تفاوت سئو سایت و SEM

SEM چیست؟ چه تفاوتی با سئو دارد؟

SEM چیست؟ تفاوت سئو و SEM و شباهت های این دو در چیست؟ تمرکز SEM بر روی چه چیزی از مارکتینگ است و چطور می توان در کسب و کار از آن استفاده کرد؟ هر دو واژه سئو و SEM از مباحث مربوط به سایت، بهینه سازی و بازاریابی می باشند که در ازای رعایت نکات اصولی و اجرای روش کارآمد پیاه سازی این نکات، موفقیت در هر دو مبحث تضمینی خواهد بود.

فارغ از تفاوت سئو و SEM ، سئو seo و sem بسیار مشابه یکدیگر می باشند و هر دو موتور جستجو را مورد هدف قرار می دهد با این تفاوت که sem مفهوم گسترده تری دارد و سئو را تحت پوشش خود قرار می دهد.

Seo مخفف search engine optimization و sem مخفف search engine marketing می باشد، در ادامه به توضیحی بیشتر در خصوص تفاوت سئو و SEM خواهیم پرداخت.

موتور جستجوی گوگل دو نوع نتیجه جستجو دارد که عبارتند از پولی و ارگانیک ؛ صاحبان مشاغل می توانند همزمان با استفاده از نتایج ارگانیک و تبلیغات در گوگل ادز ترافیک وب سایت خود را افزایش دهند.

نتایج ارگانیک و تبلیغات در گوگل ادز

قبل از اینکه به تفاوت سئو و SEM بپردازیم اول بهتر است درباره هر کدام از روش ها اطلاعاتی داشته باشیم.

تعریف سئو

واژه سئو (SEO) برگرفته از سه کلمه (Search Engine Optimization) به معنای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو می باشد.

سئو (بهینه سازی موتور جستجو) عمل بهینه سازی محتوا است که از طریق نتایج ارگانیک موتور جستجو قابل استفاده است.

سئو seo در معنی بهینه سازی موتور جستجو می باشد که به واسط هم گام نمودن سایت با الگوریتم های موتورهای جستجو سعی در آوردن سایت به صفحه اول گوگل به واسط کلمه کلیدی مشخص قرار می دهد.

سئو لیستی از متریک ها و المان ها را شامل می شود که در درون سایت و بیرون سایت به صورت on-page و off-page قرار می گیرد. با پیاده سازی این المان ها می توان انتظار قرار گیری کلمه کلیدی مشخص در صفحه اول گوگل داشت.

گوگل و سایر موتورهای جستجو صدها عامل رتبه بندی را بررسی می کنند تا تصمیم بگیرند که کدام صفحات برای رتبه بندی نمایش داده شوند؛ هیچکس نمی داند که همه این عوامل چه چیزی هستند ، اما مهمترین آنها تقریباً به سه بخش تقسیم می شوند:

  • OnPage (سئو داخلی)
  • OffPage (سئو خارجی)
  • سئو تکنیکال

سئو داخلی چیست؟

سئو داخلی سایت عبارت است از عملیاتی که داخل سایت انجام می شود مانند:

  • تحقیق کلیدواژه هدف جستجو
  • تولید محتوای خوب و با کیفیت
  • ایجاد url های کوتاه و مناسب
  • نوشتن عناوین و توضیحات متا جذاب

راستی من مطلبی با عنوان : بهبود کیفیت عنوان و توضیحات متا برای سئو اصولی را قبلا نوشتم و پیشنهاد می کنم مطالعه فرماید.

سئو خارجی چیست؟

سئو خارجی کاری است که در خارج از وب سایت انجام می شود تا رتبه سایت بهبود پیدا کند.

سئو خارجی شامل لینک سازی ، فعالیت و اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی می باشد که سبب کسب نتایج و جایگاه مناسب در میان نتایج موتورهای جستجو بر اساس کلمات کلیدی و کلید واژه های منتخب می گردد.

نمونه هایی از تاکتیک های خارج از صفحه شامل موارد زیر است:

  • گرفتن بک لینک از وب سایت های مرتبط و معتبر
  • شهرت برند
  • بهینه سازی لیست Google My Business
  • کسب نظرات مثبت

ضمنا تا یادم نرفته پیشنهاد می کنم مطلب: چرا نظرات کاربران و مشتریان مهم است؟ را مطالعه فرماید.

سئو فنی یا تکنیکال چیست؟

سئو فنی شامل ایجاد تغییرات فنی برای کمک به موتورهای جستجو برای خزیدن ، فهرست بندی و رتبه بندی محتوا می باشد.

نمونه هایی از بهینه سازی های فنی عبارتند از:

  • بهینه سازی سرعت سایت ( افزایش سرعت لود )
  • استفاده از برچسب های کانونی برای جلوگیری از کپی کردن مطالب
  • استفاده از برچسب های hreflang برای محتوای چند زبانه
  • بهینه سازی فایل robots.txt برای بازده خزیدن
  • خارج کردن محتوای کم کیفیت و قرار دادن به عنوان “Noindexing”
  • استفاده از برچسب alt برای تصاویر
  • بهینه سازی کدهای سایت
  • طراحی سایت با قالب ریسپانسیو
  • کاهش حجم تصاویر و فایل ها
  • استفاده از متاتگ ها
  • کاهش حجم سایت

PPC چیست؟

PPC (پرداخت به ازای هر کلیک) نوعی تبلیغات است که در آن مشاغل بابت کلیک روی وب سایت پول پرداخت می کنند ، معروفترین این نوع تبلیغات موتورهای جستجو و از همه پر طرفدار تر ادورز گوگل است.

تعریف SEM

SEM (بازاریابی موتور جستجو) یک اصطلاح کلی است که شامل SEO و PPC می شود؛ هرچند همه با این تعریف موافق نیستند، برخی SEM را مترادف با PPC می دانند.

واژه SEM نیز برگرفته از سه واژه (Search Engine Marketing) در معنای بازاریابی موتورهای جستجو می باشد و به هر اقدام و فعالیت آنلاین برای افزایش فروش و برد رقابتی تجاری وب سایت ها در میان رقبا توسط موتورهای جستجو اطلاق می گردد که معمولا با روش های تبلیغات کلیکی و تبلیغات بنری و … اجرا می شود.

در حقیقت SEM دارای ابعاد و دامنه تعریف گسترده تری نسبت به سئو بوده و علم سئو و نتایج آن به گونه ای زیرمجوعه ای از بازاریابی موتور جستجو می باشد.

Sem بازاریابی موتور جستجو معنا می یابد که هدف خود را نمایش لینک سایت در موتور جستجو قرار می دهد.

در sem هدف این می باشد که سعی شود لینک سایت را در کلمات کلیدی و نیز عبارات در موتور جستجو قرار دهد تا به واسط آن کلیک بر روی سایت و نیز ترافیک هدایت شده از سمت موتور جستجو افزایش یابد.

Sem هدف خود را به منظور نمایش هرچه بیشتر لینک سایت در موتور جستجو قرار می دهد و آیتم هایی همچون سئو ، بازاریابی محتوا ، برندسازی را برای خود در این میان تعریف می کند.

آیا باید از سئو، PPC یا هر دو استفاده کرد؟

آن چیزی که در مورد بازاریابی موتور جستجو مشخص است و می توان به راحتی نتیجه گرفت این است که سئو غیر قابل انکار است زیرا ترافیک ارگانیک آزاد ، سازگار و منفعل دارد.

اما گاهی اوقات سئو بهتر عمل می کند و گاهی PPC گزینه بهتری است و گاهی اوقات ، استفاده از هر دو استراتژی بازاریابی در همان زمان ، بیشترین رضایت را ایجاد می کند.

در زیر چهار روش برای استفاده از سئو ، PPC یا هر دو برای حداکثر دید موتور جستجو و ترافیک وجود دارد.

برای کلمات کلیدی بسیار پر رقابت تبلیغات کنید

رتبه بندی برخی از کلمات کلیدی می تواند سالها طول بکشد، به عنوان مثال ، اگر فروشگاه پوشاک دارید و می خواهید برای “خرید پوشاک” رتبه کسب کنید ، شانس شما برای رتبه بندی در کوتاه مدت و میان مدت کم است.

دلیل این است که شما در مقابل مارک های مستقر در صفحه اول و سایت های مشهور هنوز قدرتمند نیستید؛ اما این بدان معنی نیست که شما باید سئو را رها کنید و فقط تبلیغات کنید.

از آنجا که رتبه بندی برای نمایش داده های رقابتی احتمالاً بازی طولانی خواهد بود ، استفاده از PPC هنگام کار برای رتبه بندی صفحات شما ، مزایایی دارد.

الف) می توانید سریعاً درآمد کسب کنید

ب) می توانید داده های با ارزش کلمه کلیدی را بدست آورید

از PPC و SEO برای کلمات کلیدی تبلیغی استفاده کنید

کلمات کلیدی سودآور تمایل زیادی به جذب تبلیغ کننده دارند.

برای به دست آوردن حداکثر ترافیک از کلمات کلیدی تبلیغاتی سنگین در SEO و PPC سرمایه گذاری کنید.

از سئو برای کلمات کلیدی اطلاعاتی استفاده کنید

بیشتر جستجوهای انجام شده در گوگل اطلاعاتی هستند، این بدان معناست که مردم به دنبال یادگیری هستند ، نه خرید.

به عنوان مثال ، یک سؤال “چگونه می توان سئو را انجام داد؟”

بعید نیست کسی که این مورد را جستجو کرده است ، در واقعیت حتی یک سئو کار مبدتی باشد.

از SEO و PPC برای انحصار نتایج جستجو استفاده کنید

این فقط تبلیغات نیستند که نتایج جستجوی ارگانیک را پایین می آورند، گوگل اکنون ویژگیهای SERP مانند کشو های پرسش و پاسخ و خیلی چیز های دیگر را که در علامت گذاری های اسکیما موجود است را برای برخی سایت ها نمایش می دهد.

به جستجوی عبارت “انجام سئو وردپرس” نگاه کنید. ما در بخش نتیجه خودمان در آپسئو به 3 پرسش متداول پاسخ دادیم و در زیر لینک ما ظاهر شده است.

انجام سئو وردپرس

برخی از مارک ها با اجرای تبلیغات برای کلمات کلیدی که قبلاً در آن رتبه بندی کرده اند ، می توانند انحصار نتایج جستجو را انجام دهند.

بازاریابی موتور جستجو (SEM) مسابقه بی پایان مبارزه بین SEO و PPC نیست. دانستن اینکه چه زمانی و کجا برای استفاده از هر تاکتیک برای دستیابی به نتایج مطلوب مهم است.

گاهی اوقات سئو جواب می دهد ، گاهی اوقات PPC ، و گاهی اوقات هر دو

تفاوت سئو و SEM

روش های بکار رفته برای بهبود وضعیت و جایگاه سایت در نتایج جستجو و آگاهی از الگوریتم های پیمایش و نحوه ایندکس سایت توسط موتورهای جستجو روندی زمانبر و دارای نتایجی بلند مدت است که آثار مثبت حاصل از این روند در رتبه بندی و سودآوری سایت و بازدهی بالای اقتصادی وب سایت به مراتب از SEM و نتایج حاصل از آن در دراز دمدت موثرتر می باشد.

SEM علی رغم گستردگی عمل دارای نتایج مثبت دوره ای و کوتاه مدت بوده و کاربرد مفید آن برای افزایش فروش و سودآوری بالای سایت در ازای قرار گرفتن در بالاترین نتایج موتورهای جستجو در مدت زمان معین و کوتاه بوده که این کاربرد بیشتر در تبلیغات کلیکی دیده می شود.

Sem مفهومی گسترده تر از seo می باشد که تلاش خود را برای بدست آوردن بازار از موتورهای جستجو قرار داده است و در این میان لینک سایت را در موتور جستجو افزایش می یابد.

آیا به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد سئو هستید؟ مطالب سئو ما را برای مبتدیان بررسی کنید.

sem مخفف چیست؟

SEM کوتاه شده سه واژه Search Engine Marketing به معنای بازاریابی موتورهای جستجو می باشد.

آیا آپسئو خدمات SEM را انجام می دهد؟

بله ما در آپسئو در حقیقت تمامی خدمات خود را بر مبنای SEM قرار داده ایم ، جهت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن دفتر ما در تهران : 02122428931 تماس بگیرید.

آیا می توان تبلیغات گوگل و سئو را همزمان انجام داد؟

بله اینکار باعث می شود در مدت زمان انجام سئو و ظاهر شدن در نتایج ارگانیک ، از ادورز و یا همان تبلیغات گوگل بهره برد.

5/5 – (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *