لوگو آپسئو

بررسی سئو درون صفحه و سئو برون صفحه

فرآیند کنترل به صورت مستقیم موارد موجود درون یک وب سایت از جمله تصاویر، متون، کدهاو … به سئو درون صفحه مرتبط است. به عبارتی دیگر میتوان گفت هر مطلبی که درون وب سایت قرار داده میشود با سئو درون صفحه در ارتباط است. شاید این شیوه را بتوان پایهی تمام تلاشها جهت بهینه سازی سایت دانست، چرا که شما بیشترین میزان کنترل را روی آن دارید. که در واقع اولین و بیشترین تلاش سئوکاران روش سئو سایت درون صفحه ای می باشد.
بنابراین هر گونه تغییری در موارد و محتویات موجود در سایت در نتایج جست و جوی کاربران موثر میگردد. کلیه ارتقاهایی که در بیرون وب سایت انجام میگیرد در روش بهینه سازی برون صفحه قرار میگیرد و این امر تمام گزینههایی که باعث بالا رفتن رتبه بندی سایت میگردد را شامل میشود. به عبارت دیگر میتوان گفت سئو برون صفحه ای به تمامی پیوندهایی که از سایت های دیگر به وب سایت مورد نظر میشود متمرکز میگردد و سپس با کمک روش های خارج از وب سایت تلاش مینماید تا آن را جهت موتور جست و جو بهینه نماید.

چند ترفند مهم در سئو درون صفحه ای

همان طور که عنوان شد سئو سایت درون صفحه ای به سئو بخشهای مرتبط داخل وب سایت مرتبط میگردد. اما از ترفندهای مهم در سئو درون صفحه ای که سبب ارتقا وب سایت شما می گردد میتوان به مواردی چون: ایجاد هدف مشخص از جستجو و برآورده ساختن آن در محتوای وب سایت، بالا بردن سرعت وب سایت، طراحی UIو UX قابل اعتماد، دوری کردن از عناصر تکراری و منزجر کننده در وب سایت، استفاده از کلمات کلیدی و مفید (در عنوان صفحه، محتوای صفحه، تگ ها، آدرس بار صفحه و…)، بهینه سازی تصاویر، ایجاد ارزشهای منحصر به فرد در وب سایت و تقویت نمودن آنها و… عنوان نمود.

در مباحث بعدی در مورد هر یک از موارد موثر در سئو درون صفحه ای به تفصیل توضیح داده خواهد شد.

سئو سایت از ابتدا تا پایان انجام پروژه

سئو سایت لیست متریک های متعددی را شامل می شود که برای مشاهده نتیجه دلخواه خود را سئو سایت می بایست این موارد و متریک ها را به انجام رسانید. در طبقه بندی که از این متریک ها می توان انجام داد به لیست متریک های داخلی و نیز خارجی تقسیم می گردد.

تعیین کلمه کلیدی در سئو سایت

آغاز کار پروژه سئو سایت با انتخاب کلمه کلیدی همراه می شود. شما می بایست کلمه کلیدی سایت خود را مشخص نمایید . سختی کلمه کلیدی را مورد انالیز قرار دهید. شاید شما این تصمیم را داشته باشید که کلمه کلیدی راحت تر را انتخاب کنید که در تایم زودتری به نتیجه دلخواه خود یعنی قرارگیری در صفحه اول گوگل برسید. و نیز این نکته را در نظر بگیرید که کلمات کلیدی سخت تر کلیک و جستجو بیشتری را خواهند داشت.

محتوا نویسی در سئو سایت

پس از تعیین کلمه کلیدی حال باید برای این کلمه کلیدی محتوا را تهیه نمایید. لیست مقالات خود را متناسب با کلمه کلیدی سایت خود تنظیم نمایید و تولید محتوا را با کلمه کلیدی خود آغاز کنید تا ارتباط و اهمیت آن کلمه کلیدی را به گوگل بفهمانید.

لینک دهی خارجی در سئو سایت

اعتبارسازی خارجی نیز در روال سئو سایت بسیار مهم می باشد زیرا که تبلیغاتی که در دیگر سایت ها از سایت شما می شود می تواند نشان دهنده اهمیت و اعتبار سایت شما باشد. گرفتن لینک خارجی از سایت های معتبرتر می تواند اعتبار بیشتری را به سایت شما دهد و در سئو سایت شما بیشتر تاثیرگذار شود.

سئو سایت و نکاتی که در تگ H

تگ H که از H1 تا H10 هستند برای قرارگیری تیترها و عنوان ها در مطالب استفاده می شوند در واقع شما به واسط تگ H می توانید تیترهای خود را به گوگل بشناسانید و نیز ارتباط و اهمیتی که کلمات و نیز عبارات به محتوای شما دارند را نشان دهید. تگ H بسته به اهمیت از H1 تا H10 می باشد. در ادامه به بیان نکاتی در خصوص H در صفحات سایت اشاره خواهیم نمود.

تگ H1 در سئو سایت

تگ H1 به منظور مشخص و تعیین نمودن عنوان اصلی هر صفحه از سایت می باشد. در واقع هر صفحه از سایت شما تگ و عنوان اصلی دارد که در تگ H1 قرار می گیرد. بنابراین با قراردادن کلمه یا عبارات در هر صفحه از سایت خود در تگ H1 عنوان هر صفحه از سایت را به گوگل بشناسانید.

تگ H2 در سئو سایت

تگ H2 به منظور نمایش تیترهای داخلی می باشد که بهتر می باشد در ارتباط با H1 و کلمات درج شده در آن مرتبط با تیتر و عنوان اصلی صفحه باشد.

تگ H3 در سئو سایت

تگ H3 و به مانند تگ H2 می باشد با این تفاوت که تگ H2 ارزش بیشتری نسبت به تگ H3 دارد. به همین ترتیب تگ H4 از تگ H5 اهمیت و ارزش بیشتری را نشان می دهد. پس بنابراین تیترهای موجود در سایت خود را متناسب با اهمیت آن در تگ H قرار دهید تا بتوانید تیترهای خود و نیز هدف اصلی از  صفحات سایت را به گوگل نشان دهید.

Rate this post
فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.