سئو فروشگاه اینترنتی

سئو فروشگاه اینترنتی

سئو فروشگاه اینترنتی با سئو سایت شرکتی کاملا متفاوت است ، سئو فروشگاه اینترنتی به دلیل پیچیدگی خاصی که دارد همیشه چالش وبمستران بوده و معمولا به سادگی قابل انجام نیست.

در سئو فروشگاه اینترنتی نرخ تبدیل کلیک به فروش به شدت حساس و لازمه داشتن هوش بالا و تشخیص درست در انتخاب کلمات و تنظیم سئو در سایت های فروشگاهی می باشد.

در سئو فروشگاه اینترنتی ، سئو One Page یا همان سئو داخلی نیز با سئو سایت های غیر فروشگاهی متفاوت است ، در این مطلب سعی می کنیم چالش ها و روش های سئو فروشگاه اینترنتی را ذکر کنیم.

انتخاب کلمات کلیدی در سئو فروشگاه اینترنتی

اولین گام در سئو فروشگاه اینترنتی انتخاب کلید واژه های مناسب می باشد ، شما باید سعی کنید کلماتی که منجر به فروش می شود را انتخاب کنید ، گاهی این کلمات ترافیک کم اما نرخ تبدیل بیشتری دارند مانند کلیدواژه های مربوط به مقایسه کالا ها ؛ از این جهت که معمولا مشتری قبل از خرید نهایی و پس از انتخاب کالای مورد نظر مقایسه ای کوتاه درباره انتخاب نهایی خود انجام خواهد داد.

برای شروع سئو فروشگاه اینترنتی به سراغ کلیدواژه های طولانی بروید ، کلیدواژ هایی که معمولا با مقایسه و یا قیمت کالا شروع می شوند بهترین هستند.

استفاده از عبارات کلیدی طولانی و هدفمند کم رقابت در سئو

یک منبع خوب برای پیدا کردن و درک کلماتی که مردم جستجو می کنند ، شبکه های اجتماعی و نظرات مشتریان در زیر کالا های دیگر سایت های فروشگاهی بزرگ هستند که منبعی رایگان و در دسترس می باشد.

مقایسه در هنگام خرید

سعی کنید نیاز های مردم درباره کالای خاص را مورد توجه قرار دهید و دقیقا همان چیزی را که آن ها می خواهند بدانند بنویسید.

مشکل keyword cannabilization در سئو فروشگاه اینترنتی

یکی از مشکلات سئو فروشگاه اینترنتی مشکل keyword cannabilization می باشد ، در واقع این مشکل به این معنی است که در هنگام سئو کلیدواژه خاص چندین لینک از سایت شما در نتایج جستجو ظاهر می شود و باعث می شود گوگل هنگام رتبه بندی دچار سردرگمی در انتخاب صفحه اصلی محصول مورد نظر می شود ، اتفاقی که می افتد این است که به دلیل ایجاد رقابت بین صفحات مختلف گوگل به اشتباه صفحه کم ارزش را که مد نظر شما نیز نیست را به عنوان صفحه هدف تشخیص و به احتمال زیاد به دلیل کم رنک بودن آن صفحه دچار افت جایگاه خواهید شد.

برای حل این مشکل سعی کنید به هیچ عنوان از متن های یکسان و تکراری در توضیحات و نام محصولات استفاده نکنید.

سئو داخلی فروشگاه اینترنتی

در هنگام سئو فروشگاه اینترنتی گفتن این که نام محصولات زیاد تر از حد شبیه به هم می باشد ، راهی جز ادامه همین روند نیست چون باقی سایت های فروشگاهی همینکار را می کنند و از این قبیل بهانه ها پرهیز کنید زیرا قرار است سایت فروشگاهی شما با همه سایت ها متفاوت باشد.

  1. نام محصولات را به نحوی انتخاب کنید که دقیقا همان نامی باشد که مردم می شناسند.
  2. تا جای ممکن از نام انگلیسی محصول استفاده نکنید مگر به دلیل وجود جستجوی آن در زبان فارسی
  3. متن توضیحات و معرفی محصول را کوتاه ننویسید ، این کار ضمن بی کیفیت جلوه دادن صفحه محصول و افت رتبه ، باعث می شود مشتری در هنگام خرید اطلاعات کافی از محصول مورد نظر به دست نیاورد و از خرید منصرف شود.
  4. همیشه خود را جای مشتری بگذارید و درک کنید چه توضیحات و اسنادی برای متعاقد کردن مشتری برای خرید محصول نیاز است.
  5. سعی کنید محصول را کاملا بررسی و از محاسن و مشکلات محصول توضیحات واضح ارائه دهید.
  6. هرگز سعی نکنید جانبداری یک محصول را انجام دهید ، بهتر است از عیب های کالا نیز محتوایی داشته باشید تا مشتری از شفافیت و صحت کالا اطمینان حاصل کند.
  7. استفاده از ویدئو و تصاویر واقعی از کالای مورد نظر کمک زیادی به ماندگاری کاربر در صفحه و همچنین آگاهی کاربر هنگام خرید می کند.
  8. ماندن کاربر در سایت جزئی از الگوریتم های گوگل و فاکتور های سئو سایت می باشد.

درباره افزایش زمان ماندگاری در سایت و اثر آن بر سئو چیزی می دانید؟

قالب فروشگاهی سئو شده

قالب فروشگاهی سئو شده کمک زیادی به سئو سایت فروشگاهی می کند ، متاسفانه بسیاری از وب سایت های فروشگاهی علی رقم اینکه از لحاظ ظاهری شبیه به هم هستند و همه افراد به احتمال زیاد این موضوع را می دانند یک فروشگاه تکراری از دید مشتری تمایزی ایجاد نمی کند باز هم مانند یک شیوه بیماری ، همه گیر شده است و تقریبا 90 درصد سایت های فروشگاهی از یک قالب شبیه به برخی فروشگاه های آنلان بزرگ اینترنتی استفاده می کنند.

از بحث تکراری بودن ظاهر و خطرات امنیتی قالب های فروشگاهی آماده ، اگر بگذریم بحث بهینه بودن یک قالب فروشگاهی نیز ملاک اصلی است ، در این مطلب قصد نداریم درباره مشکلات قالب ها صحبت کنیم اما حداقل پیش نیاز یک سایت فروشگاهی برای اینکه گوگل بتواند درک مناسبی از محصولات و صفحات داشته باشد ، وجود کدهای Schema markup می باشد.

در واقع کدهای Schema markup به گوگل درک بیشتری از جزئیات محصول قرار داده شده در وب سایت را می دهد.

به طور مثال کدهای product schema و review schema در هنگام جستجوی کاربر با نتایج مفید تری روبرو می شوند.

هرچند فروشگاه ساز وردپرسی وکامرس در هسته خود این کد ها را استفاده کرده اما سعی کنید به افرونه ها تکیه نکنید و خودتان کنترل موراد این چنینی را به عهده بگیرید.

محتوای تکراری در سایت های فروشگاهی

همانطور که در بالا گفته شد بزرگترین مشکل سایت های فروشگاهی تکراری بودن محتوای محصولات است ، گاهی این ایراد خارج از کنترل شماست ، مثلا اگر درباره مشخصات یک یخچال در سایت فروشگاهی خود چیزی نوشته باشید نمی توانید آن مشخصات را تغییر دهید چون مشخصات فنی این یخچال هستند و غیر قابل تغییر هستند اما سعی می کنیم در ادامه این مشکلات را به حداقل برسانیم.

اولین کاری که شما باید در سئو سایت فروشگاهی انجام دهید نوشتن محتوای یونیک برای هر محصول است.

یکی از بهترین روش های خارج شدن از شر محتوای تکراری بخش نظرات سایت می باشد ، با توجه به اینکه هر صفحه محصول دارای بخش نظرات مشتریان است ، اگر کاربران نظری درباره یک محصول بدهند ، این خود به تنهایی محتوایی یونیک مخصوص همان محصول تولید می کند که می تواند صفحات را از مشکلات کپی نجات دهد.

این مطلب را حتما مطالعه کنید : چرا نظرات کاربران و مشتریان مهم است؟

یکی دیگر از موارد مهم در سئو فروشگاه اینترنتی حذف محصولات به اتمام رسیده یا از دور فروش خارج شده است ، اما هرگز سعی نکنید صفحه محصول را حذف کنید ، اگر موجودی انبار کالا به پایان رسیده ایجاد کادری برای اطلاع مشتری از تامین کالا می تواند مفید باشد در غیر اینصورت ، صرفا نوشته به پایان رسیده یا دیگر فروخته نمی شود را به جای قیمت محصول وارد نماید ، به دلیل اینکه ممکن است این محصول از سمت گوگل ورودی داشته باشد ، اگر حذف شود با مشکل جدی روبرو خواهید شد.

سرعت سایت های فروشگاهی در پروسه سئو

همانطور که مطلع هستید گوگل سرعت را یکی از فاکتور های رتبه بندی سایت ها در نظر میگیرد و همواره تاکید می کند سایت باید از سرعت منابی برخوردار باشد ، حتی گوگل سعی کرده با تکنولوژی AMP تا حدودی این مسئله را خودش برطرف کند.

این مطلب را درباره آماده سازی سایت برای AMP مطالعه کنید.

سعی کنید حتما سرعت سایت فروشگاهی خود را افزایش دهید ، این کار تجربه کاربر را در هنگام خرید بهبود می بخشد ، مخصوصا اینکه کاربر در هنگام خرید یا مقایسه کالا نیاز به تمرکز دارد و اگر سایت شما کند باشد باعث سردرگمی و گیج شدن کاربر می شود.

یکی از مواردی که در قالب های آماده فروشگاهی رعایت نمی شود همین مسئله سرعت است که به دلیل عدم بهینه سازی اتفاق می افتد.

قالب سازگار با تلفن های همراه ، ریسپانسیو

اگر کمی کنجکاوی به خرج دهید و در وبمستر سایتتان قسمت دستگاه های وارد شونده و استفاده کننده از سایتتان توسط کاربران را مشاهده نماید متوجه می شوید تلفن های همراه بیشترین استفاده کنندگان سایت هستند ، به این معنی که اگر قالب سایت مناسب و سازگار با تلفن های هوشمند نباشد به احتمال زیاد شما خریداران بسیاری را از دست داده اید.

در رابطه با همین موضوع : استفاده از سرعت صفحه در رتبه بندی جستجوی تلفن همراه

اعتبار و امنیت در فروشگاه های اینترنتی

گوگل مدتی است استفاده از SSL را برای سایت ها مخصوصا سایت های فروشگاهی اجباری کرده است ، البته این قابلیت ضمن افزایش امنیت شما و کاربرانتان به اعتبار و سئو فروشگاه اینترنتی می افزاید و کاربران با اطمینان بیشتری اقدام به خرید می کنند.

درباره گواهینامه SSL بیشتر بدانید.

سئو فروشگاه اینترنتی برای سایت هایی که محصولات متعدد دارند، چگونه است؟

اگر شما در سایت خود محصولات متعددی را به فروش می رسانید پس باید برای شما تمامی صفحات و نیز تمامی محصولات درج شده مهم باشد بنابراین سئو فروشگاه اینترنتی شما محوریت خود را بر روی تمامی کلمات کلیدی خواهد گرفت. در ادامه به بیان انجام سئو فروشگاه اینترنتی و نیز محصولات مختلف سایت شما خواهیم پرداخت.

سئو سایت برای سایت فروشگاهی

سایت های فروشگاهی برای تمامی محصولات درج شده در فروشگاه خود می خواهند فروش را داشته باشند تا به واسط ان به بازاریابی اینترنتی و کسب درآمد دست یابند.اما چگونه می توان برای تمامی صفحات سایت خود سئو فروشگاه اینترنتی را انجام دهید تا ترافیک ورودی خود را از گوگل بیشتر نمایید و سهم خود را از موتورهای جستجو بیشتر نمایید.

اصول سئو درونی در صفحات

مهم ترین فاکتور اثرگذار در انجام سئو برای تمامی صفحات این می باشد که اصول سئو سایت را برای تمامی صفحات سایت خود اجرا نمایید. هدینگ ها و تیتر صفحات خود را متناسب با کلمه کلیدی سایت خود تنظیم نمایید و این مورد را در نظر داشته باشید که هرچه چگالی کلمه کلیدی شما متناسب با کلمه کلیدی بیشتر باشد می تواند اهمیت و ارتباط آن کلمه کلیدی را به سایت و صفحه سایت شما بیشتر نشان دهد. پس توضیحات و مطلبی در خصوص هر صفحه از سایت خود درج کنید و از درج نمودن اطلاعات بسیار مختصر در خصوص محصولات و یا کپی برداری از محتوای دیگر سایت ها خودداری کنید.

تبلیغات در دیگر سایت ها

هنگام سئو فروشگاه اینترنتی می توانید به منظور اعتباربخشی به سایت خود در دیگر سایت ها تبلیغات نمایید و لینک سایت خود را بگذارید.

نظرات خوب را حفظ کنید

یکی از عوامل اصلی رتبه بندی در سئو فروشگاه اینترنتی، نظرات مثبت است. هرچه نظرات مثبت بیشتری داشته باشید، بهتر است – این نشان می‌دهد که محصول شما برای مشتریان قبلی با کیفیت و ارزشمند است.

اگر چه شما انتظار نظرات مثبت را دارید، اما همیشه نظرات منفی دریافت خواهید کرد. مطمئن شوید که به همه نظرات، مهم نیست که چقدر خوب یا بد هستند، پاسخ دهید. این نشان می دهد که به عنوان یک فروشنده، به مشتریان خود توجه می کنید و سطح بالایی از خدمات مشتری را ارائه می دهید.

شما همچنین می خواهید به سوالات مربوط به محصول خود پاسخ دهید. این به خریدارانی که کاملاً مطمئن نیستند که آیا محصول برای آنها مناسب است یا خیر کمک می کند تا اطلاعاتی را که ممکن است در توضیحات محصول شما یا بخش درباره این مورد وجود نداشته باشد، بیابند.

در سئو فروشگاه اینترنتی قیمت خود را بهینه کنید

قیمت خود را بهینه کنید

تعیین قیمت مناسب ممکن است دشوار باشد، اما کمی تحقیق می تواند به شما کمک کند قیمت را برای محصول خود و نقطه قیمتی که در آن رقابت می کنید بهینه کنید.

ابتدا مشخص کنید که چه نوع محصولی را می فروشید. آیا محصولی لوکس است که باید با محصولات لوکس مشابه رقابت کند؟ یا کالایی است که نمی تواند خارج از یک نقطه قیمت مشخص حرکت کند؟

بسته به برند شما و آنچه می فروشید، اگر برند شما در ذهن مشتری برتر باشد، ممکن است بتوانید قیمت بالاتری را برای محصول خود تعیین کنید. با این حال، اگر خیلی بالا بروید، ممکن است مشتریان کمتری داشته باشید. خیلی پایین بروید و ممکن است به اهداف درآمدی نرسید.

این نیاز به کمی آزمایش و ظرافت دارد. پس از تحقیق در مورد قیمت رقبا که محصول مشابهی را می فروشند، برخی از قیمت ها را امتحان کنید. ببینید چقدر خوب هستید، و اگر با وجود اجرای همه استراتژی‌های سئوی مناسب، همچنان برای فروش مشکل دارید، ممکن است بخواهید قیمت خود را برای رقابتی شدن بیشتر تنظیم کنید.

اجازه ندهید موجودی محصول شما تمام شود

نگهداری محصول شما در انبار به چند دلیل حیاتی است. اول، گوگل از این به عنوان یک عامل رتبه بندی استفاده می کند. اگر محصول شما در انبار موجود نیست (یا مرتباً فروخته می شود)، گوگل آن را به عنوان محصولی که همیشه در دسترس است رتبه بندی نمی کند، به خصوص اگر تفاوت کمی بین این دو محصول وجود داشته باشد.

مهمتر از همه، اجازه دادن به یک محصول تمام شدن انبار، تجربه کاربری بدی را به همراه دارد. اگر کسی محصول شما را می خواهد و متوجه می شود که در دسترس نیست، آن چیزی را که انتظار داشت به دست نمی آورد. آنها برای خرید در جای دیگری حرکت می کنند.

این از چند جهت به شما صدمه می زند. ابتدا خرید را از دست می دهید. دوم، ممکن است یک مشتری را مادام العمر از دست بدهید. کسی که ممکن است چندین بار از شما خرید کرده باشد، شخص دیگری را پیدا کرده است که ممکن است به او وفادار شود.

همچنین به نرخ تبدیل شما آسیب می زند. اگر مردم روی محصول شما کلیک می‌کنند تا متوجه شوند رنگ یا اندازه مورد نظر آنها در دسترس نیست (یا هیچ یک از گزینه‌ها در دسترس نیست)، در این صورت تبدیل نمی‌شوند. تبدیل یک عامل رتبه بندی است، بنابراین این باعث می شود رتبه محصول شما حتی پایین تر شود.

5/5 – (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *