سئو محتوا

راهنمای کامل سئو محتوا با بیش از 30 نکته مهم

سئو محتوا به کار بردن مجموعه تکنیکهای محتوا نویسی است که برای پیشبرد استراتژی رتبه گیری حیاتیست. محتوای با کیفیت بالا همان چیزی است که به شما کمک می کند رتبه بندی شوید و سایت خود را از همه سایت های دیگر جدا کنید.

اگر شما می خواهید محتوا نویسی برای سئو سایت انجام دهید پس باید به روش درست آن آشنا و تولید محتوا بر اساس سئو انجام دهید. آیا می خواهید بدانید که هنگام سئو محتوا چه کاری نباید انجام دهید؟ آیا اصول محتوا نویسی ارتباطی با سئو محتوا دارد؟ با آپسئو همراه شوید.

با مزایای تحقیق واژگان کلیدی در سئو محتوا آشنا شوید

تولید محتوای خوب حرف اول را در استراتژی رتبه بندی سایت ها می زند؛ محتوای با کیفیت به یک موضوع حساس در گوگل تبدیل شده ، هر چند قبل از نوشتن محتوا، باید به این فکر کنید که چه کلیدواژه هایی برای جستجوی مورد نظر شما خوب است.

محتوایی که بدون تحقیق در مورد کلیدواژه نوشته می شود کم ارزش است. اما چگونه می توانید تعیین کنید که کدام کلید واژه را می خواهید؟ برای پیدا کردن کلمات کلیدی در تولید محتوا باید تحقیق کنید. در این فرایند ، باید از خود سؤالاتی بپرسید: برای چه شرایطی می خواهم رتبه بندی کنم؟ چقدر واقع بینانه است که بتوانم برای این شرایط سئو کنم؟

سئو و تولید محتوا چه ارتباطی با هم دارند؟

تولید محتوا برای سئو همیشه باید با تحقیقات کلمات کلیدی شروع شود؛ ممکن است فکر کنید این کار وقت گیر است اما تحقیق کلمات کلیدی در تولید محتوا می تواند به شدت شانس شما را برای رتبه بندی بالا ببرد.

درست است که می توانید محتوایی با عنوان بسیار جذاب بنویسید ، اما اگر آن را بدون در نظر گرفتن کلماتی که مردم در موتور های جستجو استفاده می کنند انجام دهید قطعا آن طور که باید موثر واقع نمی شود.

بیاید واقع بینانه به این مسئله نگاه کنیم ، مردم کلماتی را در جستجو به کار می برند که درباره آن می دانند اما اگر غیر این کلیدواژه ها چیزی بنویسید خوب دیده نمی شوید.

درک درستی از کلیدواژه تحقیق شده داشته باشید

اگر درباره موضوعی واقعا نمیدانید و یا مطمئن نیستید اصلا ننویسید ، بهتر است همانطور که در حال تحقیق در مورد کلمه کلیدی خود هستید ، ضمن دریافت اطلاعات صحیح درباره موضوع نگاهی به هدفتان از رتبه بندی این کلیدواژه داشته باشید، شما باید در مورد نیتی که در پشت کلمات کلیدی انتخابی دارید، با اطلاعات کافی اقدام به نوشتن کنید، یادتان باشد افراد به دنبال اطلاعات درست از یک وب سایت که بصورت خاصی درباره جستجوی آن ها نوشته است، هستند پس واقعا به درد بخور بنویسید.

به عنوان مثال ، اگر برای فروش، كلمه كليدی انتخاب می کنید و یا قصد اطلاع رسانی داشته باشید، محتوایی عالی و متقاعد كننده برای فروش بنویسید ، اما اگر غیر این باشد رتبه بندی نخواهید شد. یادتان باشد شما به سادگی پاسخگوی نیازهای جستجوگر نخواهید بود مگر انکه واقعا بر روی نوشته خود وقت بگذارید؛ در غیر این صورت حتی اگر رتبه بندی شوید ، بازدید کنندگان فوراً سایتتان را ترک می کنند زیرا به دنبال محتوای مورد نظرشان هستند!

استفاده از کلمات مترادف در هنگام سئو محتوا

موتورهای جستجو این روزها بسیار هوشمند هستند: آنها می فهمند که بعضی از کلمات می توانند معنای مشابهی با هم داشته باشند. به نفع خودتان است که از آنها استفاده کنید!

متن خود را با کلیدواژه اصلی فوکوس پر نکنید. در عوض ، مطمئن شوید که از مترادف کلیدواژه استفاده می کنید. این امر نه تنها به جلوگیری از تکرار کمک می کند بلکه متن ها را خسته کننده و خواندن آن را دشوار نمی کند.

از تاثیر نظرات کاربران غافل نشوید

اشتباهی که اغلب در نوشتن متن سئو اتفاقی می افتد، محتوایی است که صرفاً از نظر صاحب سایت، بدون در نظر گرفتن کاربر نوشته شده است.

به زودی خواهید فهمید که کاربر شما واقعاً به اصطلاحات مرتبط با محصول شما اهمیت نخواهد داد یا اینکه چرا فکر می کنید محصول شما عالی است یا پست وبلاگ شما جالب است. آنها می خواهند بدانند چه مشکلی را برای آنها حل می کنید یا چه چیزی از خواندن پست وبلاگ شما یاد می گیرند.

متن ها را خوانا و با املای صحیح بنویسید

یک اشتباه نهایی در زمینه نگارش سئو که اغلب مردم مرتکب می شوند این است که آنها پست هایی را می نویسند که درک آن دشوار است.

اگر مطمئن هستید که متن شما برای همه آسان و قابل خواندن است آن را منتشر کنید،

نوشتن متن واضح و خواندنی بخش قابل توجهی از استراتژی سئو محتوا است. مردم باید بتوانند آنچه را که می خواهید به آنها بگویید درک کنند. اگر محتوایی ایجاد کنید که درک آن آسان باشد، افراد تمایل کمتری به ترک سایت شما خواهن داشت. حتی ممکن است بخواهند پست بعدی شما را بخوانند.

می دانیم نوشتن کار سختی است. اما مواردی وجود دارد که همه می توانند برای نوشتن متن خوب و واضح به آن توجه کنند. از جملات طولانی، زیاد استفاده نکنید. استفاده از کلمات دشوار را کاهش دهید.

سئو محتوای

تصور کنید که شما یک وبلاگ آشپزی دارید و علاقمندید دستورالعملهای مورد علاقه خود و تکنیک های پخت و پز را به اشتراک بگذارید. بهینه سازی پست برای اصطلاحی مانند [بهترین دستور پخت کیک] چنین هدفی واقع بینانه نیست، زیرا این یک اصطلاح بسیار کلی است. برای چنین شرایط عمومی رقابت زیادی وجود دارد. درعوض، باید به فکر پیدا کردن کلیدواژه بهتری باشید. این کلیدواژه می تواند [دستورالعملهای کیک سالم و کم قند] باشد.

همچنین مهم است که با جستجوی یک اصطلاح خاص، در مورد آنچه مخاطبان شما واقعاً می خواهند به آن برسند، فکر کنید. به این هدف جستجو گفته می شود . به عنوان مثال ، آنها می توانند به دنبال جواب یک سؤال خاص باشند و شما قادر به تهیه اطلاعات لازم هستید. یا ممکن است آنها بخواهند کالای خاصی را خریداری کنند که شما بتوانید به آنها پیشنهاد دهید. به نیازهای بازدیدکنندگان خود بیاندیشید و متناسب با آن اقدام به تولید محتوای خوب کنید.

محتوای عالی برای کاربران خود بنویسید

بعد از اینکه کلمه کلیدی خود را پیدا کردید و مباحثی را که می خواهید در مورد آنها بنویسید می دانید، باید به نوشتاری واقعی برسید. برای رسیدن به ایده محتوای عالی، به احتمال زیاد شما باید چرخه ای از پیش نویس، نوشته اصلی، ویرایش و بازنویسی را دنبال کنید.

اولین پیش نویس شما فقط می تواند یک طرح کلی از ایده های شما باشد، مطمئن باشید که از یک ساختار منطقی پیروی می کنید.

ممکن است شما در کار خود متخصص باشید اما مخاطبان احتمالاً هنوز اطلاعاتی درباره این موضوع ندارند. بنابراین سعی کنید نوشته خود را تا حد امکان قابل فهم برای مخاطب خود قرار دهید. وقتی شک دارید ، همیشه بهتر است که از یک دوست یا همکار برای برخی از بازخوردها سؤال کنید. یک ترفند خوب دیگر خواندن متن با صدای بلند است.

پست ها و صفحات شخصی خود را بهینه کنید

هنگام نوشتن یا ویرایش پست ، تعدادی از عناصر وجود دارد که برای اینکه دوست داشته باشید از نظر سئو مورد توجه قرار گیرند ، باید به آنها توجه ویژه ای کنید. این عناصر شامل زیرنویس ها ، عنوان و توضیحات متا هستند. همه این موارد نیاز به بازتاب موضوع پست خاص دارد.

فراموش نکنید ، سئو دوستانه فقط به این معنا نیست که درک موتور از یک صفحه آسان است. مهمتر از همه ، به این معنی است که بازدید کنندگان شما می توانند با یک نگاه ارتباط خوبی با محتوا برقرار کنند.

توضیحات متا و عنوان شما ممکن است یک عامل تعیین کننده در این مورد باشد که بازدید کنندگان در وهله اول بر روی صفحه در نتایج جستجو کلیک کنند و پس از بازدید از سایت شما، عناصری مانند نوشته های کوتاه جذاب می تواند برای بازدید کنندگان عامل تصمیم گیرنده باشد که آیا می خواهند در سایت شما بمانند یا خیر.

تنظیم کلید واژه اصلی

یک قانون مهم در سئو محتوا ، استفاده نکردن بیش از حد از یک کلیدواژه در صفحات دیگر است. همچنین مهم است که کلیدواژه اصلی را در عناصر مهم پست خود از قبیل عنوان ، مقدمه ، پاراگراف ها و توضیحات متا خود قرار دهید.

همه این عناصر سیگنالهای اساسی برای سئو محتوا شماست . از آنجا که کلمه کلیدی فوکوس شما در حقیقت موضوع اصلی صفحه شماست ، نتیجه منطقی این است که باید اطمینان حاصل کنید که این موضوع در همه این عناصر منعکس شده است.

همین منطق برای متن شما به طور کلی صادق است: شما باید اطمینان حاصل کنید که موضوعی متضاد نیست. اگر در موضوع باقی بمانید ، باید به طور طبیعی پیروی کنید که در کل متن خود چندین بار از کلیدواژه خود استفاده کردید. اما از پر کردن متن خود با کلیدواژه فقط به خاطر آن خودداری کنید. اگر به سختی می توانید تعداد کافی در متن خود وارد کنید ، این ممکن است نشانه آن باشد که شما باید با رویکردی متفاوت به موضوع بپردازید.

برای جلوگیری از تکرار ، می توانید مترادف استفاده کنید. مترادف ها کلماتی هستند که دقیقاً برابر با همان کلمه کلیدی هستند. موتورهای جستجو متوجه می شوند که آنها معنای یکسانی دارند ، که می توانید با در نظر گرفتن نتایج جستجو ، آنها را نیز بررسی کنید

آدرس همیشگی پیوند پست خود را بهینه کنید

در بیشتر موارد ، آدرس اینترنتی پست شما احتمالاً باید کلید واژه تمرکز شما باشد ، شما همیشه باید سعی کنید پیوندها را کوتاه ، توصیفی و تمیز نگه دارید و کلمات غیر ضروری را وارد نکنید!

عنوان صفحه خود را بهینه کنید

عنوان هر صفحه محتویات برچسب HTML <title> است که می تواند یکی از مهمترین عوامل برای رتبه بندی خوب در نتایج جستجو باشد. این نه تنها عنوان صفحه است، بلکه اولین خطی است که افراد در نتایج جستجو مشاهده می کنند. این قسمت توضیح می دهد که صفحه شما چیست؛ این قسمت به عنوان تبلیغی عمل می کند که کاربران را به کلیک ترغیب می کند.

بسیار مهم است که در مورد ساختار عناوین خود و همچنین محتوای عنوان در هر صفحه جداگانه فکر کنید. به طور معمول موتورهای جستجو ممکن است وزن بیشتری را به کلمات اولیه وارد کنند – بنابراین تلاش برای بدست آوردن کلمات کلیدی شما در ابتدای عنوان ممکن است باعث شود شما احتمالاً رتبه خوبی داشته باشید.

از سرفصل ها به درستی استفاده کنید

عناوین برای ساختن مطالب شما و کمک به خوانندگان در پردازش اطلاعات در پاراگراف ها به اندازه عنوان اصلی محتوا عالی هستند. آنها همچنین می توانند در توصیف طرح و تمرکز صفحه نسبت به موتورهای جستجو مفید باشند.

توضیحات متا را بهینه کنید

توضیحات متا در درجه اول توسط موتورهای جستجو مورد استفاده قرار میگیرند، تا توضیحی از صفحه را در نتایج موتور جستجو به نمایش بگذارند که معمولاً زیر عنوان صفحه شما نشان داده می شود؛ نوشتن توضیحات متا می تواند کاربران را ترغیب کنند تا بر روی سایت شما در نتایج موتور جستجو کلیک کنند ، حتی اگر لزوماً در موقعیت برتر رتبه بندی قرار نداشته باشید. این یک فرصت برای شما می باشد تا کاربران را تحت تأثیر قرار دهید.

نوشتن توضیحات قانع کننده و آموزنده از محتوای صفحه برای هر صفحه در سایت شما بهترین عملکرد است و به شما امکان می دهد بازدیدهای بیشتری را جذب کنید. در حالی که ممکن است کار بسیار وقت گیری باشد، اما ارزشش را دارد.

اگر توضیحات متا را وارد نکنید، موتور جستجو به طور خودکار سعی می کند کلمه کلیدی را که در صفحه شما جستجو شده است ، پیدا کند و به طور خودکار آن را بچیند.

توضیحات تولید شده به صورت خودکار (چه از طریق پلاگین ها ، چه توسط موتورهای جستجو) به ندرت به اندازه موارد دست نوشته توصیفی قانع کننده هستند.

ما توضیحات متای تولید شده بصورت خودکار را توصیه نمی کنیم

برخی از تم ها و افزونه ها با گرفتن اولین جمله همان پست ، سعی می کنند توضیحات را به صورت خودکار تولید کنند. این یک میانبر هوشمندانه است ، اما بندرت توضیحات خوبی را تولید می کند.

جمله اول یک پست اغلب اطلاعات مقدماتی است ، که خلاصه ای عالی یا یک تبلیغ جذاب را ارائه نمی دهد!

تنها توصیفی که به خوبی نوشته شده است یک دست نوشته است و اگر به فکر تولید توضیحات متا نیستید، بهتر است کاری انجام ندهید و به موتور جستجو اجازه دهید توضیحات را انتخاب و کنترل کند.

تولید خودکار توضیحات متا “میانبر” است ، و هیچ میانبر واقعی در سئو سایت وجود ندارد!

تصاویر و رسانه ها را بهینه کنید

تصاویر و رسانه ها را بهینه کنید

برای اینکه مطمئن شوید موتورهای جستجو می توانند تصاویر شما را درک کنند ، باید در مورد نحوه نامگذاری و قالب بندی تصاویر فکر کنید. نوشتن توضیحات متن عکس (ALT) می تواند عملکرد شما را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد. به عنوان یک مزیت اضافه ، شما همچنین به خوانندگانی که به فن آوری های کمکی مانند خواننده های صفحه اعتماد دارند ، کمک می کنید.

محتوای خود را تازه و به روز نگه دارید

از آنجا که Google می کوشد بهترین و به روزترین اطلاعات را به کاربران خود نشان دهد ، شما باید محتوای خود را مرتباً بروز کنید . حتی بیشتر از این ، زیرا شما نمی خواهید بازدید کنندگان وب سایت را به اطلاعات قدیمی یا نادرست هدایت کنید.

اگر مرتباً پست هایی در وبلاگ منتشر می کنید و صدها یا حتی هزاران پست در وبلاگ را در اختیار دارید ، بروز کردن پست های قبلی ساده تر از نوشتن پست جدید است، به همین دلیل توصیه می کنیم در مورد حفظ محتوا روی بروز کردن آن ها تمرکز کنید.

محتوای خاص خود را به روز کنید

برخی از صفحات در سایت شما نسبت به سایرین مهم است. با ارزش ترین محتوای سایت شما به محتوای خاص گفته می شود.

کلمه کلیدی cannibalization

cannibalization کلید واژه به این معنی است که شما با ایجاد مقالات زیادی برای کلمات کلیدی مشابه رتبه های خود را از دست می دهید. اگر شما دوجین مقاله در همین موضوع دارید ، موتورهای جستجو نمی دانند کدام یک از آنها باید رتبه برتر را کسب کند. در نتیجه ، شما برای موقعیت بالا در موتورهای جستجو با مقالات خود رقابت می کنید.

  • تجزیه و تحلیل کنید که کدام محتوا برای آن کلمات کلیدی بهترین عملکرد را دارد.
  • پست های برتر را حفظ کنید.
  • تصمیم بگیرید که آیا باید سایر پست ها را با عملکرد بهتر ادغام کنید. یا فقط آنها را حذف و تغییر مسیر دهید.

از نوشتن محتوای تکراری خودداری کنید

محتوای تکراری چیست؟ مسائل مربوط به مطالب تکراری هنگامی بوجود می آیند که موتورهای جستجو با چندین آدرس اینترنتی با همان محتوای یکسان یا مشابه مواجه شوند. در نتیجه ، موتورهای جستجو نمی دانند که کدام یک از این URL ها برای رتبه بالاتر باید در نظر گرفته شوند.

در بخش قبلی ، ما قبلاً به cannibalization با کلمه کلیدی پرداخته ایم ، که به دلیل نوشتن بیش از حد در مورد همان موضوع اغلب ایجاد می شود. اما در اکثر اوقات ، ریشه محتوای تکراری فنی است و می تواند حتی بدون توجه به آن اتفاق بیفتد.

به عنوان مثال ، برخی از سیستم های مدیریت محتوا شناسه جلسه یا پارامترهایی را برای ردیابی URL ها اضافه می کنند. یا ، شما ممکن است نسخه های www و غیر www یک صفحه خاص را فهرست بندی کنید. بر این اساس ، چندین آدرس اینترنتی خواهید داشت که دقیقاً همان محتوای را نشان می دهند.

علاوه بر دلایل فنی ، مقالات شما می توانند توسط طرفهای دیگر کپی شده یا کپی شوند. بنابراین ، دلایل مختلف زیادی برای محتوای تکراری وجود دارد.

راه حل هایی برای خلاص شدن از محتوای تکراری

اینکه چطور باید مسئله محتوای تکراری خود را حل کنید به علت مسئله بستگی دارد. به طور کلی ، سه راه برای پیشبرد این امر وجود دارد – به ترتیب اولویت:

  • با کد 301 URL ها را به نسخه اصلی هدایت کنید.
  • واقعاً نیاز به نگه داشتن مقاله تکراری دارید؟ در بخش مقاله تکراری حتماً یک پیوند کانونی به نسخه اصلی اضافه کنید . موتورهای جستجوگر نسخه اصلی مقاله را نشان می دهد.
  • مطالب تکراری را با مقاله اصلی ادقام کنید.

سئو محتوای سایت

سئو محتوا مهمترین قسمت بهینه سازی سایت به شمار می رود ، در واقع اگر نتوانید سئو محتوا را به درستی انجام دهید احتمال دارد کل پروژه با شکست روبرو شود.

تکنیک های سئو محتوا

یک پست ، مطلب یا مقاله نیاز به یک ساختار دارد ، تجربه نشان داده سئو محتوا بصورت حساب شده و غنی از اطلاعات ارزشمندی که هر کدام به درستی در صفحه قرار گرفته اند نتیجه بهبود رتبه را در بر داشته است.

ما همواره از یک اصول تست شده و با کیفیت که با نام تکنیک سئو محتوا از آن یاد می کنیم ، در هنگام درج محتوا در سایت از آن پیروی می کنیم ، با انجام این موارد قطعا رتبه بندی بهبود خواهد یافت ، همچنین شما می توانید از چک لیست تکنیک سئو محتوا در محتوای قدیمی خود استفاده کنید و نتیجه را در ظرف مدت کوتاهی در نتایج جستجوی گوگل ببینید ، فراموش نکنید پس از اعمال تغییر نهایی محتوا ، در سرچ کنسول گوگل گزینه inspect را استفاده کنید.

انتخاب عنوان مناسب

سعی کنید برای نوشتن یک عنوان جذاب زود تصمیم نگیرید ، درباره عنوان تحقیق کنید ، بهترین کار جستجو در گوگل است ، خود را جای کاربران بگذارید و ببینید چه چیزی بهتر است جستجو شود ، از بخش کلمات پیشنهادی گوگل نیز دیدن کنید ، این قسمت در انتهای صفحه گوگل قرار دارد که با جستجوی هر چیزی ، کلماتی که مردم نیز جستجو کرده اند نمایان می شود.

کلمات پیشنهادی گوگل

نحوه صحیح شروع نوشتن محتوا

در هنگام شروع محتوا ، کلیدواژه اصلی خود را در اول متن بیاورید و سعی کنید جمله بندی خود را با کلیدواژه اصلی شروع کنید ، این کار ظاهرا سیگنال مثبت است و نشان از ارتباط زیاد محتوا با کلیدواژه می باشد.

هنگام نوشتن سعی نکنید با تکرار کلیدواژه معنی مطلب را عوض و مصنوعی کنید ، پیشنهاد می شود اگر تعداد کل کلمات محتوا 1500 کلمه است تنها 7 الی 10 بار از کلیدواژه استفاده کنید.

از ترفند فرم و نمودار های گرافیکی و همچنین اضافه کردن فیلم و عکس های مرتبط در بدنه محتوا استفاده کنید.

نوشتن متای توضیحات

هرگز متای توضیحات را فراموش نکنید ، اخیرا متوجه شده ایم بسیاری از وب مستران به دلیل اینکه گوگل توانایی خواندن متن و قرار دادن آن در توضیحات متا از درج دستی توضیحات متا خودداری می کنند.

درست است موتور جستجو گوگل هوشمند است اما این نکته را به یاد داشته باشید متای توضیحات دستی یک سیگنال مرتبط است و از این طریق گوگل درک بیشتری از کل محتوا به دست می آورد.

بهترین توضیحات متا به این صورت است که متنی از داخل محتوای نوشته شده بصورتی انتخاب شود که ضمن معرفی دقیق مطلب، جذابیت فوق العاده ای برای جذب کلیک در نتایج داشته باشد ، فراموش نکنید کلیدواژه اصلی شما باید داخل توضیحات متا قرار داشته باشد.

لینک داخلی

گوگل به لینک داخلی اهمیت زیادی می دهد ، از طریق لینک داخلی می تواند محتوای دیگر صفحات را بخواند ، اما این ویژگی تنها برای گوگل نیست ، اگر میخواهید کاربر را در سایت نگه دارید و از سیگنال نشست در سایت بهره ببرید ، بهتر است لینک داخلی را در محتوای خود استفاده کنید.

نحوه انجام لینک داخلی

لینک داخلی به این صورت است که وقتی به یک کلمه و یا توضیح که قبلا درباره آن مطلب نوشته اید در مطالب قدیمی خود دارید به آن لینک بدهید و آن را نیز ارزشمند کنید ، جالب اینجاست با این کار حتی مطلب قدیمی شما نیز جایگاه بهتری کسب می کند.

لینک خارجی

خسیس نباشید ، لینک دادن به دیگر سایت های مرتبط با موضوع محتوا نه تنها باعث بهبود رتبه سایت شما خواهد شد بلکه گوگل از این اخلاق جنتلمن شما استقبال می کند.

محتوای کم کیفیت

ویژگی های محتوای کم کیفیت و بی تاثیر در سئو

ویژگی های محتوای کم کیفیت در این مقاله آموزش سئو می تواند شما را در نوشتن محتوای با کیفیت یاری کند ، ضمن اینکه با مقایسه ویژگی های محتوای فعلی و قدمی سایت خود ، در بهبود و شناسایی محتوا بی تاثیر در سئو سایت استفاده کنید.

ویژگی های محتوای کم کیفیت

معمولا محتوای کم کیفیت عناوینی بیش از حد اقرار آمیز و یا تکان دهنده دارند ، این ویژگی بد می توانند توجه کاربران را به کلیک بر روی صفحات در نتایج جستجو جلب کند.

عنوان اقرار آمیز

اگر صفحاتی با عنوان یا تصاویر اغراق آمیز و تکان دهنده تولید شوند ، این تجربه کاربران را متعجب و گیج می کند.

در اینجا یک نمونه از یک صفحه با عنوان هیجان انگیز و تکان دهنده مثال زده شده است:

“آیا جهان رو به پایان است؟ ، ​​مشاهدات اسرار آمیز از عمق 25 فوتی دریا که تا به حال هیچکس ندیده است ” یا حتی انتخاب عنوانی برای یک مقاله در مورد بقایای ناشناس از یک ماهی کوچک مرده در ساحل ، به عنوان صفحات اغراق آمیز و تکان دهنده که هدف خوبی را مشخصا توصیف نمی کنند دارای رتبه پایین هستند و به سئو محتوا کمکی نمی کنند.

مقدار محتوای صفحه راضی کننده نیست

برخی از صفحات با کیفیت پایین باعث نارضایتی کاربران می شود چون اطلاعات کامل و شفافی ارائه نمی کند و مقدار مطلب کم است ، به عنوان مثال، یک مقاله دایره المعارف را در یک موضوع بسیار گسترده ای مانند جنگ جهانی دوم تصور کنید که تنها چند پاراگراف دارد.

تبلیغات انحرافی

برخی محتوا ها بدون مشخصه دقیقی قطع و بدون اینکه کاربر متوجه شود تبلیغات بی ارتباط انجام می دهند ، تبلیغات باید قابل مشاهده باشد به عنوان مثال، صفحات نمایش داده شده قبل یا بعد از محتوا ، صفحاتی با آگهی های زیاد و به یکباره رتبه پایین خواهند داشت.

یک آگهی بد مانند آگهی های صفحات آی فریم و پاپ آپ باعث دشواری در بستن پنجره تبلیغ انحرافی و حواس پرتی می شود.

محتوای آگهی ها، یا سایر ویژگی ها نیز ممکن است منحرف کننده باشد: مانند تصاویر ج.ن.س.ی و تصاویر غم انگیز

سایت های کم اعتبار

فروشگاه ها و وب سایت هایی که پردازش های مالی را انجام می دهند نیاز به سطح بالایی از اعتماد کاربر دارند؛ اگر یک وبسایت فروشگاهی یا تراکنش مالی فقط یک آدرس ایمیل و آدرس فیزیکی داشته باشد، ممکن است دشوار باشد که در مورد مسائل مربوط به معامله کمک بگیرید.

کپی محتوا از سایت های دیگر

متاسفانه یکی از راه های غلط رایج در بین برخی وبمستران کپی محتوای سایت های دیگر و قرار دادن در سایت خودشان است ، این نمره منفی  شامل حتی کمی کپی از محتوا، دستکاری متن کپی شده و یا اضافه کردن متن به محتوای کپی شده باشد ، چنین صفحاتی کمترین رتبه را خواهند داشت، حتی اگر در صفحه به منبع محتوا اشاره شده باشد.

کلیه موارد زیر به عنوان محتوای کپی در نظر گرفته می شود :

محتوا دقیقا از یک منبع قابل شناسایی کپی می شود؛ گاهی اوقات کل صفحه کپی می شود و گاهی فقط قسمت های از صفحه کپی می شود؛ گاهی نیز چندین صفحه کپی می شوند و سپس در  یک صفحه ادقام می شوند، این نوع متن ها دقیقا کپی شده هستند که البته ساده ترین نوع محتوای کپی شده از نگاه گوگل هستند.

یکی دیگر از مواردی که دائما از ما در آپسئو پرسیده می شود مربوط به محتوای کپی شده ای است که کمی از اصل تغییر یافته است؛ این نوع کپی کردن فقط پیدا کردن منبع اصلی را دشوار می کند.

وگر نه تغییر فقط چند کلمه یا جمله تفاوتی با کپی ندارد ، یا اصلاح کردن متن که در آن یک کلمه در متن جایگزین شده است.

در جریان باشد گوگل به وضوح گفته است : حتی اگر صفحه کپی کار سعی کند اعتبار محتوا را با اضافه کردن منبع جبران کند باز هم کپی حساب می شود.

سئو وبلاگ

تولید محتوا بر اساس اصول سئو

تولید محتوا بر اساس اصول سئو تکنیکی است که در آن محتوای منحصر به فرد و با کیفیت تولید شده که مناسب با معیارهای جستجو به منظور بالا بردن رتبه در نتایج انجام می شود.

تولید محتوا نقش مهمی در استراتژی سئو شما ایفا می کند. تولید محتوا بر اساس اصول سئو یک علم در پیدا کردن توازن ایده آل بین چگالی کلمات کلیدی و متن جذاب است.

آیا شما از تولید محتوا بر اساس اصول سئو استفاده می کنید؟ اگر نه، در اینجا برخی از قوانین اساسی در هنگام تولید محتوای موثر بررسی می شود.

تحقیق درباره کلید واژه

قبل از اینکه شما شروع به نوشتن محتوای موثر برای سئو سایت کنید، ابتدا باید کلمات کلیدی و عبارات کلیدی را در وب سایت خود قرار دهید. کلیدواژه هایی را پیدا کنید که مربوط به کسب و کار شما هستند و مقدار قابل توجهی از حجم جستجو را به خود اختصاص داده اند.

محتوای بیشتر = رتبه بندی بالاتر

موتورهای جستجو محتوا را دوست دارند. هنگامی که روباتهایشان صفحات را زیر و رو می کنند، آنها آنچه در مورد این صفحه وجود دارد را درک می کنند و درک محتوا بیشتر سئو بهتر و فرصت بیشتر را به رتبه بالاتر میدهد. همیشه سعی کنید بیش از 2000 کلمه در هر صفحه بنویسید.

تاثیر محتوای طولانی در روند بهینه سازی سایت

تاثیر محتوای طولانی در روند بهینه سازی سایت برای خیلی ها جای سوال دارد اما ثابت شده محتوای طولانی در پروسه سئو سایت موثر است و در هزاران پروژه ای که آپسئو انجام داده است کاملا مشهود است.

در واقع محتوای شما پاسخ سوال کاربر است، پس هرچه پاسخ شما کامل تر و مفصلتر باشد رضایت بیشتری به همراه خواهد داشت.

ظاهرا گوگل نیز با توجه به الگوریتم EAT به تخصص و توانایی وبسایت شما پی خواهد برد.

محتوای طولانی جایگاه شما را محکمتر و فاصله شما را از رقبا بیشتر میکند. هرچند عوامل بسیاری در تعیین رتبه دخالت دارند اما محتوای طولانی ارزش افزوده بشمار می رود.

بسیاری از افراد با مطالعه محتوای فوق نکته برداری می کنند و این چکیده ها باعث افزایش تنوع برای مخاطبین خواهد شد که به واسطه آن رشد بیشتری را در جذب بک لینک خواهید داشت.

یکی از مزایای محتوای طولانی ، نگه داشتن کاربر به مدت بیشتر در وب سایت است، پس ضمن جلوگیری از فرار کاربر ، شما نیاز های کاربر را پاسخ داده اید. به این واسطه کاربر پاسخ خود را دریافت کرده و نیازی به رفتن به وب سایت دیگر ندارد.

نویسندگان محتوای طولانی خاص تر و رقیب کمتری دارند.

اگر بخواهیم بصورت کلی به مسئله نویسندگان بپردازیم، متوجه می شویم افراد زیادی توانایی نوشتن محتوای کوتاه را دارند؛ اما افراد کمی توانایی نوشتن محتوای بلند تر و با کیفیت را دارند. پس شما با نگاه به نیمه پر لیوان اقدام به نشان دادن برتری خود نسبت به دیگر افراد نماید.

اجتناب از محتوای تکراری جهت تولید محتوا بر اساس اصول سئو

گوگل محتوای تکراری را به عنوان یک اقدام فریبنده می بیند و در برخی موارد حتی می تواند وب سایت شما را از نتایج جستجوی خود حذف کند. همیشه مطالب منحصر به فرد و با کیفیت را برای هر صفحه بنویسید تا بتوانید از هر گونه مشکل احتمالی جلوگیری کنید.

محتوای سایت ارتباط و موضوع سایت را برای موتورهای جستجو مشخص می کند ، مزایای نوشتن محتوای با کیفیت می تواند زیاد باشد.

موتورهای جستجو نه تنها بابت تولید محتوا بر اساس اصول سئو شما را تشویق می کنند بلکه افراد و وب سایت ها نیز به شما لینک خواهند داد ، این بک لینک ها در نتایج جستجو به شما کمک زیادی می کند، برای موفقیت در سئو سایت باید کار خود را برای نوشتن محتوای کافی انجام دهید.

شما می خواهید به موتورهای جستجو نشان دهند وب سایت شما فعال است. پس محتوای با کیفیت تولید کنید.

یادتان باشد محتوا پادشاه است.

اصول سئو
اصول سئو

چرا از کپی محتوا باید پرهیز کنیم؟

کپی مطلب از سایت های دیگر بدون هیچ ادیتی و یا با ادیت کم تاثیرگذاری بسیار منفی در سایت شما خواهد داشت. در واقع باید گفت که اگر به فکر انجام سئو برای سایت خود هستید پس کپی کردن محتوا از دیگر سایتها و کلا فکر کپی برداری را کنار بگذارید. در واقع الگوریتم پاندای گوگل کیفیت محتوا را مورد بررسی قرار می دهد و در خروجی به رنکینگ سایت ها اقدام می کند.

پنالتی شدن سایت به دلیل کپی امکان پذیر است

الگوریتم پاندای گوگل به طور مرتب به روز رسانی می شود و در آن کیفیت محتوای موجود در سایت را آنالیز می نماید. تولید محتوای یکتا که با تیترهای جدید باشد ، تولید محتوای با کیفیت که مورد نیاز کاربر باشد ، تولید محتوا به طور مرتب و در نظر گرفتن تولید محتوا بر اساس اصول سئو مواردی هستند که در زمان تولید محتوا باید در نظر بگیرید

آیا با کمی تغییرات در محتوای دیگر سایت ها می توان از آن ها استفاده کرد؟

اگر به این فکر هستید که محتوای دیگر سایت ها را کمی تغییر دهید و در سایت خود بگذارید پس باید دقت لازم را به کار ببرید تا به عنوان کپی کننده محتوا شناخته نشوید. هر چهار کلمه را پشت سر هم قرار ندهید و جای جملات و پاراگراف ها را تغییر دهید.

برای بهبود سئو بهتر است ابتدا محتوای کپی را پاک کنید

اگر تا به حال محتوای خود را از سایت های دیگر کپی می کردید پس همین الان محتواها را پاک نمایید و به ادیت محتوا بپردازید اما url را تغییر ندهید و صفحات قبلی خود را پاک نکنید زیرا با خطای 404 روبه رو خواهید شد.

چگونه محتوای مورد پسند کاربر و گوگل تولید کنیم؟

در پروسه سئو سایت همواره به تولید محتوای با کیفیت تاکید می شود. اما تولید محتوا با تکنیک های متعددی همراه است تا اثرگذاری بالا را در روند سئو سایت داشته باشد. در واقع در زمان تولید محتوا باید از دو منظر به محتوا نگاه کنیم . یکی موتورهای جستجو و دیگری کاربر. که بین این دو رابطه مستقیم وجود دارد.

محتوا از نظر سئو سایت در واقع لیستی از آیتم هایی می باشد که با پیاده سازی و اجرای آن گوگل محتوا را با کیفیت قلمداد می کند. این احتمال وجود دارد که شما محتوایی بسیار مفید تهیه نموده باشید که کارایی و سودمندی بالا برای کاربران شما داشته باشد اما موارد سئو را رعایت ننموده اید و در نتیجه در رنکینگ بالا محتوای شما قرار نمی گیرد. موارد زیر لیستی از آیتم های سئو محتوا می باشد.

* وجود h1 با تیتر صفحه و کلمه کلیدی حساب شده
* انتخاب تیترهای جذاب h2
* در نظر گرفتن چگالی کلمه کلیدی
* استفاده از کلمه کلیدی های بلند در محتوا و تیترها
* عدم کپی برداری از دیگر سایت ها
* تولید محتوای یکتا با انتخاب تیترهای مناسب
* تهیه محتوا متناسب با لیست کلمات کلیدی

در موارد ذکر شده در پاراگراف بالا محتوا از منظر گوگل و آیتم های سئو آنالیز می شود . اما در نتیجه امر باید کاربر محتوای شما را مطالعه کند و اگر به واسط متریک های سئو در رنکینگ بالا قرار گیرد وکاربران را به سمت صفحه سایت شما کشاند اما کاربران نتوانند محتوای مورد نظر خود را بیابند در واقع شما روند مثبت را در سایت خود نخواهید داشت.

زیرا که کاربران، سایت شما را رها می کنند و این bounce rate که نرخ خروجی از سایت شما است توسط گوگل آنالیز می گردد. در واقع عکس العمل کاربران در سایت شما بررسی می شود و در روند سئو سایت شما اثرگذاری بالا دارد. برای محتوای کاربرپسند موارد زیر را رعایت نمایید.

* استفاده از رنگ، فونت و سایز فونت مناسب
* پاراگراف بندی مطالب
* لیست نمودن موارد مهم به صورت برجسته و واضح تر
* استفاده از تصاویر گرافیکی
* فاصله خطوط مناسب برای محتوا

محتوای مفید از اصول اساسی در سئو

تولید محتوا بر اساس اصول سئو در بر گیرنده رعایت بسیاری از موارد کیفی و فنی در سایت می باشد که ساختن محتوای مفید از اصول اساسی در سئو می باشد.

اما تنها نوشتن مطلب بدون داشتن استراتژی درست کافی نیست ، یکی از روشهای سئو سایت جهت ایجاد محتوا این نکته می باشد که مطالبی را برای این کار انتخاب کنید که علاوه بر جذابیت و مناسب بودن و داشتن صحت و صداقت، قواعد سئو سایت یا همان اصول سئو نیز در آن رعایت شده باشد و منطبق با الگوریتم های موتورهای جستجو و مطابق با تغییرات آن صورت گرفته باشد.

اما شاید بعضی افراد به این فکر کنند که محتوای مفید یعنی نگارش متنی سرشار از کلید واژه که حفظ ارتباط معنایی آن تنها جنبه پر کردن سایت را داشته باشد ، در صورتی که این کار جز اشتباهترین بخشهایی است که ممکن است افراد برای بالا بردن رتبه بندی سایت و محتواگذاری آن انجام دهند. با این کار شاید در بازه زمانی بسیار کوتاهی به یکباره تعداد نفرات بازدیدکننده شما بالا برود ولی به دلیل این که محتوای مفید داخل سایت قرار داده نشده سریعا کاربران خود را از دست خواهید داد.

رمز نوشتن یک محتوای مفید این است که شما مخاطبان همیشگی را به آن وسیله داشته باشید.

رعایت اصول سئو در ویرایش محتوای کاربردی سایت

تدوین محتوا بر اساس اصول سئو و کمک گرفتن از یک گروه متخصص سئو موفق و با تجربه امکان پذیر است ، باید دانست که تولید محتوا بر اساس اصول سئو به داشتن دو شاخه اصلی سئو  یعنی کیفیت و یا تعداد نوشته های بالا نمی باشد بلکه کاربردی بودن آن نیز بسیار مهم است ؛ مطلب نوشته شده باید بتواند هدفی مشخص را دنبال کرده و یا مشکلی را حل نماید تا بتواند نام محتوای کاربردی را بر روی آن گذاشت.

اهمیت محتوای سایت

شاید این اتفاق افتاده باشد که شرکتی بازرگانی و تجاری با داشتن تعداد زیادی پرسنل متخصص و نگارش مطلب زیاد در وب سایت نتواسته باشد روند خوبی را ایجاد کند و تقریبا تمام مطالب از یک چارچوب یکسان و تکراری تبعیت کرده است و همین موضوع سبب شده است که ترافیک خاصی با وجود انبوهی از مطالب برای سایت ایجاد نشده باشد. که تمام این بخشها با استفاده از یک تیم سئو کار حرفه ای قابل حل است.

برای این که همیشه دیده شوید باید متفاوت باشید و در محتوای مطالب یک شوک و جهش ایجاد کنید.

تولید محتوا

آپسئو با تکیه بر تجربه و اصول سئو می تواند شما را به هدفتان برساند.

محتوا گذاری برای سئو چگونه است؟

محتوا گذاری و انتشار محتوا و مطالب در درون سایت با رعایت متریک های سئو می باشد.

این جمله که محتوا پادشاه است در مطالب آموزش سئو دیده می شود؛ اما در حقیقت باید گفت که هر محتوایی پادشاه نیست و به عبارتی محتوا گذاری و محتواهای تولید شده در سایت های مختلف بسته به میزانی که اصول سئو سایت را رعایت نموده اند با اثرگذاری متفاوتی همراه هستند.

تولید محتوای سایت

محتوا هم در جذب موتورهای جستجو موثر است و هم به سازمان شما کمک می کند تا با بازدید کنندگان سایت ارتباط برقرار کند.

سئو محتوای سایت

سئو سایت و مبحث بهینه سازی محتوای سایت در خود المان های متعددی را شامل می گردد که در ادامه به بیان آن خواهیم پرداخت.

اگر بخواهیم سئو محتوای سایت را بیان نماییم باید لیستی از موارد را عنوان کنیم که با رعایت این متریک ها شما اثرگذاری بسیار مثبت را در روند سئو سایت خود مشاهده می کنید.

لینک های خارجی و بک لینک هرچقدر هم معتبر و با کیفیت باشد تا زمانی که شما داخل سایت و محتوای براساس اصول بهینه سازی سایت نداشته باشید نمی توانید در رنکینگ مناسبی قرار بگیرید و یا حتی ممکن است در نتایج هم قرار نگیرید.

در ادامه اصول سئو محتوای سایت را خواهیم گفت.

محتوای کپی در سایت قرار ندهید

برای شروع بهتر است این قانون محکم را برای خود مسجل کنید که محتوای کپی یعنی عدم ارتقا در گوگل، پس به یاد داشته باشید محتوای کپی نمی تواند برای شما منفعت به همراه داشته باشد و از قرار دادن محتوای کپی از سایت های دیگران جدا خودداری فرماید.

چه محتوایی کپی هستند؟

هر نوع محتوایی که نویسنده آن شما نیستید کپی به حساب می آید ، حتی اگر نوشته در کتاب یا مجله باشد.

رعایت صحیح استفاده از هدینگ ها

تگ هدینگ که از h1 تا h6 است عنوان های سایت یا همان تیترها را شامل می شود.

H1 تیتر و هدینگ اصلی می باشد، در واقع باید گفت که هر صفجه از سایت شما یک هدینگ داد که باید یونیک باشد و تکرار هدینگ در تمامی صفحات اثرگذاری منفی خواهد داشت.

هر صفحه از سایت شما یک هدف برای ایجاد دارد و هدینگ یا همان h1 تیتر اصلی هر صفحه را شامل می شود.

سعی کنید تیتر و هدینگ اصلی هر صفحه را متناسب با کلمه کلیدی اصلی سایت خود تنظیم کنید؛ یعنی اگر کلمه کلیدی اصلی سایت شما سئو سایت است پس هدینگ مناسب برای دیگر صفحات سایت باید متفاوت از عنوان صفحه اول شما باشد.

به یاد داشته باشید با توجه به سخت گیری جدید گوگل در الگوریتم برت نوشتن عناوینی مثل سئو سایت حرفه ای ، سئو سایت پیشرفته ، سئو سایت شخصی و غیره مترادف آن و رتبه گرفتن را دچار مشکل می کند.

رعایت چگالی کلمه کلیدی

یکی دیگر از متریک های اثرگذار در سئو محتوای سایت چگالی کلمه کلیدی می باشد؛ به این معنا که اگر کلمه کلیدی سایت شما سئو سایت است پس این کلمه را در محتوای خود تکرار کنید.

در واقع گوگل محتوای سایت شما را می خواند و هر چه تکرار بیشتری از کلمه کلیدی کنید می توانید ارتباط خود را به آن موضوع و کلمه کلیدی بیشتر نشان دهید.

البته معنی و بار محتوایی محتوا را نیز در نظر بگیرید زیرا در در غیر اینصورت محتوای شما کاربرپسند نخواهد بود و این اثرگذاری منفی در سئو سایت شما خواهد داشت.

به طور مثال نوشته 1200 کلمه ای در یک صفحه به حداکثر 4 کلیدواژه تکرار نیاز دارد.

بهینه سازی url

از دیگر متریک های سئو سایت بهینه سازی url می باشد.

آدرس صفحات خود را متناسب با هدف و تیتر صفحه انتخاب کنید؛ حال این تیتر می تواند به زبان انگلیسی و یا فارسی باشد که فرقی از نظر گوگل نمی کند.

شایعاتی در مورد انتخاب url انگلیسی و یا فارسی وجود دارد که فعلا ما آن را رد یا تایید نمی کنیم.

اجزای محتوا را مرتبط بنویسید

هرچه اجزای تشکیل دهنده محتوای تولیدی با کیفیت تر و مرتبط با محتوای شما در سایت شما باشد ، موتورهای جستجوگر احتمال بیشتری دارند که صفحات شما را در صفحه نتایج موتور جستجو بالاتر قرار دهند. به همین ترتیب ، هرچه محتوای جذاب تر و مؤثر تری در سایت خود داشته باشید ، احتمال بیشتری وجود دارد بازدیدکنندگان زمان ماندگاری در سایت را افزایش دهند و به خرید منجر شود.

نکته مهم دیگر که هنگام ایجاد محتوا برای سایت خود باید در نظر بگیرید کلمات کلیدی و عبارات سئو است. وقتی در چهار چوب کلمات کلیدی محتوا ایجاد می کنید ، شانس خود را برای رتبه بالاتر این کلمات کلیدی در صفحه نتایج موتور جستجو بهبود می بخشید. یکی دیگر از عواملی که می تواند در محتوای شما تأثیر بگذارد و رتبه بندی را افزایش دهد، طراوت یا تازگی محتوا است.

در هر حال، ایجاد محتوای جدید با نام تجاری تنها راه برای تازه نگه داشتن مطالب شما نیست، می توانید با به روز کردن پست ها ، نوشتن مجدد مطالب قبلی ، برای اثربخشی بیشتر آنها یا اضافه کردن اطلاعات و آمار جدید به مرور زمان ، محتوای خود را تازه کنید.

روال محتوا گذاری از لحاظ زمانی چگونه است؟

محتوا گذاری در سایت جهت سئو اینگونه می باشد که در زمان مشخص مثلا روزی یک عدد مطلب با کیفیت در سایت منتشر شود.

آیا هر چه تعداد محتوای منتشر شده روزانه بیشتر باشد سئو بهتر انجام می شود؟

بله. اما به این شرط که محتوای تولیدی در چهار چوب اصولی سئو ایجاد شده باشد و برای آن استراتژی مشخصی وجود داشته باشد.

انتخاب عنوان برای مطالب چگونه است؟

عنوان مطالب تولیدی باید به گونه ای باشد که اول تکراری نباشد دوم هم معنی نباشد.

5/5 – (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *