مراحل سئو سایت به زبان ساده

مراحل سئو به زبان ساده

مراحل سئو چه چیزهایی هستند؟ چطور می توان گام به گام سئو را انجام داد؟ با آپسئو همراه باشید تا مراحل سئو را به زبان ساده فرا بگیرید.

تمرکز بر روی کلید واژه در سئو یکی از اصلی ترین مراحل سئو است. اولین کاری که در سئو انجام می دهید این است که با استفاده از google keyword planner یا trend و یا نتایج گوگل عبارت یا کلید واژه مناسب را انتخاب کنید و مقاله را هدفمند و روی چند کلید واژه خاص بنویسید.

محتوایی بنویسید که ارزش گرفتن رتبه باشد، یعنی زمانی که گوگل به شما رتبه می دهد و کاربر به سایت شما وارد می شود باید محتوای سایتمان به قدری جلب توجه کند که کاربر را در سایت نگاه دارد در غیر این صورت به زودی آن رتبه را از دست خواهید داد.

موارد مهم در انجام سئو اصولی

محتوا باید خوانا و بهینه برای گوگل باشد، به عبارت دیگر readable باشد و مهمترین نکته در مبحث سئو این است که محتوا باید برای کاربر نوشته شود نه برای گوگل.

یکی دیگر از نکات مهم در بهینه سازی سایت این است که تیتر محتوا باید با کلمه کلیدی آغاز شود. نکته مهم دیگر در مراحل سئو وجود کلید واژه در آدرس صفحه سایت می باشد.

تگ h1 در اولین سطر نقش زیادی در سئو ایفا میکند. تگ h2 برای سر فصل ها میتواند تگ مناسبی باشد .90 درصد سایت هایی که در سئو محتوای خودشان از عکس و فیلم استفاده میکنند از طرف گوگل رتبه بهتری نسبت به سایت هایی که از این تکنیک استفاده نمیکنند میگیرند.

لینک سازی به صفحات معتبر می تواند تکنیک بسیار خوبی برای سئو شما باشد. بهینه سازی تصاویر با تگ آلت میتواند در رتبه سایت شما نقش مهمی را ایفا کند. لینک سازی داخلی به دلیل اینکه گوگل می تواند با صفحات داخلی سایتمان رابطه برقرار کند و همچنین ماندگاری کاربر را در سایت بیشتر میکند ، در سئو و رتبه سایتمان نقش کلیدی دارد .

استفاده از شبکه های اجتماعی در مراحل سئو

شبکه های اجتماعی همواره در مراحل سئو و نیز وب برندینگ توجه و تاکید می شود. اما شبکه های اجتماعی چگونه می توانند نقش تاثیرگذاری را در سئو و نیز برندسازی شما داشته باشند و چرا این همه به نقش شبکه های اجتماعی تاکید می شود. در ادامه به بیان نقش شبکه های اجتماعی خواهیم پرداخت.

نقش شبکه های اجتماعی در ترافیک و سئو

محوری ترین نقشی که شبکه های اجتماعی ایفا می کنند جذب ترافیک می باشد. شبکه های اجتماعی محیطی ست که بی شمار کاربر را گرد هم می آورد.

شما به راحتی می توانید حساب و اکانت خود را در شبکه های اجتماعی مختلف مانند فیس بوک، لینکدین و توییتر ایجاد نمایید و پس از آن محتوا و مطالب موجود در سایت خود را در به همراه لینک در شبکه های اجتماعی بگذارید. کاربران شبکه های اجتماعی پس از مشاهده لینک شما به راحتی می توانند بر روی لینک کلیک و پس از آن وارد سایت شما شوند.

شبکه های اجتماعی علاوه بر تاثیری که در سئو شما می گذارد می تواند در برندسازی نیز موثر عمل نمایند زیرا که کاربران شبکه های اجتماعی می توانند در قشرهای مختلف جامعه باشد و یا افراد در خارج از کشور را نیز پوشش دهد و همین امر می تواند برند و نام تجاری شما را در سطح داخلی و نیز خارجی بشناساند.

در واقع شبکه های اجتماعی در کنار ترافیک هدایت شونده به سمت سایت و اثر در سئو ، در برندسازی نیز معتبر عمل می نماید.

سیگنال شبکه های اجتماعی

از آنجا که شبکه های اجتماعی به طور مستقیم ارتباطی با رتبه بندی و الگوریتم های گوگل ندارند ، قطعا می توان به این نتیجه رسید دست کم گرفتن این قابلیت شبکه های اجتماعی که ترافیک ارگانیک و کنجکاو وارد سایت می کند اشتباه است.

سئو را چگونه قدرتمندتر نماییم؟

اگر می خواهید به لینک های بالاتری در مراحل سئو دست یابید تا رتبه سایت خود را ارتقا دهید پس می بایست پروسه و اقداماتی را بدین منظور انجام دهید. ارتقا در رنکینگ شما در مقابل دیگر سایت ها به واسط مجموعه تکنیک هایی ممکن می شود که به موجب قرارگیری شما در لینک بالاتر می شود.

تولید محتوای با کیفیت در مراحل سئو

در مراحل سئو ، تولید محتوای با کیفیت می بایست در حوزه کلمه کلیدی شما تهیه گردد. در واقع اگر شما متناسب با کلمه کلیدی خود محتوا تولید ننمایید باید گفت که کمک بسیاری به پروسه سئو خود ننموده اید. در تیترهای داخلی و نیز اصلی محتوای خود کلمه کلیدی را جایگذاری نمایید و این کار را برای تمامی محتوای خود تکرار نمایید و بدانید گامی اثرگذار را در مراحل سئو خود اجرا نموده اید. محتواها را متناسب با علاقه گوگل و نیز کاربران تنظیم نمایید؛ زیرا که هدف شما از تولید محتوا گوگل و نیز کاربران می باشند.

جذب ترافیک در سئو

به دنبال راه هایی برای جذب ترافیک در مراحل سئو باشید زیرا که ترافیک موجود در سایت شما می تواند در مراحل سئو بسیار اثر گذار باشد. شبکه های اجتماعی می تواند محیط مناسبی برای جذب ترافیک باشد. محتوای خود را در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذارید و همراه ان لینک خود را نیز بگذارید تا کاربران به منظور خواندن محتوا به سایت شما مراجعه نمایند و این امر ترافیک موجود در سایت شما را می افزاید و این امر در سئو شما اثرگذار است. علاوه بر این ترافیک کاربران در سایت برندسازی شما را ایجاد می نماید و نام سایت شما را به دیگر افراد می شناساند.

اثر اعتبارسازی خارجی

اعتبار سازی خارجی در مراحل سئو همان بک لینک ها و لینک گذاری خارجی را بیان می نماید که وجود لینک های بیشتر در دیگر سایت ها می تواند بیانگر اعتبار بیشتر سایت شما باشد. بک لینک ها و اعتبارسازی خارجی هرچه در حجم بیشتر و در سایت های معتبرتری لحاظ شوند می تواند در مراحل سئو شما با اثرگذاری بیشتر نمایان گر شوند.

بک لینک ها در اعتباردهی در سئو

گوگل سایت هایی که به آنها اعتماد دارد را در رنکینگ بالاتری نسبت به دیگران قرار می دهد زیرا که برای گوگل رضایتمندی کاربران مهم می باشد. اینکه کاربران در دیگر سایت ها بیشتر در خصوص سایت شما صحبت کنند و در واقع لینک سایت شما را به واسط کلمه کلیدی در سایت خود درج نمایند نشانی از اعتبار سایت شما خواهد بود و به طبع این اعتمادی که گوگل به سایت شما می کند شما پیشرفت در مراحل سئو را خواهید داشت.

سئو بدون بک لینک

سئو بدون بک لینک و بدون وجود لینک سازی خارجی و اعتبار سازی خارجی باید گفت که رنکینگ بالایی را نخواهید داشت . هرچه هم شما در داخل سایت خود محتوای با کیفیت تهیه نموده باشید باز هم به بک لینک نیازمند می باشید زیرا که گوگل به لینک های گذاشته شده در دیگر سایت ها اعتماد می کند و در مراحل سئو شما اثرگذاری می نماید. پس روال بک لینک سازی خود را ترک نکنید و همواره سعی کنید لینک های جدید را به لیست بک لینک های خود اضافه کنید که این امر نیز از منظر سئو و گوگل مورد بررسی قرار می گیرد.

سئو سایت و اثر شبکه های اجتماعی
اثرات شبکه های اجتماعی در سئو

سئو با شبکه های اجتماعی

شاید از خود بپرسید در روند سئو ، چه اثری شبکه های اجتماعی در رتبه گیری دارند، یا شاید شنیده باشید فعالیت در شبکه های اجتماعی می تواند تاثیری در سئو داشته باشد، در هر حال اجازه بدهید درباره این موضوع نظر خود را به عنوان سئو کار با تجربه 20 ساله در ایران ارائه دهم.

من مطمئنم شما نام یا اصطلاحی با عنوان سیگنال شبکه های اجتماعی را شنیده اید ، همیشه شنیده می شود فعالیت در شبکه های اجتماعی یک روند مثبت و با تاثیری مستقیم در رتبه بندی سایت دارد ، اما آیا واقعا اینطور است؟

اجازه دهید به زمانی کوتاه به قبل برگردیم ، آن زمانی که شبکه اجتماعی گوگل پلاس متولد شد ، شبکه ای با شروعی گسترده اما عمری کوتاه!

اگر خاطرتان باشد در زمان فعالیت گوگل پلاس ، دائما از تاثیر این شبکه اجتماعی در سئو سخن به میان می آمد ، حال که نیست آیا تجربه نا خوشایند و احساس از دست دادن چیزی دارید؟ مطمئنم می گوید خیر

بله همانطور که گفتم ، آنطور که دیگران می گویند شبکه های اجتماعی تاثیر مستقیم در سئو دارد و می توانند با فعالیت شما رتبه بهتری را در گوگل رقم بزند نیست و این یک شایعه بیشتر نیست.

اما اینطور هم نیست که واقعا تاثیر صفر داشته باشند ، البته نه مستقیم؛ در واقع فعالیت گسترده می تواند شانس شما را در دنبال کننده های انبوه در شناخته شدن برندینگ بالا ببرد و آنگاه شاید در روند سئو به دلیل شهرت تاثیر داشته باشد.

به همین دلیل من همیشه در واحد تحقیقات آپسئو این واقعه را با دقت رصد می کنم و تنها آن را دنبال می کنم.

انتشار مطالب در شبکه اجتماعی در سئو اثری دارد؟

بی مقدمه باید بگویم نه ، شبکه های اجتماعی رفتاری کاملا متفاوت با محیط وب سایت دارند و مردم واقعا برای مطالعه آنجا نمی روند، پس چطور اعتقاد دارید انتشار مطالب سایت در شبکه های اجتماعی تاثیری در سئو دارند.

اما اگر بتوانید روند تولید محتوای مجزا برای شبکه های اجتماعی داشته باشید ، شاید بتوان برای برند سازی از آن استفاده کرد و غیر مستقیم در رتبه بندی به واسط همان شهرت برند بهره برد.

اثر شبکه های اجتماعی در برندینگ

شبکه های اجتماعی به عنوان محیطی که کاربران و افراد در آن جمع شده اند می تواند نام سایت و آدرس سایت شما را به دیگران بشناساند، در واقع شما محتوا و مطالب خود را در شبکه های اجتماعی بارگذاری می کنید و دیگران با دیدن محتوای به اشتراک گذاشته توسط شما به محصولات ، خدمات و نیز برند شما پی می برند؛ این آشنایی دیگران از نام سایت و برند شما موجبات برندسازی اینترنتی را برای شما فراهم می آورد.

برندسازی اینترنتی به دنبال خود ترافیک کاربران را خواهد داشت و این ترافیک نیز خود در سئو شما اثر غیر مستقیم می گذارد؛ در واقع شبکه اجتماعی ، سئو و وب برندینگ به عنوان حلقه های تودرتو مرتبط به هم می باشند که نقش هر یک کار دیگری را پررنگ تر می نماید.

سئو سایت با شبکه های اجتماعی

سئو با شبکه های اجتماعی یکی دیگر از مراحلی است که باید در فرایند بهینه سازی انجام شود.

جذب بازدیدکننده و افزایش صفحات باعث می شود رتبه سایت ما از نظر سایت الکسا بهبود بخشیده شود .

نقش شبکه های اجتماعی در سئو

اگر ما سایت خود را به گونه ای طراحی کرده باشیم که برای بازاریابی آماده شده باشد تعداد و درصدی از این افراد بازدید کننده به مشتری و خریداران محصولات ما تبدیل خواهند شد؛ جدا از این بحث قرار دادن و به اشتراک گذاری لینک سایت خود در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی باعث می شود افراد بسیاری از سایت ما دیدن کرده و از محصولات و خدمات آن استفاده کنند و این امر باعث بهبود فرایند سئو ما خواهد شد.

اشتراک در شبکه های اجتماعی و سئو

میتوانیم روش بالعکس را در سایت خود پیاده سازی کرده و دکمه را در سایت خود قرار داده و از طریق آن افراد را به شبکه های اجتماعی متصل کنیم.

سئو با شبکه های اجتماعی حتما باید جزوه برنامه ریزی والویت کاری سئو کاران قرار بگیرد .

استفاده از شبکه های اجتماعی علاوه ببر این که باعث میشود بازدید سایت ما بالا برود بلکه باعث می شود ما با مشتریان خود آشنا شده و از نظر و سلایق آنها باخبر شویم؛ البته این نکته قابل ذکر است که اگر میخواهیم در این راه موفق باشیم بهتر است از یک یا دو شبکه اجتماعی در سایت خود استفاده کنیم زیرا استفاده همه آنها در کنار هم باعث می شود جلوه و اهمیت آن از بین رفته و کاربران ارزشی برای آنها قائل نشوند.

بدون شک سئو با شبکه های اجتماعی پس از گذشت مدتی نتیجه بسیار مطلوبی را به دنبال خواهد داشت و ما صد در صد تغییر و پیشرفت را در فرایند سئوی سایت خود مشاهده میکنیم.

5/5 – (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *