بالا آوردن سایت در گوگل با 10 راه کار

بالا آوردن سایت در گوگل آرزوی هر فردیست که صاحب حداقل یک وب سایت است، اما این آرزو در هر لحظه دست نیافتنی تر می شود چرا که همه عوامل دست به دست هم داده اند تا گوگل محل کسب و کارهایی شود که دیگر نمی توانند در محیط فیزیکی دیده شوند. این روزها به واسطه بیماری همگیر کرونا و خانه نشینی مردم هیچ چیزی بهتر از سر زدن به وب سایتها از طریق گوگل نیست! پس چه بهتر که وب سایت شما نفر اول گوگل باشد.

اما اگر قبلا به این مسئله که آیا سایتتان مناسب رتبه گیری در گوگل است یا خیر فکر نکرده اید حالا وقت مناسبی برای عقب نماندن از بازار داغ اینترنتیست.

در اینجا 10 کاری که شما می توانید برای برای بالا آوردن سایت در گوگل انجام دهید آورده شده که حداقل های نیاز سئو برای یک سایت می باشد.

برچسب عنوان مهمترین عامل بالا آوردن سایت در گوگل

اولین تلاش شما برای نشان دادن ( سیگنال ) ارتباط در صفحه، عنوان صفحه است که باید آن را بهترین انتخاب کنید و کلیدواژه ای قرار دهید که می خواهید با آن در صدر نتایج دیده شوید. در مطالب قبلی درباره انتخاب لیست کلمات کلیدی صحبت کردیم.

برچسب عنوانی که در صفحه مشاهده می کنید ، معمولاً یک عنصر HTML H1 است.

طول برچسب عنوان که گوگل نشان خواهد داد متفاوت خواهد بود (این کار بر اساس پیکسل ها است ، نه تعداد کاراکترها) اما به طور کلی 55-60 کاراکتر یک قاعده خوب است.

ویژگی Alt

نحوه قرار دادن نام تصاویر می تواند نه تنها در نحوه درک موتورهای جستجو از صفحه ، بلکه بر میزان ترافیک جستجو از جستجوی تصویر سایت تأثیر بگذارد.

ویژگی alt یک عنصر HTML است که به شما امکان می دهد اگر کاربران نتواند آن را مشاهده کنند ، اطلاعات جایگزین برای یک تصویر داشته باشید.

این کار برای این است که اگر تصاویر به مرور زمان خراب شوند یا کاربران برای اتصال به سایت مشکل داشتند از این متن جایگزین بدانند که چه چیزی آنجا بوده. بنابراین داشتن توضیحی مفید از تصویر می تواند قابل استفاده و مفید باشد. این کار همچنین فرصتی برای کمک به موتورهای جستجو جهت درک صفحه می باشد.

ساختار URL

ساختار URL سایت می تواند از نظر دیدگاه ردیابی مهم باشد، می توانید با استفاده از ساختار URL منطقی و تفکیک پذیر داده ها را در گزارش ها آسانتر کنید. خیلی ها میپرسند URL انگلیسی بنویسیم یا فارسی ، خوب در مطلب نامک در سئو مفصل توضیح داده ایم.

URL های خود را تغییر ندهید. حتی اگر URL های شما “زیبا” نیستند ، اگر لازم است ساختار URL خود را تغییر دهید ، حتما از ریدایرکت 301 دائمی تغییر مسیر استفاده کنید.

نشانه گذاری و اسکیما

نشانه گذاری یا اسکیما باعث این نمی شود که سایت شما در نتایج جستجو بالاتر باشد (در حال حاضر یک عامل رتبه بندی نیست) در واقع بیشتر برای بهبود CTR به کار می آید. برای اطلاعات بیشتر به سایت schema مراجعه نماید.

معماری اطلاعات و پیوند داخلی

معماری اطلاعات به نحوه سازماندهی صفحات در وب سایت شما اشاره دارد. نحوه سازماندهی وب سایت و پیوند بین صفحات ، می تواند بر نحوه مرتب سازی محتوای متن در سایت شما در پاسخ به جستجوها تأثیر بگذارد. دلیل این امر این است که موتورهای جستجو پیوندها را به عنوان “رأی اعتماد” و وسیله ای برای درک هر دو صفحه در مورد و چقدر مهم بودن آن درک می کنند.

موتورهای جستجو همچنین به متن لینک برای پیوند به صفحات ، به نام متن انکر تکست ، نگاه می کنند. استفاده از متن توصیفی برای پیوند در سایت ، به Google کمک می کند تا درباره آن صفحه درک بیشتری برساند و برای بالا آوردن سایت در گوگل مفید است.

سرعت صفحه گزینه اول بالا آوردن سایت در گوگل

موتورهای جستجو تأکید زیادی در داشتن سایتهای سریع می کنند – خبر خوب این است که این نه تنها برای موتورهای جستجو مفید است بلکه برای کاربران و نرخ تبدیل سایت شما نیز مفید است.

سایت مناسب موبایل

ترافیک قابل توجهی از موتورهای جستجو متعلق به تلفن همراه است ، گوگل یک الگوریتم را که به طور خاص روی این موضوع متمرکز دارد را همواره بروز می کند.

نقشه سایت XML

نقشه های XML می توانند به Google در درک سایت شما کمک کنند و تمام محتوای آن را بیابند.

خدمات سئو سایت توسط یک شرکت معتبر سئو و یا یک سئوکار با تجربه و حرفه ای می تواند ضمن صرفه جویی در زمان شما ، سرعت قرار گرفتن در صفحه اول گوگل را افزایش دهد.

چرا باید در بالا آوردن سایت در گوگل تلاش کنیم؟

بالا آوردن سایت در گوگل
بالا آوردن سایت در گوگل

اگر شما در حال مطالعه این مطلب در مورد بالا آوردن سایت در گوگل هستید ، پس حتما به این نتیجه رسیده اید برای گسترش تجارت خود داشتن یک وب سایت کافی نیست و باید به سئو سایت خود نیز بپردازید تا از قافله عقب نمانید.

سئو سایت از آیتم های جذب ترافیک می باشد که می تواند بیشمار کاربر را از سمت موتورهای جستجو به سمت سایت شما روانه کند در واقع سئو سایت در ترافیک سایت نقش پر رنگی بازی می کند.

کاربران در محیط نت با درج کلمات و عبارات در موتور جستجو گوگل به رفع نیاز و خواسته خود می پردازند و حال اگر سایت شما در لیست سایت های بالا و تاپ باشد می تواند عاملی در هدایت ترافیک برای شما باشد.

کلمات کلیدی که در بالا آوردن سایت در گوگل تعیین می شود، بسته به میزات رقابتی که در کلمه وجود دارد سختی متفاوتی را شامل می شود.

بالا آوردن سایت در جستجو گوگل چگونه است؟

بهینه سازی سایت با تولید محتوا ارتباط مستقیم دارد و این خود اقدامی در جهت جذب ترافیک خواهد بود زیرا که کاربران به منظور خواندن محتوا و مطالب آموزشی در زمینه های مختلف کار شما به سایتتان مراجعه می کنند و وجود مطالب با کیفیت می تواند ترافیک بالایی را برای شما ایجاد نماید.

به منظور بالا آوردن سایت در گوگل می بایست رسیدگی به سایتتان را به طور فشرده تر و نیز با روال منظم و همیشگی ادامه دهید تا به خواسته مورد نظر خود برسید.

در کلمات کلیدی که سخت تر می باشند و رقابت بیشتری دارند شما شانس جذب ترافیک بیشتر و همچنین بدست آوردن سودآوری بالاتر را دارید زیرا که توسط کاربران بیشتری جستجو می شود.

آموزش بهینه سازی سایت توسط گوگل

آموزش بهینه سازی سایت توسط گوگل در واقع یکی از راهنمایی های نوشته شده توسط گوگل است، که می توانید به استناد آن وب سایت خود را برای بالا آوردن سایت در گوگل بهینه کنید.

آموزش سئو یا بالا آوردن سایت در گوگل در بسیاری از سایت ها و وبلاگ ها قرار دارد و افراد بسیاری در این حوضه فعالیت می کنند. در بعضی موارد دیده می شود که این سایت ها و وبلاگ ها نظریه متفاوتی دارند و گفته یکدیگر را نیز در برخی مواقع نقض می کنند و این رخداد باعث سردرگمی مخاطب می شود.

میتوان گفت مورد اطمینان ترین و بهترین منبع برای آموزش سئو و دریافت اطلاعات نکات تاثیر گذار بر روی رتبه بندی گوگل قسمت راهنمای گوگل می باشد. توجه داشته باشید که مطالب ذکر شده در این قسمت به شکل کلی بوده و دارای توضیحات وسیع نمی باشد، برای گیرایی بهتر هر یک از قسمت های فوق میتوانید به مقالات تکمیلی آپسئو مراجعه نمایید.

موارد فوق براساس آموزش بهینه سازی سایت توسط گوگل Webmaster Guidelines جمع آوری شده و می تواند راهنمای مناسبی برای بالا آوردن سایت در گوگل باشد.

نکات آموزشی بهینه سازی سایت، نوشته شده توسط گوگل

  1. توجه داشته باشید که دسترسی صفحات داخلی سایت و لینک های مرتبط با متن را به درستی ارتباط دهید. فراموش نکنید که هر صفحه در سایت می بایست حدقل از یک صفحه دیگر سایت لینک ورودی داشته باشد.
  2. برای راحتی کاربران نقشه سایت گرافیکی را در دسترس قرار دهید، تا بدون هیچ مشکلی به بخش های داخلی سایت وارد شوند. اگر تعداد صفحه های شما بسیار زیاد می باشد به شما پیشنهاد میکنیم که از نقشه چند صفحه ای و تو در تو استفاده کنید.
  3. هرگز اجازه ندهید تعداد لینک های خروجی بسیار زیاد شود و سعی کنید تعداد لینک های خورجی متناسب باشد.
  4. از کپی کردن محتوا پرهیز کنید و سعی داشته باشید محتوای مفید ارائه دهید و مبحث مد نظر را به خوبی شرح دهید.
  5. کلمات کلیدی مربوطه که احتمال میدهید کاربران در گوگل جستجو کنند و به سایت شما وارد شوند را تعیین کنید و از بکار رفتن آن در متن اطمینان حاصل شود.
  6. به دلیل این که ربات های گوگل قادر به تشخیص اطلاعات درون عکس ها نمی باشند، برای اطلاعات یا لینک های مهم از متن برای جایگزین عکس ها استفاده کنید. توجه داشته باشید که تگ های title و alt با حساسیت بالایی انتخاب شوند و مربوط با متن و موضوع صفحه باشند.
  7. با پیدا کردن لینک های شکسته از حدر رفتن ترافیک جلوگیری کنید
  8. اگر شما برای صفحات از آدرس دهی داینامیک استفاده میکنید قابل توجه می باشد که توانایی موتورهای جستجو در ایندکس و برسی صفحات با آدرس داینامیک به مراتب ضعیف تر است.

5/5 - (1 امتیاز)
بالا آوردن سایت در گوگل
فهرست مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *