تقویت مقالات با لینک داخلی

تقویت مقالات با لینک داخلی چگونه است؟

تقویت مقالات با لینک داخلی راهی بسیار مفید جهت رتبه بندی سریع تر کلمات جدید و قدیمی می باشد. امن ترین و بهترین راه برای بهبود بخشیدن یک صفحه از سایت در نتیجه جستجو ، لینک سازی داخلی می باشد.

تعداد زیادی از سایت ها با در نظر گرفتن میزان و مقدار رقابت و دشواری عبارت های کلیدی احتیاجی به لینک خارجی نداشته و با رعایت معیار ها و استاندارد های سئو تکنیکال و با توجه به محتوای با کیفیت در لینک داخلی توانسته اند موقعیت خوبی را در نتیجه جستجو به خود اختصاص دهند.

ربات ها برای فهمیدن ارتباط موضوع صفحه ها و مشخص کردن اندازه اعتبار صفحه ها از لینک های داخلی استفاده می کنند. ربات ها وقتی که وارد یک صفحه می شوند تمامی لینک های موجود در صفحه را مورد بررسی قرار می دهند.

برای اینکه به رشد و پیشرفت مقالات قدیمی کمک کنیم معمولا یک محتوای جدید به سایت اضافه می کنیم اما باید بدانید که محتواهای جدید هم به لینک سازی و افزایش اعتبار نیاز دارند. آیا برای آن ها راهی وجود دارد؟

ما قبلا برای بهتر شدن سئو سایت محتواهای قدیمی منتشر کردیم ولی این بار یک راه بسیار ساده تر را به شما معرفی می کنیم تا شانس بیشتری برای افزایش جایگاه محتواها داشته باشید.

لینکسازی خودکار چیست؟

شما با انتشار مقاله های جدید می توانید به طور عملی یک دوره لینک داخلی را به صورت اتوماتیک انجام دهید.

لینک داخلی از صفحه اصلی سایت

به طور معمول با ارزش ترین و مهمترین صفحه، صفحه اصلی هر سایت از نظر اعتبار لینک داخلی است. فضایی برای نشان دادن آخرین مقاله در صفحه اصلی در تعداد زیادی از سایت ها وجود دارد و شما وقتی یک محتوای جدید منتشر می کنید یک لینک داخلی از این صفحه را می گیرید.

در اینجا یک مشکل وجود دارد و آن این است که با منتشر کردن محتوا این قسمت بروز رسانی می شود و لینک داخلی به آن محتوا دیگر وجود نخواهد داشت. پس به عنوان یک راه حل همیشگی نمی توان به آن نگاه کرد.

از صفحات دسته بندی یا برچسب لینک داخلی بگیرید

معمولا یک محتوای جدید در یک یا تعدادی برچسب و دسته قرار می گیرند. با توجه و دقت به این صفحه ها می توانید با لینک داخلی و خارجی تاثیر مستقیم بر شتاب ایندکس و افزایش معتبر سازی محتواهای جدید را ببینید.

با منتشر کردن هر محتوای تازه و جدید یکی از این موضوعات در صفحه دوم منتقل می شود و مقداری از صفحات آرشیوی از مقالات جدید را به نمایش می گذارد. با ارزش ترین و معتبر ترین از نظر لینک سازی را مقالات که در اولین صفحه آن دسته یا برچسب هستند را دریافت می کنند. زمانی که یک مقاله را منتشر می کنید این فضا بسیار مهم است ولی به مرور زمان تاثیر خود را از دست می دهد.

نمایش مقالات مرتبط در صفحه سایر مقالات

فضایی برای نمایش محتوا های مربوط به سایت در بسیاری از سایت ها وجود دارد. در بعضی از سایت ها این قسمت آخرین محتوای سایت را به نمایش می گذارد و در بعضی موارد دیگر آخرین محتواهای همان دسته بندی را نشان می دهد.

به طور عملی با منتشر کردن یک مقاله جدید امکان دارد تعداد بسیاری لینک از بعضی از صفحات سایت برای آن ایجاد شود. ولی مثل صفحه اصلی این فضا به مرور زمان عوض می شود و محتوای جدیدی جایگزین آن می شود.

به طور کامل می توان ذکر کرد که لینک داخلی تاثیر و ارزش زیادی در فضاهای ثابت دارند. اما با منتشر کردن محتواهای جدید این اثرات مفید کمرنگ می شوند.

با این شکل باید یک راه حل برای رفع این اشکالات پیدا کرد. به عقیده شما بهترین راه چیست؟ حدس شما درست است.

لینک سازی را با مقالات دیگر سایت انجام دهید

با این کار لینک هایی که در این محتواها هستند برای همیشه می مانند و ارزش خود را از دست نمی دهند. یک سوال در این جا وجود دارد که برای محتوای جدید لینک سازی از چه صفحاتی می توان استفاده کرد؟ در ادامه یک شیوه بسیار کاربردی به شما معرفی می کنیم.

لینک سازی داخلی از مقالات قدیمی مرتبط انجام دهید

بهترین روش برای تقویت محتوای منتشر شده در سایت این است که شناسایی صفحات مربوط به آن و لینک داخلی از داخل محتوا در این مقاله است. ممکن است که این کار زمان بر و سخت باشد. اما باید بدانید که بسیاری از سایت ها، نویسندگان زیادی دارند و آن ها از محتوای مقالات بقیه اطلاعی ندارند.در واقع امکان دارد مقاله ای با متن مشابه ای وجود داشته باشد اما با توجه به قدیمی بودن آن از نظر شما مخفی بماند.

پیدا کردن و آنالیز تمام صفحات می تواند زمان بیشتری را صرف کند و این اصلا منطقی نیست که برای بدست آوردن فرصت های لینک داخلی زمان را صرف کنیم. آیا به نظر شما بهترین شیوه برای پیدا کردن منابع مرتبط در سایت چیست؟

برای این چالش پاسخی ساده داریم؛ جستجو در گوگل

ربات های گوگل تمامی صفحات و مقالات شما را بررسی و ایندکس می کنند. با این نتیجه الگوریتم های گوگل بر اساس محتواهای این صفحه ها موضوع آن را می فهمد و برای آن جایگاهی در نتیجه جستجو مشخص می کند.

هر محتوا می تواند یک عبارت یا کلمه کلیدی را هدف گذاری کند. با این وجود در جستجو های گوگل هیچ عبارت دیگری که جایگاه بهتری داشته باشد را پیدا نمی کنید. در گوگل برای پیدا کردن یک جستجو و عبارت در بهترین صفحات یک روش راحت وجود دارد. فقط کافیه آدرس سایت با عملکرد محتوای جدید را در ادامه آن بگذارید. با این حرکت گوگل بهترین صفحه های سایتتان را که مرتبط با این موضوع است را به نمایش می گذارد.

از دستور site: جستجوی مقالات مرتبط در گوگل استفاده کنید. حالا که توانسته ایم صفحه های مرتبط را پیدا کنیم یک آنالیز را روی آن انجام می دهیم و قسمتی که به موضوع محتوای جدید اشاره کرده یک لینک داخلی برای آن درست می کنیم.

در ضمن اصلا احتیاجی نیست که در تمام این صفحات این کار را انجام دهید. اگر بتوانید برای هر محتوای تازه 3 تا 5 موضوع مربوط و فرصت لینک سازی در سایت را بدست آورید کافی است. با این کار 2 اتفاق مهم خواهد افتاد:

  1. مقاله های در سایت که در گذشته بوده اند به روزرسانی می شوند و در موقع خواندن به منابع تازه ای دست پیدا می کنید.
  2. محتوا های جدید لینک های داخلی با ارزشی را می گیرند و برای دریافت جایگاه شانس بیشتری دارند.

اگر می خواهید در سئو موفق شوید باید به یک سری از جزئیات و از همه چیز مهمتر رضایت کاربر توجه کنید. قبل از انجام دادن لینک سازی در صفحه ها باید توجه کنید که آیا کاربر روی لینک کلیک می کند؟ اگر لینک برای کاربر مفید واقع نشود برای ربات ها نیز قابل قبول نیست.

اگر یک لینک سازی بی هدف را انجام دهید نه تنها برای بهتر شدن صفحه شما کمک نمی کند حتی گوگل هم به اشتباه محتوای قدیمی را تغییر می دهد.

سئو در زمینه آموزش، مقالات زیادی را مورد انتشار قرار داده است. که ممکن است مقداری زمان بر و دشوار باشد. اما انجام این روش بسیار کار آمد است و تاثیر آنالیز آن وقت گیر نیست.

برای درک بیشتر این تکنیک کافیست این روش را برای آخرین مقاله در سایت خود که انتشار داده اید امتحان کنید. برای اینکه سریع تر تاثیرات این تکنیک را ببینید می توانید در پنل سرچ کنسول آن ها را مشاهده کنید. صفحاتی را که به روزرسانی شده را به وسیله ابزار URL Inspection سرچ کنسول گوگل معرفی کرده و درخواست ایندکس دوباره را ارسال کنید.

لینک داخلی

تعداد لینک داخلی در هر صفحه وب سایت

تعداد لینک داخلی در هر صفحه وب سایت و تاثیر آن در سئو سایت بحث های زیادی دارد اما به نظر می رسد گوگل پیشنهاد می کند حداکثر 100 لینک را در هر صفحه نگه دارید.

ما محدودیت 100 لینک را از منابع موجود در گوگل به دست آوردیم در همین رابطه یک پست از مت کاتز در ماه مارس 2009 ارائه شده است، که در آن به دستورالعمل های گوگل در رابطه با تعداد لینک داخلی در هر صفحه وب سایت اشاره می کند:

لینک های داخلی در یک صفحه تعداد معقولی کمتر از 100 می باشد.

اگر تعداد لینک داخلی در هر صفحه وب سایت بیشتر از 100 لینک باشد جریمه می شویم؟

ما می دانیم این محدودیت به عنوان جریمه نیست ، هرچند پیشنهاد می کنیم تعداد لینک داخلی در هر صفحه وب سایت 100 لینک باشد ، در واقع بیشتر از 100 لینک به احتمال زیاد توسط خزنده های گوگل نادیده گرفته می شود. به عبارتی دیگر احتمال دارد که گوگل پس از یک تعداد خاص، لینک های دیگر را نادیده بگیرد.

در ماه آوریل 2010 یکی از مهندسان گوگل به نام جان مو اعلام کرد استفاده از 100 لینک در یک صفحه پیشنهاد است و اگر وب سایت شما به اندازه کافی معتبر باشد گوگل علاقمند به صفحاتی می شود که توسط آن صفحه معتبر توصیه شده است.

مانند بسیاری از محدودیت های گوگل، این محدودیت احتمالا یک شماره و تعداد مشخص نیست و به احتمال زیاد با رتبه بندی و اعتبار هر سایت متفاوت است. همچنین احتمال دارد که این تعداد در طول زمان افزایش یابد، زیرا گوگل بر محدودیت های پردازش (به ویژه بعد از کافئین) غلبه می کند.

در هر صورت اگر واقع بین باشید و دقت کرده باشید شما در حال تقسیم کردن پیج رنک یک صفحه با دیگر صفحات هستید.

تقسیم اعتبار پیج رنک با 3 لینک داخلی

دو مثال برای اینکه متوجه شوید دقیقا چه اتفاقی می افتد:

اشتراک گذاری اعتبار پیج رنک صفحه با 3 لینک داخلی

اشتراک گذاری پیج رنک با 150 لینک

اشتراک گذاری اعتبار پیج رنک صفحه با 150 لینک داخلی

همانطور که با بسیاری از مسائل پیچیده سئو ، هیچ پاسخی وجود ندارد. توازن میان ایجاد یک ساختار سایت بسیار عمیق است.

تاثیر لینک دهی داخلی در سئو

تاثیر لینک دهی داخلی در سئو
تاثیر لینک دهی داخلی در سئو

لینک سازی داخلی می تواند تا حد زیادی تاثیرات مثبتی در رتبه بندی داشته باشد ، اما اصلا لینک سازی داخلی چیست و چگونه می تواند سئو سایت شما را بهبود دهد.

لینک سازی داخلی در واقع ارتباط صفحات توسط کلماتی است که آنها را هایپر لینک و به هم در صفحات مختلف ارتباط می دهید.

این کار به گوگل در یافتن صفحات و درک ارزش بالای صفحات کمک می کند؛ پس صفحاتی که بیشتر لینک شده اند به گوگل این سیگنال را میفرستد که ارزش بیشتری دارند.

تاثیر لینک داخلی چگونه است؟

لینک دهی داخلی در سئو سایت تاثیرات مستقیمی بر رتبه بندی دارد و باعث افزایش ترافیک خواهد شد.

لینک سازی داخلی به شدت مهم است زیرا از این طریق عنکبوت یا خزنده های گوگل به دیگر صفحات سایت دسترسی پیدا می کنند پس سعی کنید ضمن مشخص کردن صفحات هدف ، حداقل 2 تا 5 بار در صفحات خود لینک داخلی به دیگر مطالب خود انجام دهید. ضمنا اینکار باعث افزایش بازدید از صفحات دیگر و ماندگاری کاربران در سایت می شود.

مزایای لینک دهی داخلی

لینک دهی داخلی در یک وب سایت امری بسیار حیاتی و ضروری است زیرا با استفاده از لینک دهی داخلی شما می توانید نرخ دفع کاربران یا bounce rate را کاهش دهید و بهینه سازی شما برای یک صفحه موجب افزایش ترافیک سایر صفحات نیز گردد، زیرا تمامی صفحات به همدیگر متصل و مرتبط بوده و هریک به دیگری لینک می دهد.

با این انجام این عمل کاربران زمان بیشتری را در وب سایت شما می گذرانند و به صفحات مختلف وب سایت شما مراجعه می کنند که موجب می شود ترافیک وب سایت شما افزایش پیدا کند. علاوه بر این لینک دهی داخلی موجب می شود که گردش در وب سایت شما برای کاربران آسان تر شود و به راحتی بتوانند مطالبی را که می خواهند، بیابند.

لینک دهی داخلی نرخ دفع کاربران را کاهش می دهد

همان طور که گفته شد لینک دهی داخلی نرخ دفع کاربران را نیز کاهش می دهد، نرخ دفع کاربران عاملی است که وابسته به تعداد صفحاتی از وب سایت شما است که یک کاربر پس از ورود به وب سایت شما به آنها مراجعه می کند.

برای محاسبه نرخ دفع کاربران در یک وب سایت نسبت تعداد کاربرانی که تنها به یک صفحه از وب سایت مراجعه کرده اند به تعداد کل کاربران بررسی می گردد. اگر لینک دهی داخلی وب سایت شما درست و ساده باشد به صورت طبیعی و خود به خود نرخ دفع کاربران را کاهش می دهد زیرا کاربران می توانند به سادگی مسیر خود را درون وب سایت شما بیابند و برای مثال اگر درحال خواندن یک مقاله هستند بتوانند به سادگی مقالات مرتبط با آن را یافته و آنها را نیز مطالعه کنند.

علاوه بر این گوگل ربات هایی ایجاد کرده است که با تقلید از رفتار انسان ها طراحی شده اند. این ربات ها در وب سایت شما می گردند و آن را ارزیابی می کنند.

شبکه لینک دهی داخلی هوشمندانه

یک شبکه لینک دهی داخلی که هوشمندانه طراحی شده باشد به ربات های خزنده (کرالرها) کمک می کند که به راحتی به تمامی گوشه و کنارهای وب سایت شما سر بزنند و حتی محل هایی که کاربران کمتر به آنها مراجعه می کنند را نیز بررسی نمایند، این امر نهایتا موجب بهبود رتبه بندی وب سایت شما می گردد.

برای مثال Wikipedia که یک وب سایت بسیار موفق است، یک شبکه لینک دهی داخلی بسیار هوشمند و غنی شده با کلیدواژه ها دارد. هرگاه که شما به یکی از صفحات این وب سایت مراجعه کنید مشاهده خواهید کرد که لینک های بسیاری در هر یک از صفحات وجود دارد که شما را به صفحات مرتبط هدایت می کند.

به خاطر داشته باشید که نباید در لینک دهی داخلی افراط کنید، من به شما یک راه کار ساده و امن را پیشنهاد می کنم، هر بار که مقاله جدیدی را در وب سایت خود قرار می دهید در متن آن به چند مقاله قدیمی مرتبط هوشمندانه لینک بدهید.

لینک سازی داخلی چگونه انجام میشود؟

لینک دهی از دو منظر مورد بررسی قرار می گیرد : از نگاه کاربر و از نگاه گوگل. بدین معنا که وجود لینک دهی داخلی در داخل محتوا موجب می شود که کاربر در زمان خواندن محتوا از سایت شما به دیگر محتواهایی که در سایت شما موجود می باشد و مرتبط با محتوا است، دست یابد و در واقع به دیگر صفحات سایت شما هدایت گردد. در واقع این لینک دهی داخلی می تواند موجب شود کاربران زمان بیشتری در سایت شما بمانند.

چگونه لینک دهی داخلی موثر داشته باشیم؟

هر چه لینک های بیشتر در دسترس کاربر باشد پس این شانس را پیدا می کنید که کاربر را در مدت زمان بیشتر در سایت خود نگهدارید و این خود در واقع یعنی ترافیک سایت خود را بالا برده اید و همان طور که می دانید ترافیک در مبحث سئو سایت اثرگذاری بالا دارد.

لیستی از صفحاتی که مورد نیاز کاربران سایت شما است را به طور در دسترس تر قرار دهید تا سایت شما کاربرپسند تر باشد و کاربر مدت بیشتری در سایت شما بماند.

قرار دادن لینک های مفید در منو و فوتر

یکی از اقدامی که در بیشتر سایت ها اجرا می شود این است که صفحاتی که بیشتر مورد نیاز کاربر است را در منو و فوتر قرار می دهند.

گذاشتن این لینک دهی داخلی در منو و فوتر علاوه بر این که دسترسی سایت شما به صفحات مهم را بیشتر می کند ، موجب می شود که گوگل نیز آن صفحات از سایت شما را مهم تر بداند و در رنکینگ بالاتری قرار دهد.

در واقع هم از منظر کاربر و هم از منظر بهینه سازی سایت و گوگل صفحات سایت خود را چیدمان نموده اید.

5/5 – (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *