لوگو آپسئو

معیار سنجش سئو چیست؟

معیار سنجش سئو چگونه است؟شاید بخواهید بدانید اصول سئو سایت را تا چه میزان رعایت نموده اید؛ در این صورت شما معیاری برای سنجش سئو سایت خود نیاز دارید.

سایت های آنلاین بسیاری به شما در این زمینه کمک می کند تا میزان سئو سایت شما را به صورت عددی نمایش دهد.

سایت های آنلاین متعددی عددی را به عنوان متریک سئو بیان کرده اند که تا حددی می توانند مقایسه درستی از وضعیت سئو سایت شما نشان دهند و براساس متریک هایی که تعیین کرده اند عددی را نشان می دهند.

الکسا در معیار سنجش سئو

الکسا سایتی است که ترافیک موجود در سایت شما را مورد بررسی قرار می دهد. در کنار ترافیک مواردی همچون بیشترین کلمات کلیدی که در گوگل دیده می شود ، میزان بک لینک ، درصد نمایش در گوگل را نشان می دهد که می تواند سنجش و آنالیزی از وضعیت سئو سایت های مختلف را بدست آورید.

majestic.com در سنجش سئو

همچنین می توانید سایت majestic.com را به منظور آنالیز سئو سایت استفاده کنید که در آن تعداد بک لینک ها ، تعداد لینک های فالو و نوفالو ، تعداد لینک های حذف شده ، تعداد دامنه های بک لینک گرفته شده را بیان می نماید. این موارد می تواند معیار سنجش مناسبی برای سئو سایت شما باشد.

ابزار سئو رایگان آپسئو

آپسئو نیز در همین راستا جهت سنجش سئو سایت ها با متریک های اختصاصی خود همواره توانسته هزاران سایت را بصورت 24 ساعته آنالیز و گزارش دقیقی از وضعیت سئو سایت ها در قالب گرافیکی ارائه نماید.

آنالیز سئو رایگان

کیفیت صفحه فرود

برای معیار سنجش سئو ، هرچه داده های بیشتری داشته باشید، وضعیت بهتری دارید. صفحات فرود به شما این امکان را می دهند که با توجه به مضامین خاص هر صفحه فرود، میزان افزایش ترافیک را درک کنید، و اینکه هر صفحه چقدر به ترافیک یا حتی فروش سایت شما کمک می کند.

علاوه بر این، داشتن ظرفیت برای نشان دادن صفحات فرود که در گوگل قرار گرفته اند یک معیار فوق العاده برای ردیابی است.

در داخل Google Analytics، متوجه خواهید شد که چه صفحاتی ترافیک ارگانیک را جذب می کنند. برای این معیار، ما باید تعداد صفحاتی که واقعاً بر اساس فرضیه ماه به ماه ترافیک طبیعی دریافت می‌کنند، توجه کنیم.

ترافیک ارگانیک

یکی از ضروری ترین معیارهای سئو که باید در شروع هر کمپین بهینه سازی توجه داشته باشید، میزان ترافیکی است که سایت به طور طبیعی دریافت می کند. توسعه ترافیک ارگانیک شما یک رویه متوسط ​​است و باید در طول چند ماه دنبال شود.

صفحات ایندکس شده

کیفیت صفحات ایندکس شده شما بر اساس مولفه های موقعیت یابی متنوع گوگل است، با این حال رابط ها، سیگنال های کاربر و اقدامات اجتماعی در بالاترین اولویت قرار دارند.

تعداد کل بازدیدهای صفحه

مجموع بازدیدهای یک صفحه به این دلیل که نشانگر جذابیت سایت شما است در معیار سنجش سئو بسیار مهم است. در صورتی که برای هر مهمان بیش از یک صفحه بازدید می شود، به این معنی است که بازدیدکنندگان به آن علاقه زیادی دارند

شما نیاز دارید که بازدیدکنندگان صفحات متعددی را در سایت شما ببینند، زیرا این امکان را به شما می دهد تا بازدیدکنندگان خود را به مشتریان خود تبدیل کنید.

تعداد کلمات کلیدی هدفمند

کلمات کلیدی جزء اساسی بهینه سازی موتورهای جستجو هستند و خواهند بود. نکته کلیدی این است که محتوای درجه یک را با عبارات جالب تولید شده ادغام کنید.

شما می توانید از ابزار گوگل وبمستر برای تشخیص دقیق تعداد کلمات کلیدی هدفمند سایتتان استفاده کنید.

نرخ پرش

اگر نرخ پرش شما بالا است، پس این نشان دهنده تجربه وحشتناک مشتری است. به همین دلیل است که معیار سنجش سئو در آن مهم است. در صورتی که زیاد باشد، پس قابلیت استفاده از سایت باید مورد توجه شما باشد.

به خاطر داشته باشید، نرخ پرش بر اساس صفحه یا حتی تجارت شما متفاوت خواهد بود.

بک لینک ها

در واقع، حتی با وجود تغییرات بیشتر در الگوریتم جستجو در طول سال‌ها، این معیار سئو یک شاخص مهم برای موفقیت سئو باقی مانده است.

پیوندهای موجود در سایت‌هایی که به مزرعه لینک و اسپم شناخته می‌شوند، واقعاً می‌توانند به رتبه‌بندی سایت شما آسیب بزنند. بنابراین فقط بک لینک های سایت خود را به صورت قانونی تهیه کنید.

میانگین زمان صرف شده

اگر بازدید کننده های سایت شما برای مدت طولانی در وب سایت شما نمانند، مشکلی در تجربه مشتری شما وجود دارد. یا سایت بیش از حد گیج کننده است، ساختار ضعیفی دارد یا محتوا واضح نیست.

5/5 - (1 امتیاز)
معیار سنجش سئو
فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.