دسترسی آسان به مطالب در تلفن همراه

کمک به کاربران برای دسترسی آسان به مطالب در تلفن همراه

دسترسی آسان به مطالب در تلفن همراه یکی از حداقل خواسته معقول کاربران است که واقعا نیاز دارند در نسخه تلفن همراه وب سایت شما احساس خوشایندی داشته باشند و در واقع بتوانند از وب سایت شما در تلفن همراهشان استفاده کنند.

اما متاسفانه دید وب مستران عزیز به کاربران، دیدی هیجانیست و احتمالا برخی از آنها فکر می کنند باید پس از ورود کاربر به سایت آن را با انبوهی از اطلاعات و یا چیزهای غیر منتظره غافلگیر کنند.

هر چند بارها این نکته به گوش شما رسیده که میزان استفاده از تلفن همراه در وبگردی افزایش زیادی داشته که در برخی سایت ها به 70 درصد بازدید کننده سایت ها تبدیل شده، پس نباید فراموش کرد که الویت خودتان را از نسخه دسکتاپ به تلفن هوشمند تغییر و برای بهبود ظاهر وب سایت و همچنین دسترسی آسان به مطالب در تلفن همراه تلاش بیشتری کنید.

زمان مرگ سئو
زمان مرگ سئو

سئو در طی این سالها به شدت تغییر کرده است؛ در سال 2010 ، گوگل 516 تغییر در الگوریتمهای خود ایجاد کرد. این تعداد در سال 2016 به 1653 و در سال 2018 به 33434 افزایش یافته است. ما از چند سال گذشته اطلاعاتی نداریم ، اما هنوز هم می توانیم شرط ببندیم که این تعداد به طور مداوم در حال افزایش است.

با بیش از 9 تغییر الگوریتم در روز ، به راحتی می توان گفت که دیگر دستکاری یا بازی کردن با گوگل آسان نیست. خوب ، بیایید به داده ها نگاه کنیم و از آنجا به شما نشان خواهم داد که چه کاری باید انجام دهید.

آیا می دانید هر روز چند جستجو در Google انجام می شود؟

تقریباً 5.6 میلیارد جستجو در روز.

یعنی هر سال تقریباً 2 تریلیون جستجو ؛ اگرچه این جستجوها زیاد هستند، اما محتوای زیادی نیز تولید می شود. تقریباً یک میلیارد بلاگ در وب وجود دارد. وبلاگ های زیادی وجود دارد که می توانید در بیشتر موضوعات در آنجا تعداد زیادی از مطالب را پیدا کنید.

به عنوان مثال ، اگر به عبارت بلند ، “بازاریابی دیجیتال چیست” نگاه کنید ، فقط 11300 جستجو جهانی در ماه وجود دارد اما 665،000 محتوا در تلاش برای پاسخ به این سوال هستند.

کمک به کاربران برای دسترسی آسان به مطالب در تلفن همراه

به عبارت دیگر ، عرضه بسیار بیشتر از تقاضا است.

مهمتر از آن ، گوگل به موتور پاسخگو تبدیل شده است که در همانجا، به سؤالات افراد پاسخ می دهد بدون اینکه مجبور به مراجعه به وب سایت شوند.

همه می دانیم هنگامی که گوگل شروع به پاسخگویی به سؤالات کرد ، CTR ها به شدت کاهش یافت. فقط به این سؤال جستجوی آب و هوا نگاه کنید:

کمک به کاربران برای دسترسی آسان به مطالب در تلفن همراه

این روند به حدی رایج شده است که درصد ترافیکی که Google به لیست های ارگانیک (نتایج SEO) هدایت می کند با گذشت زمان در حال کاهش است.

خوب، آیا این بدین معنیست که سئو سایت از بین رفته ؟ در واقع برعکس است، سئو نمرده!

خاطرتان هست فیس بوک ، اینستاگرام ، توییتر و حتی بازاریابی ایمیل نیز همین روند را برای سئو داشتند.

همانطور که در بالا توضیح دادم ، فقط به این دلیل که معیارها به نفع شما نمی روند به معنای مردن سئو نیست. فقط کافی است به ترافیک جستجوی من در upseo.ir نگاه کنید.

کنسول جستجوی آپسئو
کنسول جستجوی آپسئو

نه تنها باید با الگوریتم های گوگل مانند شما سر و کار داشته باشم ، بلکه رقابت من شامل سایر بازاریاب ها و سئوکار هایی است که می دانند چه چیزی را می دانم … با این حال من هنوز هم می توانم با توجه به کاهش CTR در Google ، ترافیک جستجوی خود را افزایش دهم.

مردم هنوز از گوگل استفاده می کنند و آن را به عنوان روش جستجوی خود ترجیح می دهند، اما آنچه تغییر کرده نحوه استفاده از Google است.

گوگل در گذشته جایی بود که برای خرید کردن استفاده می شد ، اما حالا اپ هایی مانند Instagram برای خرید و Google برای اکتشاف استفاده می کنند.

این روند در طی سالهایی که اینستاگرام به شدت برای تجارت استفاده می شود تغییر کرده است و گوگل عمدتا به عنوان موتوری برای کشف استفاده می شود.

بهبود دسترسی آسان به مطالب در تلفن همراه به معنای آسان کردن یک وب سایت برای جستجوگر است. این بدان معناست که شما سازماندهی واضحی دارید، مانند منویی که به راحتی قابل پیمایش است. در محتوای خود هدرهایی دارید که صفحات را به بخش هایی که به راحتی قابل هضم هستند تقسیم می کنند. ساختار سایت شما ساده و برای کاربران قابل درک است.

سهولت استفاده و فراهم کردن دسترسی آسان به مطالب در تلفن همراه از راه های دیگر نیز اعمال می شود:

  • باید در سرتاسر محتوای خود پیوندهای داخلی داشته باشید تا بازدیدکنندگان بتوانند محتوای مرتبط را به راحتی پیدا کنند.
  • باید URL های سئو پسندی داشته باشید که شامل کلمات کلیدی و کوتاه باشند، به طوری که برای کاربران ساده به نظر برسند و موضوع آنها برای موتور جستجو واضح باشد.
  • سرعت صفحه بسیار مهم است زیرا 37٪ از بازدیدکنندگان زمانی که سایت شما پنج ثانیه یا بیشتر طول می کشد سایت شما را ترک می کنند.
  • زبانی که استفاده می کنید باید متناسب با موضوع باشد. پر کردن محتوای خود با کلماتی که قابل درک نیستند یا جملات بیش از حد پیچیده می تواند استفاده از محتوای شما را سخت تر کند.
  • وب سایت شما باید سازگار با موبایل باشد، به این معنی که می توان آن را در هر اندازه صفحه نمایش بدون نیاز به بزرگنمایی یا کوچکنمایی برای مصرف محتوا مشاهده کرد.

خوب حالا چطور می توان دسترسی آسان به مطالب در تلفن همراه و کلیک را افزایش داد؟

خیلی ساده است با تولید محتوا و راهنمایی افراد به مطالب مبتنی بر آموزش، ابتدا (و سپس فروش از طریق محتوا) می توان 87 درصد کلیک را افزایش داد.

گوگل می خواهد سایت هایی را که می خواهید ببینید رتبه بندی کند، تمرکز اصلی الگوریتم آنها بک گراند یا تراکم کلمات کلیدی یا معیار سئو خاص نیست … تمرکز روی تجربه کاربر است.

اگر سایتی دارای میلیون ها بک لینک باشد اما کاربران از آن متنفر باشند ، در طولانی مدت این سایت رتبه خوبی نخواهد داشت.

گوگل می داند که شما روزانه ساعت ها در دستگاه تلفن همراه خود و ساعات دیگر در سایر سایت ها و برنامه هایی که تحت کنترل یا متعلق به گوگل نیستند ، می گذرانید.

بنابراین ، هنگامی که آنها می دانند چه چیزی را باید رتبه بندی کنند و از کجا آن را رتبه بندی کنند ، آنها فقط به مجموعه داده های خود نگاه نمی کنند.

آنها چیزهایی مانند رسانه های اجتماعی را خزیده و از سیگنال های اجتماعی استفاده می کنند تا به آنها در بهبود نتایج بهتر کمک کنند.

حتی اگر از وب سایت اجتماعی متنفر هستید ، باید بیشتر از آن استفاده کنید. نه تنها می تواند به ایندکس کردن سایت شما کمک کند بلکه می تواند به برندسازی کمک کند ، که به طور غیر مستقیم به افزایش رتبه شما نیز کمک می کند.

اگر هنوز در تلاش برای ساختن یک برند هستید ، با من در مورد آن صحبت کنید. 02122428931

اگر می خواهید در دنیای سئو ، امروز خوب عمل کنید ، روی یک موضوع تمرکز کنید. Google سایتهایی با موضوع خاص را ترجیح می دهند زیرا این همان چیزی است که شما و دیگران دوست دارید.

آیا متوجه شده اید که وقتی در گوگل جستجو می کنید نتایج مشاهده شده شما با نتایج دوستانتان متفاوت است؟

به این دلیل است که Google در تلاش است نتایج را برای شما شخصی کند. نه فقط در جستجوی Google بلکه در هر مکانی که از دستگاه Google استفاده می کنید … از تلفن هوشمند گرفته تا Google Home همه شخصی سازی شده اند.

فقط به این روش فکر کنید: هر بار که به یک مکان می روید و تلفن همراه خود را جابجا می کنید (به خصوص اگر این دستگاه Android باشد) ، ممکن است Google بتواند از این اطلاعات به طور بالقوه برای متناسب کردن نتایج برای شما استفاده کند.

با وب سایت خود ، سعی نکنید یک پیام را به همه نشان دهید. اگر تجربه خود را برای هر کاربر شخصی سازی کنید ، در طولانی مدت قادر خواهید بود که رتبه بهتری کسب کنید زیرا این باعث افزایش دسترسی آسان به مطالب در تلفن همراه می شود.

دخالت دسترسی آسان به مطالب در تلفن همراه در رتبه بندی توسط گوگل

دسترسی آسان به مطالب در تلفن همراه زمانی مهمتر می شود که گوگل حساسیت خود را درباره این موضوع بالا برده و در وبلاگ رسمی خود به این صورت از آن یاد می کند:

از امروز ، صفحاتی که در پس انتقال از نتایج جستجوی تلفن همراه به راحتی برای کاربر قابل دسترسی نیستند ، ممکن است رتبه بندی در آنها بالا نباشد.

همین نکته بالا کافیست آب اگر دستتان است کنار گذاشته و تلاش بالایی در بهبود تجربه کاربر و دسترسی آسان به مطالب در تلفن همراه را در نسخه تلفن همراه هوشمند کنید.

گوگل از سیگنال بهبود دسترسی آسان به مطالب در تلفن همراه در نتایج استفاده می کند و بهتر است برای بهبود سئو سایت از آن استفاده کنید.

از صفحات پاپ آپ پس از ورود کاربر استفاده نکنید

یکی از کارهای آسیب زننده و با تاثیر منفی در تجربه کاربر ، استفاده از صفحه بازشونده خودکار پاپ آپ است که معمولا بسیاری از سایت ها پس از ورود کاربر آن را فعال می کنند. این کار ضمن کاهش دسترسی آسان به مطالب در تلفن همراه و تجربه بد بین کاربران سایت، باعث ایجاد شک به مخفی کاری از دید گوگل نیز می کند.

کمک به کاربران برای دسترسی آسان به مطالب در تلفن همراه

این صفحه سرزده و نامیمون نه تنها پیام شما را منتقل نمی کند بله کاربر را از رسیدن به هدف خود باز میدارد.

ما در آپسئو مخوصا با پدیده (پوش نوتیفیکیشن) مخالفیم و به شدت آن را رد می کنیم.

از نگاه ما هر سخنی جایی و هر نکته مکانی دارد. قطعا استفاده از مسئله ای که بدون اجازه کاربر اجرا و توجه کاربر را از هدف دور کند منتفی است.

همانطور که گفته شد صفحاتی که دارای صفحات سرزده یا همان پاپ آپ هستند ، تجربه ضعیفتری نسبت به باقی صفحات دارند پس صفحاتی که در موبایل که اندازه نمایشگر آن کوچکتر است، آسیب بیشتری می بینند و ممکن است در رتبه بندی کاهش چشم گیری داشته باشند.

میان مطلب تجربه کاربر را ضعیف می کند

جالب است بدانید نمایش یک میان مطلب که به موضوعی جدا می پردازد و کاربر باید قبل از دسترسی به محتوای اصلی آن را رد کند نیز می تواند تجربه بدی برای کاربر رقم بزند و دسترسی آسان به مطالب در تلفن همراه را مختل کند. من مطمئنم شما می دانید منظورم چیست، بله همان لینک هایی که در بین مطالب می گذارید و نام آن را می گذارید : (این مطلب نیز شاید برای شما جذاب باشد)

تا جای ممکن طراحی مخصوص تلفن همراه یا ریسپانسیو سایت خود را ساده و با رنگ سازمانی خود آمیخته کنید. از شلوغی ، اندازه فونت کمتر از 16px و عکس های خیلی بزرگ پرهیز کنید.

ریسپانسیو در بهبود دسترسی آسان به مطالب در تلفن همراه

سال 2015 بود که گوگل اعلام کرد سایت های غیر ریسپانسیو رتبه کمتری خواهند گرفت ، قابلیت ریسپانسیو قالب سایت به کاربرانی که از دستگاه های مختلف مانند تبلت و تلفن همراه هوشمند اقدام به بازدید از سایت می کنند، کمک می کند راحت تر مشاهده و امکان دسترسی آسان به مطالب در تلفن همراه فراهم می شود.

کمک به کاربران برای دسترسی آسان به مطالب در تلفن همراه
کمک به کاربران برای دسترسی آسان به مطالب در تلفن همراه

شاید از خودتان بپرسید که کمک به کاربران برای دسترسی آسان به مطالب در تلفن همراه چه ربطی به ux یا کاربرد پذیری دارد؟ مفهموم ux به این معناست که کاربر را به سایت خود جذب کرده و از همه مهمتر کاربر در سایت احساس خوش آیندی بکند و زمان بیشتری را در سایتمان سپری کنند و در این مقاله به ارتباط کمک به کاربران برای دسترسی آسان به مطالب در تلفن همراه با سئو سایت می پردازیم. افزایش مدت زمان حضور کاربر در سایت ما نتیجه سئو و محتوای جذاب است و از طرفی چون کاربر تجربه لذت بخشی را تجربه کرده است باز هم به سایت برمیگردد.

جذب مشتری به واسطه دسترسی آسان به مطالب در تلفن همراه

یکی از مهمترین کاربردهای دسترسی آسان به مطالب در تلفن همراه این است که کاربر زمان بیشتری را در در سایت بماند و یا به عبارت دیگر اگر navigation سایت راحت باشد نه تنها کابر بازهم به سایت برمیگردد بلکه سایت را نیز به دیگران معرفی میکند.

یکی از مهم ترین نکاتی که در لذت بخش بودن سایت مهم است صفحه اصلی سایت میباشد. تا میتوانید ساده کار کنید و از سئو و محتوای شلوغ بپرهیزید. بهترین پیشنهاد خودتان را برجسته کنید. این کار به صورت غیر مستقیم در سئو تاثیر دارد زیرا نه تنها کاربر برای مشاهده دوباره پیشنهاد برگشته بلکه کاربر سایتمان را به دیگران معرفی میکند که این کار منجر به ورودی زیادی می شود.

سئو سایت و جذب مشتری از طریق مارکتینگ

لوگوی سایتتان به صفحه اصلی لینک داده شود این کار کمک شایانی به سئو سایت میکند. پیشنهاد های رایگان در صفحه اصلی قرار دهید تا در بهینه سازی سایت تان نقش کلیدی داشته باشد. بعضی از کاربران به قدری کم حوصله هستند که حتی نمیتوانند بروند و دنبال شماره تماس بگردند پس بهتر است برای بهینه سازی بهتر شماره تماس را در صفحه نخست قرار دهید.

شاید بهتر باشد حین کمک به کاربران برای دسترسی آسان به مطالب در تلفن همراه به اعتبار داخلی سایت برای سئو یعنی همان محتوا و ساختار که گزینه اصلی در رتبه بندی گوگل است توجه داشته باشیم. اعتبار داخلی به عنوان آیتم ضروری در سئو سایت می باشد، بدون وجود اعتبار در نتایج قرار نخواهید گرفت.

همانطور که گفته شد محتوا و ساختار سایت از اهمیت زیادی در بهینه سازی سایت برخوردار است پس در ادامه به این دو مسئله می پردازیم.

اعتبار داخلی به عنوان آیتم ضروری در سئو سایت
اعتبار داخلی به عنوان آیتم ضروری در سئو سایت

تولید محتوای با کیفیت برای افزایش اعتبار داخلی سایت

محتوای با کیفیت همیشه در سئو مهم بوده و هست ، پس تا می توانید محتوای درجه یک و یونیک ایجاد کنید. اما تولید محتوا نیز قواعد خود را دارد و باید هنگام نوشتن موارد مهمی را رعایت کنید.

محتوای سایت باید تکراری نباشد

علاوه بر اینکه محتوای داخلی سایت نباید کپی از دیگر منابع باشد، حتی نباید داخل سایت خودتان نیز کپی شده باشد.

محتوای کمتر از 600 کلمه نداشته باشید

بیشتر افراد در تولید محتوا مشکل دارند ، مثلا بسیار شنیدیم که برای سئو سایت فروشگاهی که محصولات مشابه دارد چطور مطلب بنویسیم؟

خیلی ساده است ، صورت مسئله اینجا باید پاک شود ، می پرسید چطور؟

برای حل این مشکل می توان بسیاری از محصولات مشابه را با هم ادغام کرد و با امکاناتی نظیر انتخاب حجم ، ابعاد یا رنگ از تکرار محصول مشابه جلوگیری به عمل آورید.

محتوا در اعتبارسازی نقش اساسی را خواهد داشت زیرا که در محتوا می توانید کلمه کلیدی را بگنجانید. گوگل محتوای موجود را در پایگاه داده خود ذخیره و اگر کاربر محتوا و عباراتی در این خصوص را جستجو نماید در نتایج دیده خواهد شد.

در این مطلب به دو پیشنهاد بسنده کردیم ، اما شما می توانید دیگر مطالب سئو ما را دنبال و با کلی ترفند سئو آشنا شوید.

طراحی مجدد سایت

نقش اعتبارسازی داخلی در سئو

اعتبار سازی داخلی در واقع بیشتر به لینک سازی داخلی اشاره دارد. شما باید لیستی از کلمات کلیدی و صفحاتی که می خواهید رتبه بگیرند در لینک سازی داخلی استفاده نماید. در واقع شما باید هدف مشخصی در تولید محتوا داشته باشید و این هدف مشخص تمرکز روی یک یا چند کلیدواژه ای است که شما می خواهید در صفحات اول گوگل اول باشید.

به طور مثال اگر کلمه کلیدی سایت شما ” سئو سایت “ باشد و اگر این کلمه کلیدی را در سایت خود نگنجانید پس در نتیجه نخواهید توانست در رنکینگی قرار گیرید. این به این معنی است که اعتبارسازی داخلی نقش مهم و اساسی را در پروسه سئو سایت اجرا می کند، به نحوی که بدون انجام اعتبار سازی داخلی نخواهید توانست رنکینگی بدست آورید.

5/5 – (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *