کلمات کلیدی طولانی در حقیقت شامل بیش از سه کلمه می باشد و این کلمات نیز باید مربوط به موضوع دقیقی باشند که بتوان آنها را برای دریافت پاسخ صحیحی به راحتی جستجو کرد.
به طور کلی کلمات کلیدی که به صورت طولانی در نظر گرفته می شوند حجم جستجوی بسیار پایینی دارند اما از طرفی این کلمات نسبت به کلمات کوتاه و متوسط نرخ تبدیل بهتری دارد.
منظور از نرخ تبدیل هم، تبدیل بازدید کننده ها به مشتری می باشد.
یکی از بهترین تکنیک هایی که در بیشتر فضاهای مجازی به خصوص در سئو مورد استفاده قرار می گیرد تمرکز بر کلمات کلیدی طولانی است که معمولاً این کلمات دارای عبارتی خاص و منحصر به فرد می باشند.
کلمه های کلیدی طولانی بسیار مفید هستند و آنها را یکی از استراتژیک های پرکاربرد در تحقیقات روزمره در بازار کار به شمار می آورند.
کلماتی که در سئو به صورت طولانی هستند را به نام Long Tail keywords می شناسند.
با استفاده از این کلمات طولانی کسب رتبه بهتری کسب خواهید کرد.
به طوری که در کلمات کلیدی طولانی دسترسی به رتبه های مناسب بسیار آسان است زیرا خیلی از سایت ها تمایلی برای گرفتن رتبه ندارند به همین منظور استفاده از کلمات کلیدی می توانند کاربران را راحت به محصول مدنظر و خاص خود برسانند.
از دیگر مزیت های استفاده از کلمات کلیدی طولانی این است که کمتر جستجو خواهند شد اما بازدید کننده هایی که اینگونه از کلمات خاص را جستجو و سرچ می کنند اشتیاق بیشتری برای خرید محصول مد نظر دارند.
دلیل دیگر اینکه از کلمات کلیدی طولانی استفاده می شود برای جذب مخاطب است که به مخاطب وانمود کنید که محصولی که دارید با توجه به این که خاص است چقدر هم می تواند جذاب باشد.
تحقیق کلمات کلیدی طولانی
به طور مختصر اگر در زمینه های کلمات کلیدی بخواهیم صحبت کنیم باید بگوییم که این کلمات کلیدی در واقع جستجو هایی هستند که در گوگل وجود دارند که می توانید به راحتی به کمک این کلمات کلیدی در حوزه های کاری مختلف به دنبال آنچه که هستید به راحتی دسترسی های گستردهای داشته باشید.
این گونه از کلمات کلیدی در واقع نشان دهنده آن است که مخاطبین و کاربرانی که با این محصولات یا کسب و کارهای مختلف علاقه مند هستند چقدر توانسته اند در گوگل این موضوعات را جستجو و بررسی کند در حقیقت نشان دهنده این است که بازار کسب و کار شما چقدر دارای رشد است.
استفاده از کلمات کلیدی تنها موجب جذب بازدید کننده ها در سایت نمی شود بلکه با کمک این کلمات کلیدی می توانید سایت خود را بهبود ببخشید با جامعه و مشتریان خود بیشتر تعامل خواهید داشت و آنها را می شناسید و میتوانید در زمینه هایی که آنها به دنبال محصول مد نظر هستند شما هم در زمینه آن کسب و کار و خدمات محتوایی را تولید کنید و آن را در بستر فضای مجازی نمایان کنید و در گوگل جایگاه بگیرید.
در ادامه می خواهیم شما را به صورت خلاصه با شش مرحله از فرآیند تحقیق کلمات کلیدی آشنا کنیم.

در ابتدا بهتر است موضوعاتی که با کسب و کار شما مرتبط است را تهیه کنید.
به طوری که بسته به نوع کسب و کارتان ممکن است به ۶ الی ۱۲ موضوع مختلف رسید که در وبلاگ نویسی خود بهتر است هر سرتیتر را با توجه به جذب مخاطب یا مشتری خود انتخاب کنید تا از این طریق بتوانید مشتریان را جذب خود کنید تا به شما برسند.
در مرحله دوم بهتر است موضوع خود را با کلمات کلیدی مناسب انتخاب کنید.
به طوری که وقتی موضوعات کلی خود را مشخص کردید نوبت به کلمات کلیدی مرتبط با موضوع کسب و کار شما می رسد که این کلمات می توانند شما را در صفحات نتایج جستجو ها بیشتر به مشتریان ها بشناسد که این کلمات کلیدی یا عبارات در حقیقت یکی از موضوعات مهم بازاریابی دیجیتال است که این بازاریابی دیجیتال توانسته است بخش عظیمی از کسب و کارها را به عموم مردم معرفی کند و در رتبه بندی بسیاری از کسب و کار ها نقش بسزایی داشته باشد.
در مرحله سوم حتما سعی کنید عبارات و کلمات کلیدی که مرتبط با کسب و کار شما است را تحقیق کنید.
به طوری که ممکن است با کمی خلاقیت احساس کنید که می توانید با داشتن کلمات کلیدی طولانی تر آمار جستجوی سایت خود را بالا ببرید به طوری که کافیست بدانید مشتری یا خریدار و یا کسی که میخواهد سایت شما را بازدید کند به دنبال چه نتیجه و جستجوهایی است که در این زمینه خود سایت گوگل نیز پیشنهاد هایی را در زمینه کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار و یا محصول شما به شما پیشنهاد می دهد و شما می توانید در بین هر یک از پیشنهاد های گوگل بخشی از آنها را انتخاب و بخش دیگر را به صورت سلیقه ای که می تواند از خلاقیت خود شما باشد را برای جذب مشتری استفاده کنید.
در مرحله چهارم باید اطمینان حاصل کنید که در سایت مدنظری که دارید راه اندازی می کنید کلمه های مد نظر شما ترکیبی از کلمات کلیدی اصلی و همچنین کلماتی باشد که به صورت طولانی است و در جذب مشتری سهیم است.
اگر بخواهیم بیشتر در زمینه این کلمات کلیدی صحبت کنیم به طور خلاصه بیان می کنیم که تحقیق و جستجو کلمات کلیدی که برای کسب و کار و محتوا های خود در نظر می گیرید در حقیقت ترافیک هایی در سایت شما ایجاد می کند که نشان می دهد افراد کاملاً حرفه ای با موضوع کسب و کار شما تعامل بیشتری دارند.
که در اینجا به این امر مهم دسترسی پیدا خواهید کرد که در کلمات کلیدی خود نباید از جملات کوتاه استفاده کنید و باید حتماً از کلمات کلیدی طولانی استفاده کنید تا کاربران حرفهای تر مخاطب اصلی شما باشند.
در مرحله پنجم با توجه به اینکه ممکن است در جستجو های روزمره شما نیز رقبایی برای دسترسی به کلمات کلیدی وجود داشته باشد.
بهتر است ببینید که رقبای شما در این زمینه برای انتخاب کلمات کلیدی خود چه کاری انجام می دهند اما بهتر است هر کاری را که آنها انجام می دهند شما انجام ندهید اما می توانید برای اینکه جذب ترافیک بیشتری را برای بهبود وضعیت کسب و کار خود به وجود بیاورید از دیگر رقبا ها نتایج بهتری را مشاهده کنید و با خلاقیت و استفاده از ابزارهای قدرتمند دیگر کلمات کلیدی خود را انتخاب کنید و با رقبای خود به رقابت بپردازید.
در مرحله ششم آنچه که توانسته است یک کسب و کار را به نتیجه موفق برساند استفاده از کلمات کلیدی بهتر است.
به طوری که شما می توانید با انتخاب ۱۰ کلمه بسیار مفید علاوه بر جذب مشتری ترافیک مناسبی را نیز برای کسب و کار خود ایجاد کنید به گونه ای که در قدم اول شما می توانید بخشی از کلمات کلیدی طولانی خود که شامل پنج کلمه اول جستجوی مرتبط با کسب و کار شما در گوگل است را انتخاب و برای کلمات دیگر آنچه را که از ذهن خلاق شما موجب میشود که مشتریان بسیاری را جذب کنید استفاده نمایید.
اهمیت کلمات کلیدی طولانی برای سئو
در ابتدا رقابت برای انتخاب کلمات کلیدی طولانی برای سئو شدید نیست یعنی رقبای کمتری در موتور جستجو یا سئو خود از کلمات کلیدی طولانی استفاده می کنند.
در حقیقت به راحتی میتوانید با استفاده از کلمات کلیدی طولانی یا به اصطلاح دنباله دار به آسانی جایگاه و رتبه مناسبی را کسب کنید.
انتخاب کلمات کلیدی طولانی در تولید محتوا
در حقیقت شما میتوانید در تولید محتوای خود اهداف مهمی را انتخاب کنید که یکی از اهداف مهم ایجاد تولید محتوا با استفاده از کلمات کلیدی طولانی این است که بتوانید به مشتریان خود ایجاد اطمینان بدهید به طوری که در سیستم های بازاریابی جذب مشتریان در بسستر جستجوهای گوگل باید بهگونهای باشد استفاده از کلمات کلیدی دقیقاً مختص به مسئله ای باشد که مشتری با خیال راحت بتواند آن را انتخاب کند.
در تولید محتوا به راحتی میتوانید بر موانع غلبه کنید و همچنین در موتورهای جستجو رتبه مد نظر خود را کسب کنید اما باید به این نکته توجه کنید که تک تک اهداف شما در زمینه بازاریابی یا تولید محتوا و انتخاب کلمات کلیدی باید صبورانه باشد و در کار خود عجله نکنید تا بتوانید به اهداف ایده آل خود برسید.
وقتی که روش های استفاده از کلمات کلیدی را به طور کامل شناختید، میتوانید توسط همین کلمات کلیدی محتوای ارزشمند را تولید کنید و آن را متناسب با الگوریتم های مدنظر خود گوگل ارائه دهید و از این طریق به راحتی می توانید مشتریان خود را جذب کرده و به اهداف مناسب خود برسید.
یکی از روش های استفاده از کلمات کلیدی در سئو و مقالات و تولید محتوا این است که خودتان را به جای خریدار قرار دهید.
یعنی اینکه از خودتان بپرسید که محصول یا خدماتی را که می خواهید ارائه دهید ممکن است شامل چه سوالاتی برای مشتری باشد و یا اینکه مشتری به دنبال چه اطلاعاتی از محصول و یا خدمات مد نظر شماست با استفاده از این خدمات طولانی به راحتی میتوانید بفهمید که کاربران به دنبال چگونه جستجو های هستند.
به طور خلاصه اگر بیان کنیم موتور های جستجو تجربه های کاری بسیاری از کسب و کارها را در نظر دارد به گونهای که گوگل سعی در این دارد که اطلاعات مفیدی را در اختیار مخاطبین خود قرار دهد به همین منظور اگر شما در انتخاب کلمات کلیدی طولانی هدف و نیاز کاربر را نشناخته باشید استفاده از هرگونه کلمات کلیدی دیگر نمیتواند به شما کمک کند حتما سعی کنید در انتخاب کلمات کلیدی خود هم راستا با نیازها و خواسته های کاربران قدم بگذارید.