سئو محتوا

کلیدواژه های LSI کدام هستند؟ سئو معنایی چیست؟

کلیدواژه های LSI کلمات هم معنی و عباراتی هستند که با کلیدواژه های اصلی شما ، قرابت معنایی دارند. در واقع LSI مخفف عبارت Latent semantic indexing می باشد که معنای آن اندیس گذاری معنایی نهفته است.

کلیدواژه های LSI بخشی از الگوریتم جستجوی گوگل هستند که هدف از بررسی آنها درک صحیح منظور کاربران به منظور ارائه بهترین نتایج ممکن به کاربران برای یک عبارت جستجو شده است.

چگونه باید کلیدواژه های LSI را بیابیم؟

این کار بسیار ساده است ، فرض کنید که کلید واژه اصلی شما “on page SEO techniques” و یا “تکنیک های سئوی درون صفحه ” است. در نوار گوگل همین عبارت را جستجو کنید و به انتهای صفحه نتایج بروید تا مطالب پیشنهادی مرتبط گوگل (“Searches Related to…”) را ببینید.

کلیدواژه های LSI

علاوه بر این شما می توانید از ابزارهای LSI Graph و Google Trends نیز برای این کار کمک بگیرید.

کلیدواژه های LSI

کلیدواژه های هم معنی در واقع یک عامل رتبه بندی در گوگل است که توسط این لغات درک بیشتری از محتوا پیدا می کند ، به طور مثال گوگل برای اینکه بداند منظور از استفاده کلمه سیب اپل برای کامپیوتر اپل است یا سیب خوردنی اپل از کلمات هم معنی استفاده می کند.

استفاده از کلیدواژه های LSI در بدنه نوشته

اشتباهات استفاده از کلمات هم معنی در سئو سایت

یکی از اشتباهات وبمستران و یا سئو کاران این است که به هدف افزایش ترافیک و احیانا به دست آوردن رتبه در کلمات شبیه به هم تلاش می کنند ، استفاده از صفحات با عباران هم معنی ضمن گیج کردن گوگل از هدف مطلب اصلی و رتبه نگرفتن هیچ کدام از کلمات از اعتبار صفحات کاهش می یابد.

توصیه می کنیم برای رساندن مفهوم بهتر محتوا از کلمات هم معنی در بدنه محتوای اصلی استفاده کنید ، این کار ضمن روشن شدن درک اصلی محتوا برای گوگل ، در صورت رتبه گرفتن صفحه کورد نظر دیگر لغات جایگاه مناسبی به دست می آورند.

سئو معنایی چیست؟

سئو معنایی فرآیند تولید محتوایی است که حول یک موضوع متمرکز است. محتوای معنایی به جای هدف قرار دادن کلمات کلیدی خاص، بیشتر بر پاسخ دادن به یک عبارت جستجو تمرکز دارد.

«معناشناسی» به مطالعه معنا در زبان اشاره دارد. هدف این نوع بازاریابی دیجیتال ارائه اطلاعات مرتبط بیشتر به جستجوگران است. سئو معنایی به مدیران سایت نیاز دارد که هدف جستجوی کاربر را درک کنند. هدف نهایی ایجاد صفحات وب این است که اطلاعات درست را از زاویه مناسب و با فرمت مناسب ارائه دهند.

سئو معنایی چه تفاوتی با سئو سنتی دارد؟

در گذشته گوگل از کلمات کلیدی برای تعیین موضوع یک صفحه وب استفاده می کرد. سئوی سنتی در درجه اول شامل کلمات کلیدی مرتبط در سراسر محتوا بود. آنها در همه جا – سرصفحه، عنوان، توضیحات و غیره – قرار داده شدند تا Google بتواند موضوع اصلی محتوا را درک کند.

در سال 2013، گوگل یک به روز رسانی الگوریتم به نام مرغ مگس خوار را ارائه کرد. هنگامی که این اتفاق افتاد، خزنده ها توانایی خواندن، تجزیه و تحلیل و درک موضوع کلی یک صفحه را بدون تکیه بر کلمات کلیدی به تنهایی به دست آوردند. به گفته Moz ، مرغ مگس خوار به بهبود نتایج نمودار دانش گوگل کمک کرد و تجربه کاربری بهتری در این فرآیند ایجاد کرد.

پس از این به روز رسانی، سئوکاران مجبور شدند محتوای خود را دوباره ارزیابی کنند و آن را با هدف جستجوی کاربر هماهنگ کنند.

اکنون، بهینه سازی جستجوی معنایی برای بازاریابی محتوا ضروری است. اگر صفحات وب شما به چگونگی و چرایی یک عبارت جستجو نپردازند، به احتمال زیاد رتبه اول را در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERPs) کسب نخواهند کرد.

چرا سئو معنایی مهم است؟

بازاریابان باید سئو معنایی را انجام دهند زیرا تضمین می کنند که مرتبط ترین محتوای ممکن را ایجاد می کنند. موتورهای جستجو به طور مداوم SERP ها را برای پاسخگویی به نیازهای کاربران مرتب می کنند. هدف قرار دادن هدف از جستجو باعث می شود صفحه وب شما تا حد امکان کاربر محور باشد.

نحوه انجام سئو معنایی

یادگیری نحوه انجام سئو معنایی به زمان و برنامه ریزی مدبرانه نیاز دارد. این به این دلیل است که این فرآیند کمی بیشتر از بهینه‌سازی اولیه کار فشرده‌تر است. شما باید به یاد داشته باشید که هدف کاربر را در مرکز کل استراتژی سئو خود نگه دارید.

برای سئو معنایی تاثیرگذار این مراحل را دنبال کنید. در پایان فرآیند، محتوای مبتنی بر هدف خواهید داشت که ارزشی را برای کاربر فراهم می کند. این می تواند رتبه بندی بهتر، افزایش ترافیک ارگانیک و تبدیل بیشتر ایجاد کند.

اگرچه سئو معنایی از زاویه‌ای متفاوت به محتوا نزدیک می‌شود، اما همچنان از کلمات کلیدی برای ارائه سرنخ‌ها استفاده می‌کند. ترکیب کلمات کلیدی برای انتقال خاص ترین عبارت جستجوی مورد نظر شما ضروری است.

شما همچنین می توانید کلیدواژه های LSI را هدف قرار دهید. گوگل برای درک بیشتر صفحات وب به این نوع کلمات کلیدی متکی است.

وجود کلیدواژه های LSI در محتوای شما، گوگل را از موضوع اصلی مطمئن می کند. زمانی که گوگل نسبت به موضوع یک صفحه مطمئن باشد، به احتمال زیاد به آن رتبه بالاتری می دهد. از Google Keyword Planner برای یافتن عبارات جستجوی محبوب و ایجاد ایده برای محتوای جدید در وب سایت خود استفاده کنید.

تولید محتوا با کلمات هم معنی برای سئو

یک ترفند سئو قدیمی که هنوز هم استفاده می شود تولید محتوا با کلمات هم معنی است و فاجعه این است که بسیاری از افراد هنوز از آن استفاده می کنند و در سئو سایت خود انجام می دهند ، تولید محتوا برای هر کلمه کلیدی واقعا یک کار بیهوده و بد است.

تولید محتوا با کلمات هم معنی یک استراتژی قدیمی است و علت استفاده از آن این است که بتوانند با هر کلیدواژه ای که کاربر جستجو انجام می دهد با آن کلمه کلیدی در صفحه اول حضور داشته باشند ، اما آیا تا به حال فکر کرده اید گوگل کلمات هم معنی را در صورتی که در چند مطلب مختلف به کار برده باشید و سعی کرده باشید در چند محتوای مختلف درباره یک موضوع صحبت کرده باشید ، اشکال حساب می کند و محتواهای هم معنی را بی ارزش علامت گذاری می کند.

تولید محتوا با کلمات هم معنی

تولید محتوای منحصر بفرد و با کیفیت این تصور را برای گوگل ایجاد می کند ، محتوای فوق با کیفیت در یک سایت با کیفیت می باشد و در واقع یک صفحه اختصاصی برای یک موضوع می باشد.

پس بهتر است نگران از دست دادن دیگر کلیدواژه های شبیه هم نباشید زیرا معمولا در صورت رتبه گرفتن یک صفحه در گوگل دیگر کلمات شبیه به آن موضوع در نتایج مختلف با جستجوی مختلف هم معنی نمایان می شود.

به عنوان مثال اگر یک سایت دندانپزشکی را در نظر بگیرید که با عنوان قیمت ایمپلنت مطلبی تولید کرده است و اگر آن مطلب با جستجوی واژه قیمت ایمپلنت در صفحه اول گوگل باشد پس با جستجوی هزینه ایمپلنت نیز صفحه اول گوگل خواهد بود.

به همین ترتیب کلمات دیگری مانند هزینه های ایمپلنت یا تعرفه ایمپلنت نیز همین سرنوشت را خواهد داشت و نیازی نیست برای هر کدام یک مطلب تولید شود.

در هر حال این تاکتیک نه برای کاربران و نه برای گوگل جذابیتی ندارد ، به یاد داشته باشید تمرکز روی یک صفحه رتبه بهتری را رقم می زند ، البته گوگل در بروز رسانی سال 2011 در الگوریتم پاندا نیز به آن اشاره کرده است.

بهتر است در هنگام نوشتن یک مطلب به تکراری بودن آن محتوا نیز در صفحات دیگر نیز توجه داشته باشید ، به نظر می رسد “محتوای تکراری” به محتوایی اطلاق می شود که بین دامنه یا بین چندین صفحه یک دامنه به اشتراک گذاشته شده است اشاره دارد.

در محتویات مشترک بین صفحات “Scraped” گامی فراتر میرود و باعث استفاده مجدد از محتوای دیگر سایتها می شود، این می تواند شامل کپی مطالب و انتشار مجدد به صورت کامل یا اصلاح یافته آن باشد.

گوگل استفاده از برچسب rel = canonical برای اشاره به نسخه اصلی محتوا تاکید دارد؛ توجه داشته باشید که محتوای شما باید در کلمه و در ارزش محتوا منحصر به فرد باشد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *