نامک در سئو

URL چیست؟ URL فارسی یا انگلیسی برای سئو بهتر است؟

URL یک آدرس منحصر به فرد است که برای دسترسی به منابع مختلف در اینترنت مانند صفحات وب، تصاویر، ویدئوها و فایل ها استفاده می شود.

URL نقش بسیار پر رنگ و مهمی در سئو سایت دارد و حتما برای خیلی از وبمستران نامی آشناست. خیلی از افراد دوست دارند بدانند استفاده از نامک در سئو به زبان فارسی بهتر است یا انگلیسی؛ ما به شما پاسخ صحیح می دهیم.

url مخفف چیست؟

URL مخفف عبارت Uniform Resource Locator است که به فارسی به معنی مکانیاب منبع یکسان است. URL از بخش های مختلفی تشکیل شده است که شامل پروتکل، نام دامنه، مسیر و پارامترها می باشد.

در وردپرس ،URL را معمولا با نامهای دیگر نظیر پیوند یکتا نیز می شناسند. اما سوالی که همواره ذهن بسیاری از افراد مخصوصا سئوکاران را مشغول کرده، این است که نامک فارسی یا انگلیسی چه تفاوتی با هم دارند یا به طور کلی پیوند یکتا فارسی یا انگلیسی را در هنگام سئو سایت چطور استفاده کنیم.

نامک در وردپرس چیست؟

آنچه که مشخص است نام نامک در سئو از سیستم مدیریت محتوای وردپرس نشات گرفته و دلیل آن هم همه گیر بودن و محبوبیت وردپرس در طراحی سایت و سئو وردپرس است. ظاهرا نامک در وردپرس بیشتر به خاطر ترجمه این لغت انگلیسی با این نام شهرت دارد.

url فارسی یا انگلیسی، کدام بهتر است؟

ما همواره از اینکه وبمستران از ما سوال می پرسند خوشحال می شویم و معتقدیم این حس کنجکاوی افراد است که باعث می شود سئو سایت معنای فوق العاده ای به خود بگیرد.

url فارسی یا انگلیسی سوال اکثر سئوکاران و وبمستران عزیزی می باشد که میخواهند بدانند کدام نامک در سئو بهتر است و URL فارسی بهتر است یا انگلیسی؟

ما برای این سوال یک پاسخ داریم و آن این است که در پروسه سئو سازی سایت اگر زبان انگلیسی شما روان و خوب است استفاده از زبان انگلیسی در وب فارسی ایرادی ندارد. اما به دلیل درک گوگل از زبان فارسی بهتر است نامک در سئو، فارسی باشد. مخصوصا اگر وبسایتی چند زبانه دارید، مثلا سئو سایت انگلیسی انجام می دهید، بهتر است انگلیسی را در نامکهای نسخه انگلیسی به کار ببرید.

url فارسی یا انگلیسی، کدام بهتر است؟

مشکل یو آر ال فارسی چیست؟

از لحاظ فنی یو آر ال فارسی هیچ ایرادی ندارد اما برخی معتقد هستند هنگام استفاده از url فارسی (هنگام اشتراک گذاری) به مشکل زیاد بودن تعداد کاراکترهای یو آر ال فارسی مواجه می شوند. این مشکل یو آر ال فارسی در واقع به دلیل تبدیل و رمزگذاری جهت درک بهتر مسیر سایت توسط مرورگرها و یک استاندارد جهانی می باشد.

url انگلیسی چه مزایایی دارد؟

از مزایای استفاده از url انگلیسی می توان به کوتاه بودن url اشاره کرد. اما همچنان اعتقاد داریم تفاوت زیادی بین url فارسی یا انگلیسی وجود ندارد. اما همزمان از اینکه یو آر ال انگلیسی در سئو سایت می تواند اثر مثبت داشته باشد را نیز رد نمی کنیم.

ظاهرا وقتی بحث فاکتور های رتبه بندی گوگل در سطح دامنه سایت ها به میان می آید یکی از سیگنال های رتبه بندی همین url یا نامک در سئو می باشد. اما گوگل تا به حال به صورت مستقیم و در هیچ کجا اشاره ای به url فارسی یا انگلیسی نکرده است. صرفا می گوید یو آر الی انتخاب کنید که کوتاه و فرندلی باشد.

در واقع ما متوجه شدیم استفاده از اعداد و المان هایی نظیر ، | _ و از این دسته به مذاق گوگل خوش نمی آید.

حتما عبارت کلیدی اصلی در URL باشد.

آنچه یک نامک را مفهومی و برای سئو مفید میسازد وجود عبارت کلیدی در نامک است که پیشنهاد می کنیم حتما به کار برده شود. با این کار گوگل درک بیشتری از آنچه در صفحه وجود دارد، به دست می آورد.

بهینه سازی URL

وجود کلیدواژه، چقدر در پیوند یکتا اثر گذار است؟

سعی کنید در هنگام نوشتن و انتخاب نامک در سئو از کلیدواژه اصلی حتما استفاده کنید ، زیرا این کار سیگنال ارتباط را به همراه دارد همچنین در هنگام پیوند یکتا به فارسی کوتاه بودن و معنی دار بودن آن را فراموش نکنید.

آیا تبدیل url فارسی به انگلیسی خوب است؟

ما اعتقادی به تبدیل url فارسی به انگلیسی نداریم و حتی توصیه نمی شود با تبدیل url فارسی به انگلیسی ریسک افت رتبه سئو سایت در گوگل را برای سایتتان فراهم کنید. با تغییر URL نه تنها درصدی از قدرت صفحه از دست می رود بلکه امکان آن وجود دارد با فراموشی در ریدایرکت 301 ، کلا رتبه از دست برود.

از افزونه وردپرسی تبدیل خودکار url فارسی به انگلیسی استفاده نکنید.

متاسفانه برای تبدیل یو آر ال فارسی به انگلیسی افزونه های وردپرسی نیز وجود دارند که بصورت ماشینی اقدام به تبدیل url فارسی به انگلیسی در وردپرس می نمایند ، این گونه افزونه ها توانایی درک صحیح متن فارسی و ترجمه آن به url انگلیسی را ندارند و این خطر وجود دارد با تبدیل url فارسی به انگلیسی معنی و ارتباط کل صفحه به خطر بیوفتد.

به هیچ عنوان سعی نکنید برای سایتی که بیش از 6 ماه از عمر آن می گذرد از تبدیل یو آر ال فارسی به انگلیسی استفاده کنید.

در سئو سایت یو آر ال فارسی بهتر است یا انگلیسی؟

URL آدرس صفحات به صورت فارسی برای سئو بهتر است یا انگلیسی؟ این سوالی است که برای بسیاری از کاربران مطرح می شود.

مزایای انتخاب URL انگلیسی به عنوان نامک در سئو

وب مسترها در زمان تولید محتوا برای سایت خود این سوال را دارند که URL فارسی بهتر است یا انگلیسی و اثرگذاری هر یک در سئو سایت چگونه است.

در ادامه به تشریح موضوع نامگذاری URL در سئو خواهیم پرداخت.

چه فرمتی از یو آر ال در سئو سایت بهتر است؟ URL فارسی بهتر است یا انگلیسی؟

پیش از اینکه بخواهیم بیان کنیم که URL فارسی بهتر است یا انگلیسی، باید بهترین فرمت URL را از دید گوگل و بهینه سازی سایت عنوان کنیم.

از دید سئو نامکی بهتر می باشد که متناسب با کلمه کلیدی آن صفحه است. کوتاه بودن نیز متریک دیگر در URL و آدرس صفحات می باشد. اینکه URL ما به زبان انگلیسی باشد یا فارسی از دید گوگل فرق چندانی نمی کند. اگر شما ترجمه مناسبی را از URL فارسی به انگلیسی داشته باشید پس گوگل کلمات کلیدی را در URL می تواند تشخیص دهد و فرقی نمی کند. البته احتمال خطا بالا میرود.

در ادامه به مزایایی که انتخاب URL به زبان فارسی و انگلیسی در مطلب نامک در سئو می پردازیم.

مزایای انتخاب URL فارسی به عنوان نامک در سئو

از پاراگراف بالا این نکته بدست می آید که URL ما باید قابل خوانش در زبان و نیز کوتاه باشد. اگر تیتر صفحه خود را عینا در آدرس صفحه و URL خود به زبان فارسی بگذارید و همچنین کلمات اضافه را در آن مانند “و” “تا” “با” “در” “از” “پس” “بر” “ها” “های” و غیره را حذف کنید پس شما فرمت مناسبی را برای URL صفحات خود تهیه نموده اید. به شرطی که کلیدواژه کامل باشد.

مزایای انتخاب URL انگلیسی به عنوان نامک در سئو

اگر تیتر صفحه خود را به درستی ترجمه کنید و در URL صفحه خود درج کنید پس گوگل همان کلمات کلیدی را در آدرس صفحه می خواند. انتخاب URL به زبان انگلیسی مزیتی که نسبت به زبان فارسی دارد این است که در زمان لینک گذاری و بک لینک سازی حجم کلمات کمتری را می گیرد. اگر شما بخواهید برای سایت خود از سایت های مختلف لینک سازی کنید URL فارسی با تعداد کارکترهای بیشتر همراه است. (از دید سئو فنی هیچ ایرادی ندارد)

همانطور که گفته شد، کوتاه بودن URL بهترین روش استفاده از نامک در سئو است. این مسئله باعث می شود کاربران با دیدن آن، URL را به خاطر بسپرند و در مراجعه بعدی رضایت بیشتری از کاربر جلب می شود. اما یکی دیگر از مزایای URL کوتاه، ارسال کمتر درخواست به سرور می باشد که به معنی سرعت بیشتر بارگذاری صفحه است.

چه چیزی در یو آر ال برای گوگل واقعا مهم است؟

گوگل توصیه می کند که باید از https:// استفاده کنید، حتی در مرورگر کروم گوگل اگر ssl وبسایت شما فعال نباشد با خطای امن نبودن وبسایت روبرو می شوید. و از آنجا که https به میزان 1 درصد در رتبه بندی سایت در گوگل تاثیر گذار است، پس بهترین کار استفاده از پرتکل SSL در یو آر ال می باشد.

آیا URL انگلیسی، سریع تر از فارسی ایندکس می شود؟

برای پاسخ به این سئوال باید کمی احتیاط کنیم زیرا هنوز ثابت نشده که ارتباطی با فارسی و انگلیسی بودن دامنه در سرعت ایندکس وجود دارد.

سئوالات متداول نامک در سئو

نامک در سئو به چه اندازه مهم است؟

وجود نامک در سئو به صورت صحیح در آدرس دهی صفحات از اهمیت زیادی برخوردار است ، یک نامک مرتبط می تواند یک سیگنال خوب باشد.

نامک مناسب چه ویژگی هایی دارد؟

یک نامک مناسب ، کوتاه ، شامل کلمات کلیدی هدف و بدون استفاده از حروف و علامتهای اضافه است.

نامک انگلیسی خوب است یا فارسی؟

هیچ مستندی تا به امروز بابت اینکه نامک در سئو فارسی باشد یا انگلیسی موجود نیست. اما هر دو زبان یک کار را انجام می دهند. اما خوب نامک در سئو به زبان فارسی در یک سایت فارسی یک امتیاز است.

آیا پیوند یکتا همان نامک است؟

بله در وردپرس ترجمه جدید نامک را پیوند یکتا گذاشته اند و این تنها ترجمه است و نامک با نام یو آر ال نیز شناخته می شود.

پیوند یکتا چند چاراکتر باید باشد؟

بستگی به سه گزینه دارد:
تعداد حروف در کلمات کلیدی
تعداد کلمات به کار رفته در کلیدواژه
عدم محدودیت در کوتاه کردن پیوند یکتا

اسلاگ یا slug چیست؟

اسلاگ یا نامک بخشی از URL یک صفحه وب است که به طور خاص برای خوانایی انسان طراحی شده است.

معنی url به فارسی چیست؟

معنی url به فارسی می شود مکانیاب منبع یکسان

4/5 – (4 امتیاز)
  1. آزاده نیم‌رخ
    1. مجید صالح پور نیم‌رخ
  2. هرمز نیم‌رخ
    1. مجید صالح پور نیم‌رخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *