بک لینک سئو خارجی

سئو خارجی چیست؟

سئو خارجی تصور اشتباهی را برای بسیاری از افراد ایجاد می­کند که سئو خارجی کاملا متناظر با پروسه لینک­سازی است اما با وجود آنکه لینک سازی نیز بخشی از سئو خارجی است، سئو خارجی چیزی فراتر از لینک سازی است.

کلیه ارتقاهایی که در بیرون وب سایت انجام میگیرد در روش بهینه سازی سئو خارجی قرار میگیرد و این امر تمام گزینه هایی که باعث بالا رفتن رتبه بندی سایت میگردد را شامل میشود. به عبارت دیگر میتوان گفت سئو خارجی به تمامی پیوندهایی که از سایت های دیگر به وب سایت مورد نظر میشود متمرکز میگردد و سپس با کمک روش های خارج از وب سایت تلاش مینماید تا آن را جهت موتور جست و جو بهینه نماید.

انواع سئو

سئو به طور کلی به دو نوع تقسیم بندی می شود یک نوع آن به سئو داخلی یا On-Page SEO معروف است و دیگری به سئو خارجی یا Off-Page SEO

سئو خارجی چیست؟

سئو خارجی کامل کننده سئو داخلی است ، به طور خلاصه سئو خارجی بیشتر به لینک سازی بیرونی یا همان بک لینک اشاره دارد هرچند موارد دیگری نیز وجود دارد. لینک بیلدینگ یا بک لینک به لینک های به دست آمده از سایت های دیگر می گویند که به سایت شما لینک داده اند.

بک لینک جنجالی ترین روش سئو در میان وبمستران است که از آن سوءاستفاده زیادی می شود.

تنها چیزی که می تواند سئو سایت را زنده نگه دارد متخصص سئو است، بررسی مداوم سایت با تکیه بر دانش به دست آمده از هزاران سایت و مطالعه روزانه دانش سئو ، کاری نیست که هر شخصی از عهده آن بر بیاید.

نکاتی مربوط به سئو خارجی

ایجاد لینک­های برگشتی با کیفیت و لینک­سازی یکی از مهم­ترین و چالش برانگیزترین استراتژیهای سئو خارجی است. حقیقت این است که بدون داشتن لینک­های برگشتی باکیفیت ، یک وبسایت به هیچ وجه نمی­تواند برای کلیدواژه­ هایی که در آنها رقابت شدیدی وجود دارد، رتبه بندی شود و یا ترافیک جذب کند.

وب­سایتی که بتواند لینک­های برگشتی باکیفیتی برای خود ایجاد کند می­تواند در رتبه بندی­های موتورهای جستجوگر نتایج خوبی کسب کند. اما مساله چالش بر انگیز این است که چگونه باید لینک­های برگشتی با کیفیت را فراهم کنیم؟ در ادامه این مقاله چند نمونه از ترفندهای جذب لینک­ های برگشتی با کیفیت آورده شده است.

لینک دهی خارجی در سئو خارجی

اعتبارسازی خارجی نیز در روال سئو بسیار مهم می باشد زیرا که تبلیغاتی که در دیگر سایت ها از سایت شما می شود می تواند نشان دهنده اهمیت و اعتبار سایت شما باشد. گرفتن لینک خارجی از سایت های معتبرتر می تواند اعتبار بیشتری را به سایت شما دهد و در سئو سایت شما بیشتر تاثیرگذار شود.

استفاده از لینک­های خراب در دیگر وب­سایت­ها

تکنیک استفاده از لینک­های خراب دیگر وب­سایت­ها جهت سئو خارجی بدین طریق است که شما باید به دنبال شناسایی لینک­های خراب در وب­سایت­هایی باشید که تجارتی مشابه تجارت شما دارند و موضوع مطالب موجود در وب­سایت شما با آنها مشابه است. هدف اصلی این کار جایگزین کردن لینک­های خراب با لینک­های فعالی است که به مطالب موجود در وب­سایت شما ارجاع می­دهند.

این ترفند یک موقعیت بسیار مناسب برای شما ایجاد می­کند که بتوانید با استفاده از آن لینکسازی کنید. می­پرسید چگونه؟ با استفاده از این حقیقت واضح که هیچ کسی دوست ندارد که لینک­های خراب در وب­سایتش داشته باشد.

اگر شما یک لینک خراب در وب­سایتی که با وب­سایت شما قرابت موضوعی دارد پیدا کنید، می توانید به سادگی با مدیر وب­سایت ارتباط برقرار کرده و ایشان را از وجود آن لینک مطلع سازید، از آنجایی که شما به آنها کمک کرده­اید که لینک خراب را شناسایی کنند می­توانید از آنها درخواست کنید که اجازه بدهند شما این لینک خراب را با یک لینک فعال و مرتبط از وب­سایت خودتان جایگزین کنید. دقت کنید که لینک پیشنهادی شما به آنها باید به یک مطلب با کیفیت از وب­سایت شما ارجاع دهد که برای کاربران آنها نیز مفید باشد.

سوالی که در اینجا مطرح می­شود این است که چگونه می­توانیم فرایند شناسایی لینک­های خراب را اتوماتیک کنیم؟ شما برای این کار نیاز به یک ابزار دارید. من به شما پیشنهاد می­کنم که برای شناسایی لینک­های خراب از ابزار Check My Links استفاده نمایید.

این ابزار می­تواند به گوگل کروم ضمیمه گردد. برای استفاده از آن ابتدا باید آن را بر روی گوگل کروم نصب کنید و منتظر بمانید که آیکون آن در کنار آدرس بار (نوار آدرس) ظاهر گردد. زمانی که شما بر روی این آیکون کلیک کنید، ابزار شروع به کار کرده و تمامی لینک­های موجود در وب­سایت را بررسی می­کند. اگر در وب سایت مورد نظر شما لینک خرابی موجود باشد آن لینک برای شما به صورت هایلایت شده با رنگ قرمز نمایش داده خواهد شد و یک ارور (برای مثال ارور 404) در کنار متن انکر تکست آن ظاهر می­گردد.

فرض کنید که شما یک وب­سایت با موضوع “virtual assistance” (دستیار مجازی) دارید. برای شناسایی وب­سایت­های مرتبط می­توانید هریک از عبارات زیر را در گوگل جستجو کنید:

virtual assistant intitle:resources

Virtual assistant inurl:resources

Virtual assistant inurl:useful links

Virtual assistant + “useful links”

Virtual assistant + “resources”

در صفحه نتایج وب­سایت­هایی که موضوع مرتبطی با وب­سایت شما دارند ظاهر می گردند. حال برای شناسایی لینک های خراب در هر یک از وب سایت های موجود در صفحه نتایج باید به تک تک آنها مراجعه کنید و از پلاگین Check My Links استفاده نمایید. زمانی که یک لینک خراب پیدا کردید سریعا به صاحب وب سایت یک پیام بدهید و او را از وجود این لینک خراب مطلع سازید و متعاقبا تقاضا کنید که به شما اجازه بدهند تا این لینک خراب را با یک لینک مرتبط از وب سایت خودتان جایگزین کنید.

تکنیک سئو خارجی آسمان خراش یا Skyscraper

تکنیک آسمان خراش یک تکنیک بسیار مشهور، محبوب و و موثر در سئو خارجی است. این تکنیک توسط آقای Brian Dean برای بهبور رتبه وب­سایت در نتایج جستجوی موتورهای جستجوگر و افزایش میزان ارتباط مطالب وب­سایت شما با عبارات مورد جسجوی کاربران از دید موتورهای جستجوگر، معرفی شده است.

این تکنیک در سه گام انجام می شود :

” یک نقطه قوت در وب سایت خود ایجاد کنید (یا اگر وب سایت شما یک نقطه قوت دارد از آن استفاده کنید)، مثلا یک مطلب خوب در وب سایت خود ایجاد کنید که ارزش آن را داشته باشد که دیگر وب سایت­ها بخواهند به شما لینک بدهند، مطلبی که هم سرگرم کننده و جذاب باشد هم آموزنده. در این بازی شما قصد دارید که برای خود اعتبار سازی و جلب اعتماد کنید.

سپس آن مطلب را بهبود دهید، مثلا مطالب جدیدی به آن بیفزایید که هم آن را جامع­تر کرده و هم کلیدواژه­های بیشتری را بتوانید در آن بگنجانید.

در مرحله آخر باید افراد مناسب را پیدا کنید، کسانی که در زمینه­ای مشابه با شما کار می­کنند و در وب­سایتشان مطالبی مرتبط با مطالب وب­ سایت شما دارند. به جای ارسال تعداد زیادی ایمیل به تمامی کسانی که وب­سایت­هایی با موضوع مشابه با وب­سایت شما داند، تنها به آنهایی که دارای اعتبار خوبی هستند و لینک دادن آنها اعتبار وب­سایت شما را تا حدود زیادی بهبود می­دهد ایمیل بزنید و آنها را دعوت کنید که به این محتوای جامعی که شما ایجاد کرده­ اید لینک بدهند.”

روش­های گستوگرافیک سئو خارجی (مبتنی بر اینفوگرافیک­ها و گست­پست­ها )

روش گستوگرافیک یک روش لینک سازی مبتنی بر استفاده از اینفوگرافیک­ها در سئو خارجی است. در این متد شما اینفوگرافیک­ها را در وب­سایت خود ایجاد می­کنید و به جای آنکه از دیگر وب­سایت­ها خواهش کنید که این اینفوگرافیک­ها را در وب­سایتشان قرار دهند، با روشی منافع آنها را در این مساله در­گیر می ­کنید و آنها را با این کار تطمیع می­کنید که اینفوگرافیک شما را در وب­سایتشان منتشر کنند و شما درازای آن به آنها اجازه می­دهید تا گست پست­ هایی را در وب­سایت شما قرار دهند.

مراحل انجام این کار به ترتیب زیر است :

مرحله اول: یک اینفوگرافیک ایجاد کنید و آن را بر روی وب­سایتتان قرار دهید.

مرحله دوم : وب سایت­هایی را که ممکن است اینفوگرافیک ایجاد شده توسط شما برای آنها کارآمد و قابل استفاده باشد را شناسایی کنید.

مرحله سوم : با استفاده از روش هایی مثل ارسال پیام به آنها، از آنها دعوت کنید که از اینفوگرافیک شما دیدن کنند.

مرحله چهارم: به آنها پیش­نهاد بدهید که در ازای قرار دادن اینفوگرافیک شما در وب­سایتشان شما به آنها اجازه ایجاد یک گست­پست در وب سایتتان را می­دهید.

مرحله پنجم : در عوض شما از آنها لینک­های بازگشتی دریافت خواهید کرد.

ایجاد گست پست یا پست مهمان در وبلاگ­های مرتبط جهت سئو خارجی

مزیت­های مهمان شدن در دیگر وبلاگ­ها و نوشتن مطلب در آنها این است که :

شما می­توانید لینک­های برگشتی به وب­سایت خود را در وب­سایت­های معتبر قرار دهید.

کاربران شما را به چشم یک فرد متخصص می­بینند.

ترافیک هدف وب­سایت میزبان که آن را کاربران هدف شما تشکیل می­دهند، به وب­سایت شما هدایت می­شود.

مراحل ایجاد یک گست پست در یک وب­سایت معتبر :

پیدا کردن وب­سایت­ هایی که به شما اجازه ایجاد یک گست پست را می­دهند از طریق جستجو در گوگل.

برای جستجو کردن چنین وب­سایت­هایی می­توانید عباراتی به فرم زیر را در گوگل جستجو کنید :

در وبلاگ ما درباره :  “نام موضوع خود را در این قسمت بنویسید” بنویسید.
پست میهمان (یا گست پست) + کلید واژه­های مدنظر شما.

برای مثال اگر موضوع مورد نظر شما کیف و کفش­های چرم است، باید اینگونه در گوگل جستجو کنید : ” پست مهمان (گست پست) با موضوع کیف و کفش­های چرمی.”

علاوه بر این شما می­توانید از توییتر و وب­سایت alltop . com نیز برای پیدا کردن یک لیست از بهترین وبلاگ­ها در اینترنت استفاده نمایید.

وبلاگ­های هدف خود را مجددا بررسی کنید تا بتوانید وبلاگ­های موفق را از وبلاگ های متوسط و یا حتی ضعیف تفکیک کنید و سپس برای وبلاگ­ های موفق در توییتر/ فیس بوک و یا از طریق ایمیل پیام ارسال کنید.

یافتن یک موضوع مناسب برای ایجاد یک گست پست، برای مثال اگر شما بخواهید در یک وب­سایت مربوط به گیاه­خواری گست پست ایجاد کنید، باید موضوعی که برای این پست انتخاب می­کنید مرتبط با گیاه­خواری باشد، مطمئنا اگر شما یک مطلب مرتبط با مزایای گوشت بلدرچین را به آنها پیشنهاد بدهید، آنها پیشنهاد شما را رد خواهند کرد.

دادن یک پیشنهاد قانع کننده به صاحبان وبلاگ ها، تا آنها مجاب شوند که به شما اجازه ایجاد یک گست پست در وبلاگشان را بدهند.
در انتها شما باید یک مطلب با کیفیت را به عنوان پست مهمان در وبلاگ­هایی که به شما اجازه استفاده از این امکان را داده­اند قرار دهید و در آن به وب­سایت و وبلاگ خود لینک بدهید و همچنین کامنت­های آن پست را مرتبا بررسی کنید و آنها را پاسخ داده و تا حد امکان سعی خود را برای جلب نظر کاربران بکار ببندید.

پاسخ دادن به سوالات در وب­سایت Quora

Quora وب­سایتی است که تمامی محتوای آن توسط کاربران ایجاد می­شود، در این وب­سایت کاربران سوال­هایی را پست می­کنند و دیگر کاربران به سوالات آنها پاسخ می­دهند. این وب­سایت یک سرویس است که توسط یاهو پایه گذاری شده و به صورت یک فروم (forum) برای پرسش و پاسخ در میان کاربران کار می­کند.

در این وب­سایت هم سوالات و هم جواب­ها می­توانند از جانب دیگر کاربران رای مثبت یا Upvote دریافت کنند. در انتها پاسخی که بیشترین رای مثبت را از جانب کاربران دریافت کند در بالا­ترین محل قرار می­گیرد یعنی در میان پاسخ ها جایگاه نخست را به خود اختصاص می­دهد و هر کاربری که به آن سوال مراجعه کند، به عنوان اولین پاسخ دریافتی، پاسخی که بیشترین رای مثبت را دارد، می­بیند.

پاسخ دادن به سوالات در Quora برای چه وب­سایت­هایی می­تواند مفید باشد ؟

وب­سایت­هایی که محصولات تجاری را به کاربران می­فروشند (ابزارهای سئو، لباس کودکان، وسایل منزل و ….).
وب­سایت­هایی که محصولات علمی را به کاربران می­فروشند.
وب­سایت­هایی که برای درآمد­زایی نیاز به جذب ترافیک دارند (وب سایت­هایی که آگهی­های تبلیغاتی منتشر می­کنند، وب­سایت­های وابسته به تعداد اعضا، وب­سایت­های انتشار محتوا)
و همچنین وبلاگ نویسانی که می­خواهند شهرت کسب کنند و با ایجاد محتواهای علمی نام خود را به عنوان یک شخص برجسته در زمینه کاری خود، به دیگران بشناسانند.

سئو خارجی کامنت گذاشتن در دیگر وبلاگ ها

کامنت گذاشتن در وبلاگ­ها می­تواند برای شما لینک­های بازگشتی ایجاد کند که موجب افزایش ترافیک وب­سایت شما و بهبود سئو خارجی گردد. البته اکثر این لینک­های بازگشتی کم ارزش هستند و ترافیک کمی را به وب­سایت شما هدایت می­کنند اما این پروسه در مجموع کاری مفید است.

در وبلاگ­های جدید، کامنت­ها و یا به عبارت دیگر محتواهای تولید شده توسط کاربران نشان دهند تعامل این وبلاگ­ها با کاربران است و به وبلاگ کمک می­کند که سریع­تر اندیس گذاری شود.

از آنجایی که کامنت گذاشتن در وبلاگ­ها می تواند موجب برقرار یک ارتباط موثر بین شما با آن گروه و وبلاگ نویسان آن گروه شود، باید کامنت­هایی با محتوا و ارزشمند بگذارید. با وجود آنکه این کار ممکن است زمان­بر باشد، اما به مرور موجب می شود که مدیران و وبلاگ نویسان متوجه حظور و همکاری شما با آنها شوند و این رابطه می­تواند برای شما بسیار سودآور باشد.

گزیده لینک­ها یا Link roundups

گزیده لینک­ها، پستی است مشتمل بر تعدادی لینک از مطالب مرتبط و مفید دیگر وب­سایت ها که در یک دوره زمانی مشخص مثلا یک هفته یا یک ماه توسط یک وبلاگ نویس جمع آوری شده و منتشر می­شود. انجام این کار باعث ایجاد یک نوع رابطه دو سر برد برای شما و برای وبلاگ نویسانی که شما در گزیده لینک­های خود، لینکی از آنها را به اشتراک می گذارید، بشود.

وبلاگ نویسانی که گزیده لینک­ها را منتشر می کنند کسانی هستند که دوست دارند به مطالب پر­محتوای مرتبط لینک بدهند و از آنها لینک دریافت کنند. با انجام این کار شما می­توانید با سایر وبلاگ نویسانی که در همان زمینه­ای که شما مطلب می نویسید کار می­کنند آشنا شوید و با آنها ارتباط برقرار کرده و آنها را از پست های بعدی خود در وبلاگتان مطلع سازید و از آنها لینک دریافت کنید.

در رسانه­ های اجتماعی فعال باشید

با وجود آنکه گوگل فعالیت چندانی در رسانه های اجتماعی نداشته و عملکرد شما در این رسانه ها نمی تواند بر رتبه بندی شما تاثیری بگذارد، اما شما با داشتن حضوری فعال در رسانه ­هایی مثل فیس بوک، توییتر، گوگل پلاس و … می­توانید شهرت بسیاری در بین کاربران بدست آورید و بدین طریق می­توانید ترافیک بیشتری را به وب­سایت خود جذب کنید. هرچقدر که شما پست­های بیشتری در وبلاگ­های خود در رسانه­ های اجتماعی ایجاد کنید، احتمال آنکه افراد از وبلاگ شما در این رسانه ها بازدید کنند بیشتر خواهد شد و احتمال آنکه شما بتوانید ترافیک بیشتری جذب کنید افزایش خوهد یافت.

تکنیک های سئو برون صفحه ای

سئو سایت یا همان بهینه سازی موتورهای جستجو روشی است که به وسیله آن موجب افزایش ترافیک یا افزایش تعداد بازدید در سایت می شود. یک بخش از سئو سایت به نام سئو برون صفحه ای معروف است که شامل انجام اعمالی است که در خارج از سایت برای بالا بردن جایگاه سایت در گوگل انجام می شود.

سئو سایت و تاثیر شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی را میتوان جز پایه ای ترین و اصلی ترین روش برای بهینه سازی در نظر گرفت. برای استفاده از این روش لازم است تا شما بیشترین صفحات اجتماعی را داشته باشید و با اختصاص دادن جایگاهی به خود در هر یک از این صفحات میتوانید روابط قوی در سراسر جهان برقرار کنید. موتورهای جست و جو به هر حال به سایت شما دسترسی پیدا خواهند کرد. برای این که به کار سرعت بخشید میتوانید خودتان در موتورهای جست و جو آدرس سایت را وارد نمایید.

سئو سایت و اهمیت وبلاگ در سایت

وبلاگ نویسی یکی از بهترین روش ها برای سئو برون صفحه ای است. با داشتن وبلاگ به بازدید کنندگان اجازه استفاده بیشتر از سایت را میدهید. هم چنین این کار باعث میشود یک بازاریابی موثر از طریق وبلاگ داشته باشید. بدین صورت که با نظر دادن در وبلاگ های مشابه خود و قراردادن آدرس سایت خود در آن ها امتیاز سایت را بالا ببرید.خبرهای جدید وبلاگ و سایت خود را در سایت هایی که محتویاتشان مداوم به روز می شود قرار دهید. زیرا این سایت ها محبوب ترین نزد موتورهای جست و جو هستند.

می توانید از عکس ها و فیلمهایی که خودتان خلق کرده اید استفاده کنید. بدین صورت که این عکس و فیلم ها در سایت های اصلی اشتراک گذاری تصاویر، عکس و ویدیو قرار دهید. اگر مقاله خودتان را به بهترین شکل تولید کنید می توانید آن را در سایتهای راهنمای مقالات قرار دهید. هم چنین با پاسخ دادن به سوالات کاربران اعتبار سایت خود را بالا خواهید برد.

5/5 – (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *