سئو کلاه سفید

سئو کلاه سفید چیست؟ +18 روش صحیح و قانونی

سئو کلاه سفید به تاکتیک های سئو که با خط مشی ها و دستورالعمل های موتور جستجو اشاره دارد که هر وبمستری باید از آنها اطاعت کند زیرا، دستورالعمل‌های موتورهای جستجو برای اطمینان از پر شدن SERP با اطلاعات ارزشمند طراحی و توصیه شده‌اند.

به نظر می رسد که جهان در هر رشته ای پر از راه حل های سریع و میانبر برای دستیابی به موفقیت پایدار است پس بهینه سازی موتورهای جستجو نیز از این قاعده مستثنی نیستند. در حالی که تاکتیک های سئو برای بهبود رتبه سایت شما طراحی شده اند، اما همه آنها در دراز مدت به نفع شما نیستند.

سئو کلاه سفید شامل استفاده از روش های اخلاقی برای ارائه ارزش به کاربران است. در حالی که این تاکتیک ها در نهایت برای بهبود رتبه وب سایت ها در SERP طراحی شده اند، سئو کلاه سفید حول یکپارچگی و تجربه کاربر متمرکز می باشد.

اما مثل همیشه، هر وب‌مستری روی ساخت محتوای عالی یا استفاده از تاکتیک‌های قابل قبول سئو برای دستیابی به نتایج متمرکز نیست.

اگر سئو کلاه سفید مسیر مستقیم و بدون ریسکی برای رتبه بندی بالاتر گوگل است، سئو کلاه سیاه راه حلی پر از تنش و نگرانی است. سئو کلاه سیاه به تاکتیک‌های سئو مبهم یا گمراه‌کننده اشاره دارد که برای رتبه‌بندی بالا، سریع و اغلب بدون در نظر گرفتن تجربه کاربر طراحی شده‌اند.

سئو کلاه سیاه تمرکز کوتاه مدت بیشتری نسبت به همتای خود یعنی سئو کلاه سفید دارد. روشهایی شامل میانبرهایی برای ساخت لینک و ایجاد محتوای نه چندان خوب

برخی از رایج ترین تاکتیک های سئو کلاه سیاه عبارتند از:

  • ارسال هرزنامه به رقبا برای فرصت های پست مهمان
  • پر کردن کلمات کلیدی که محتوا را غیرمنطقی می کند
  • استفاده از شبکه های وبلاگ خصوصی (PBN)
  • پنهان کردن صفحات وب برای فریب موتورهای جستجو
  • خرید لینک به جای تلاش برای ایجاد لینک
  • ایجاد چندین سایت با کیفیت پایین به جای یک سایت با ارزش بالا

البته، تاکتیک های سئو کلاه سفید و کلاه سیاه تنها انتهای این داستان نیستند. در این بین روش‌ سئو کلاه خاکستری قرار دارد که برخی روشهای سئو کلاه سیاه را با رعایت دستورالعمل‌های موتور جستجو ترکیب می کند.

برخی از تاکتیک های کلاه خاکستری عبارتند از:

  • خرید دامنه های قدیمی رتبه دار
  • کپی کردن مطالب از سایت های دیگر
  • نوشتن محتوای کپی ترکیبی برای افزایش تعداد کلمات بدون ارائه ارزش
  • باز کردن چندین حساب رسانه های اجتماعی برای یک وب سایت

موتورهای جستجو اطلاعات دقیقی در مورد فاکتورهای رتبه بندی خود منتشر می کنند و انتظار دارند وب سایت ها به سیاست های خود پایبند باشند و از روش های تایید شده SEO پیروی کنند.

سئو کلاه سفید یا بازاریابی محتوا روشی است که در آن محتوا در حجم بالا نسبت به دیگر رقبا به طور مرتب و روزانه تهیه می شود. در واقع در روش سئو کلاه سفید، سئوکار تنها به تولید محتوا می پردازد یا همان اصطلاح بازاریابی محتوا را به انجام می رساند و به واسط ترافیکی که از محتوای خود بدست می آورد در نتایج جستجو قرار می گیرد و پیشرفت خوبی در روند سئو سایت خود دارد.

در سئو کلاه سفید محتوا باید در حجم بسیار بالا تهیه شود تا در رقابت با دیگر رقبا بتوانید جایگاه مناسبی را داشته باشید بعلاوه اینکه محتوای شما باید مناسب با کلمه کلیدی شما و در ارتباط با کلمه کلیدی تهیه گردد پس انتخاب تیتر در سئو کلاه سفید مهم است و همچنین حجم انتشار محتوا که به صورت یکباره با فشار بالا به انجام می رسد. در سئو کلاه سفید به نقش اعتبارسازی داخلی اهمیت میدهد و در واقع داخل سایت را مطابق با اصول سئو سایت و الگوریتم های گوگل تنظیم می نمایند. با توجه به گفته اینکه محتوا پادشاه است می توان در بازاریابی محتوا نتایچ بسیار خوبی را در روند سئو سایت مشاهده نمود.

انجام سئو سایت تخصصی خاص در زمینه ارتقا سایت ها در موتور جستجو گوگل می باشد. اگر شما نیز صاحب یک شرکت و یا سایت باشید قطعاً برای یک‌بار هم شده واژه سئو را شنیده‌اید، در واقع در دنیای فنّاوری و کسب‌وکارهای الکترونیکی سئو مهم‌ترین عامل پیشرفت و یا شکست شما است پس نباید به‌سادگی از کنار آن بگذرید.

سئو کلاه سفید
سئو سایت به روش کلاه سفید

انجام تخصصی سئو سایت به روش کلاه سفید

بسیاری از افراد وجود دارند که ادعا می‌کنند می‌توانند طراحی سایت شما را به عهده بگیرند، ما نیز این ادعا را رد نخواهیم کرد زیرا ابزارهای طراحی سایت این روزها به‌راحتی در دسترس خواهد بود اما ما در گروه آپسئو این ادعا را خواهیم کرد که طراحی سایت کافی نیست بلکه با سئو مناسب درب‌های موفقیت بروی شما باز خواهد شد و تنها پس از مدت کوتاهی می‌توانید تغییرات چشمگیری را در میزان بازدید و جذب مشتری را مشاهده نمایید.

مجازات گوگل برای استفاده از سئو کلاه سیاه چیست؟

گوگل به طور مداوم بر کیفیت محتوایی که در نتایج موتور جستجوی خود نشان داده می شود نظارت می کند. در نتیجه تلاش برای دور زدن قوانین با استفاده از تکنیک های کلاه سیاه در نهایت به نوعی با پنالتی گوگل روبرو خواهید شد.

دو به روز رسانی معروف الگوریتم گوگل وجود دارد که باعث جریمه تکنیک های سئو کلاه سیاه می شود:

  1. پاندا: وب‌سایت‌های دارای محتوای ضعیف، تکراری یا با کیفیت پایین را عقب میراند.
  2. پنگوئن: وب سایت هایی را که از استراتژی های بک لینک و سئو کلاه سیاه استفاده می کنند جریمه می کند.

جریمه ها معمولاً شامل کاهش شدید رتبه سایت در موتورهای جستجو می شود. بسته به شدت نقض قوانین، گوگل ممکن است سایت ها را (به طور موقت یا دائم) از SERP ها ممنوع کند.

تاکتیک های تخصصی سئو کلاه سفید برای رشد پایدار

تاکتیک های خاصی برای سئو کلاه سفید وجود دارد که بسیار ارزشمند هستند. در زیر خلاصه ای از برخی از امتحان شده ترین و واقعی ترین استراتژی های سئو وردپرس که کلاه سفید در نظر گرفته می شوند، آورده شده است.

1. در تولید محتوای با کیفیت سرمایه گذاری کنید

چیزی که یک وب سایت کلاه سفید را از کلاه سیاه متمایز می کند، ارزش آن برای کاربران است. به این ترتیب، یک استراتژی سئو کلاه سفید عالی به تولید محتوای با کیفیت بستگی دارد.

شما می توانید با انجام اقدامات لازم به این مهم دست یابید. تحقیق کنید که کاربران می خواهند در مورد چه چیزی بخوانند و سپس اطلاعات عالی در مورد آن موضوع ارائه دهید. این را با اطلاعات مهم برای خزنده‌های موتورهای جستجو ترکیب کنید و دستور العملی برای محتوای با رتبه بالا خواهید داشت که در خدمت خواننده است. در اینجا چند راه برای اطمینان از کیفیت بالای محتوای شما وجود دارد:

2. تحقیق در مورد کلمات کلیدی انجام دهید

بازاریابی محصولی که هیچ کس نمی خواهد واقعاً سخت است. به همین دلیل است که تحقیق کلمات کلیدی برای بازاریابی محتوای تاثیرگذار حیاتی است – به شما نشان می‌دهد که کاربران می‌خواهند در مورد چه چیزی بخوانند (یا تماشا کنند، یا گوش دهند و غیره).

ابزارهای بسیار خوبی برای تحقیق کلمات کلیدی مانند SEMRush یا Ahrefs وجود دارد که برای ساده‌تر کردن کار تحقیق کلمات کلیدی طراحی شده‌اند. در طول این مرحله، خود را به یک یا دو کلمه محدود نکنید. با جستجوی سوالات مکرر جستجو شده یا کلمات کلیدی طولانی، خارج از چارچوب فکر کنید.

3. محتوای خود را با عناوین سازماندهی کنید

عناوین با ارائه ساختار برای خزنده ها و کاربران تأثیر می گذارند . تقسیم بصری بخش‌های شما به خوانندگان این امکان را می‌دهد تا اطلاعات مورد نظر خود را سریع‌تر پیدا کنند. فراموش نکنید که کلمات کلیدی را در سرفصل های خود قرار دهید و مطمئن شوید که آنها به طور دقیق محتوای هر بخش را توصیف می کنند.

4. ارضای هدف جستجو

از آنجایی که سئو کلاه سفید بر تجربه کاربر تمرکز دارد، هدف شماره یک آن، ارائه اطلاعات مناسب برای هر جستجو است. شما می توانید موقعیت SERP خود را با ارائه محتوای دقیقی که کلمه یا عبارت کلیدی شما درخواست می کند، بهبود بخشید.

کلمه کلیدی خود را در گوگل جستجو کنید و ببینید چه رتبه ای در صفحه اول دارد. محتوایی که می‌بینید سرنخ بزرگی است از آنچه افراد هنگام تایپ آن عبارت جستجو می‌کنند. برای برخی از کلمات کلیدی، جستجوگران ممکن است بخواهند یک پست وبلاگ را بخوانند. برای برخی دیگر، صفحه محصول ممکن است منطقی تر باشد.

بفهمید که چه چیزی بیشترین حس را دارد و آن را ایجاد کنید. این به عنوان هدف جستجوی رضایت بخش شناخته می شود و باید تمرکز تمام محتوای نوشته شده در صفحات وب شما باشد.

5. بر اصالت و رهبری فکری تمرکز کنید

تمایز چیزی است که همه وبلاگ نویسان و وب مسترها باید در استراتژی سئو کلاه سفید خود لحاظ کنند. هنگامی که تحقیقات کلمات کلیدی خود را انجام دادید، گام بعدی باید یافتن راهی منحصر به فرد برای ارائه ایده های خود باشد.

صفحات با رتبه برتر را برای موضوع خود جستجو کنید و ببینید دیگران چه چیزی را به کاربران ارائه می دهند. از آنجا، می توانید آنچه را که در محتوا، قالب یا تجربه کم است، ببینید.

شاید بتوانید با ارائه اینفوگرافیک های منحصر به فرد در مورد آن صنعت و موضوع متمایز شوید. یا شاید شما اولین راهنمای کامل، فیلم آموزشی یا صفحه وب تعاملی را برای موضوع مورد نظر خود ارائه دهید. هرچه خلاق تر باشید، بیشتر خود را متمایز می کنید و از ارزش منحصر به فرد محتوای خود برای کاربران اطمینان می دهید.

6. از لینک های داخلی استفاده کنید

لینک داخلی ابزار ارزشمندی برای بهبود معیارهای تعامل هستند. آنها با ایجاد یک جریان یکپارچه بین موضوعات در وب سایت شما، تجربه کاربر را بهبود می بخشند و در سئو کلاه سفید بسیار مهم است.

هنگامی که از پیوندهای داخلی استفاده می کنید، حتماً انکر تکست مربوطه را درج کنید که به طور دقیق محتوای لینک را توضیح می دهد. این به خزنده‌ها کمک می‌کند تا ارتباط و ارزش لینک داخلی را درک کنند و در عین حال پیش‌نمایشی از آنچه می‌توانند در صفحه بعدی انتظار داشته باشند به کاربران ارائه دهند.

7. تصاویر خود را بهینه کنید

سئو عکس یک راه آسان برای رتبه بندی بالاتر و سئو کلاه سفید است، زیرا بسیاری از سایت ها از این فرصت سئو استفاده نمی کنند. متن جایگزین زمینه را به خزنده هایی می دهد که نمی توانند تصاویر یا اینفوگرافیک ها را مشاهده کنند. تصاویر بهینه شده نه تنها به موتورهای جستجو کمک می کنند، بلکه دسترسی سایت شما را برای افراد کم بینا نیز بهبود می بخشند. به یاد داشته باشید: توصیف باشید، دقیق باشد و از کلمات کلیدی استفاده کنید.

8. ایجاد بک لینک

یک استراتژی سئو قدرتمند شامل بک لینک است زیرا اعتبار شما را برای مخاطبان و موتورهای جستجو ایجاد می کند. راه های زیادی برای تولید بک لینک وجود دارد، اما در اینجا برخی از موثرترین روش ها پیشنهاد می شود:

  • وبلاگ نویسی مهمان: محتوای عالی برای سایر برندها ایجاد کنید و اعتماد آنها را به دست آورید
  • گرافیک هایی بسازید که دیگران در صفحات خود به اشتراک بگذارند
  • برای بهبود حضور در صنعت، حساب های رسانه های اجتماعی برند ایجاد کنید

9. یک نقشه سایت XML به گوگل ارسال کنید

نقشه سایت XML یکی دیگر از تاکتیک های سئو کلاه سفید است که کمتر از آن استفاده می شود. هر آنچه را که موتورهای جستجو برای پیمایش وب سایت خود نیاز دارند را در اختیار آنها قرار دهید و به طور خودکار اعتبار خود را افزایش دهید.

تلاش برای ایجاد نقشه سایت ممکن است به شما کمک کند تا ناکارآمدی ها را مشاهده کنید، بنابراین صرف نظر از این واقعیت که رتبه جستجوی شما را افزایش می دهد، تمرین خوبی است. اگر مطمئن نیستید که چگونه این کار را انجام دهید، هم گوگل و هم بینگ افزونه های نقشه سایت XML را ارائه می دهند که یکی را برای شما ایجاد می کند.

10. طراحی برای سازگاری با موبایل

فرآیند Mobile First Indexing گوگل به این معنی است که نسخه های موبایل صفحات وب قبل از نسخه های دسکتاپ ایندکس می شوند. این مسئله بسیار مهم است چون اگر پیمایش سایت تلفن همراه شما دشوار باشد، خزنده ها برای فهرست کردن محتوا مشکل خواهند داشت. اگر سایت شما کند باشد، بر نرخ پرش شما تأثیر منفی می گذارد و رتبه شما را کاهش می دهد.

مطمئن شوید که نسخه سایت برای موبایل را تست کرده اید. می‌توانید این کار را با استفاده از استراتژی‌ها و ابزارهای سئو موبایل مانند ویژگی قابلیت استفاده از موبایل Google Search Console انجام دهید.

11. عناوین متا و توضیحات متا عالی بنویسید

توضیحات متا قطعه هایی را تشکیل می دهند که کاربران هنگام مشاهده SERP می بینند. به این ترتیب، آنها باید دقیق، منسجم و مرتبط با کلمه کلیدی تمرکز باشند. اطمینان حاصل کنید که آنچه را که ارائه می‌دهید و اینکه چگونه به کاربر کمک می‌کند، درج کنید، در حالی که به خزنده‌ها علامت می‌دهید که صفحه باید تحت کدام عبارات جستجو فهرست‌بندی شود.

12. زمان بارگذاری صفحه خود را افزایش دهید

اکثر مردم از وب‌سایت‌هایی خارج می‌شوند که بارگذاری آن‌ها خیلی طول می‌کشد؛ پس سرعت سایت یکی از شناخته‌شده‌ترین فاکتورهای رتبه‌بندی گوگل است و در سئو کلاه سفید تاکید شده است. به خصوص از آنجایی که گوگل به Mobile First Indexing روی آورده است، باید یک رابط کارآمد در همه دستگاه‌ها ارائه دهید.

برخی از راه‌های افزایش سرعت بارگذاری صفحه عبارتند از:

  • افزونه بهینه ساز تصویر را نصب کنید
  • داده های کدنویسی خود (جاوا اسکریپت، HTML و غیره) را در کش بگنجانید.
  • فایل های تصویری را فشرده کنید یا برای شروع فایل های کوچکتر را انتخاب کنید
  • از ویژگی های حرکتی زیاد استفاده نکنید

13. یک سلسله مراتب سایت بصری ایجاد کنید

وقتی کاربران به وب سایت شما می آیند، شما می خواهید آنها بتوانند آنچه را که به دنبال آن هستند به ساده ترین شکل ممکن پیدا کنند و این دقیقا ویژگی سئو کلاه سفید است. آنها باید بتوانند به راحتی از صفحه ای به صفحه دیگر کلیک کنند. یک سلسله مراتب بصری سایت با حفظ سطوح اطلاعات سازماندهی شده و دسته بندی ها به حداقل ممکن به این امر دست خواهد یافت. برای انجام این کار، مهم است که از قبل برنامه ریزی کنید که موضوعات اصلی و موضوعات فرعی شما چه خواهد بود.

برنامه ریزی به محتوای شما تمرکز می کند که در نهایت به نحوه خواندن آن کمک می کند. یک سلسله مراتب خوب، تجربه کاربر را بهبود می بخشد و نرخ پرش را کاهش می دهد و در عین حال ایندکس کردن محتوای شما را برای خزنده های موتورهای جستجو آسان تر می کند.

14. سئو فنی را فراموش نکنید

احتمالاً سئو فنی نادیده گرفته شده ترین رکن سئو است. این بهینه سازی تمام عناصر پشت صحنه یک صفحه وب است که بر عملکرد آن تأثیر می گذارد.

15. یک فایل robots.txt ایجاد کنید

خزنده ها هر صفحه ای را که در وب سایت خود دارید جستجو می کنند مگر اینکه دستور دیگری به آنها داده شود. خزنده ها منابع محدودی دارند و به همین دلیل مهم است که تمرکز خزنده ها را فقط به مفیدترین و مرتبط ترین اطلاعات هدایت کنید.

ایجاد یک فایل robots.txt به شما این امکان را می دهد که به خزنده ها بگویید چگونه صفحات خاصی از سایت شما را بخزند و ایندکس کنند. این نه تنها زمان خزیدن را تسریع می کند، بلکه از کسر رتبه بندی برای محتوای تکراری، هرزنامه یا هر صفحه نامربوط دیگر نیز صرفه جویی می کند.

16. از اسکیما استفاده کنید

بسیاری از وب‌سایت‌ها نمی‌توانند نشانه‌گذاری اسکیما را که برچسب‌های داده‌های کدگذاری HTML هستند و جزئیات بیشتری را برای موتورهای جستجو ایجاد می کنند، درج کنند. با اسکیما، می توانید تعاریف واضح تری برای اصطلاحات موجود در محتوای خود ایجاد کنید که به تولید قطعه های غنی کمک می کند.

ریچ اسنیپت ها نقش مهمی در برجسته کردن صفحه شما در SERP دارند و می توانند نرخ کلیک شما را نیز بهبود بخشند.

17. از تگ canonical برای محتوای تکراری استفاده کنید

اگر چندین صفحه با محتوای یکسان یا مشابه دارید، یک تگ متعارف به موتور جستجو می گوید که کدام صفحه را در SERP نمایش دهد. در غیر این صورت، با URL های مختلف، تنها یکی از صفحات توسط Googlebot برای خزیدن و فهرست بندی انتخاب می شود.

canonical tags

اطمینان حاصل کنید که از canonical برای هر محتوای تکراری استفاده می کنید، زیرا خزنده ها ممکن است با جستجوی وب سایت شما گیج شوند و ندانند که چگونه صفحات شما را به درستی ایندکس کنند.

18. روی ابزارهای سئو سرمایه گذاری کنید

ابزارهایی که به شما در برقراری ارتباط با گوگل کمک می کنند، مانند کنسول جستجوی گوگل و ابزارهایی که امکان تحقیق در مورد کلمات کلیدی را فراهم می کنند، مانند Ahrefs، فقط دو نمونه از ابزارهای سئو هستند که هر فردی باید در مورد SEO جدی بگیرد. خوشبختانه، برای هر ابزار پولی معمولاً جایگزین های رایگان وجود دارد. در اینجا چند مورد از محبوب ترین ابزارهای سئو، چه پولی و چه بدون پرداخت وجود دارد:

  • SEMRush
  • اهرفس
  • کنسول جستجوی گوگل
  • Yoast SEO
  • Moz

سرمایه گذاری روی این ابزارها روشی هوشمندانه برای پیشروی در سئو است. آنها مفاهیم سئو را روشن می کنند، شیوه های سئو را ساده می کنند و رویکرد سئوی سایت شما را در حرکت رو به جلو تضمین می کنند.

آیا همیشه باید از تکنیک های سئو کلاه سفید استفاده کرد؟

نکته اصلی این است: تکنیک های سئو کلاه سفید برای مشاغلی است که می خواهند سهم ارزشمندی در SERP داشته باشند و به حضور طولانی علاقه مند هستند. تکنیک های کلاه سیاه خطرناک هستند و فقط بر رشد سریع و اغلب ناپایدار متمرکز هستند. اگر می خواهید از جریمه های گوگل جلوگیری کنید و روی رشد طولانی مدت و مستمر تمرکز دارید، تکنیک های سئو کلاه سفید راهی برای رفتن هستند.

مزایای سئو کلاه سفید

روش سئو کلاه سفید مزایایی چون به دست آوردن جایگاه ثابت ، عدم تهدید رتبه به واسط رعایت اصولی موارد سئو ، هزینه پایین تر و مصون ماندن از جریمه های بی رحمانه گوگل می باشد.

معایب سئو کلاه سیاه

احتمال قطعی جریمه توسط گوگل ، هزینه بالای نگهداری ، تنزل رتبه و مشکل پنالتی توسط گوگل را می توان نام برد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *