الگوریتم کبوتر

الگوریتم کبوتر نام کد دیگری از مجموعه الگوریتم های گوگل است که جهت رتبه بندی سایت ها از آن استفاده می شود ، تمرکز و کارایی این الگوریتم بر روی جستجوی محلی گوگل است.

این به روز رسانی در تاریخ 24 ژوئیه 2014 منتشر شد.

الگوریتم کبوتر نتایج را بر اساس مکان کاربر و فهرست موجود در دایرکتوری محلی تنظیم می کند.

تأثیر الگوریتم کبوتر بر نتایج جستجو

هدف از الگوریتم کبوتر این است که اولویت بندی نتایج جستجوی محلی را فراهم کند. این ویژگی هم برای کاربر و هم برای کسب و کارهای محلی بسیار مفید است.

در روز انتشار الگوریتم کبوتر ، پاسخ های مختلفی از مدیران وب دریافت شد. برخی از کاهش رتبه بندی شکایت کردند در حالیکه برخی دیگر بهبود در رتبه بندی جستجو را گزارش دادند.

گوگل به منظور بهبود کیفیت جستجوی محلی و ارائه نتایج مرتبط تر به کاربران ، از عواملی مانند موقعیت مکانی و فاصله استفاده می کند. این بروز رسانی لیست های محلی را در نتایج جستجو تغییر می دهد؛ همراه با این، سایت های دایرکتوری محلی ترجیح داده می شوند.

به طور معمول، گوگل 10 کسب و کار محلی را به ترتیب بر اساس جستجوی شما ارائه می دهد.

با به روز رسانی الگوریتم کبوتر ، در حال حاضر تنها 3 تا 4 کسب و کار ظاهر خواهد شد.

سئو سایت و الگوریتم کبوتر

سئو سایت و الگوریتم کبوتر از دیگر الگوریتم های پراهمیت در رنکینگ دهی سایت ها می باشد.

الگوریتم کبوتر جستجو محلی را مورد بررسی و توجه خود قرار می دهد. در و اقع موقعیت مکانی که کاربر وارد گوگل می شود و کلمه کلیدی خاص را جستجو می کند مهم می باشد و در رنک دهی سایت ها اثر گذار است.

الگوریتم کبوتر گوگل در سئو

گوگل برای رضایت کاربران خود به موقعیت مکانی آنها توجه می کند و متناسب با آن سایت ها را رنک دهی می کند. برای مثال رنکینگ سایت ها در ایران در کلمه کلیدی مانند سئو سایت با رنک دهی سایت ها در کشور المان در همان کلمه کلیدی سئو سایت متفاوت می باشد.

اما با توجه به مطالبی که عنوان شد چگونه می توان موقعیت مکانی خود را به گوگل بشناسید تا در رنکینگ ، مقابل دیگر سایت ها جایگاه مناسبی را بیابید.

نقش الگوریتم کبوتر در سئو

الگوریتم کبوتر گوگل با توجه به موقعیت مکانی شما را رنک دهی می نماید. بدین منظور می توانید موقعیت مکانی خود را در فوتر درج نمایید و یا موضوعاتی مرتبط به موقعیت مکانی خود ، نام شهر ، نام خیابان و غیره تولید نمایید. گوگل مپ نیز ابزار گوگل برای شناساندن موقعیت مکانی می باشد و به واسط آن می توانید موقعیت مکانی خود را بشناسانید. برخی از کاربران نیاز و خواسته خود را براساس موقیعت مکانی جستجو می نمایند.

سئو محلی

برای مثال سئو در تهران و موارد مشابه برای شناساندن موقعیت مکانی شما به گوگل به واسط درج نمودن موقعیت در فوتر و نیز تولید محتوا مربوط بسیار کمک کننده خواهد بود.

الگوریتم کبوتر گوگل رضایتمندی بسیاری از کاربران گوگل را به دنبال داشته است و شما به عنوان وب مستر سایت می توانید از این فرصت بهره گیری نمایید و با شناساندن موقعیت مکانی خود رقابت را به نفع خود تمام نمایید.

اگر نمیدانید سئو محلی چیست ، پس بیشتر بدانید

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 5٫00 out of 5)
Loading...