ارتقا سئو سایت

ارتقا سئو با 58 نکته طلایی

ارتقا سئو واقعا یک مسئله مهم در بین اکثر سایت هایی است که نیاز مبرم به افزایش رتبه در گوگل دارند. از آنجا که سئو یک مسئله مهم اما در ابتدا هزینه و زمان زیادی را می طلبد ، باید طوری برنامه ریزی کرد که بتوان با هزینه سئو مناسب به نتیجه مطلوب رسید.

همانطور که می دانید یکی از روش های کاهش قیمت سئو ، انجام پروژه سئو توسط شخص صاحب سایت می باشد ، اما یک مسئله که همیشه اشتباه گرفته می شود این است که سئو حرفه ای با سئویی که توسط صاحب سایت انجام می شود کاملا متفاوت است.

سئو به طور معمول از پیچیدگی های مفهومی و تکنیکی زیادی برخوردار است ، همین مسئله باعث شده برخی وبمستران اشتباهاتی در هنگام سئو انجام دهند که بعضا به شدت گران تمام می شود.

اما اگر خواستید ارتقا سئو با قیمت ارزان تمام شود و همزمان دچار افت رتبه سایت نشوید بهتر است با برخی موارد سئو که در ادامه آورده شده آشنا شوید.

سئو ارزان در این مطلب اشاره به مواردی دارد که با رعایت آن ها می توان تا حد زیادی هزینه های سئو را کاهش دهد.

اینکه چه مواردی می تواند به ارتقا سئو کمک کند ، بستگی به صاحب سایت دارد که در زمینه سئو چقدر اطلاعات و از آنها در پروسه سئو استفاده می کند.

ارتقا سئو با نوشتن مطالب مرتبط

اولین مسئله درباره سئو این است که خزنده های گوگل یا Crawlers صفحات سایت را ایندکس می کنند، حاصل این این ذخیره سازی و یادداشت برداری کلماتی می باشد که شناسایی و در نتایج جستجو به نمایش می گذارد، پس اگر در سایت خود مطلبی نوشته اید ، انتظار می رود کلمات و جستجو های مرتبط با همان مطلب در نتایج ظاهر شود.

اما انتظار نداشته باشید کلماتی جستجو شود ولی شما آن کلمات یا صفحه را وقتی ایجاد نکرده باشید در گوگل دیده شوید ؛ نتیجه ، برای اینکه با همه کلمات مرتبط با سایت خود دیده شوید باید درباره آن صفحه و نوشته داشته باشید.

رعایت استاندارد های سئو

در هنگام ارتقا سئو دو تکنیک کلاه سیاه و کلاه سفید شهرت زیادی دارند، به طور کلی روش های سئو کلاه سفید مواردی هستند که توسط گوگل نیز پیشنهاد داده شده اند اما روش سئو کلاه سیاه در واقع روش های ابتکاری برای دور زدن موتور جستجو هستند که باعث صدمه به رتبه سایت و در نهایت حذف از نتایج جستجو خواهد شد.

روش سئو کلاه سیاه که مانند پر کردن صفحات سایت از کلمات کلیدی تا روش Cloaking نوشتن محتوایی متفاوت برای کاربران و موتور جستجو می باشد.

البته بسیاری از موارد سئو کلاه سیاه هنوز توسط بسیاری از افراد مورد استفاده قرار میگیرد و متاسفانه در آینده دچار ضرر مالی زیادی می شوند این روش ها کاملا غیر منطقی هستند مانند محتوای مخفی ، تبادل لینک بیش از حد و موارد دیگر که منجر به افت رتبه و جریمه توسط گوگل می شوند.

فاکتور های سئو

گوگل برای رتبه بندی سایت ها از 200 فاکتور اصلی پیروی می کند ، برخی از این فاکتور ها شناخته شده و برخی همچنان مخفی هستند اما مواردی مانند بک لینک ، لینک سازی داخلی ، سئو داخلی مانند توضیحات متا متفاوت برای هر صفحه ، بهینه سازی سرعت تصاویر برخی عناوین و فاکتور ها به شمار می روند.

جالب است بدانید بسیاری از سایت ها که در حال حاضر رتبه بالا و موفقیت زیادی دارند اصلا سئو کار ندارند و صاحب سایت با تلاش و شناخت اصول سئو باعث ارتقا سئو شده است ، سئو ارزان وقتی اتفاق می افتد که شما تلاش کنید.

فاکتورهای رتبه بندی گوگل در سطح صفحه
فاکتورهای رتبه بندی گوگل در سطح صفحه

همانطور که در جریان هستید گوگل برای رتبه بندی سایت ها از 200 فاکتور مهم در الگوریتم های خود استفاده می کند ، حال قصد داریم درباره فاکتورهای رتبه بندی گوگل در سطح صفحه و سئو صفحه صحبت کنیم که قطعا مهمترین عوامل در موفقیت سئو می باشند.

01. وجود کلید واژه در تگ عنوان صفحه

استفاده از کلمه کلیدی در عنوان صفحه تمرکز صفحه را برای گوگل مشخص و یک سیگنال مثبت ارزیابی می شود.

02. شروع عنوان صفحه با کلید واژه

بر اساس آزمایشات سایت Moz ، برچسب عنوانی که با کلمه کلیدی شروع می شود، بهتر از تگ های عنوانی است که با کلید واژه در انتهای عنوان شروع می شود.

03. وجود کلید واژه در متای توضیحات

گوگل از متای توضیحات به عنوان یک سیگنال رتبه بندی بصورت مستقیم استفاده نمی کند . با این حال، توضیحات صفحه می تواند بر میزان کلیک، که یک عامل رتبه بندی کلیدی است، تاثیر بگذارد.

04. استفاده از کلمه کلیدی در تگ H1

H1 یک تگ و یک عنوان دوم محسوب می شود ، با توجه به بررسی های انجام شده در آپسئو گوگل همراه با تگ عنوان از تگ H1 نیز به عنوان یک سیگنال مربوطه استفاده میکند.

05. تکرار کلیدواژه در صفحه

یک ترفند نسبتا قدیمی می گوید “چقدر یک کلمه خاص در یک صفحه تکرارشده است” هر چه کلیدواژه در یک صفحه بیشتر استفاده شود، بیشتر احتمال دارد که صفحه مربوط به آن کلمه باشد. گوگل احتمالا از یک نسخه پیشرفته TF-IDF استفاده می کند.

البته در تعداد تکرار کلیدواژه احتیاط کنید تا به عنوان اسپم شناخته نشوید. این مورد در شماره 18 همین مطلب توضیح بیشتری دارد.

06. طول محتوا

محتویات با کلمات بیشتر می تواند گستره وسیعتری را پوشش دهد و در الگوریتم های گوگل احتمالا در مقایسه با مقالات کوتاهتر، سطحی، ترجیح داده نمی شود.

07. فهرست بندی مطالب

استفاده از فهرست مطالب می تواند به گوگل کمک کند تا محتوای صفحه را درک کند.

08. تراکم کلمه کلیدی

مقدار تکرار یک کلیدواژه به اندازه یک بار مهم نیست، ممکن است گوگل از آن برای تعیین موضوع یک صفحه استفاده کند. اما زیاده روی آن می تواند به سئو شما آسیب برساند.

09. کلمات کلیدی هم معنی و رساندن منظور به در محتوا (LSI)

کلمات کلیدی LSI به موتورهای جستجو کمک می کنند تا معنی را از واژه هایی که بیش از یک معنا دارند (مثلا: شرکت اپل شرکت کامپیوتر در مقابل میوه اپل) حضور / عدم وجود LSI احتمالا به عنوان یک سیگنال کیفیت محتوا عمل می کند.

10. کلمات کلیدی LSI در تگ عنوان و دیگر تگ های صفحه

کلمات هم معنی همانطور که در محتوای صفحه به گوگل کمک می کند درک بیشتری از محتوا با استفاده از کلمات کلیدی LSI به دست بیاورد استفاده از کلمات هم معنی در تگ های صفحه احتمالا به گوگل کمک می کند بین کلمات با معانی شبیه به هم درک بیشتری از ارتباط صفحه به دست بیاورد این گزینه می تواند به عنوان یک سیگنال مربوطه عمل کند.

11. صفحه های با پوشش موضوعات خاص

بین تمرکز یک موضوع و پوشش موضوع در صفحات مختلف با رتبه بندی گوگل ارتباطی وجود دارد. بنابراین، صفحاتی که به هر نحوی موضوع مشخص شده ای را پوشش می دهند می تواند به طور کسترده در رتبه بندی تاثیر مثبت بگذارد.

12. سرعت بارگذاری HTML صفحه

هم در گوگل و هم در بینگ از سرعت بارگذاری صفحه به عنوان یک عامل رتبه بندی استفاده می شود ، عنکبوت موتور جستجو می تواند با دقت بیشتر نسبت به سرعت سایت بر اساس HTML صفحه پردازش انجام دهد.

13. سرعت بارگذاری صفحه با مرورگر کروم

گوگل از داده های کاربر در کروم جهت مدیریت بهتر در زمان بارگذاری صفحه استفاده می کند. به این ترتیب، آنها می توانند اندازه گیری کنند که چگونه صفحه به طور واقعی به کاربران بارگیری شود.

14. استفاده از AMP

AMP فعلا یک عامل رتبه بندی مستقیم در گوگل نیست ، اما AMP در نسخه موبایل Google Carousel اخبار یک الزام در رتبه بندی است.

15. تطابق اطلاعات صفحه با درخواست جستجو شده کابر

آیا محتوای صفحه منطبق با اطلاعات درخواستی کاربری است که جستجو انجام داده است؟ اگر چنین باشد ، این صفحه یکی دیگر از فاکتورهای رتبه بندی برای کلمه کلیدی خاص را به دست آورده است.

16. الگوریتم مرغ مگس خوار

الگوریتم مرغ گس خوار به گوگل کمک کرد فراتر از کلمات کلیدی برود و درک بیشتری از موضوع یک صفحه داشته باشد.

17. محتوای تکراری

محتوای یکسان در یک سایت (حتی کمی اصلاح شده) می تواند تاثیر منفی روی سئو داشته باشد.

18. Rel = Canonical

استفاده از این برچسب اگر به درستی انجام شود ، مانع از جریمه گوگل بابت محتوای تکراری داخل سایت خواهد شد.

19. بهینه سازی تصویر

تصاویر به موتورهای جستجو سیگنال مهم مرتبط بودن محتوا ارسال می کنند این ارتباط از طریق نام فایل، ALT ، عنوان تصویر انجام می شود.

20. محتوای بروز رسانی شده

الگوریتم گوگل کافئین از مطالب به تازگی منتشر شده یا به روز شده، مخصوصا برای جستجوهای حساس به زمان استقبال می کند. با توجه به اهمیت این عامل، گوگل تاریخ آخرین آپدیت صفحه برای صفحات خاص را نشان می دهد.

21. مقدار به روز رسانی محتوا

اهمیت ویرایش و تغییر نیز به عنوان یک عامل بروز رسانی عمل می کند. اضافه کردن یا حذف کل یک قسمت از محتوا مهم تر از تعویض چند کلمه یا اصلاح یک اشتباه است.

22. تاریخچه به روز رسانی صفحه

چند بار یک صفحه در طول زمان به روز شده است؟ روزانه، هفتگی، هر 5 سال؟ فرکانس به روز رسانی صفحه نیز نقش مهمی در رتبه بندی بازی می کند.

23. کلید واژه برجسته شده

استفاده از کلمه کلیدی در 100 کلمه اول صفحه با رتبه بندی گوگل مرتبط است .

24. وجود کلید واژه در تگهای H2 و H3

وجود کلمه کلیدی در عناوین زیر مجموعه در قالب H2 یا H3 محتوای صفحه یکی دیگر از سیگنال های مرتبط بودن صفحه است ، جان مولر از گوگل می گوید :

“این تگ های عنوان که در HTML به وضوح مشخص هستند به ما کمک می کنند تا ساختار صفحه را درک کنیم.”

25. کیفیت لینک های خروجی

ما در آپسئو معتقدیم لینک دادن به سایت های با اتوریتی بالا و خوش رتبه یک سیگنال اعتماد برای گوگل محسوب می شود.

26. موضوع لینک های خروجی

با توجه به الگوریتم هیلو ، گوگل ممکن است از محتوای صفحات شما به عنوان یک سیگنال مربوطه استفاده کند. به عنوان مثال، اگر شما یک صفحه ای در مورد خودروهایی دارید که به صفحات مربوط به فیلم پیوند دارند، ممکن است به گوگل بگویید که صفحه شما درباره فیلم اتومبیل های خودرویی است ، نه خود اتومبیل.

27. دستور زبان و املا

گرامر و املای مناسب یک سیگنال کیفیت حساب می شود ، اگر چه Cutts چندین سال متوالی پیام های متفاوتی را در مورد اینکه آیا این مسئله هم است یا نه نظر داده است.

28. محتوای سندیکال یا غیر کپی

آیا محتوای فوق را خودتان نوشته اید یا از جای یگر برداشته شده است؟ اگر محتوایی را از یک سایت دیگر که ایندکس شده است کپی کرده اید، مانند یک محتوای غیر کپی رتبه بندی نمی شود ، حتی ممکن ست ایندکس نشود.

29. به روز رسانی موبایل

اغلب به عنوان ” Mobilegeddon ” خوانده می شود، این به روز رسانی صفحات را به درستی برای دستگاه های تلفن همراه بهینه سازی می کند.

30. قابلیت استفاده از تلفن همراه

وب سایت هایی که کاربران تلفن همراه آن ها به آسانی می توانند از سایت آنها استفاده کنند ممکن است در “اولین شاخص تلفن همراه” گوگل باشند.

31. محتوای پنهانی در موبایل

محتوای مخفی در دستگاه های تلفن همراه ممکن است در برابر محتوای کامل صفحات دسکتاپ  قابل مشاهده نباشد و این اصلا خوب نیست.

32. “محتوای تکمیلی” مفید

طبق یک سند به دست آمده از راهنمای عمومی رتبه بندی در گوگل ، محتوای اضافی مفید شاخص کیفیت یک صفحه (و به همین ترتیب، رتبه بندی در گوگل ) را بالا می برد.

این محتوا مبدل های ارز، ماشین حساب محاسبه بهره وام و دستورالعمل های تعاملی را شامل می شود.

33. محتوای مخفی شده در تب

آیا کاربران باید بر روی زبانه ای شبیه به تب کلیک کنند تا بتوانند محتواهای داخل صفحه را بخوانند؟ اگر چنین است، گوگل این چنین محتوایی را ایندکس نمی کند.

34. تعداد لینک های خروجی

استفاده بیش از حد از لینک خروجی فالو می توانند PageRank را کاهش دهد ، که این مشکل می تواند به رتبه بندی صفحات آسیب برساند.

35. محتوای چندرسانه ای

تصاویر، فیلم ها و دیگر عناصر چند رسانه ای ممکن است به عنوان یک سیگنال کیفیت محتوا عمل کنند.

36. ​​تعداد لینک های داخلی اشاره به یک صفحه

تعداد لینک های داخلی که به یک صفحه اشاره می کنند ، اهمیت آن صفحه را نسبت به سایر صفحات سایت نشان می دهد.

37. کیفیت لینک های داخلی اشاره به یک صفحه

لینک داخلی از صفحات معتبر در دامنه فوق اثر قویتری نسبت به صفحات با رتبه پایین یا کم دامنه های دیگر دارد.

38. لینک های شکسته

داشتن بیش از حد لینک های شکسته در یک صفحه ممکن است نشانه ای از یک سایت رها شده باشد. دستورالعمل گوگل از لینک های خراب شده به عنوان ارزیابی کیفیت صفحه استفاده می کند.

39. سطح خواندن

شکی نیست که گوگل سطح خواندن صفحات وب را برآورد می کند. به طور مثال خواندن مطلب توسط افراد بسیار نشان از سطح مبتدی مطلب دارد اما برخی عقیده دارند این طور نیست.

40. لینک های وابسته

لینک های وابسته احتمالا به رتبه بندی آسیب نمی رساند. اما اگر شما بیش از حد از لینک های وابسته استفاده کنید ، الگوریتم گوگل ممکن است به سایر سیگنال های کیفی بیشتر توجه کند تا مطمئن شود که یک سایت بی ارزش نیست.

41. اشتباهات HTML / اعتبار W3C

بسیاری از اشتباهات HTML یا برنامه نویسی غلط ممکن است نشانه ای از یک سایت کیفیت پایین باشد. بسیاری از سئو کارها فکر می کنند که یک صفحه به خوبی کد شده به عنوان یک سیگنال کیفیت استفاده می شود.

42. اعتبار دامنه

اگر همه چیز برابر باشد ، صفحه ای که در دامنه معتبر قرار گرفته بالاتر از یک صفحه در یک دامنه با قدرت کمتر رتبه بندی می شود.

43. PageRank صفحه

خیلی مرتبط نیست. اما صفحات با قدرت زیاد از صفحات بدون داشتن قدرت برتری دارند.

44. طول URL

از دید موتورهای جستجو URL های بیش از حد طولانی ممکن است  رتبه پایینی داشته باشند. در واقع، چندین تحقیق در این زمینه نشان داده که URL های کوتاه دارای نتایجی بالاتری در نتایج گوگل هستند.

45. مسیر URL

یک صفحه نزدیک به صفحه اصلی ممکن است قدرت بیشتری را در مقایسه با صفحاتی که در معماری سایت کم رنگ تر هستند رتبه بندی شود.

46. ویراستار انسانی

اگر چه هرگز تایید نشده است، اما گوگل حق این انحصاری را دارد اجازه دهد ویرایشگر انسانی بر روی نتایج تاثیر بگذارد.

47. دسته بندی صفحات

دسته ای که یک صفحه در آن ظاهر می شود یک سیگنال مرتبط است. همچنین صفحه ای که در یک دسته بندی است ممکن است در مقایسه با یک صفحه که تحت یک رده غیر مرتبط قرار دارد، افزایش ربطه داشته باشد.

48. محتوای مفید

گوگل می تواند محتوای با کیفیت و مفید را تشخیص دهد. پس برای ارتقا سئو حتما محتوای مفید تولید کنید.

49. کلید واژه در URL

یکی دیگر از سیگنال مرتبط وجود کلیدواژه در URL است ، گوگل اخیرا از این عامل رتبه بندی بسیار کوچک نام برده است.

50. URL String

دسته بندی ها در URL string توسط Google خوانده می شوند و ممکن است یک سیگنال موضوعی برای آنچه در مورد یک صفحه است، ارائه شود.

51. درج منبع

با اشاره به منابع ، مانند مقالات پژوهشی، ممکن است نشانه ای از کیفیت باشد. دستورالعمل های کیفیت گوگل بیان می کند که در هنگام بازدید از صفحات خاص بازرسان باید از منابع خود چشم پوشی کنند: “این موضوعی است که در آن تخصص و یا منابع معتبر مهم هستند …”. با این حال، گوگل انکار کرده است که از لینک های خارجی به عنوان یک سیگنال رتبه بندی استفاده می کنند.

ویژگی ALT

52. لیست های شماره گذاری شده

لیست های شماره گذاری شده به تجزیه و تحلیل محتوا برای خوانندگان کمک می کند تا آنها را کاربر پسند تر کند. احتمالا گوگل موافق است و ممکن است محتوای با شماره گذاری شده و اعداد را ترجیح دهد.

53. اولویت صفحه در Sitemap

اولویت یک صفحه از طریق فایل sitemap.xml می تواند روی رتبه بندی تاثیر بگذارد.

54. استفاده بیش از حد از لینک های خروجی

برخی از صفحات به صفحات بسیاری راه دارند ، استفاده بیش از حد لینک ، حواس از محتوای اصلی پرت می شود.

55. تعداد کلمات کلیدی دیگر برای رتبه بندی

اگر صفحه برای چندین کلید واژه دیگر رتبه بندی شود، ممکن است گواهی از کیفیت را به گوگل نشان دهد.

56. عمر صفحه

اگرچه گوگل محتوای تازه را ترجیح می دهد ، اما یک صفحه قدیمی که به طور مرتب به روزرسانی می شود، ممکن است از یک صفحه جدیدتر برتری داشته باشد.

57. طراحی صفحه کاربر پسند

با اشاره به دستورالعمل های کیفیت گوگل طراحی صفحه کاربر پسند باعث ایجاد صفحات با کیفیت بالاتر و رویت شدن بلافاصله محتوای اصلی خواهد شد.

58. دامنه های پارک شده

به روز رسانی گوگل در ماه دسامبر 2011 نشان میدهد دامنه های پارک شده، دیده شدنشان به شدت کاهش یافته است.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *