محتوا پادشاه است

محتوا پادشاه است یا بک لینک؟


محتوا پادشاه است. قطعا این جمله کوتاه را بارها شنیدید؛ اما آیا محتوا پادشاه است یا بک لینک؟ چرا محتوای با کیفیت بالا برای بهینه سازی موتور جستجو (SEO) و بازاریابی آنلاین آنقدر مهم است؟


علاوه بر سئو فنی داخل صفحه ، بهینه سازی خارج از صفحه ( لینکسازی خارج از سایت ) ، محتوای با کیفیت بالا یکی از مهمترین عوامل برای رتبه بندی خوب در گوگل است.

کیفیت بالا حداقل به این معنی است که محتوای تولید شده برای کاربران ساخته شده و دارای سیگنال مرتبط است و فوایدی را برای آنها به همراه دارد. که البته توسط گوگل نیز پاداش به همراه دارد.

اما در این میان لینک های خارج از سایت که به وب سایت شما اشاره می کنند نیز مهم هستند ، اما اگر باز هم به کیفیت بالایی از بک لینک دست پیدا کنیم ، این محتوا است که اثر آنها را مشخص می کند. به همین دلیل محتوا پادشاه است.

موتورهای جستجو مانند Google به شدت در تلاشند محتوای یک وب سایت را از نظر کاربر ارزیابی کنند، پس محتوای با کیفیت بالا برای رتبه بندی یک وب سایت اهمیت بیشتری نسبت به قبل دارد. از طرف دیگر ، محتوای کم ارزش، نامربوط یا کپی شده ( دزدیده شده ) می تواند منجر به پایین آمدن رتبه شود. پس بک لینک به تنهایی در این حالت اثر بالایی ندارد و محتوا پادشاه است.

محتوای با کیفیت نه تنها در زمینه بهینه سازی سایت پادشاه است بلکه باعث بازگشت کاربران به وب سایت نیز می شود که در بهترین حالت فروش را افزایش خواهد داد.

محتوا پادشاه است

فراموش نکنید در ابتدای شروع سئو سایت حتی عواملی مانند تعداد کلمات کلیدی موجود در یک متن نیز نقش اصلی را بازی می کنند.

بهینه سازی متن چگونه است؟

هنگام نوشتن، اطمینان حاصل کنید که متن ها از ساختار خوبی برخوردار هستند. برای این منظور ، شما باید متن را به چند پاراگراف تقسیم کرده و عنوان های اصلی h2 و فرعی h3 را در آنها قرار دهید. همیشه به خاطر داشته باشید که شما نه تنها محتوای جدیدی برای Google تولید می کنید بلکه برای بازدید کنندگان سایت خود نیز در حال نوشتن هستید. بنابراین متنهای شما باید قابل فهم و به خوبی خوانا باشند.

نکته مهم دیگر اینکه متن های بسیار طولانی ممکن است پیچیده و نامشخص باشند؛ این مشکل می تواند کاربرانی را که به دنبال اطلاعات فشرده و قابل فهم در اینترنت هستند را فراری دهد. با این حال ، اگر نمی توانید خلاصه و فشرده بنویسید حداقل از خوب بودن ساختار متن اطمینان حاصل کنید.

البته باید به این نکته مهم نیز اشاره کرد که متن هایی که خیلی کوتاه هستند و ارزش محتوایی زیادی ندارند نیز باعث فرار کاربران می شوند.

هنگام تولید محتوا ، همیشه از املای درست و علائم نگارشی اطمینان حاصل کنید . این کار نه تنها توسط خوانندگان مورد استقبال قرار می گیرد بلکه توسط گوگل نیز قابل توجه خواهد بود.

محتوا باید همیشه “منحصر به فرد” باشد. Google متون و بخشهای متنی را که از وب سایتهای دیگر کپی شده اند را تشخیص می دهد و آنها را منفی ارزیابی می کند.

لینک سازی داخلی به محتوای بیشتر معمولاً برای بازدیدکنندگان وب سایت شما نیز مفید است و می تواند به تجربه کاربری مثبت کمک کند.

از کجا بفهمیم محتوا پادشاه است و همان چیزی است که گوگل می خواهد؟

عوامل بسیاری در اینکه محتوا پادشاه است یا خیر اثر گذار هستند. اما شما همیشه باید تلاش کنید ، محتوای سایت خود را با بروز ترین شیوه های سئو ارتقا دهید. در زیر برخی عوامل آورده شده تا شما متوجه شوید که آیا سایت شما از مزیت محتوا پادشاه است سود میبرد یا خیر

تصاویر در محتوا پادشاه است

علاوه بر متن ، تصاویر نیز روش خوبی برای انتقال اطلاعات به کاربران هستند. در اینجا شما باید فاکتورهای مشابه بهینه سازی متن را در نظر بگیرید. به عنوان مثال ، باید از به کار بردن محتوای تکراری برای تصاویر خودداری کنید و همیشه ارزش افزوده برای کاربران ایجاد کنید . علاوه بر این ، نام یک فایل تصویری باید محتوای مربوطه را تا حد ممکن دقیقاً منعکس کند ، زیرا توسط Google برای ارزیابی زمینه موضوعی یک تصویر استفاده می شود.

متن در نزدیک به یک تصویر نیز نقش مهمی ایفا می کند و بنابراین، کلمات کلیدی مهم ترین قسمت آن هستند. علاوه بر این ، باید مطمئن شوید که حجم همه تصاویر مناسب است. در اینجا شما باید تعادل بین کیفیت تصویر و کمترین زمان بارگیری را پیدا کنید.

فیلم و ویدیو در محتوا پادشاه است

فیلم و ویدیو در محتوا پادشاه است

درست مانند متن ها و تصاویر ، فیلم های موجود در یک وب سایت باید ارزش افزوده ای برای کاربران ایجاد کنند تا ارتباط و دسترسی به محتوای بازاریابی آنلاین شما افزایش یابد. همچنین ، برای طبقه بندی محتوای آن ، نام فایل و متن اطراف یک ویدیو برای Google مهم است.

تولید محتوا بر اساس هدف

وقتی گوگل محتوا را ارزیابی می‌کند، به جامعیت و کاربرپسند بودن پاداش می‌دهد. جامع بودن لزوماً به معنای طولانی نیست. این فقط به این معنی است که هر چیزی را که کاربر به دنبالش است در خود دارد و در واقع جامع است. کاربران گاهی اوقات به دنبال یک راهنمای طولانی و کامل هستند و گاهی اوقات به دنبال یک تعریف کوتاه از موضوعی که می خواهند جواب آن را بدانند هستند. محتوای جامع می تواند هم کوتاه و هم طولانی باشد.

کاربرپسند بودن به جنبه هایی از محتوا مربوط می شود که خواندن آن را آسان می کند. حال چند سوال پیش می آید که آیا به سرعت بارگذاری صفحه فکری کرده اید؟ اگر متن زیاد باشد به پاراگراف های کوچک تقسیم می شود؟ آیا با هدر و زیر سربرگ سازماندهی شده است؟ لینک داخلی برای اطلاعات بیشتر درباره برخی کلمات داده اید؟ آیا تحقیقی برای کلمات کلیدی کوتاه و بلند انجام داده اید تا مشخص کنید چه چیزی را در محتوای خود بگنجانید؟

حال متوجه شدید محتوا پادشاه است و همه اینها به یک تجربه کاربری خوب کمک می کند. محتوای باکیفیت مهمترین بخش سئو داخلی است و نقش مهمی در سئو خارج از صفحه یا بک لینک نیز دارد. درست کردن آن می‌تواند به معنای افزایش رتبه‌بندی باشد.

اثر محتوا بیشتر است یا بک لینک؟

این سوال که اثر محتوا بیشتر است یا بک لینک عنوانی است که برای بسیاری از وب مسترها مطرح می گردد. بسیاری از مشتریان و کاربران از بک لینک با عنوان بد یاد می کنند و آن را مخرب سایت و به عنوان سئو کاذب می شناسند اما از سویی دیگر افراد به دنبال یافتن بک لینک می باشند. همچنین محتوا نیز در برخی سایت ها به طور مداوم منتشر می شود اما در برخی دیگر با فشار کمتر محتوا را به روز رسانی می کنند اما باز سئو سایت خوبی دارند. در ادامه به آنالیز و بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

نقش محتوا و بک لینک در سئو

در یک جمله اگر بخواهیم به این سوال پاسخ دهیم باید بگوییم که محتوا و بک لینک مکمل همدیگر می باشند و تمرکز و انجام دادن یکی از این دو آیتم و حذف دیگری موجب می شود که بهینه سازی سایت در روند با مناسب و بسیار کند قرار گیرد. پس تا اینجا به ضروی بودن و لازم بودن محتوا و نیز بک لینک اشاره شده است و با حذف محتوای با کیفیت و یا با حذف بک لینک باید بدانید که سئو سایت خود را با روند ضعیفی روبه رو کرده ایم.

چه محتوا و چه بک لینکی اثرگذار می باشد؟

در پاراگراف بالا گفتیم که محتوا و بک لینک هر دو برای پروسه سئو سایت لازم است و این که افراد از بک لینک می ترسند و می گویند برای سئو سایت از بک لینک استفاده نکنید جمله اشتباهی می باشد زیرا که سایت به اعتبار خارجی که از دیگر سایت ها می آید نیز نیاز دارد. اما این سوال که چه محتوا و جه بک لینکی اثرگذار است سوالی بسیار دقیق می باشد زیرا که هر محتوا و هر بک لینکی نمی تواند اثرگذاری مثبت را داشته باشد. محتوای کپی و یا لینک های اسپمی حتی اثرگذاری منفی را نیز خواهد داشت و این جمله محتوا پادشاه است به معنای واقعی باید رعایت شود.

در سئو اثر محتوا بیشتر است یا بک لینک؟

شرایط یکسانی از محتوا و بک لینک را در نظر بگیرید. یعنی هم محتوای با کیفیت و هم بک لینک معتبر تهیه می شود. حال کدام یک می توادن اثرگذاری بیشتری داشته باشد و انجام بیشتر کدام می تواند اثرگذاری بیشتر داشته باشد. در پاسخ باید گفت که اگر هر دو آیتم به طور جدی و دقیق انجام می شود حال وقت آن رسیده است که برایسئو قوی سایت خود از بک لینک های معتبرتری استفاده کنید در واقع در شرایط یکسان اثر بک لینک در سئو سایت بیشتر خواهد بود.

3/5 – (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *