بک لینک

بک لینک چیست؟ و چرا مهم است؟

بک لینک، که به عنوان لینک ورودی یا Inbound Link نیز شناخته می‌شود، به لینکی گفته می‌شود که از یک صفحه وب در یک وب سایت به صفحه‌ای دیگر در وب سایتی دیگر ایجاد می‌شود. به عبارت دیگر، زمانی که یک وب سایت به محتوای وب سایت شما ارجاع می‌دهد و به آن لینک می‌دهد، شما یک بک لینک دریافت کرده‌اید.

اهمیت بک لینک در سئو (بهینه‌سازی موتور جستجو) بسیار بالا است. موتورهای جستجو مانند گوگل از بک لینک‌ها به عنوان سیگنالی برای ارزیابی کیفیت و اعتبار صفحات وب استفاده می‌کنند. به طور کلی، هر چه تعداد و کیفیت بک لینک‌های یک صفحه وب بیشتر باشد، رتبه آن صفحه در نتایج جستجو (SERP) بالاتر خواهد بود.

انواع بک لینک:

  • بک لینک فالو: این نوع بک لینک به طور پیش‌فرض، ارزش و اعتبار صفحه مبدا را به صفحه مقصد منتقل می‌کند.
  • بک لینک نوفالو: این نوع بک لینک به موتورهای جستجو می‌گوید که ارزش و اعتباری را به صفحه مقصد منتقل نکنند.

راه‌های کسب بک لینک

  • تولید محتوای باکیفیت: محتوای باکیفیت و جذاب، به طور طبیعی کاربران و وب سایت‌های دیگر را به اشتراک گذاری و لینک دهی به آن ترغیب می‌کند.
  • رپورتاژ آگهی: درج رپورتاژ آگهی در وب سایت‌های مرتبط با موضوع فعالیت شما، می‌تواند راهی موثر برای کسب بک لینک باشد.
  • مشارکت در انجمن‌ها و فروم‌ها: با فعالیت در انجمن‌ها و فروم‌های مرتبط با موضوع فعالیت خود و ارائه محتوای مفید، می‌توانید به وب سایت خود بک لینک بدهید.
  • مهمان‌نویسی: نوشتن مقاله به عنوان مهمان در وب سایت‌های دیگر، راهی دیگر برای کسب بک لینک است.

دریافت مصنوعی لینک خارجی در رتبه گیری یک ضرورت نیست ، اما فرایند کسب بک لینک می تواند سرعت اول شدن سایت در گوگل را بالا ببرد. جالب است بدانید برخی از پیوندهای ورودی به طور ذاتی بیشتر از دیگر لینکها ارزشمند هستند. درج لینک در سایتهای قابل اعتماد، محبوب و معتبر، مطلوب ترین لینکسازی موثر در سئو هستند. در حالی که لینکهای کم قدرت، سایتهای مملو از هرزنامه و لینک خروجی نتیجه عکس دارند.

فروش بک لینک بهترین بک لینک چیست؟

  • کیفیت بک لینک به مراتب از تعداد آن مهم‌تر است.
  • سعی کنید بک لینک‌های خود را از وب سایت‌های مرتبط و معتبر دریافت کنید.
  • از خرید بک لینک خودداری کنید، زیرا این کار می‌تواند به جریمه شدن وب سایت شما توسط گوگل منجر شود.

از آنجا که اعتبار دامنه نقش زیادی در روند بهبود رتبه دارد، لینک خوب می تواند این خواسته شما را برآورده کند. اما فراموش نکنید افزایش گرفتن تعداد زیادی لینک به سایت شما کمکی نمی کند و هر چه کیفیت را در ایجاد و دریافت بک لینک الویت قرار دهید ، موفق تر خواهید بود. دقت داشته باشید در این پروسه مقدار محتوای سایت مذکور و کیفیت محتوا را ملاک دریافت پیوند ورودی قرار دهید.

فراموش نکنید بهترین سایت ها برای بک لینک سایتهایی با آی پی مختلف هستند، پس دقت داشته باشید لینکهای هدف از یک آی پی نباشند.

علاوه بر ارزشمندی و اعتباری که سایتی که از آن لینک می گیریم دارد ، ای پی سروری که سایتی که از آن لینک می گیریم نیز مهم است. اگر شما سایتهایی دیگر نیز دارید که در درون همان سرور شماست و از آن سایت به سایت خود پیوند بدهید گوگل نیز موضوع را متوجه می شود و اثر گذاری چندانی را برای رتبه سایت شما نمی گذارد.

بک لینک نوفالو و فالو

آنچه که درباره بک لینکهای nofollow به اشتباه برداشت شده ، بی ارزش بودن این نوع لینکها است؛ اما وجود آنها در سایتهای با کیفیت بالا می تواند برای افزایش شهرت برند موثر واقع شود. حتی گوگل به تازگی لینکهای nofollow را نیز بی تاثیر در رتبه بندی نمیداند.

به طور کلی بک لینک باید بصورت طبیعی ایجاد شود ، یعنی دقیقا همان چیزی که گوگل دوست دارد. اما متاسفانه همه چیز آنطور که گوگل می خواهد پیش نمی رود و در این مورد مردم سعی می کنند با توجه به شنیده ها و اطلاعات ناقص در بستر اینترنت اقدام به خرید ، فروش و حتی سعی در لینکسازی در موارد ممنوعه کنند.

یکی از مواردی که کمتر کسی از آن مطلع است لینک دادن به منابع دیگر است. اگر در داخل محتوا اشاره ای با کلیدواژه مربوط به لینک خروجی منبع دیگر و مرتبط را وارد کنید در بهبود رتبه بندی سایت مثبت می باشد. در واقع لینکی که به وب سایت دیگر می دهید نیز ارزش دارند.

شاید در ابتدا کمی آزار دهنده برسد که شما بخواهید آدرس سایت رقیب و یا حتی سایتی را که نمی تواند رقیب شما به حساب بیاید را در سایت خود درج کنید. اما چه اشکالی دارد اطلاعات اضافی و به درد بخور را به کاربر خود بدهید تا ضمن اینکه کاربر به نتیجه و اطلاعات دلخواه رسیده است ، وب سایت لینک گیرنده نیز بهره ببرد. البته این کار برای سایت شما بی بهره نیست.

گوگل می خواهد کاربران عادی رفتار کنند و به جای فکر کردن به دستکاری نتایج جستجو ، کیفیت سایت خود را بالا ببرند.

خرید بک لینک بهترین بک لینک چیست؟

قدرت بک لینک و اثرگذاری در رتبه سایت متفاوت است. الگوریتم پنگوئن گوگل میزان اثرگذاری لینکها را در رتبه سایت بررسی می نماید و براساس متریکهایی انالیز قدرت آنها را مورد سنجش قرار می دهد. لینکها بسته به قدرت و اعتباری که سایت دارند اثرگذاری متفاوتی را خواهند داشت. اعتبار سایت مانند عمر دامنه ، میزان محتوای به اشتراک گذاشته ، عدم کپی بودن محتوا ، میزان بک لینکهایی که سایت دارد ، میزان رعایت نمودن اصول سئو تماما متریکهایی می باشند که به واسط آنها ارزشمندی بک لینک مورد بررسی قرار می گیرد.

سایتی که می خواهید در آن لینکسازی نمایید اگر در زمینه کاری و کلمه کلیدی شما باشد و در نتایج در رنکینگی قرار گرفته باشد پس اثرگذاری بیشتری در رتبه سایت شما خواهد داشت.

راه های تهیه بک لینک رایگان

روش های مختلفی مانند فروم ، انجمن ، کامنت ها ، تبادل لینک ، وبلاگ ها آیتم هایی هستند که می توانید در آن لینک به صورت رایگان بگذارید.

لینک سازی رایگان در فرومها

لینک سازی در فرومها یکی از روشهای ساخت بک لینک رایگان می باشد که در گذشته خیلی مورد استفاده قرار میگرفت. از رایج ترین روشهای ساخت بک لینک رایگان در فرومها می توان به پیوندهایی که در بین پستها ، کامنتها و امضای در پروفایل اشاره کرد. اما شاید بپرسید اگر در فرومها و انجمنها اقدام به لینکسازی کنید ممکن است با جریمه گوگل روبرو شوید؟

اگر بخواهیم منطقی به جریان ساخت لینک در فرومها نگاه کنیم ، ایجاد لینک فقط در فرومها قطعا ایراد دارد، در واقع تمام لینکها نباید در فرومها ایجاد شود.

بهترین فرومها برای بک لینک پروفایلی رایگان

بهترین فرومها سایتهایی هستند که مرتبط با موضوع شما می باشند. یکی از مشکلات لینکسازی در فرومها ، نوفالو بودن لینکها است. در واقع همه فرومها اجازه لینک فالو به شما نمی دهند و حتی ممکن است سایت مذکور پس از مدتی به دلیل افزایش لینک خروجی برای شما مشکل به وجود بیاورد. لینکسازی در فروم اسپم برای سایت شما مشکل ایجاد می کند. مخصوصا سایتهای جدید اگر از فرومها لینک تهیه کنند و تمرکز خود را روی فروم ها بگذارند، این امکان خیلی زیاد است که سایت دچار مشکل شود.

پیشنهاد می کنیم به جای ایجاد پیوند در فروم که بکلینکهای نوفالو سایت شما را افزایش میدهد، ضمن ایجاد محتوای قوی در سایت خود ، در شبکه های اجتماعی محتوای خود را بازاریابی کنید.

بک لینک در فروم ها

بک لینک پروفایلی قوی رایگان که از فروم ها و انجمن ها گرفته میشود، فرصت تهیه لینک را برای شما فراهم می آورد، می توانید با عضویت در فروم، پست های خود را بگذارید و در آن لینک های خود را نیز درج نمایید. گذاشتن امضا در فروم ها می تواند به شما این امکان را دهد که لینک های خود را رایگان بگذارید و نیز امکان درج نظر را نیز در انجمن ها دارید.

گرفتن بک لینک از کامنت

در سایت ها اغلب امکان گذاشتن نظر و کامنت وجود دارد و شما می توانید کلمه کلیدی خود و نیز آدرس سایت را بگذارید. اما در بروزرسانیهای جدید وردپرس به صورت پیشفرض نوفالو به لینکهای خارجی نظرات وردپرس اضافه شده است که این کار را سخت می کند.

در مقالات متعدد نقش و اهمیت بک لینک عنوان شده اما شاید شما از دید خواننده این مقالات سئو ؛ سوال برایتان پیش آید که از کجا می توانید این لینک ها را تهیه نمایید. چه سایت هایی به شما اجازه گذاشتن لینک خارجی را چه به صورت پولی و چه رایگان می دهند. در ادامه به بیان سایت هایی که امکان گذاشتن لینک را به شما می دهند خواهیم پرداخت.

همانطور که گفته شد لینکهای رایگان شامل فروم ها ، انجمن ها و کامنت های سایت ها هستند ، که به طور رایگان به شما فرصت گذاشتن بک لینک را می دهند.

شما می توانید لینک خود را در کلمه کلیدی به صورت پست در فروم ها منتشر نمایید. این لینک ها در فروم ها می توانند به صورت فالو و نوفالو باشند و هر دو در رتبه سایت و بهینه سازی سایت شما در کلمه کلیدی بسیار اثرگذار می باشند.

بک لینکهای پولی

اما روش هایی که به ازای پرداخت هزینه می توانید بک لینک تهیه نماید نیز معرفی می کنیم.

بک لینک در رپرتاژ خبری

رپرتاژ خبری که به واسطه انتشار رپورتاژ آگهی در سایتهای خبری می باشد با صرف هزینه ای انجام می شود و می توانید در خبر لینک های خود را درج نمایید. رپرتاژ خبری در سایت های مختلف تعرفه قیمتی مختلفی دارد و در سایت های خبری معتبرتر هزینه بیشتری را می بایست متحمل شوید.

تاثیر لینک اسپم در سایت

لینک اسپم در روند سئو اثرگذاری منفی و یا خنثی را همواره داشته است. لینکهای ورودی به عنوان آیتم غیر قابل جدا شدن در پروسه سئو می باشند اما گاهی برخی وب مسترها با هدف تولید لینک اقدام به تهیه پیوند اسپم می نمایند که نه تنها اثرگذاری مثبتی بر رتبه سایت آنها ندارد بلکه موجب افت در وضعیت رتبه آنها نیز می شود.

سایت های نوپا و سایت هایی که به تازگی پروسه سئو و بک لینک را آغاز نموده اند با حساسیت بیشتری همراه می شوند . اگر سایت های نوپا در ابتدای پروسه لینکسازی خود اقدام به تهیه لینکهای اسپم و بی کیفیت نمایند این اعتبار منفی با آنها باقی خواهد ماند، پس آغاز پروسه بهینه سازی سایت بسیار مهم می باشد. اینکه شما سایت خود را با آغاز مثبتی همراه کنید می توانید روند رو به پیشرفتی را در رتبه سایت خود ببینید. پس اگر در استارت کار سایت خود هستید حتما لینکهای معتبر را تهیه نمایید در غیر اینصورت بهتر است پروسه سئو وبسایت را آغاز ننمایید تا اعتبار منفی را به سایت خود ندهید.

لیست لینکهای اسپم

  • بک لینک های حذف شده و برداشته شده
  • سایت هایی که پنالتی شده اند
  • سایت هایی که بی اعتبار هستند
  • سایت هایی که محتوای کپی تهیه می کنند
  • سایت هایی که خروجی لینک زیادی دارند
  • سایت های بی اعتبار در حجم بالا و به صورت یکباره

بک لینک چگونه می تواند برای شما مشکل ساز شود؟

اگرچه لینکهای ورودی به عنوان آیتم ضروری در روند سئو مطرح می شود اما برای بسیاری از صاحبان سایت تهیه بک لینک با ترسی همراه است. برخی سایت ها به دلیل خرید لینک پس از مدتی با افت رنکینگ و یا حذف و پنالتی شدن همراه شده اند و این موضوع موجب ترس و دلهره افراد در خرید لینک شده است. یکی از آیتم های مشکل ساز ، تهیه لینک هایی خواهد بود که به واسط خرید ایجاد شده اند.

تبلیغات متنی فالو که در سایت های مختلف گذاشته می شود و به واسط دریافت هزینه ای به مدت یک ماه ، دو ماه و یا دیگر تایم ها لینک را همراه با کلمه کلیدی شما می گذارند و به واسط آن اعتبار و تاثیر مثبت را در روند رتبه گیری خود مشاهده می کنید اما پس از برداشته شدن لینک و حذف لینک شما اثر منفی را در رتبه سایت مشاهده می کنید.

مشکل دیگر مربوط به تهیه لینکهای بی کیفیت می باشد . اگر شما لینک های بی کیفیت که اغلب در حجم بالا هستند را تهیه کنید در روال بهینه سازی سایت خود باید بدانید که اثرگذاری منفی را خواهید گذاشت. اگر بک لینک خود را در حجم بالا و در مدت کوتاه تهیه کنید پس روال منفی را در روند تهیه بک لینک در رتبه سایت اجرا نموده اید. اگر شما لینک در حجم بسیار بالا را از یک ip تهیه کرده اید پس باید بدانید که فرمت غیر طبیعی از تهیه لینک می باشد و اثرگذاری منفی در روند رتبه سایت شما خواهد داشت.

تهیه بک لینک تنها در یک انکر تکست

اگر تمامی لینکهای شما در یک انکر تکست و متن باشد در این صورت فرمت لینکسازی شما غیر طبیعی می باشد و اثرگذاری منفی در روند رتبه سایت شما خواهد داشت.

لینک سازی غیر طبیعی

لینک سازی غیر طبیعی اثرگذاری منفی در روند سئو خواهد داشت و همواره گفته می شود که برای رتبه سایت خود روندی طبیعی را برای تهیه لینک داشته باشید. اما لینک سازی غیر طبیعی چگونه است و چگونه می توانیم از این امر اجتناب کنیم؟ در ادامه به تشریحی از استراتژی مناسب برای لینک سازی غیر طبیعی خواهیم پرداخت.

اثر لینک سازی غیر طبیعی در سئو

الگوریتم پنگوئن گوگل به بررسی لینک های سایت می پردازند و اعتبار آن را مورد آنالیز قرار می دهد، در این میان اگر الگوریتم پنگوئن گوگل لینکهای ورودی شما را در فرمت غیر طبیعی شناسایی نماید به پنالتی و حذف نمودن سایت شما اقدام می کند. اما لینک سازی غیر طبیعی چگونه است؟ لیستی از المان ها و متریک ها موجب غیر طبیعی بودن لینک ها می شوند. در ادامه به صورت لیست این آیتم ها را بیان می کنیم.

بک لینک در حجم بالا و به صورت یکباره

امری که بدیهی است این می باشد که شما نمی توانید به جز خرید لینک هزاران لینک را به صورت یک شب بدست آورید، مخصوصا اگر این لینک ها بی کیفیت باشد پس شما باید انتظار پنالتی شدن سایت خود را داشته باشید.

بک لینک از ip های یکسان

فرمت غیر طبیعی دیگر از تهیه لینک ، مربوط به گرفتن لینک از یک ip می باشد، در واقع اگر شما بیشمار لینک ان هم با کیفیت نه چندان بالا را از یک ip داشته باشید اثر گذاری منفی را در سایت خود خواهید دید زیرا که فرمت غیر طبیعی از تهیه لینک می باشد.

بک لینک سازی طبیعی چگونه است؟

دریافت بهترین بک لینک دائمی یا طبیعی فرایندی بسیار وابسته به کیفیت محتوای تولیدی و میزان رضایت کاربران دارد. همواره گفته می شود که فرمت طبیعی را در استراتژی بک لینک سازی خود داشته باشید. در واقع گوگل با سایتهایی که لینک سازی را به فرمت غیر طبیعی و به خرید بک لینک اقدام می نمایند برخورد جدی و به پنالتی این سایت ها دست می زند. اما بک لینک سازی طبیعی و صحیح چگونه است؟

بک لینک سازی طبیعی با کلمات کلیدی مختلف

اغلب سایت ها برای خود یک کلمه کلیدی انتخاب می کنند و برای آن کلمه کلیدی بک لینکهایی تهیه می کنند. اما باید گفت که این روند اشتباه می باشد. زیرا که فرمت غیر طبیعی از تهیه بک لینک را اجرا کرده اند. برای سایت خود بک لینک ها را در کلمات کلیدی مختلف و نیز برای صفحات مختلف تهیه کنید.

بک لینک برای صفحات مختلف سایت

بک لینک را برای صفحات مختلف سایت خود تهیه نمایید. در واقع محتوای خود را به همراه لینک در انجمن ها و نیز شبکه های اجتماعی به اشتراک گذارید. این امر فرمت طبیعی برای بک لینک می باشد.

روال تهیه بک لینک طبیعی

روال تهیه بک لینک باید به طور مداوم و پیوسته باشد نه اینکه شما به یکباره حجم بالایی از بک لینک را تهیه نمایید و سپس رها نمایید.

سئو یک پروسه مداوم و همیشگی است و همچنین متریک های آن نیز به طور مداوم و پیوسته باید اجرا و انجام گردند.

اگر به طور مداوم روزانه 10 لینک برای سایت خود تهیه می کنید سعی کنید این روال صعودی باشد و تعداد آن را افزایش دهید تا بهبود در وضعیت رتبه سایت خود را داشته باشید و نیز از دامنه های جدید تهیه بک لینک نمایید که این امر اثرگذاری مثبتی را در بهینه سازی سایت شما خواهد داشت.

بک لینک خوب چیست؟

با توجه به اهمیتی که به نقش لینکسازی خارجی و اثرگذاری که در روند رتبه سایت دارد، شاید این سوال مطرح شود که بک لینک خوب چیست و چگونه می توان در پروفایل سایت خود تنها لینکهای خوب و مناسب را ایجاد نمود.

دائمی بودن بک لینک

یکی از مهم ترین فاکتورهایی که می تواند پیوند خوب را به شما معرفی کند دائمی بودن آن می باشد. اینکه لینکسازی شما به صورت دائمی باشد و به طور همیشگی در سایتی درج گردد آیتم اسپم و برداشته شدن لینک را حذف می کند و نکته مثبت برای شما خواهد بود.

معتبر بودن بک لینک

سایتی که از آن لینک می گیرید اگر اعتبار بالایی در گوگل داشته باشد، می تواند در معتبر خوانده شدن سایت شما نیز کمک نماید و رنکینگ سایت شما را نیز مثبت نماید، پس در تهیه لینک دقت داشته باشید که هر چه سایت معتبرتر باشد ارزش گرفتن لینک از آن بیشتر خواهد بود.

روند تهیه لینک

روند تهیه لینک در سئو نیز مهم می باشد، اینکه شما به طور پیوسته لینک تهیه نمایید و روال تهیه لینک را به طور همیشگی داشته باشید بهترین فرمت در تهیه بک لینک می باشد، در واقع اگر شما برای یک هفته تهیه لینک در حجم بالا انجام می دهید و پس از آن به مدت یک ماه انجام نمی دهید و باز پس از یک ماه دوباره لینک تهیه می کنید پس باید بگوییم که روال نامناسب را در تهیه لینک اجرا نموده اید که اثرگذاری نامناسبی در روند رتبه گیری سایت شما خواهد داشت.

لینک ها نقش اعتبار دهنده به سایت شما می باشند و از این رو به عنوان آیتم غیر قابل حذف در پروس رتبه گیری سایت مطرح می شوند. اما چگونه لینکهای خود را تهیه نمایید و بهترین فرمت بک لینک سازی چگونه است. استراتژی لینکسازی می بایست به صورت مداوم و همیشگی باشد و این طور نباشد که برای یک هفته لینک بگذارید و سپس رها کنید. بلکه در فرمت درست و صحیح تهیه لینک باید به مرتب لینک سازی خود را داشته باشید.

لینکهای دائمی مشکل لینک های اسپمی را ندارد و حذف لینک که به عنوان لینک های اسپمی بیان می شود را ندارد. اما چگونه می توان لینک های دائمی را تهیه نماییم . بدین منظور می توانید از شبکه های اجتماعی ، رپرتاژهای خبری ، گذاشتن مطلب در دیگر سایت ها ، گذاشتن مطلب در فروم ها و انجمن ها اشاره نمود که تمامی لینک سازی و پروسه تهیه لینک را به طور همیشگی برای شما فراهم می آورند.

روال تهیه لینک ها به طور مداوم و همیشگی می باشد. در واقع در پروسه بهینه سازی سایت سعی خود را بر این بگذارید که از سایت های معتبر لینک دریافت نمایید. گرفتن لینک از سایت های معتبر موجب می شود که اعتبار به سایت شما نیز افزوده شود. اگر بهینه سازی سایت خود را رها کرده باشید پس باید بدانید که سایت های دیگر در حال فعالیت و ارتقای رتبه سایت خود می باشند و در نتیجه شما افت سئو را برای خود مشاهده خواهید نمود.

در لینکسازی خارجی ، کمیت مهم است یا کیفیت؟

شاید شنیده باشید که وب مسترها می گویند که سایت رقیب از سایت آنها لینک کمتری دارد اما در رتبه قوی تر است و در رنکینگ بالاتری قرار دارد. در بک لینک آیتم هایی متعددی مورد آنالیز قرار می گیرد و الگوریتم پنگوئن گوگل به آنالیزی در خصوص اعتبار لینک های سایت ها می پردازد. آنچه در لینکسازی از نظر تعداد و کمیت مهم می باشد این است که به طور مداوم لینک های جدید از سایت ها جدید پیدا کنید.

اینکه شما از هزار سایت یک لینک داشته باشید ارزشمندتر از این است که شما از یک سایت و یک دامنه هزار لینک داشته باشید. در اینجا تعداد دامنه هایی که لینک دارید مهم می باشد و مورد بررسی و آنالیز قرار می گیرد. پس در پروسه بهینه سازی سایت خود آنچه مورد توجه باید قرار دهید این است که سعی نمایید به طور مداوم و مرتب از سایت های جدید و دامنه های جدید لینک بگیرید و تعداد لینک از سایت های جدید را اضافه کنید.

کیفیت بک لینک در مقابل تعداد لینک

در پاراگراف بالا لینک را از نظر تعداد و کمیت بررسی نموده ایم. اما کیفیت لینک نیز مهم می باشد. در واقع اگر شما هزاران لینک اسپمی داشته باشد به اندازه یک بک لینک از سایت معتبر ارزش نخواهد داشت و یا حتی موجب پنالتی شدن سایت شما نیز می شود. پس سعی نمایید بجای انکه به تعداد بک لینک تمرکز ویژه نمایید بر کیفیت بک لینک تمرکز نمایید. پروسه بک لینک سازی خوب پروسه ای است که به طور مداوم بک لینک از دامنه های جدید و نیز معتبر گرفته شود.

انکر تکست در بک لینک چیست؟

بک لینک گرفتن زمانی ارزش بیشتری دارد که متن لینک را به درستی به صفحه مربوط ایجاد کنید، این لینک ارزش لینک را بالا می برد و دقیقا هدفگذاری می شود.


آیا زیاده روی در گرفتن بک لینک با خطر جریمه مواجه می شود؟

الگوریتم پنگوئن گوگل رتبه وب سایتهایی را که از استراتژی های ساخت بک لینک بصورت کلاه سیاه استفاده می کنند کاهش می هد و به طور خاص روی سایتهایی بیشتر تمرکز می کند که که لینک با متن دقیق انکر تکست ایجاد می کنند.

آسان ترین راه گرفتن بک لینک چیست؟

آسانترین راه برای گرفتن بک لینک رایگان می تواند گفتگو با وب سایت های منتشر کننده محتوا باشد.

چگونه می توانم بک لینک های خود را بررسی کنم؟

ابزارهای مختلفی برای اینکار وجود دارد که به شما امکان می دهد لینک های وب سایت خود را بررسی کنید ، ابزارهایی شامل کنسول جستجوی گوگل SEMRush ، Ahrefs ، ابزار بررسی تعداد بک لینک ها در آپسئو و غیره…

آیا حذف بک لینک باعث افت رتبه می شود؟

حذف شدن بک لینک در رتبه سایت همان طور که گذاشتن و تهیه بک لینک اثرگذاری مثبت در رتبه سایت شما می گذارد حذف و برداشته شدن بک لینک می تواند اثرگذاری منفی را به رتبه سایت شما گذارد.
اگر شما به صورت یکباره حجم زیادی از بک لینک خود را از دست دهید پس می بایست منتظر افت بسیار زیاد در رتبه سایت خود باشید.
از دست دادن یکباره بک لینک ها می تواند اعتبار بسیاری را از شما بکاهد و این کاهش یکباره اعتبار در حجم بالا می تواند اثرگذاری بسیار منفی را در رتبه سایت داشته باشد که حتی پنالتی شدن را نیز می تواند در بر داشته باشد.

5/5 – (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *