تکنیک های سئو

تکنیک های سئو برای بهبود رتبه سایت

تکنیک های سئو می توانند تغییر بزرگی برای رتبه سایت ایجاد کنند. ترفندهایی که می توانند وب سایت شما را در نتایج صفحه اول گوگل بیاورند. در این پست، ما برترین تکنیک های سئو را رونمایی می کنیم تا به شما کمک کنیم رتبه بندی سایت خود را به سرعت افزایش دهید و تعداد بازدیدکنندگان ماهانه خود را نیز افزایش دهید.

قبل از اینکه ما در مورد بهبود رتبه سایت توسط تکنیک های سئو صحبت کنیم؛ بگذارید ابزار تست سئو سایت را به شما معرفی کنیم ، این ابزار آپسئو که می تواند بر اساس سئو خارج از سایت و داخل سایت مشکلات سایت را لیست کند و به شما کمک کند در رفع مشکلات سئو آگاهانه رفتار کنید.

1. بهبود انگیزه کاربر برای ماندن در سایت

کاربر

بهبود انگیزه کاربر برای ماندن در سایت یکی از مهمترین تکنیک های سئو سایت به شمار می رود. به عبارت ساده تر، توانایی نگه داشتن کاربر در سایت می تواند به شدت سئو را بهبود ببخشد و در واقع یک سئو سریع را انجام خواهید داد.

یکی از الگوریتم های گوگل به طور قطع اندازه گیری مقدار زمان صرف شده در یک صفحه است. گرچه گوگل رسما آن را اعلام نکرده، اما شواهدی وجود دارد که نشان می دهد این غول موتور جستجو، به سایت هایی که مشارکت کاربر در آن وجود دارد پاداش می دهد و با رتبه بندی بالاتر در صفحات نمایش می دهد.

استدلال گوگل این است که اگر یک کاربر وقت بیشتری را در یک صفحه گذراند، احتمالا به این دلیل است که صفحه مفید است و از آنجا که گوگل قصد دارد بهترین نتایج ممکن را برای کاربران خود ارائه دهد. سایتهایی را که کاربر وقت بیشتری را در آن می گذراند در نتایج جستجو بالاتر نشان می دهد.

ما قبلا در مطلبی درباره افزایش زمان ماندگاری در سایت و اثر آن بر سئو صحبت کرده ایم.

2. مطالب خود را برای خواندن بهتر و بهبود انگیزه کاربر قالب بندی کنید.

یکی دیگر از تکنیک های سئو، قالب بندی خوب است که می تواند بلافاصله قابلیت خواندن صفحه شما را بهبود بخشد. اینکار به تنهایی می تواند رتبه سایت شما را بهبود ببخشد؛ با توجه به مطالعات ردیابی چشمی، سه تاکتیک قالب بندی زیر می تواند به افزایش قابلیت خواندن مطالب شما کمک کند:

پاراگرافهای کوتاهتر : هر پاراگراف را حداکثر تا 2-3 جمله محدود کنید. حتی اگر بخواهید از پاراگرافهای یک جمله استفاده کنید، از آنها صرف نظر کنید.

جملات کوتاه تر: خواندن جملات طولانی روی صفحه نمایش سخت است. در صورت امکان، جملات طولانی را به جملات کوتاهتر تقسیم کنید.

نکته مهم مطلب : افراد در وب کمتر مطالعه می کنند. مردم سریع از صفحات رد می شوند پس شما زمان کوتاهی دارید تا با نوشتن یک نکته کلی از جذابیت مطلب کاربر را آگاه کنید.

3. استفاده از تصاویر در طول محتوا

استفاده از سئو عکس که اتفاقا از بهترین تکنیک های سئو می باشد، می تواند روند بالا بردن کیفیت مطالب را افزایش دهد. از جمله تصاویر حرفه ای و با کیفیت بالا (عکس ها، نمودار ها) در تمام مطالب شما یک راه آسان و قدرتمند برای افزایش ماندگاری کاربر در سایت است.

4. محتوای سایت را طولانی تر بنویسید

تجربه ما در سئو سازی سایت ها و به کار گیری افزایش محتوا به عنوان تکنیک های سئو نشان میدهد هرچه محتوا بیشتر باشد احتمال این که به بالای نتایج برود بالاتر است. با این حال، نوشتن 2000+ کلمه برای هر پست وبلاگ برای همه ممکن نیست؛ این فرایند وقت گیر است، در عوض روشی بسیار آسانتر وجود دارد و آن افزایش محتوای صفحه از 1200 کلمه به 2000 کلمه است. قطعا از 0 کلمه تا 2000 کلمه سخت تر است.

سعی کنید صفحاتی را پیدا کنید که بین موقعیت های 11 تا 30 در Google رتبه بندی می شوند، این صفحات نامزد ایده آل برای محتوای اضافی است که می تواند رتبه بندی آنها را افزایش دهید.

5. بهبود سرعت سایت یکی از تکنیک های سئو

در سال 2010، گوگل اعلام کرد که از سرعت سایت به عنوان یک عامل رتبه بندی استفاده می کند و از آن زمان، گوگل همواره بر اهمیت سرعت سایت تاکید کرده است.

ابتدا گوگل، ابزار PageSpeed ​​را برای کمک به توسعه دهندگان جهت بهبود عملکرد سایت و سپس پروژه سریع صفحات تلفن همراه AMP برای افزایش سرعت در سایت های تلفن همراه راه اندازی کرد.

به تازگی، یک ابزار دیگر به نام Think with Google را برای کمک به سنجش نحوه پاسخگو بودن (یا دستیابی به تلفن همراه) یک سایت، که شامل سرعت به عنوان یک پارامتر است، راه اندازی کرد.

واضح است که گوگل می خواهد وب سایت شما سریعتر از آنچه که اکنون است، بارگیری کند. اما چقدر سریع؟

think with google

متاسفانه، تعریف دقیق از “سرعت سایت” هنوز مبهم است. اما ما متوجه شدیم تقریبا نیمی از کاربران وب انتظار دارند که سایت در 2 ثانیه یا کمتر بارگیری شود. اگر سایت نتواند در 3 ثانیه راه اندازی شود آن را رها می کنند.

تصاویر معمولا بزرگترین اجزای هر سایت (از نظر اندازه فایل) هستند، با فشرده سازی آنها، می توانید سرعت اغلب صفحات را 30-40٪ افزایش دهید.

اگر شما در وردپرس هستید، پلاگین ذخیره سازی و کش مانند W3 Total Cache یا WP Super Cache را نصب کنید. برای سایت های غیر وردپرس، caching و ذخیره سازی مرورگر کمی پیچیده تر است. یک راه سریع برای انجام این کار این است که فایل .htaccess خود را تغییر دهید.

استفاده از شبکه تحویل محتوا یا CDN

یک CDN ، شبکه ای از سرورهای موجود در سراسر جهان است. هنگامی که بازدیدکنندگان به وب سایت شما دسترسی پیدا می کنند، سایت را از یک سرور که نزدیک به مکان جغرافیایی اش است، تحویل می گیرند، بنابراین سرعت سایت افزایش می یابد.

به CDN به عنوان یکی از تکنیک های سئو نگاه کنید و با استفاده از CDN یک راه حل آسان برای بهبود سرعت سایت است و تأثیر فوری بر عملکرد سایت خواهد داشت.

سرعت سرور ایرانی و خارجی چه تفاوتی در سئو سایت شما می گذارد؟

سرور ایرانی موجب می گردد که سایت شما با سرعت بیشتر لود شود و سرعت سایت یکی از متریک های سئو می باشد.

اگر عمده مخاطب های شما از داخل ایران هستند پس منطقی تر است سرور خود را در خاک ایران و ایرانی انتخاب کنید ، سرور داخلی که در ایران وجود دارد موجب می شود که سایت شما با سرعت بیشتر لود شود.

سرعت سرور ایرانی و خارجی
سرعت سرور ایرانی و خارجی

اگر سایت شما در لود شدن به تایم بالایی نیاز داشته باشد در نتیجه کاربر تمایل به ترک سایت نشان می دهد و سایت شما را رها می کند. این ترک سایت می تواند bounce rate شما را افزایش دهد و این افزایش میزان ترک سایت در گذر زمان اثرگذاری منفی در سئو سایت شما می گذارد. پس بنابراین انتخاب هاست و سرور مهم می باشد. اما اینکه سرور شما ایرانی باشد یا سرور خارجی متریکی با اثرگذاری بالا نمی باشد.

اگر سرعت سرور خارجی نیز رضایتمند باشد می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

اما هدف از انتخاب سرور برای یک سایت جهت بالا بردن سرعت لود سایت همیشه به ایرانی بودن آن بستگی ندارد ، در واقع سرور های خارجی در بیشتر اوقات از کیفیت و سرعت بالاتری نسبت به سرور های ایرانی برخوردار هستند ، همچنین میزان آپتایم سرور های خارجی در عمل خیلی بهتر از سرور های ایرانی می باشد و این یعنی قطعی کمتر

هر چند به تازگی بودجه ای در اختیار برخی شرکت های ایرانی جهت تشویق مردم برای انتقال میزبانی خود به داخل خاک ایران گذاشته شده اما متاسفانه خبری از کیفیت نیست.

اما از لحاظ هزینه نیز سرور های خارجی به دلیل افزایش قیمت دلار دستخوش این موضوع قرار گرفته اند و بسیاری مجبور به انتقال به داخل ایران شده اند.

در هر حال سعی کنید سروری انتخاب کنید که از هر نظر توقعات گوگل را هم از لحاظ سرعت و هم از لحاظ در دسترس بودن برآورده سازد.

6. تمرکز بر موضوعات به جای کلمات کلیدی

گوگل هچنان در حال تکامل الگوریتمها می باشد و هدف آن در حال حاضر درک اهداف کاربران است: چیزی که کاربران انتظار دارند ، آنچه آنها دنبال می کنند و به طور خاص، چه نتایجی در جستجو بهترین پاسخ را به پرس و جوی کاربر پاسخ می دهد. انتظار نداشته باشید که وب سایت شما در صفحه اول Google به سادگی با ایجاد محتوای متمرکز با کلمات کلیدی پایان یابد. به اندازه کافی به کلمات کلیدی تنها نگاه نکنید.

نوع محتوایی که ایجاد میکنید به مخاطبان شما بستگی دارد. بهتر است آنها را درک کنید و بشناسید : موقعیت، سن و علاقه مندی های آنها

7. دریافت بک لینک یکی از مهمترین تکنیک های سئو

علیرغم اینکه شما ممکن است شنیده باشید، بک لینک هنوز برای رتبه بندی خوب و بسیار مهم است ، به گفته گوگل، بک لینک هنوز سایت ها را در رتبه اول رتبه بندی جستجو قرار می دهند. گری الیس، رئیس شادابی در گوگل، می گوید: “رتبه بندی بدون لینک ، واقعا سخت است.”

آنچه که تغییر کرده است این است که شما باید لینک ها را بسازید اگر می خواهید نتایج خوبی داشته باشید. لینک های کم کیفیت که اسپم شده اند – بک لینک در نظرات وبلاگ ها، لینک های خریداری شده و غیره – به نظر نمی رسد که دیگر کار کنند و به طور فعال به سایت شما آسیب میرسانند. از سوی دیگر، لینک هایی که از طریق محتوای با کیفیت بالا، تبلیغات و بازاریابی تحت تأثیر قرار می گیرند، بی خطر و بسیار موثر هستند.

8. گزارش و تجزیه و تحلیل

بخش مهمی از سئو تهیه گزارش و تجزیه و تحلیل است که برای بهبود استراتژی های بازاریابی ضروری است. با راه اندازی یک پلت فرم تجزیه و تحلیل برای ردیابی هر دو رویداد های کوچک و متوسط ، شما می توانید حرکت مشتری خود را از ابتدای ورود تا فروش درک کنید. به عنوان مثال، چه محتوایی واقعا به مشتری شما کمک کرد؟ کدام بخش از وب سایت بیشترین مسائل UX را داشت؟ کدام صفحه حداقل (یا بیشترین) بازدید را داشت.

یک ابزار عالی برای کمک به شما در انجام این کار، Google Datastudio است که به شما کمک می کند داده ها را از منابع مختلف (رتبه بندی، ترافیک، داده های تبدیل) به یک رابط واحد جمع آوری کنید. شما حتی می توانید اطلاعات خود را به صورت داخلی یا با مشتریان به اشتراک بگذارید. مهمتر از همه، این معیارها می تواند به شما در تعیین تاثیرات استراتژی سئو کمک کند یا اینکه شما نیاز به تغییر یا تغییر تاکتیک دارید.

9. HTTPS مسئله فنی تکنیک های سئو

ابتدا جریان را به نفع خودتان تغییر دهید و به HTTPS، معمولترین و آخرین نسخه قدیمی پروتکل HTTP، بروید. HTTPS نسخه امن HTTP است. این یکی از بهترین تکنیک های سئو و شیوه افزایش اعتماد کاربران به سایت است که به وب سایت شما کمک می کند امنیت را حفظ کند و برای هکرها راه های نفوذ به وب سایت را سخت تر کند.

10. AMP برای موبایل

AMP، یا صفحات سریع موبایل، یک ابتکار دیگر از گوگل می باشد تا ناشران بتوانند به راحتی محتوا را سریع و بهینه سازی شده با تلفن همراه منتشر کنند. AMP به عنوان یک راه سریع برای ارائه محتوا در دستگاه های تلفن همراه مانند گوشی های هوشمند پیش بینی شده است. AMP ترکیبی از سه جزء است:

  • تگ های HTML که به کمک الگوهای رایج وب تبدیل می شوند
  • AMP JS، یک کتابخانه که بارگذاری منابع و بهترین شیوه های لازم برای رندر سریع را مدیریت می کند
  • حافظه AMP، یک شبکه تحویل محتوا که هر دو محتویات را بارگیری می کند و سرعت را تضمین می کند.

از آنجایی که AMP در ماه فوریه 2016 به نتایج غول جستجو تبدیل شده است، فرمتی کاملا جدید است. برای کسانی که از وردپرس استفاده می کنند، AMP از ابتدا بسیار ساده تر از CMS های دیگر رشد کرده است.

برای کمک به گوگل و درک بیشتر اطلاعات و یا نشان دادن کارت های وب سایت و جستجوی صوتی خود، باید اطمینان حاصل کنید که نشانه های معنایی شما صحیح هستند. نشانه های معنایی Semantic markups اساسا تگ های HTML هستند که می توانند تاکید بر اطلاعات کلیدی در وب سایت شما باشند.

به عنوان مثال، یک تگ عنوان (H1) می تواند به یک خزنده کمک کند تا دقیقا همان چیزی را که محتوای شما درباره آن صحبت می کند درک کند. اگر شما “پنج مقصد تعطیلات در اروپای شرقی” را با H1 برچسب گذاری کنید، یک خزنده می داند که پست وبلاگ را در دسته های مربوطه مانند تعطیلات و سفرهای اروپای شرقی مرور کند.

11. صفحه 404

هیچ چیز در وب سایت مانند یک خطای 404 اینقدر سریع نمی تواند رتبه سایت را غرق کند، زمانی که یک موتور جستجو نمی تواند صفحه وبی را پیدا کند منجر به پایان کار می شود. این به نفع شماست که این صفحات شکسته یا گمشده را رفع کنید و مجددا به کاربران خود بپیوندید.

12. سئو محلی

به سئو محلی یا لوکال ، به چشم یکی از بهترین تکنیک های سئو توجه کنید. در دوران دیجیتال، فراموش نکنید مردم هنوز از فروشگاه های فیزیکی و موسسات بازدید می کنند. درست است که آنها ممکن است از منابع آنلاین برای تحقیق استفاده کنند، اما تجارت عظیم هنوز در زندگی واقعی انجام می شود. اگر شما یک کسب و کار آجر و ملات دارید، اگر می خواهید سئو سودآور باشد، نمی توانید از سئو محلی چشم پوشی کنید. به همین دلیل مهم است که اطمینان حاصل شود اطلاعات تماس فیزیکی شما تا حد ممکن فعال است.

سئو به طور مداوم تغییر می کند

در نهایت فراموش نکنید سئو به سرعت در حال تغییر است ، با تمرکز بر ایجاد محتوای جامع و غیر کپی بینندگان خود را عمیقا درگیر کنید و از روند تکنیکی مانند بک لینک ، سلامت سئو ، سرعت سایت و طراحی جذاب سایت اطمینان حاصل کنید.

5/5 – (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *