سئو سایت خبری

سئو سایت خبری: افشای 10 نکته طلایی

سئو سایت خبری دو قاعده کلی دارد : انتشار محتوای عالی و ارائه یک تجربه کاربری خوب ، اما چرا سایت های خبری حتی با رعایت اصول سئو رشد نمی کنند؟

وب سایت های خبری بر سر یک سری دستور العمل و همچنین عناصر خاص در خبر فعالیت می کنند که همین امر باعث می شود سئو سایت خبری نسبتا با سایر سایت ها متفاوت باشد.

1. انتشار سریع و به موقع اخبار

به عنوان یک سایت خبری و کلا مدل کسب و کار ایجاب می کند، خبر تازه را تولید و خبر رسانی کرد و در واقع وظیفه اصلی شما برای نوشتن درباره موضوعات، در زمان موقع است.

%99 موارد موضوعات حتی اگر به موقع نوشته شوند به ناچار طول عمر کوتاهی خواهند داشت، پس یک ترافیک اولیه اما خوب را خواهید داشت که در طول گذشت زمان و بی اهمیت شدن خبر فوق، ترافیک روند کمتری را نسبت به روزهای اول خواهد داشت. به همین دلیل، یک وب سایت خبری بیشتر در معرض خطرات و جریانات از توجه عموم افتاده هستید.

2. حضور در Google News

نمایش اخبار وب سایت شما در Google News ضروری است ، برای شروع مطمئن شوید که سایت شما با استانداردهای گوگل همراه است. اغلب منابع خبری معتبر از این دستورالعملها پیروی می کنند.

جهت سئو سایت خبری، تولید اخبار درست ، بهینه سازی کلمات کلیدی ، منحصر به فرد بودن و انتشار در شبکه های اجتماعی، به شما کمک می کند تا رتبه بندی بهتر و بازدید بیشتری از Google News داشته باشید.

3. معماری درست سایت برای سئو سایت خبری

سایت های خبری چالش های زیادی را در سئو به وجود می آورند زیرا به طور مداوم رشد می کنند. این به این معنی است که حفظ معماری سایت شما در سئو سایت خبری بسیار مهم است.

برای رضایت خوانندگان سایت و امکان ساده شدن خزیدن رباتهای موتورهای جستجو ، بهترین راه کار ما استفاده درست از تگ ها و دسته بندی های سایت می باشد.

یکی دیگر از روش های درست در معماری سایت و سئو سایت خبری، لینک سازی داخلی است. موتورهای جستجو از طریق پیوند از یک صفحه به صفحه دیگر سایت، اخبار و محتوای سایت شما را پیدا و ایندکس می کنند ، سیستم برچسب گذاری با این کار کمک خواهد کرد.

4. قابلیت استفاده از تلفن همراه

قابلیت استفاده از تلفن همراه برای هر وب سایتی در حال حاضر مهم است، اما برای سایت های خبری حیاتی است. اکثر مردم اخبار خود را در تلفنهای همراه هوشمند دنبال می کنند ، سایت شما باید حداقل، از طراحی ریسپانسیو برخوردار باشد ، همچنین استفاده از صفحات سریع موبایل (AMP)، صفحات را بسیار سریع تر برای کاربران تلفن همراه نمایش میدهد.

قابلیت استفاده از تلفن همراه

5. بهینه سازی برای سرعت خزیدن و ایندکس شدن

یکی از مهمترین موارد در سئو سایت خبری، سرعت ایندکس خبر است. اگر سرعت ایندکس کم باشد ، شما فرصت کافی برای انتشار به موقع اخبار را از دست خواهید داد. خوشبختانه چند روش عالی وجود دارد که می تواند سرعت خزیدن در سایت را افزایش دهد، از جمله بهینه سازی سرعت سایت ، عملکرد میزبانی سایت ( هاست ) ، نقشه سایت XML و حتی می توانید از خدمات افزایش سرعت سایت آپسئو نیز استفاده کنید.

برای اطلاع بیشتر درباره افزایش سرعت ایندکس سایت در گوگل کلیک کنید.

6. نقشه سایت

شما باید فقط 1000 URL یا کمتر در هر نقشه سایت خود داشته باشید. نقشه سایت باید به طور مرتب تازه شود تا Googlebot را تقویت کنید. اما هنگامی که نقشه سایتتان در سایت خودتان بروز شد در گوگل نقشه سایت را بروز نکنید. فرکانس انتشار در سایت شما تاثیر مثبتی بر سرعت خزیدن دارد. پس اگر Googlebot به طور مداوم در هر وبگردی محتوای جدیدی را در وب سایت شما پیدا کند، بیشتر به سایت شما سر میزند. به عنوان یک قاعده کلی، همیشه از محتوای تکراری اجتناب کنید ، وگرنه گوگل به سایت شما کمتر اهمیت می دهد.

یک متخصص سئو می تواند در سئو سایت خبری، کمک حرفه ای به شما بکند و یک پشتیبانی سئو خوب رتبه به دست آمده را نگهداری می کند.

7. حجم محتوا در خبرگزاری

مهم ترن فاکتور در قدرت گیری سایت های خبرگزاری، انتشار محتوای آنها در حجم بسیار بالا می باشد. شاید یک سایت خبری بسیار قدرتمند روزانه انتشار محتوای در حدود 100 الی 200 خبر یونیک را داشته باشد که با تیترهای جدید منتشر می گردد. در واقع این حجم بالای انتشار محتوا، اعتباری بسیاری قوی و قدرتمند را نسیب سایت خبری می کند؛ بطوریکه، با اینکه در بسیاری از کلمات و نیز عبارات در صفحه اول قرار می گیرند و به واسط موتورهای جستجو ترافیک بسیار بالایی را به خود جذب می کنند.

8. انتشار محتوای یونیک و باکیفیت

سایت های خبرگزاری محتوا را در دسته بندی های بسیار متعدد و مختلف دارند و این امر موجب می شود که در تیترها و عبارات بسیار متعدد شانس نمایش در صفحه اول گوگل و در نتایج جستجو را داشته باشد. حجم عظیمی از محتوا که در سایت های خبری در مدت کوتاهی درج می گردد اعتبارسازی داخلی بسیار خوبی ایجاد می کند که همین امر در بهینه سازی سایت و جایگاه سایت در موتورهای جستجو اثرگذاری بالایی را دارد.

انتشار محتوا در سایت های خبری فاکتور بسیار مهم سئو سایت خبری می باشد. اینکه در تیتر بسیاری از خبرها درصدر قرار گیرد و توسط سایت شما ابتدا درج گردد می تواند کمک بسیاری نماید زیرا که در گذر زمان لینک سایت شما در بسیاری از خبرها در صدر قرار می گیرد. پس شما به عنوان یک سایت خبری سعی نمایید خبرهای جدید را به سرعت در سایت شما منتشر نمایید. حجم انتشاری محتوا در سایت خبری بسیار متریک مهمی می باشد و اثرگذاری بسیار بالا در روند سئو سایت خبری شما می گذارد.

9. تبلیغات در سایت های معتبر

سایت های خبری با رقابت بسیار شدیدی روبه رو هستند. اینکه بخواهید شما از دیگر سایتهای خبری رقیب پیشی بگیرید علاوه بر تولید محتوا در حجم بالا و زیاد نسبت به دگیر رقبا ، می بایست همچنین بک لینک، از سایت های معتبر جهان و نیز در داخل ایران بگیرید. تبلیغات شما در سایت های معتبر می تواند اعتبار سایت شما را نشان دهد.

10. آماده سازی سایت برای AMP

آماده سازی سایت برای AMP دیگر جدی شده ، چند سال پیش بود که گوگل اعلام کرد مشغول کار کردن روی اولویت بندی جستجوی تلفن همراه در رتبه بندی سایت ها است. این پروژه آزمایشی گوگل حالا وارد عمل شده و همه چیز را تغییر داده ، بطوری که نتایج نمایش داده شده در نسخه دسکتاپ با تلفن همراه کاملا متفاوت است.

اطمینان حاصل کنید که نسخه موبایل سایت همچنین دارای محتوای مهم و با کیفیت است. این شامل متن ، تصاویر (با ویژگی های alt) و فیلم ها – در فرمت های قابل برنامه ریزی و قابل رونویسی معمول است.

اطمینان از اینکه URL ها با نسخه موبایل در صفحات تلفن همراه به روز می شوند. و AMP به آخر آن اضافه شده است.

متا تگ ها باید در هر دو نسخه سایت حضور داشته باشد. برای مثال : اطمینان حاصل کنید که عناوین و توضیحات متا در هر دو نسخه از تمام صفحات سایت معادل تلفن همراه است.

هیچ تغییری برای ارتباط با URL های جداگانه تلفن همراه (m.-dot sites) لازم نیست. برای سایت هایی که از URL های جداگانه تلفن همراه استفاده می کنند، لینک های موجود rel = canonical و link rel = عناصر متناوب بین این نسخه ها را حفظ کنید.

پیوندهای hreflang را در URL های جداگانه تلفن همراه بررسی کنید. هنگام استفاده از عناصر link rel = hreflang برای بین المللی سازی، لینک بین آدرس های تلفن همراه و دسکتاپ به طور جداگانه. hreflang URL های تلفن همراه شما باید به سایر نسخه های زبان / منطقه در سایر URL های تلفن همراه اشاره کند و به همین ترتیب دسکتاپ را با سایر آدرس های دسکتاپ مرتبط با استفاده از عناصر لینک hreflang در آن پیوند دهد.

بررسی هاست جهت آماده سازی سایت برای AMP

آماده سازی سایت برای AMP شامل هاست سایت نیز می شود پس اطمینان حاصل کنید که سرورهای میزبانی سایت دارای ظرفیت کافی برای رسیدگی به میزان بالقوه افزایش خزنده هستند. این برای سایتهایی که از طراحی سایت ریسپانسیو استفاده میکنند تاثیر نمیگذارد ، تنها سایتهایی که نسخه تلفن همراه در میزبان جداگانه دارند مانند m.example.com محدودیت ایجاد می کند.

گوگل در حال رتبه بندی سایت ها بر اساس تلفن همراه و معیارهای فوق است. این فرآیند برای چندین سایت آغاز شده است و توسط تیم جستجوی دقیق تحت نظارت است. پس بهتر است شما آماده سازی سایت برای AMP را انجام داده باشید.

گوگل می گوید : ما سعی با اولویت بندی تلفن همراه آن را رونق ببخشیم ولی همزمان محتاط هستیم. ما اعتقاد داریم که این کار به آرامی به وب مسترها کمک می کند تا سایت های خود را برای کاربران تلفن همراه آماده

5/5 – (6 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *