افزایش رتبه سایت

افزایش رتبه سایت با سئو + 10 روش اثبات شده

افزایش رتبه سایت و بهینه سازی موتورهای جستجو امروزه از همیشه مهم تر است و هر وبمستر باید معنای واقعی سئو و همچنین پتانسیل ایجاد شده برای هر کسب و کار را درک کند.

افزایش رتبه سایت چیست؟

بهینه سازی موتور جستجو یا سئو به طور خلاصه، مجموعه ای از قوانین است که می تواند توسط صاحبان وب سایت (یا وبلاگ) به منظور بهینه سازی وب سایت های خود برای موتورهای جستجو و در نتیجه بهبود رتبه بندی در موتورهای جستجو انجام دهد.

علاوه بر این، سئو یک راه عالی برای افزایش کیفیت وب سایت نیز می باشد که سایت شما را کاربرپسند تر، سریع تر و آسان تر می کند.

سئو همچنین می تواند به عنوان یک چارچوب در نظر گرفته شود، زیرا کل فرایند دارای تعدادی از قوانین (یا دستورالعمل ها)، تعدادی از مراحل و مجموعه ای از کنترل ها است.

چرا سئو اهمیت دارد؟

در بازار رقابتی امروز، بازاریابی اینترنتی توسط موتورهای جستجو مهم تر از همیشه است. موتورهای جستجو میلیون ها کاربر را که روزانه به دنبال پاسخ به سوالات خود و یا برای حل مشکلات خود هستند را پوشش می دهند.

اگر شما یک وب سایت، وبلاگ یا فروشگاه آنلاین دارید، سئو سایت می تواند به کسب و کار شما کمک کند و آن را ارتقا دهد.

افزایش رتبه سایت ضروری است زیرا:

بیشتر کاربران موتورهای جستجو به احتمال زیاد بر روی یکی از 5 پیشنهاد برتر در صفحه اول نتایج کلیک می کنند (SERPS)، بنابراین برای استفاده از این فرصت ، بازدید کنندگان بیشتر و یا افزایش مشتریان فروشگاه آنلاین شما به موقعیت های بالا در نتایج نیاز دارید.

افزایش رتبه سایت با سئو تنها در مورد موتورهای جستجو نیست، اما روش های تجربه خوب برای کاربر و قابلیت استفاده از وب سایت را بهبود می بخشد.

کاربران به موتورهای جستجو اعتماد می کنند و حضور در موقعیت های بالا برای کلمات کلیدی که کاربر جستجو می کند، اعتماد به وب سایت شما را افزایش می دهد.

اگر لیست وب سایت شما در صفحه دو نمایش داده می شود، تنها در معرض 1٪ از کل ترافیک جستجو قرار می گیرید، که عملاً افزایش ترافیک سایت را غیرممکن می کند، چه برسد به درآمد.

افزایش رتبه سایت با سئو

10 روش اثبات شده برای افزایش رتبه سایت

افزایش رتبه سایت می تواند دسترسی مخاطبان شما را افزایش دهد در اینجا 10 روش اثبات شده برای افزایش رتبه سایت و به دست آوردن ترافیک بیشتر از محتوای وب سایت شما آورده شده است.

1. برای افزایش رتبه سایت از اسکیما استفاده کنید

استفاده از نشانه‌گذاری اسکیما، یا عناصر کدنویسی توصیفی HTML، واقعاً می‌تواند رتبه و ترافیک را متمایز کند. این تکنیک سئو به خزنده ها زمینه بیشتری برای عناصر مختلف سایت شما می دهد.

نشانه گذاری اسکیما به شما کمک می کند تا قطعه های غنی یا لیست های دقیق موتور جستجو ایجاد کنید که اطلاعات بیشتری را از وب سایت شما به کاربران می دهد. این می تواند شامل مواردی مانند نظرات مشتریان، تاریخ، لینک، محصولات و موارد دیگر باشد.

2. محتوای خود را بررسی کنید

زمانی که رتبه شما کم است، یکی از رایج ترین دلایل آن محتوای ضعیف است. برای به دست آوردن ترافیک بیشتر و افزایش رتبه سایت از نتایج جستجوی ارگانیک، باید یک منبع جامع برای کلمات کلیدی خود تهیه کنید.

مهمتر از همه، محتوای با کیفیت بالا هدف جستجو را برآورده می کند. به عبارت دیگر، با ارائه اطلاعات دقیق محصول، خدمات و غیره کاربر به درخواست جستجوی خود میرسد.

برای ارضای هدف جستجو، لازم است در مورد پست های با رتبه برتر برای کلمات کلیدی مورد نظر خود تحقیق کنید. با نگاه کردن به آنچه که قبلاً رتبه بندی شده است، ایده بهتری از محتوایی که کاربران می خواهند ببینند به دست خواهید آورد.

3. کلمات کلیدی طولانی را هدف قرار دهید

گاهی اوقات کاربران کلماتی را جستجو می کنند که دقیق تر یا عمیق تر هستند. این جستجوها می توانند به صورت سؤال یا عبارات باشند و به آنها “کلیدواژه های طولانی” می گویند.

کلمات کلیدی طولانی ترافیک کمتری ایجاد می کنند اما رتبه بندی آنها آسان تر است. از آنجایی که کلمات کلیدی طولانی بسیار خاص هستند، کاربرانی که آنها را جستجو می کنند معمولاً به خرید نزدیک تر هستند. کاربران قبلاً جستجوی خود را با جستجوی کلمات کلیدی طولانی تر محدود کرده اند. به این ترتیب، آنها می خواهند که محتوا به همان اندازه متمرکز باشد.

4. سرعت بارگذاری صفحه خود را بهبود بخشید

وقتی وب‌سایت شما به کندی بارگیری می‌شود، کاربران احتمالاً قبل از اینکه محتوایی را ببینند آن را ترک می‌کنند. در واقع، 40 درصد از کاربران اگر بیش از سه ثانیه طول بکشد تا صفحه وب شما بارگذاری شود – فقط سه ثانیه! از آنجا که سرعت سایت بر تجربه کاربر تأثیر می گذارد، یک عامل رتبه بندی مهم است.

برای افزایش رتبه سایت می‌توانید زمان بارگذاری صفحه را با کش، انتخاب تصاویر کوچک‌تر، فشرده‌سازی اسکریپت و CSS و موارد دیگر بهبود بخشید. این بهبودها، سایت شما را کاربرپسندتر می کند و نرخ پرش شما را کاهش می دهد.

5. طراحی سایت برای موبایل

گوگل ادعا می کند که 50 درصد از کاربران خرید از یک سایت ریسپانسیو در تلفن همراه را به دانلود یک اپلیکیشن ترجیح می دهند. به دلیل این اولویت‌ها، Google از یک فرآیند Mobile First Indexing پیروی می‌کند که نسخه موبایلی وب‌سایت شما را به عنوان مهم‌ترین نسخه (در قالب‌های دسکتاپ یا تبلت) در نظر می‌گیرد.

وب‌سایت‌های سازگار با موبایل به راحتی قابل پیمایش و خواندن هستند، قالب‌های ساده‌تری دارند و محتوا را به روشی قابل دسترس نمایش می‌دهند.

برخی از راه های ایجاد یک وب سایت سازگار با موبایل و افزایش رتبه سایت عبارتند از:

  • فونت را بزرگتر کنید
  • محتوای جامع تری ارائه دهید.
  • کمتر از انیمیشن ها و گرافیک های پیچیده استفاده کنید.
  • پاپ آپ ها را کاهش دهید.
  • به کاربران اجازه دهید اطلاعات را در صفحه اصلی جستجو کنند.

شما می توانید از تست موبایل گوگل برای دریافت پیشنهادات برای افزایش رتبه سایت خود استفاده کنید. بسیاری از سیستم‌های مدیریت محتوا دارای تم‌هایی با قابلیت‌های طراحی ریسپانسیو برای موبایل هستند. این رویکرد به شما امکان می دهد هر نسخه از صفحه وب خود را به طور جداگانه ویرایش کنید و اطمینان حاصل کنید که با فرمت های مختلف صفحه تنظیم می شود.

6. ایجاد بک لینک

زمانی که یک وب سایت راه اندازی می کنید، مدتی طول می کشد تا در صنعت خود جذابیت و اعتبار کسب کنید. ایجاد محتوای بسیار ارزشمند راهی موثر برای رشد حضور آنلاین شماست و دریافت حمایت از سایر وب سایت ها به گوگل نشان می دهد که برند شما چقدر قابل اعتماد و ارزشمند است، که می تواند منجر به افزایش رتبه سایت و ترافیک بیشتر شود.

7. تصاویر خود را بهینه کنید

الگوریتم گوگل تمام اجزای وب سایت شما از جمله تصاویر را برای افزایش رتبه سایت در نظر می گیرد. تصاویر خود را طوری بهینه کنید که:

  • خیلی بزرگ نباشند (زمان بارگیری را کاهش می دهد)
  • شامل متن جایگزین باشند (ALT)
  • زیرنویس داشته باشند
  • در صورت امکان دارای نشانه‌گذاری اسکیما باشد
  • کلمات کلیدی را در نام فایل وارد کنید

به طور کلی، تصاویر تعامل و عملکرد وب سایت شما را افزایش می دهند. با این حال، اگر آنها را بهینه نکنید، می توانند زمان بارگذاری صفحه را کاهش دهند و شما را از افزایش رتبه سایت در یک دوره معین باز دارند.

8. ساختار سایت خود را ساده کنید

ایجاد یک ساختار ساده سایت یکی از ساده ترین راه ها برای بهبود تجربه کاربر و افزایش رتبه سایت است. کاربران وب‌سایت‌هایی را ترجیح می‌دهند که به راحتی می‌توان به آن پیمایش کرد، زیرا باعث صرفه‌جویی در وقت آنها می‌شود.

برای ایجاد یک ساختار سایت ساده ، دسته بندی ها را از گسترده ترین موضوع تا خاص ترین موضوع سازماندهی کنید. سلسله مراتب سایت باید ارتباط آشکار بین دسته ها و زیرمجموعه های آنها را نشان دهد. هر صفحه باید به والد خود پیوند داده شود.

هرچه پیمایش سایت شما آسان تر باشد، خزنده ها بهتر می توانند محتوا را فهرست کنند. سایت‌هایی که ارتباطات قوی و واضحی بین تمام محتوای خود دارند، به رهبران صنعت تبدیل می‌شوند که در نهایت به مرور زمان افزایش رتبه سایت را خواهند داشت.

9. متا تگ های خود را بهبود بخشید

متا تگ های سئو شامل عنوان و توضیحات متا برای افزایش رتبه سایت شما مهم هستند. آنها نه تنها خزنده ها را به عنوان یک لیست با ارزش بالقوه به صفحه وب شما هدایت می کنند، بلکه کاربران را نیز ترغیب می کنند تا روی پیوند کلیک کنند.

برای بهبود متا تگ های خود برای افزایش رتبه سایت ، نگاهی به پست های با رتبه بالا برای کلمات کلیدی خود بیندازید. به دنبال عبارات یا قالب بندی متداول در بین پنج یا بیشتر فهرست اول باشید. آیا آنها توصیفی تر از عنوان و توضیحات شما هستند؟ آیا آنها عبارت یا کلمه مشترکی دارند؟

در 60 کاراکتر یا کمتر، برچسب عنوان باید موضوع تمرکز محتوا را با استفاده از کلمات کلیدی توصیف کند و از زبان فریبنده ای استفاده کند که منفعت را به خواننده منتقل کند. هدف از تگ عنوان این است که علاقه کاربران را برانگیخته و آنها را وادار کند روی پست کلیک کنند.

به طور مشابه، توضیحات متا خوب باید شامل کلمات کلیدی نیز باشد، با این حال، آنها عملکرد متفاوتی دارند. توضیحات متا جایی است که شما با جزئیات بیشتر نحوه ارائه خدمات صفحه وب به کاربر را توضیح می دهید. این بخش نباید بیشتر از 160 کاراکتر باشد و باید اطلاعات ارزشمندی را از قبل ارائه دهد که کاربر را به یادگیری بیشتر وادار کند.

10. از ابزارهای آنالیز سئو استفاده کنید

خوشبختانه، ابزارهای سئو زیادی برای کمک به درک، تجزیه و تحلیل و بهبود امتیاز شما وجود دارد. برخی از این موارد عبارتند از:

این ابزارها به شما کمک می کنند تا نقاط قوت و ضعف وب سایت خود را درک کنید و داده هایی را که برای تدوین استراتژی افزایش رتبه سایت نیاز دارید در اختیار شما قرار می دهند.

5/5 – (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *