آموزش سئو جوملا

آموزش سئو جوملا

آموزش سئو جوملا می تواند به سایت هایی که با سیستم مدیریت جوملا ساخته شده اند کمک نماید سئو سایت بهتری را داشته باشند و از کاستی های این مدریت محتوای تحت وب اطلاع یابند.

هدف اصلی مقاله آموزش سئو جوملا در وهله اول کمک به افراد حرفه ای بود ولی متوجه شدیم این مطلب برای وب مسترهای جوملا که در حال حاضر سعی دارند در زمینه بهینه سازی موتور های جستجو و رتبه گیری فعالیت کنند نیز مفید است ، زیرا وب مستر سعی دارد ارتباط خود با کاربران و موتور های جستجو را افزایش دهد ، البته آموزش سئو جوملا راز های رتبه گیری در گوگل را فاش نخواهد کرد ( متاسفیم!) ولی راه اینکه بتوانید در موتور های جستجو اول باشید را برایتان روشن تر خواهد کرد.

با دنبال کردن مراحل گفته شده در آموزش سئو جوملا و پیروی کردن از آنها می توانید محتوای خود را به راحتی در اختیار موتور های جستجو قرار دهید.

کامپوننت یا پلاگین سئو جوملا

بهترین پلاگین یا کامپوننت سئو جوملا شخص شما هستید که با رعایت موارد جزئی میتوانید سئو جوملای خود را بهینه سازی کنید. سعی کنید درگیر پلاگین یا کامپوننت سئو جوملا نشوید و خود به تنهایی جوملا را سئو کنید.

ارتقاء موتور های جستجو معمولا با یک سری تغییرات در وب سایت شما همراه خواهد بود ، وقتی به این تغییرات تک تک نگاه می کنید زیاد مهم و تاثیر گذار به نظر نمی رسند ولی وقتی این تغییرات کنار هم قرار بگیرند، تاثیر گذاری و اهمیت خود را به معنای واقعی نشان خواهند داد، این تغییرات در رتبه شما در موتور های جستجو تاثیر باور نکردنی خواهند داشت.

درست است که اسم این مقاله آموزش سئو جوملا است ولی مبنای کار شما برای بهینه سازی باید مخاطبین و بازدیدکنندگان سایتتان باشد ، تنها موضوعی که باید برایتان مهم باشد نظر بازدیدکنندگان سایت است ، اینکه آنها به دنبال چه مطالبی هستند و چه مواردی می تواند آنها را جذب کند ، اینکه تنها هدفتان گرفتن رتبه بالا در موتور های جستجو باشد، شما را به موفقیت اصلی و نتایج دلخواه نخواهد رساند ، مصرف کنندگان نهایی کاربران شما هستند ، نه موتور های جستجو.

همه افرادی که دوست دارند سایت خود را ارتقاء دهند می توانند از مقاله آموزش سئو جوملا استفاده کنند، بدون در نظر گرفتن نوع سایت و یا اندازه سایتی که دارند. این مطالب برای همه با هدف بهینه سازی سایت نوشته شده است.

ریسپانسیو وب سایت به عنوان یک عامل مهم در رتبه دهی برای وب سایت ها

با توجه به افزایش تعدادکسانی که از موبایل برای دسترسی به اینترنت استفاده می کنند، الگوریتم های گوگل باید خود را با این الگو ها هماهنگ کند.

امروزه گوگل از ظاهر (mobile-friendly) ریسپانسیو وب سایت به عنوان یک عامل مهم در رتبه دهی برای وب سایت هایی که این امکان را دارند استفاده می کند.

پس قبل از هر چیز از اینکه وب سایت جوملایی شما این قابلیت را پشتیبانی می کند اطمینان حاصل کنید.

علامت گذاری schema.org

البته تیم توسعه جوملا جهانی هم بی کار نبوده و راهنمای علامت گذاری محتوا را به هسته جوملا اضافه کرده! راهنمای علامت گذاری schema.org صفحات را علامت گذاری و گوگل اطلاعات را در صفحات جستجو در دسترس عموم قرار می دهد.

اطلاعاتی شامل عنوان مقاله، نویسنده، امتیاز که همه این موارد به کاربر این امکان را فراهم می کند تا به راحتی تصمیم بگیرد دوست دارد از کدام صفحات بازدید کند.

زمانی که صفحه ای را تگ می کنید، راهنمای علامت گذاری همه اطلاعات مورد نیاز و حتی اطلاعات اضافی را برای کاربران نمایش می دهد.

رفرنس schema.org آنچه را که می خواهید تگ کنید لیست می کند.

سئو سایت جوملا

سئو جوملا به دلیل ضعف های هسته این سیستم مدیریت محتوا کمی مشکل است ، اما برای سئو جوملا با تغییرات در هسته جوملا امکان ارتقا رتبه در گوگل وجود خواهد داشت.

سئو سایت جوملا
سئو جوملا

هر چند این تغییرات سواد کدنویسی می خواهد اما کامپوننت ها و پلاگین هایی برای این کار نیز وجود دارد که البته توصیه نمی شود ، در واقع ما مخالف هر گونه وابستگی به پلاگین و ابزار های جانبی هستیم ، زیرا ممکن است در آینده دسترسی به آن ها دیگر ممکن نباشد.

آموزش سئو جوملا که از سیستم های مدیریت محتوای پرکاربرد گذشته در میان کاربران می باشد با رعایت نمودن چندین المان و متریک سئو ، اجرا می گردد.

پیش از انجام سئو سایت جوملا شاید بهتر باشد با مشکلات و باگ هایی که سیستم مدیریت محتوای جوملا دارد آشنا شوید.

سئو مجموعه ها در جوملا

مجموعه های جوملا در واقع دسته بندی از موضوعات مختلف می باشد و با قرار دادن عنوان مجموعه به URL محتوا علاوه بر طولانی شدن URL این مورد نیز وجود دارد که هدینگ آن در H1 صفحه مجموعه قرار نمی گیرد.

در واقع تیتر مجموعه با هدینگ H2 است این در حالی است که H2 برای تیتر داخلی موضوعات صفحات باید استفاده گردد.

ساده ترین راه حل این مشکل ساختن منو و فعال کردن گزینه نمایش عنوان است.

استفاده از کامپوننت k2 موجب طولانی تر شدن url می شود و بدین منظور اگر از مجموعه هسته جوملا استفاده نمایید عملکرد بهتری را در سئو سایت خود اجرا نموده اید.

همچنین برای کوتاه کردن آدرس صفحات (url) با تغییر در هسته جوملا یا استفاده از پلاگین یا کامپوننت های جوملا ضمن حذف آدرس های مجموعه از آدرس صفحات، id یا شماره درج شده ( شناسه صفحه ) در آدرس صفحات را نیز حذف کنید، این کار نه تنها باعث کوتاه تر شدن آدرس صفحات می شود بلکه آدرس صفحات را زیباتر می کند.

canonical جوملا

در جوملا زمانی که مجموعه را ایجاد می نمایید و یا منوهای مخفی را تنظیم می کنید این مورد وجود دارد که محتوا از طریق چندین URL قابل دسترس باشد.

در واقع محتوای شما با دو URL و یا بیشتر توسط گوگل ایندکس می شود.

برای رفع این مشکل می توانید از افزونه canonical استفاده کنید و آن را بارگذاری نمایید تا در تمامی صفحات شما rel=”canonical” درج شود.

به واسط این قطعه کد شما به گوگل می گویید که اگر محتوایی را با url ایندکس نموده است اگر همان محتوا با url دیگر نیز قابل دسترس بود دیگر آن را ایندکس نکند.

آموزش سئو جوملا

صفحه 404

در سایت جوملا آیتم مشکل 404 را نیز باید حل نمایید.

چرا 404 به وجود می آید؟

زمانی که صفحه ای را پیش از این تولید نموده اید و حال آن url را حذف نمایید گوگل در پایگاه داده خود آن url را دارد و با صفحه 404 روبه رو می شود که نکته منفی در سئو سایت شما محسوب می شود.

برای رفع این مشکل می توانید صفحه ای را در مدیریت مطالب خود به جای صفحه 404 تولید نمایید و در آن تصویری و یا اینکه محتوا یافت نشد را درج نمایید و حال وارد هاست خود شوید و با ادیت کد این امکان را فراهم کنید که در صورت یافت نشدن محتوا آن صفحه را بیاورد و دیگر از مشکل 404 خود جلوگیری نموده اید.

هر چند ریدایرکت کردن صفحه 404 با کد 301 بهترین کار برای خلاصی از صفحات حذف شده به شمار می رود.

چرا باید از جوملا استفاده نکنیم؟

جوملا متاسفانه با نوآوری ها در سئو همراه نیست و یا به افزونه های مختلفی برای سئو بهتر نیاز دارد که اصلا منطقی به نظر نمی رسد.

وابستگی به افزنه های جوملا چرا بد است؟

به این دلیل که تجربه نشان داده افزونه های تولیدی برای جوملا شاید در ابتدا رایگان باشند و کاربران را جذب کنند ، اما پس از مدتی امکانات را محدود و برای فعال شدن مجدد آن به هزینه نیاز می باشد. ( برای کاربران خود کیسه میدوزند )

بهترین سیستم مدیریت محتوا برای جایگزینی جوملا چیست؟

سیستم مدیریت محتوای وردپرس بهترین CMS جایگزین جوملا می باشد که هزاران توسعه دهنده و افزونه دارد که اعتبار بیشتری را به وردپرس می بخشد، هرچند وردپرس به تنهایی سئو مناسب و قابل قبولی را دارد.

5/5 – (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *