شروع سئو سایت با انتخاب لیست کلمات کلیدی

کلمه کلیدی در سئو چیست؟ با معرفی 4 روش انتخاب کلیدواژه

کلمه کلیدی در سئو به کلمه یا عبارتی گفته می‌شود که کاربران برای جستجوی محتوای مورد نظر خود در موتورهای جستجو مانند گوگل از آن استفاده می‌کنند. به عبارت دیگر، کلمات کلیدی پل ارتباطی بین محتوای شما و کاربران هستند.

اهمیت کلمات کلیدی در سئو

استفاده از کلمات کلیدی مناسب در محتوای شما، شانس دیده شدن آن توسط کاربران در نتایج جستجوی گوگل را افزایش می‌دهد. همانطور که می دانید موتورهای جستجو از کلمات کلیدی برای درک موضوع محتوای شما استفاده می‌کنند. انتخاب و استفاده صحیح از کلمات کلیدی می‌تواند به رتبه ‌بندی بهتر سایت شما در نتایج جستجو کمک کند. بدین ترتیب با انتخاب کلمات کلیدی مرتبط با موضوع محتوای خود، می‌توانید مخاطبان هدف خود را به سایت خود جذب کنید.

انواع کلمات کلیدی

  • کلمات کلیدی کوتاه: این کلمات کلیدی از یک یا دو کلمه تشکیل شده‌اند و معمولاً حجم جستجوی بالایی دارند.
  • کلمات کلیدی بلند: این کلمات کلیدی از چند کلمه تشکیل شده‌اند و معمولاً حجم جستجوی پایین‌تر اما رقابت کمتری دارند.
  • کلمات کلیدی دم بلند: این کلمات کلیدی بسیار خاص و طولانی هستند و معمولاً توسط کاربران برای جستجوی دقیق‌تر استفاده می‌شوند.

نحوه انتخاب کلمات کلیدی

گفتیم انتخاب لیست کلمات کلیدی؛ اما چطور می توان لیست بهترین کلیدواژه ها را انتخاب و در سئو سایت به کار برد؟

با استفاده از ابزارهای مختلف تحقیق کلمات کلیدی مانند Google Keyword Planner، می‌توانید کلمات کلیدی مناسب با موضوع محتوای خود را پیدا کنید. به دنبال کلماتی باشید که حجم جستجوی مناسب دارند و رقابت کمتری برای رتبه ‌بندی در آنها وجود دارد.

نکات مهم در استفاده از کلمات کلیدی

انتخاب لیست کلمه کلیدی در سئو، برای محتوا گذاری وب سایت، پایه و اساس یک استراتژی موفق و موثر در بازاریابی به وسیله موتورهای جستجو می باشد. تحقیق و بررسی کافی جهت گزینش بهترین عبارتهای که با آن کاربران وب با جست و جوی آنها سایت شما را پیدا کنند، بسیار مهم است.

  • از استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی (Keyword stuffing) خودداری کنید.
  • از کلمات کلیدی به صورت طبیعی و در متن خود استفاده کنید.
  • از کلمات کلیدی مرتبط با موضوع محتوای خود استفاده کنید.

در طور مدت وجود گوگل ، نحوه جستجو ، رفتار مردم و کلماتی که مردم جستجو می کنند تغییرات بسیاری رخ داده ، جالب است بدانید در نهایت تعداد زیادی از مردم معمولا جستجویی مشابه با کلمات مشابه انجام می دهند ، در این بین صاحبان وب سایتها متوجه شدند برخی عبارات کلیدی جستجوی بیشتر و حتی بازده بیشتری را دارند.

شما باید به دنبال عبارتهایی باشید که مخاطبان اصلی شما از آنها برای جست و جو و یافتن شما انجام می دهند. این عبارات و کلمات کلیدی بخشی نیست که تنها شما می پسندید و برای جست و جو استفاده می کنید، بلکه این عبارات باید آنهایی باشند که واقعا جستجو شده، نه آن چه شما فکرمی کنید و یا حدس می زنید کاربران جهت جست و جو از آن ها استفاده می کنند.

ابزار پیشنهاد کلیدواژه و پیدا کردن بهترین کلمه کلیدی در سئو

ابزار انتخاب بهترین کلمات کلیدی برای سئو به شما در پیدا کردن بهترین کلمات جستجو شده توسط کاربران در گوگل کمک می کند.

انتخاب کلیدواژه ها بر اساس تجربه کسب و کار

هر شخصی در مرحله اول با کسب و کار خود آشناست و دقیقا می داند مخاطبش کیست. همین مسئله باعث می شود تا حدودی بداند مردم برای پیدا کردن کسب و کار وی چه کلیدواژه هایی را برای جستجو در گوگل به کار می برند. در این مرحله سعی کنید لیست کلمات کلیدی احتمالی که اگر شما جای آنها بودید جستجو می کردید ، تهیه کنید؛ در مرحله بعدی این لیست به کارتان می آید. پس ادامه مطلب را دنبال کنید تا متوجه شوید چرا به چنین لیستی نیاز دارید.

استفاده از لیست کلمات کلیدی پیشنهادی جستجوی مرتبط در گوگل

گوگل در انتهای صفحه جستجو و نمایش لیست نتایج ، قسمتی با نام Related Searches یا جستجوهای مرتبط دارد؛ این لیست کلمات کلیدی پیشنهادی گوگل، کمک زیادی می کنند تا بدانید مخاطبان شما بیشتر چه چیزی را جستجو می کنند. تا شما بر اساس آن اقدام به تولید محتوا کنید.

حال کلماتی که در لیست بالا تهیه کرده بودید را جداگانه جستجو و از لیست جستجوهای مرتبط انتهای صفحه گوگل ، کلماتی تازه را انتخاب کنید و به لیست کلمات قبلی خود اضافه کنید.

لیست کلمات کلیدی پیشنهادی گوگل

استفاده از عناوین انتخابی رقبا در عنوانهای مطالب سایت

صبر کنید کار ما هنوز با نتایج جستجو در گوگل تمام نشده، به رقبای خود توجه کنید، در هنگام جستجوی یک کلیدواژه سرنخ ، حتما لینک رقبای خود را در نتایج می بینید، تجربه رقبا می تواند نکته خوبی برای انتخاب کلمه کلیدی در سئو و در نتیجه کاهش زمان تحقیق شما در تهیه لیست کلمات کلیدی داشته باشد.

در اینجا مقداری کلمات کلیدی دارید که ظاهرا دست پر هستید ، اما بهتر است یکبار دیگر لیست خود را با دقت مرور و اگر کلیدواژه ای اولویت پایینی نسب به باقی کلمات دارد را حذف کنید.

برای الویت بندی کلیدواژها می توانید از ابزار رایگان گوگل ترندز استفاده کنید.

ابزارهای پیشنهاد کلمات کلیدی

در دنیای امروز ، انبوهی از اطلاعات و ابزارها وجود دارد که کافیست کمی کنجکاوی کنید تا به راحتی از امکانات رایگان آنها استفاده کنید ؛ یکی از این ابزار ها ، گوگل کیورد پلنر نام دارد.

این ابزار در دل ابزار قدرتمندتری به نام گوگل ادز جای گرفته که می تواند ایده های جذابی از کلمات پر کاربرد در جستجوی کاربران را به شما بصورت رایگان بدهد. برای استفاده کافیست یک حساب کاربری گوگلی داشته باشید ، به آن وارد شوید و از امکانات فوق العاده آن استفاده کنید.

اضافه کنم که با ابزارهای رایگان سئو توسط آپسئو نیز امکان پیدا کردن لیست کلمات کلیدی از رقبا نیز وجود دارد که کافیست، دامنه سایت رقیب خود را در فیلد وارد و لیست کلمات مهمی که رقیب شما سعی در بهینه سازی آنها را دارد به دست بیاورید.

شروع سئو سایت با انتخاب لیست کلمات کلیدی

برای دریافت لیست پیشنهادی ابزار گوگل کیورد پلنر از کلمات انتخابی لیست خود استفاده کنید و بررسی خود را با توجه به تعداد جستجو و اهمیت آن بازبینی کنید.

در این صفحه شما با کلماتی جدید که با پر ترافیک و کم ترافیک علامت گذاری شده اند روبرو می شوید که می تواند جواب سوال شما را بدهد.

مهمترین نکته در این مطلب ، حضور وب سایت شما در بالاترین نتیجه جستجوی گوگل با بهترین کلیدواژه است ؛ انتخاب کلمات کلیدی پر رقابت قطعا در سختی کارتان و زمان این اتفاق هیجان انگیز تاثیر گذار است.

5/5 – (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *