سایت خودتان نیز اتفاق بیفتد، مانند وجود چندین صفحه با همان متن با تغییرات کم یا بدون تفاوت

محتوای کم کیفیت چیست؟

محتوای کم کیفیت صفحاتی هستند که به دلیل نداشتن اطلاعات تخصصی و کمک کننده برای خوانندگان ارزش کمی دارند.

نسبت بالای تبلیغات به محتوا در الگوریتم پاندا چیست؟

صفحاتی که بیشتر از تبلیغات پولی تشکیل شده اند تا محتوای اصلی.

عدم تطابق محتوا با نتیجه جستجو چگونه می تواند جریمه شود؟

صفحاتی که ظاهرا در نتایج جستجو صحبت از چیزی می کنند که در واقع پس از ورود کاربر به آن نتیجه عملی نمی شود.
مانند صفحاتی که برای دانلود فیلم صحبت از لینک دانلود می کنند در صورتی که فیلم فوق حتی هنوز منتشر نشده و وقتی کاربر وارد آن صفحه می شود با صفحه ای بدون لینک مواجه می شود.

چگونه می توانم بدانم که من از پاندا ضربه خورده ام؟

یکی از علائم مجازات احتمالی پاندا ، افت ناگهانی در رتبه بندی و ترافیک ارگانیک وب سایت است که مشخصا از تاریخ بروزرسانی الگوریتم پیداست.

الگوریتم پنگوئن

پنگوئن

راه اندازی شده در تاریخ 24 آوریل 2012
عملیات جریمه و تاثیر: 25 مه 2012؛ 5 اکتبر 2012؛ مه 22، 2013؛ 2013 اکتبر 4؛ 2014 اکتبر 17؛ 27 سپتامبر 2016؛ 6 اکتبر 2016؛ به صورت لحظه ای
هدف الگوریتم پنگوئن : وب سایت هایی که رتبه بندی را با هرزنامه یا دستکاری مثلا در بک لینک های اسپم ایجاد می کنند هدف جریمه قرار می دهد.

الگوریتم گوگل پنگوئن نام یکی دیگر از الگوریتم های گوگل که بسیار مهم و حساس است و همچنین نام کد محرمانه این بروز رسانی که اولین بار در 24 آوریل 2012 معرفی شد.

به روز رسانی گوگل پنگوئن با هدف کاهش رتبه بندی سایت هایی که قوانین گوگل را نقض می کنند و با تکنیک های سئو کلاه سیاه قصد دارند با افزایش مصنوعی رتبه بندی یک سایت و دستکاری لینک های اشاره شده به یک صفحه در نتایج تغییر ایجاد کنند ارائه شد.

گوگل پنگوئن با هدف شناسایی و رتبه بندی سایت های که با روش های غیر اصولی بک لینک سازی می کنند و به نظر می رسد که نتایج جستجو را با استفاده از تاکتیک های کلاه سیاه دستکاری می کنند.

از اواخر سال 2016، الگوریتم پنگوئن بخشی از رتبه بندی گوگل شد و در لحظه عمل می کند ، این بدین معنی است که جریمه ها در حال حاضر سریعتر اعمال می شوند و بازیابی زمان کمتری نیز می گیرد.

خطاهایی که منجر به جریمه توسط الگوریتم پنگوئن می شود.

بک لینک های کیفیت پایین که از سایت های “اسپم” هستند
بک لینک هایی از سایت های ایجاد شده صرفا برای ساختن لینک های فروشی
لینک هایی از سایت های محلی به لحاظ بی اهمیت
لینک های پولی
بک لینک هایی با متن لینک بهینه سازی شده

چگونه می توانم جریمه نشوم

1. نظارت بر رشد بک لینک ها ، گوگل احتمالا یک سایت را برای یک یا دو بک لینک هرزنامه مجازات نمیکند، اما هجوم ناگهانی لینکهای سمی میتواند یک مشکل باشد.

به دنبال هر گونه تغییرات غیرمعمول در لینک های دریافتی کنسول جستجوی گوگل خود باشید و همیشه به لینک جدیدی که کسب می کنید نگاه کنید.

2. از لینک های مضر خلاص شوید.

در حالت ایده آل، باید سعی کنید درخواست های حذف لینک های هرزنامه در سایت خود را با تماس با مدیران سایت های سازنده بک لینک انجام دهید.

اما اگر لینکهای مخربی برای خلاص شدن از شر داشته باشید و یا اگر از وب مسترها نپذیرفتند، توصیه می شود که لینک ها را با استفاده از ابزار Disavow links گوگل کنار بگذارید.

به این ترتیب، هنگام ارزیابی لینک ، گوگل این لینک ها را نادیده می گیرد.

تأثیر گوگل پنگوئن بر نتایج جستجو

بر اساس تخمین های گوگل، الگوریتم پنگوئن تقریبا 3/1 درصد از نمایش های جستجو را به زبان انگلیسی، حدود 3 درصد از زبان های آلمانی، چینی و عربی و دیگر زبان ها را تحت تاثیر قرار داد.

در تاریخ 25 می 2012، گوگل پرده دیگری از به روز رسانی گوگل پنگوئن معرفی و منتشر کرد، نام این بروز رسانی جدید called Penguin 1.1 است.

به گفته مت کاتز، رئیس سابق بخش مبارزه با اسپم وب سایت گوگل در این بروز رسانی، کمتر از یک دهم درصد از جستجوهای انگلیسی را تحت تاثیر قرار داد.

هدف از بروز رسانی الگوریتم پنگوئن

اساس به روز رسانی این بود که وب سایت هایی که با استفاده از تکنیک های دستکاری برای رسیدن به رتبه بندی بالا استفاده می کنند مجازات شوند.

در ژانویه 2012، الگوریتم called Penguin به روز رسانی شد و وب سایت هایی که بیش از حد تبلیغات در صفحات آنها بود و یا مطالب بسیار کمی داشتند هدف قرار داد.

الگوریتم پنگوئن
الگوریتم پنگوئن

گوگل پنگوئن 3

الگوریتم پنگوئن 3 در تاریخ 5 اکتوبر 2012 منتشر شد و 0.3٪ از نتایج را تحت تاثیر قرار داد.

گوگل پنگوئن 4

پنگوئن 4 (همچنین به عنوان پنگوئن 2.0 شناخته می شود) در تاریخ 22 مه 2013 منتشر شد و 2.3٪ از نتایج را تحت تاثیر قرار داد.

گوگل پنگوئن 5

پنگوئن 5 (همچنین به عنوان پنگوئن 2.1 شناخته می شود) در تاریخ 4 اکتبر 2013 منتشر شد و حدود 1٪ از نتایج را تحت تاثیر قرار داد و می توان گفت به روز رسانی نهایی الگوریتم گوگل پنگوئن در سال 2013 بوده است.

در تاریخ 21 اکتبر 2014،Pierre Far از گوگل تایید کرد که الگوریتم Penguin 3.0 “بروز رسانی” شده است ، اما هیچ سیگنال جدیدی اضافه نشده است.

در 7 آوریل 2015، جان مولر در hangout Google گفت که هر دو الگوریتم پنگوئن و  الگوریتم پاندا “در حال حاضر به طور منظم به روز نمی شوند” و به روز رسانی ها باید به صورت دستی انجام شود.

هدف استراتژیک الگوریتم پاندا و الگوریتم پنگوئن نمایش وب سایت های با کیفیت در بالاترین نتایج جستجوی گوگل است؛ با این حال، رتبه سایت هایی که در نتیجه این به روز رسانی ها کاهش یافته است دارای مجموعه ای از ویژگی های مختلف هستند.

هدف اصلی Google Penguin spamdexing مبارزه با بمباران لینک های اسپم است.

پنگوئن 4.0 (7th Penguin update)

در تاریخ 23 سپتامبر 2016 گوگل اعلام کرد که گوگل پنگوئن در حال حاضر بخشی از الگوریتم اصلی است.

به این معنی که بروز رسانی الگوریتم پنگوئن در لحظه انجام می شود از این رو گوگل در مورد بازخوردهای آینده دیگر اعلامیه ای نخواهد داد.

بروز رسانی الگوریتم پنگوئن در لحظه یعنی چی؟

تاثیر لحظه ای نیز بدان معنی است که وب سایت ها در لحظه رتبه بندی آن ها تحت تاثیر قرار می گیرد.

پنگوئن 4.0 بر خلاف به روز رسانی های قبلی وقتی لینک های بد را پیدا می کند وب سایت را از بین نمی برد، در عوض، لینکها را با امتیاز منفی عقب میراند ، به این معنی که آنها را نادیده میگیرند و دیگر نمیتوانند به رتبه بندی وبسایت تاثیر گذار باشند.

اگرچه بک لینک به عنوان یکی از 200 عامل رتبه بندی در گوگل به شدت تاثیر گذار است ، اما هر بک لینکی مورد توجه قرار نمی گیرد و کیفیت بک لینک پس از این به روز رسانی اهمیت دارد.

فرم بازخورد و ابزار Disavow Links

ده روز پس از انتشار به روز رسانی الگوریتم پنگوئن ، گوگل یک فرم بازخورد را آماده کرد که برای دو دسته از کاربران طراحی شده است:

افرادی که می خواهند گزارش اسپم وب سایتی را که همچنان پس از تغییر الگوریتم جستجو تغییری در رتبه بندی نمی کند و کسانی که فکر می کنند سایتشان به طور ناعادلانه توسط به روز رسانی پنگوئن پنالتی شده است را گزارش کنند.

گوگل نیز از طریق Google Webmaster Tools یا همان کنسول جستجو یک فرم بازبینی به نام ابزار Disavow Links ارائه کرد.

در ژانویه 2015 جان مولر گوگل اعلام کرد که مجازات پنگوئن را می توان با نادیده گرفتن بعضی بک لینک ها برطرف کرد.

کارکردن با ابزار Disavow Google چگونه است؟

فرآیند معمول این است که لینک های بد را به صورت دستی ( یک فایل تکست ) با استفاده از ابزار Disavow Google جهت حذف اضافه کنید و سپس درخواست تجدید نظر را ثبت کنید.

درباره ابزار Disavow Links گوگل بیشتر بدانید.

البته گوگل می گوید:

google disavow

استفاده از این ابزار باید توسط فردی متخصص انجام شود ، استفاده نادرست از این ابزار ممکن است به اعتبار سایت در گوگل صدمه وارد کند.

آقای مولر در این باره توضیح داد که این الگوریتم درصد لینکهای خوب را در مقایسه با لینک های بد تشخیص می دهد، بنابراین با ایجاد لینک های خوب تر ممکن است الگوریتم را به نفع شما به ارمغان بیاورد که منجر به بهبود رتبه می شود.

الگوریتم دزد دریایی
الگوریتم دزد دریایی

راه اندازی شده در تاریخ آگوست 2012
به کار گرفته شده در : اکتبر 2014
هدف: کاهش رتبه بندی سایت هایی که با گزارش های نقض حق نسخه برداری شناسایی می شوند.

به روز رسانی الگوریتم دزد دریایی گوگل برای جلوگیری از سایت هایی که چندین گزارش نقض حق نسخه برداری را از رتبه بندی خوب در جستجوی گوگل دریافت کرده اند طراحی شده است. اکثر سایت هایی که تحت تاثیر قرار می گیرند، وبسایت هایی هستند که نسبتا بزرگ و مشهور هستند و محتویات پراکنده (مانند فیلم ها، موسیقی ها و یا کتاب ها) را به صورت رایگان به بازدیدکنندگان ارائه می دهند، به ویژه سایت های تورنت

خطرات جریمه توسط الگوریتم دزد دریایی

محتوای بدون اجازه
حجم زیاد گزارش های نقض حق نسخه برداری

چگونه جریمه نشویم

محتوای هیچکس و سایتی را بدون اجازه صاحب اثر توزیع نکنید.

الگوریتم مرغ مگس خوار
الگوریتم مرغ مگس خوار

Hummingbird تاریخ شروع: 2013 اوت 22
هدف: درک بیشتر خواسته های کاربران و یافتن نتایج مرتبط تر با جستجوی سریع

Google Hummingbird الگوریتم مرغ مگس خوار یک تغییر عمده الگوریتمی است که با تفسیر جستوجوها (به ویژه طولانی تر، جستجوهای مکالمه ای) و ارائه نتایج جستجو که با هدف جستجوگر منطبق است، به جای کلمات کلیدی خاص که در درون جستجو است متمرکز است.

الگوریتم مرغ مگس خوار

در حالی که کلمات کلیدی درون جستجو همچنان مهم هستند، الگوریتم مرغ مگس خوار قدرت بیشتری را به معنی درک جستجو به عنوان یک معیار اضافه می کند. استفاده از مترادف با الگوریتم مرغ مگس خوار بهینه سازی شده است. به جای نتایج فهرست با دقیق کلمه کلیدی، Google نتایج بیشتر مربوط به موضوع را در SERPs نتایج جستجو نشان می دهد که لزوما کلید واژه ها را از پرس و جو در محتوای آنها ندارند.

خطرات جریمه توسط الگوریتم مرغ مگس خوار

هدفمند سازی کلمات کلیدی دقیق و بدون مطابقت
پر کردن صفحه با کلمات کلیدی

چگونه می توانم از جریمه توسط الگوریتم مرغ مگس خوار جلوگیری کنم؟

1. تحقیق درباره کلمه کلیدی را گسترش دهید. با الگوریتم مرغ مگس خوار ، ایده خوبی است که به تمرکز بر جستجوهای مرتبط، مترادف ها و شرایط همکاری برای تنوع بخشیدن به محتوای خود تمرکز کنید، به جای آن که تنها به شرایط کوتاه مدت که از Google AdWords می خواهید استفاده کنید. منابع عالی از ایده های کلیدی دوستانه الگوریتم مرغ مگس خوار عبارتند از جستجوهای مربوط به Google، Google Autocomplete و Google Trends.

الگوریتم مرغ مگس خوار “Hummingbird” تغییر قابل توجه جستجوی گوگل در سال 2013 است.

دلیل انتخاب این نام برای الگوریتم جدید سرعت و دقت مرغ مگس خوار است.

این تغییر در تاریخ 26 سپتامبر 2013 توسط گوگل اعلام شد.

عملکرد الگوریتم مرغ مگس خوار

الگوریتم مرغ مگس خوار تاکید بیشتری بر نمایش داده های طبیعی دارد، این الگوریتم گوگل توانایی درک خواسته کاربران را فراهم کرده و به آن توجه بیشتری می کند تا کاربر را به بهترین نتیجه و مرتبط ترین نتیجه جستجو برساند.

مرغ مگس خوار وبمستران را تشویق می کند به جای استفاده از کلمات کلیدی بی ارزش به فکر تولید محتوا باشند و ارزش محتوای صفحه مورد توجه قرار دهند.

گوگل در یک رویداد مطبوعاتی در سپتامبر 2013 اعلام کرد از الگوریتم مرغ مگس خوار قبل از رونمایی برای حدود یک ماه قبل از اعلام استفاده کرده است.

به روز رسانی الگوریتم مرغ مگس خوار اولین بروز رسانی مهم الگوریتم جستجوی گوگل از زمان ارتقاء معماری جستجو “کافئین” در سال 2010 بود، اما حتی این محدودیت عمدتا به منظور بهبود فهرست بندی اطلاعات به جای مرتب سازی بر اساس اطلاعات محدود می باشد.

هدف الگوریتم مرغ مگس خوار

هدف از مرغ مگس خوار تاکید و تمرکز بر روی صفحاتی است که معنی و کلمات هم معنی با یک جستجو را شامل شود نه صفحاتی که تنها با چند کلمه مطابقت دارند.

جستجوی معنایی تلاش می کند تا نتایج جستجو را با زبان سؤالات کاربران اینترنت و فراتر از معانی کلمات کلیدی ، منطبق کند.

سئو سایت با اضافه کردن مرغ مگس خوار تغییر کرد، توسعه دهندگان وب و نویسندگان تشویق به استفاده از محتوای طبیعی به جای استفاده از کلمات کلیدی بی ارزش شدند.

ویژگی های بارز Hummingbird

یکی از اهداف اصلی Hummingbird ترجمه جستجوی معنایی از یک مفهوم به واقعیت بود و مطلبی که در نهایت به استاندارد جستجو تبدیل می شود.

این تلاش برای نزدیک تر کردن هدف واقعی جستجوها بود به گونه ای که ، برای جستجویی مانند مثال غذای چینی ، کاربر مجموعه ای از رستوران های محلی چینی را مد نظر دارد نه نتیجه بهترین مکان های زندگی مردم چین یا دیگر داده های نامربوط

چگونه می توان فهمید که آیا سایت من از Hummingbird ضربه خورده است؟

بعید به نظر می رسد که وب سایتها از این بروزرسانی تأثیرات منفی دیده باشند.

اگر وب سایت شما افت ترافیک یا رتبه بندی را تجربه کرده است یا فکر می کنید با Hummingbird این ضربه همراه بوده است ، حتما لیست کاملی از به روزرسانی های گوگل را بررسی کنید؛ شاید عامل دیگری مانند Panda یا Penguin بوده است.

توصیه مرغ مگس خوار

مرغ مگس خوار توصیه می کند که از ویژگی های فنی وب سایت مانند پیوند های داخلی صفحات ، تگ های عنوان ، آدرس های URL و تگ های HTML، و همچنین نوشتن محتوای با کیفیت بالا بدون کپی کردن استفاده شود.

در حالی که کلمات کلیدی در سئو هنوز هم مهم هستند، مرغ مگس خوار قدرت بیشتری به کلمات کلیدی بلندتر می افزاید و به طور موثر برای بهینه سازی محتوا به جای فقط کلمات کلیدی استفاده مترادف کلمات نیز بهینه شده است.

الگوریتم کبوتر
الگوریتم کبوتر

شروع بکار گیری اولیه : 2014 ژوئیه 24 (آمریکا)
گسترش بکارگیری : 2014 دسامبر 22 (انگلستان، کانادا، استرالیا)
هدف: ارائه نتایج با کیفیت بالا، مرتبط با جستجوی محلی

الگوریتم کبوتر گوگل (که در حال حاضر بر جستجوهای تنها به زبان انگلیسی تاثیر می گذارد) به طور قابل توجهی تغییرات نتایج را تغییر داد ، گوگل برای نمایش داده ها که در آن مکان جستجوگر نقش مهمی ایفا می کند، تغییر می کند. به گفته گوگل، الگوریتم کبوتر روابط نزدیک تر میان الگوریتم های محلی و الگوریتم اصلی ایجاد می کند، به این معنی که همان عوامل SEO اکنون برای رتبه بندی نتایج محلی و غیر محلی گوگل استفاده می شود. این بروزرسانی نیز از موقعیت و فاصله به عنوان عامل کلیدی در رتبه بندی نتایج استفاده می کند.

الگوریتم کبوتر منجر به کاهش معکوس (حداقل 50٪) در تعداد جستجو های محلی شد ، الگوریتم کبوتر به ارتقاء رتبه بندی سایت های دایرکتوری محلی بیشترین تاثیر را دارد و با اتصال گوگل و جستجوی نقشه گوگل به روش یکپارچه تر در آمد.

خطرات جریمه توسط الگوریتم کبوتر گوگل

صفحه به خوبی بهینه شده نشده باشد
تنظیم نامناسب یک صفحه کسب و کار Google My Business
ناسازگاری NAP
عدم استناد در دایرکتوری های محلی (در صورت لزوم)

چگونه کار می کند

1. صفحات خود را به درستی بهینه کنید. ترجیحا از سئو محلی استفاده کنید، الگوریتم کبوتر همان معیار جستجوگر برای لیست های محلی را برای همه نتایج جستجوی دیگر گوگل به ارمغان آورده است. به این معنی است که کسب و کارهای محلی اکنون نیاز به سرمایه گذاری در تلاش برای بهینه سازی صفحه را دارند.

الگوریتم کبوتر

الگوریتم کبوتر نام کد دیگری از مجموعه الگوریتم های گوگل است که جهت رتبه بندی سایت ها از آن استفاده می شود ، تمرکز و کارایی این الگوریتم بر روی جستجوی محلی گوگل است.

این به روز رسانی در تاریخ 24 ژوئیه 2014 منتشر شد.

الگوریتم کبوتر نتایج را بر اساس مکان کاربر و فهرست موجود در دایرکتوری محلی تنظیم می کند.

تأثیر الگوریتم کبوتر بر نتایج جستجو

هدف از الگوریتم کبوتر این است که اولویت بندی نتایج جستجوی محلی را فراهم کند؛ این ویژگی هم برای کاربر و هم برای کسب و کارهای محلی بسیار مفید است.

در روز انتشار گوگل کبوتر ، واکنش های مختلفی از مدیران وب دریافت شد؛ برخی از کاهش رتبه بندی شکایت کردند در حالیکه برخی دیگر بهبود در رتبه بندی جستجو را گزارش دادند.

گوگل به منظور بهبود کیفیت جستجوی محلی و ارائه نتایج مرتبط تر به کاربران ، از عواملی مانند موقعیت مکانی و فاصله استفاده می کند.

این بروز رسانی لیست های محلی را در نتایج جستجو تغییر می دهد؛ همراه با این، سایت های دایرکتوری محلی ترجیح داده می شوند.

به طور معمول، گوگل 10 کسب و کار محلی را به ترتیب بر اساس جستجوی شما ارائه می دهد.

با به روز رسانی کبوتر ، در حال حاضر تنها 3 تا 4 کسب و کار ظاهر خواهد شد.

سئو سایت و الگوریتم کبوتر

سئو سایت و الگوریتم کبوتر از دیگر الگوریتم های پراهمیت در رنکینگ دهی سایت ها می باشد.

الگوریتم کبوتر جستجو محلی را مورد بررسی و توجه خود قرار می دهد.

در و اقع موقعیت مکانی که کاربر وارد گوگل می شود و کلمه کلیدی خاص را جستجو می کند مهم می باشد و در رنک دهی سایت ها اثر گذار است.

گوگل کبوتر در سئو

گوگل برای رضایت کاربران خود به موقعیت مکانی آنها توجه می کند و متناسب با آن سایت ها را رنک دهی می کند. برای مثال رنکینگ سایت ها در ایران در کلمه کلیدی مانند سئو سایت با رنک دهی سایت ها در کشور المان در همان کلمه کلیدی سئو سایت متفاوت می باشد.

اما با توجه به مطالبی که عنوان شد چگونه می توان موقعیت مکانی خود را به گوگل بشناسید تا در رنکینگ ، مقابل دیگر سایت ها جایگاه مناسبی را بیابید.

نقش الگوریتم کبوتر در سئو

الگوریتم کبوتر گوگل با توجه به موقعیت مکانی شما را رنک دهی می نماید.

بدین منظور می توانید موقعیت مکانی خود را در فوتر درج نمایید و یا موضوعاتی مرتبط به موقعیت مکانی خود ، نام شهر ، نام خیابان و غیره تولید نمایید.

گوگل مپ نیز ابزار گوگل برای شناساندن موقعیت مکانی می باشد و به واسط آن می توانید موقعیت مکانی خود را بشناسانید. برخی از کاربران نیاز و خواسته خود را براساس موقیعت مکانی جستجو می نمایند.

سئو محلی

برای مثال سئو در تهران و موارد مشابه برای شناساندن موقعیت مکانی شما به گوگل به واسط درج نمودن موقعیت در فوتر و نیز تولید محتوا مربوط بسیار کمک کننده خواهد بود.

الگوریتم کبوتر گوگل رضایتمندی بسیاری از کاربران گوگل را به دنبال داشته است و شما به عنوان وب مستر سایت می توانید از این فرصت بهره گیری نمایید و با شناساندن موقعیت مکانی خود رقابت را به نفع خود تمام نمایید.

اگر نمیدانید سئو محلی چیست ، پس بیشتر بدانید

الگوریتم موبایل فرندلی
به روز رسانی موبایل فرندلی

تاریخ شروع: 2015 آوریل 21
اهداف: صفحات سازگار با موبایل را در نتایج جستجو ارتقاء و رتبه بندی سایت ها را در تلفن همراه به عهده دارد و همچنین کاهش رتبه بندی صفحاتی که برای موبایل بهینه سازی نشده است.

به روز رسانی موبایل فرندلی گوگل (بعلاوه Mobilegeddon) به منظور اطمینان از اینکه صفحات بهینه سازی شده برای دستگاه های تلفن همراه در بالای جستجوی تلفن همراه رتبه بندی شده اند، و کاهش رتبه صفحاتی که سازگار نیستند. جستجوهای دسکتاپ توسط بروز رسانی موبایل فرندلی تحت تأثیر قرار نگرفته است.

به روز رسانی موبایل فرندلی گوگل یک فاکتور در سطح صفحه سایت ها است، به این معنی که یک صفحه از سایت شما می تواند به در نتایج تلفن همراه رتبه بالایی داشته باشد.

خطرات درگیری با به روز رسانی موبایل فرندلی گوگل

عدم وجود یک نسخه تلفن همراه از صفحه
پیکربندی viewport نادرست
محتوای نامشخص
استفاده از پلاگین

چگونه با به روز رسانی موبایل فرندلی همراه شویم

1. توصیه گوگل طراحی سایت ریسپانسیو است. گوگل همچنین دارای مشخصه های تلفن همراه برای پلتفرم های مختلف وب سایت است تا تلفن های همراه را برای مدیران وب آسان تر کند.

2. آزمایش تست همراه را انجام دهید. رفتن به تلفن همراه همه چیز نیست – شما همچنین باید معیارهای سازگاری Google را برای ارتقاء رتبه در تلفن همراه SERPs منتقل کنید.

الگوریتم رنک برین
الگوریتم رنک برین

RankBrain تاریخ شروع: 2015 اکتبر 26 (احتمالا قبل از آن)
هدف: نتایج جستجوی بهتر را براساس ارتباط و یادگیری ماشین تحویل می دهد.

الگوریتم رنک برین یک سیستم یادگیری ماشینی است که به گوگل کمک می کند تا معنای واقعی نمایش داده شده را رمزگشایی کند و نتایج جستجوی خود را مطابق با آن ها ارائه دهد.

زمانی که الگوریتم رنک برین برای اولین بار اعلام شد، گوگل آن را سومین عامل مهم رتبه بندی نامید. احتمالا الگوریتم رنک برین می تواند به نحوی خلاصه آنچه در مورد یک صفحه است ارزیابی و ربط نتایج را نمایش دهد.

درک مشترک این است که الگوریتم رنک برین ، بخشی از عوامل سنتی SEO (لینک ها، بهینه سازی صفحه، و غیره) است، اما همچنین به عوامل دیگری که خاصیت جستجو دارند نگاه می کند. سپس، آن ویژگی های مرتبط را در صفحات شاخص نشان می دهد و نتایج را به ترتیب در SERPs مرتب می کند.

خطراتی که در صورت رعایت نکردن آن ها با الگوریتم رنک برین گوگل مواجه می شوید

فقدان ویژگی های ارتباطی مربوط به جستجو
تجربه بد کاربر

چگونه می توانم کنترل کنم

1. به حداکثر رساندن تجربه عالی کاربر ( کاهش نرخ فرار )، بهینه سازی برای بهبود تجربه کاربر نمی تواند شما را در نتایج جستجو رتبه بندی کند.

تجربه کاربر عواملی مانند سرعت بارگزاری صفحه و مدت زمان حضور کاربر است. در حالی که هیچ مقادیری که به طور کلی برای نگه داشتن آن وجود ندارد

در نظر داشته باشید که میانگین سرعت خواندن 650 کلمه در دقیقه است. از این به عنوان راهنمایی در ارزیابی میزان بازدیدکنندگان در صفحات خود استفاده کنید و ببینید آیا میتوانید با تنوع بخشیدن به محتوای خود، از جمله تصاویر و ویدیوهای بیشتر، بهبود یابید. علاوه بر این، صفحاتی را که بهترین معیارهای تعامل را دارند، بررسی کنید همچنین از خلاقیت خود استفاده کنید.

2. اعتقاد بر این است که الگوریتم رنک برین با شناسایی ویژگی های مربوط با جستجو از صفحات وب است و از این ویژگی ها به عنوان سیگنال برای رتبه بندی صفحات در نایج جستجو استفاده می کند. این ویژگی ها می توانند به معنای واقعی کلمه هر چیزی در صفحه باشد که می تواند تاثیر مثبتی بر تجربه کاربر داشته باشد. برای مثال شما، صفحات با محتوای بیشتر و عناصر تعاملی بیشتری استفاده می کنید ممکن است موفق تر باشید.

الگوریتم موش کور
الگوریتم موش کور

Possum آغاز شده: 1 سپتامبر 2016
هدف: ارائه نتایج بهتر، متنوع تر بر اساس مکان جستجوگر و آدرس کسب و کار

به روز رسانی الگوریتم موش کور نام تعدادی تغییر در فیلتر رتبه بندی گوگل است. پس از الگوریتم موش کور ، گوگل نتیجه های متنوعی را بر اساس موقعیت فیزیکی جستجوگر (بیشتر از آنچه شما به طور خاص از یک کسب و کار خاص به صورت فیزیکی برخوردار است، بیشتر احتمال دارد که آن را در میان نتایج محلی مشاهده کنید)، و نتایج پرس و جو (حتی تغییرات نزدیک هم اکنون نتایج مختلفی تولید می کند). به طور متناقض، الگوریتم موش کور همچنین به کسب و کارهایی که در خارج از محدوده شهر فیزیکی قرار دارند، تقویت کرده است. (قبلا، اگر کسب و کار شما به طور فیزیکی در شهر مورد نظر شما واقع نبود، تقریبا هرگز در نتایج محلی قرار نمی گرفت؛ در حال حاضر این مورد دیگر نیست). علاوه بر این، کسب و کارهایی که یک آدرس را با یک کسب و کار دیگر از یک مشابه به اشتراک می گذارند اکنون ممکن است در نتایج جستجو رتبه بندی نشود.

خطرات جریمه شدن توسط الگوریتم موش کور

اشتراک یک آدرس فیزیکی با یک کسب و کار مشابه
رقبا که آدرس کسب و کار نزدیک به محل جستجوگر است

الگوریتم فرد
الگوریتم فرد

راه اندازی شده در تاریخ 8 مارس 2017
هدف: فیلتر کردن نتایج جستجو با کیفیت پایین که هدف آن تنها تولید تبلیغات و به درآمد وابسته است.

آخرین به روز رسانی تایید شده گوگل، فرد نام دارد که نام خود را از Gary Illyes گوگل دریافت کرده است، که به شوخی پیشنهاد کرد که تمام به روز رسانی ها به نام “فرد” نام گذاری شود. گوگل تایید کرد و به روز رسانی انجام شد، اما حاضر به بحث در مورد مشخصات آن نیست، اما به سادگی می توان پی برد سایت هایی اهداف فرد هستند که دستورالعمل های وب سایت گوگل را نقض می کنند ، با این حال، مطالعات سایت های در معرض خطر نشان می دهد که اکثریت قریب به اتفاق سایت های محتوا (اغلب وبلاگ ها) با مقالات با کیفیت پایین در طیف گسترده ای از موضوعات است که به نظر می رسد بیشتر به منظور ایجاد درآمد تبلیغ یا وابسته ایجاد شده اند.

خطرات

محتوای کم ارزش و تبلیغات محور در میان محتوا
محتوای ضعیف و صفحه سنگین و شلوغ

چگونه می توانم درگیر الگوریتم فرد نشوم

1. مرور و رعایت دستورالعمل های Google ، این کار ممکن است در ظاهرا بیهوده به نظر برسد، اما بازبینی دستورالعمل های گوگل وب مستر و راهنمای جستجوی کیفیت گوگل (به ویژه آخرین ها) اولین قدم برای حفظ امنیت سایت شما از الگوریتم فرد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *