معیار سنجش سئو

معیار سنجش سئو چیست؟ +8 استراتژی

معیار سنجش سئو چگونه است؟ شاید بخواهید بدانید اصول سئو را تا چه میزان رعایت نموده اید؛ در این صورت شما به معیار سنجش سئو برای سایت خود نیاز دارید.

سایت های آنلاین بسیاری به شما در این زمینه کمک می کنند تا معیار سنجش سئو خود را به صورت عددی ببینید و حتی با پیشنهادات آنها وضعیت را بهبود دهید.

الکسا در معیار سنجش سئو

الکسا سایتی است که ترافیک موجود در سایت شما را مورد بررسی قرار می دهد. در کنار ترافیک مواردی همچون بیشترین کلمات کلیدی که در گوگل دیده می شود ، میزان بک لینک ، درصد نمایش در گوگل را نشان می دهد که می تواند سنجش و آنالیزی از وضعیت سئو های مختلف را بدست آورید. البته متاسفانه این ابزار مفید سئو در سال 2022، تعطیل شد.

majestic.com در سنجش سئو

برای معیار سنجش سئو می توانید سایت majestic.com را به منظور آنالیز سئو استفاده کنید که در آن تعداد بک لینک ها ، تعداد لینک های فالو و نوفالو ، تعداد لینک های حذف شده ، تعداد دامنه های بک لینک گرفته شده را مشخص می کند. این موارد می تواند معیار سنجش سئو مناسب سایت شما باشد.

معیار سنجش سئو

ابزار سئو رایگان آپسئو

آپسئو نیز در همین راستا جهت سنجش سئو با متریک های اختصاصی خود همواره توانسته هزاران سایت را بصورت 24 ساعته آنالیز و گزارش دقیقی از وضعیت سئو در قالب گرافیکی ارائه نماید.

آنالیز سئو رایگان

کیفیت صفحه فرود

برای معیار سنجش سئو ، هرچه داده های بیشتری داشته باشید، وضعیت بهتری دارید. صفحات فرود به شما این امکان را می دهند که با توجه به مضامین خاص هر صفحه فرود، میزان افزایش ترافیک را درک کنید و اینکه هر صفحه چقدر به ترافیک یا حتی فروش سایت شما کمک می کند.

علاوه بر این، داشتن ظرفیت برای نشان دادن صفحات فرود که در گوگل قرار گرفته اند یک معیار فوق العاده برای ردیابی است.

در داخل Google Analytics، متوجه خواهید شد که چه صفحاتی ترافیک ارگانیک را جذب می کنند. برای این معیار، ما باید تعداد صفحاتی که واقعاً بر اساس فرضیه ماه به ماه ترافیک طبیعی دریافت می‌کنند، توجه کنیم.

ترافیک ارگانیک

یکی از ضروری ترین معیارهای سئو که باید در شروع هر کمپین بهینه سازی توجه داشته باشید، میزان ترافیکی است که سایت به طور طبیعی دریافت می کند. توسعه ترافیک ارگانیک شما یک رویه متوسط ​​است و باید در طول چند ماه دنبال شود.

صفحات ایندکس شده

کیفیت صفحات ایندکس شده شما بر اساس مولفه های موقعیت یابی متنوع گوگل است، با این حال رابط ها، سیگنال های کاربر و اقدامات اجتماعی در بالاترین اولویت قرار دارند.

تعداد کل بازدیدهای صفحه

مجموع بازدیدهای یک صفحه به این دلیل که نشانگر جذابیت سایت شما است در معیار سنجش سئو بسیار مهم است. در صورتی که برای هر مهمان بیش از یک صفحه بازدید می شود، به این معنی است که بازدیدکنندگان به آن علاقه زیادی دارند

شما نیاز دارید که بازدیدکنندگان صفحات متعددی را در سایت شما ببینند، زیرا این امکان را به شما می دهد تا بازدیدکنندگان خود را به مشتریان خود تبدیل کنید.

تعداد کلمات کلیدی هدفمند

کلمات کلیدی جزء اساسی بهینه سازی موتورهای جستجو هستند و خواهند بود. نکته کلیدی این است که محتوای درجه یک را با عبارات جالب تولید شده ادغام کنید.

شما می توانید از ابزار گوگل وبمستر برای تشخیص دقیق تعداد کلمات کلیدی هدفمند سایتتان استفاده کنید.

نرخ پرش

اگر نرخ پرش شما بالا است، پس این نشان دهنده تجربه وحشتناک مشتری است. به همین دلیل است که معیار سنجش سئو در آن مهم است. در صورتی که زیاد باشد، پس قابلیت استفاده از سایت باید مورد توجه شما باشد.

به خاطر داشته باشید، نرخ پرش بر اساس صفحه یا حتی تجارت شما متفاوت خواهد بود.

بک لینک ها

در واقع، حتی با وجود تغییرات بیشتر در الگوریتم جستجو در طول سال‌ها، این معیار سئو یک شاخص مهم برای موفقیت سئو باقی مانده است.

پیوندهای موجود در سایت‌هایی که به مزرعه لینک و اسپم شناخته می‌شوند، واقعاً می‌توانند به رتبه‌بندی سایت شما آسیب بزنند. بنابراین فقط بک لینک های سایت خود را به صورت قانونی تهیه کنید.

میانگین زمان صرف شده

اگر بازدید کننده های سایت شما برای مدت طولانی در وب سایت شما نمانند، مشکلی در تجربه مشتری شما وجود دارد. یا سایت بیش از حد گیج کننده است، ساختار ضعیفی دارد یا محتوا واضح نیست.

8 استراتژی سئو برای سایت شما

1. تحقیقات کاملی برای کلمات کلیدی انجام دهید

برای اینکه به گوگل ثابت کنید محتوای مرتبط با جستجوی بازدیدکنندگان دارید، باید کلمات کلیدی مرتبط را در موقعیت های استراتژیک در صفحات وب خود قرار دهید. اینها را می توان با کمک ابزارهای SEO مانند Ahrefs، Moz و کنسول جستجوی گوگل پیدا کرد.

2. محتوای خود را برای مصرف آسان کنید

اگر خواندن، تماشا کردن، گوش دادن و غیره آسان نباشد، Google افراد را به سمت محتوای شما نمی‌فرستد. برای اینکه آن را برای بازدیدکنندگان سازماندهی کنید، مطمئن شوید که از عنوان صفحه و برچسب‌های هدر HTML استفاده می‌کنید: H1 تا H4 برای طبقه بندی و آسانی خواندن به شما کمک می کنند تا بازدیدکنندگان از آن برای یافتن سریع آنچه به دنبال آن هستند استفاده کنند.

3. روی CTR تمرکز کنید

روی بهبود عناوین متا و توضیحات متا خود تمرکز کنید تا احتمال کلیک روی سایت شما در موتور جستجو افزایش پیدا کند. عنوانهای شما باید قانع کننده باشد تا سایت شما را از سایر سایت های موجود در صفحه متمایز کند و مزیتی را به شما منتقل کند. توضیحات شما باید در مورد آن عنوان توضیح داده شود و به بازدیدکنندگان اجازه دهد بدانند که وقتی روی آن کلیک می کنند چه چیزی را پیدا خواهند کرد.

4. سرعت بارگذاری سایت خود را افزایش دهید

راه های زیادی برای بهبود سرعت سایت وجود دارد. برخی از محبوب ترین ها عبارتند از فشرده سازی فایل های CSS، کوچک کردن JS، استفاده از کش و ساخت صفحات با AMP. با توجه به اینکه زمان بارگذاری صفحه یک عامل اصلی تجربه کاربر و یک عامل رتبه بندی رسمی است، باید مورد توجه قرار گیرد.

5. رسانه های اجتماعی را در سئو خود بگنجانید

لینک های اجتماعی به عنوان بک لینک به حساب نمی آیند، اما به افراد فرصت بیشتری برای مشاهده محتوای شما می دهند و فرصت های بیشتر برای مشاهده محتوای شما به معنای فرصت های بیشتر برای بک لینک است. تحقیقات نشان داده است که تعامل اجتماعی بیشتر – به ویژه پیوندهای اجتماعی – با بک لینک های بیشتر مرتبط است.

6. گوگل را به صفحات ارزشمند خود هدایت کنید

متاسفانه وجود صفحات بسیار زیاد موجب سردرگمی ربات گوگل می شود پس نقشه سایت XML را از طریق Google Search Console به موتور جستجو ارسال کنید تا به آن نشان دهد که کجا می تواند همه صفحات شما راه پیدا کند.

7. مشخص کنید که چگونه می خواهید سایت شما خزیده شود

برخی از صفحات، مانند صفحات مدیریت و پرداخت، باید از نتایج جستجو حذف شوند. یک فایل robots.txt می‌تواند این را به Google و همچنین دستورالعمل‌های خاص‌تر در مورد نحوه خزیدن در سایت خود، به گوگل منتقل کند.

8. برای محتوای تکراری از rel=canonical استفاده کنید

وقتی دو صفحه یکسان یا تقریباً یکسان هستند و URLهای متفاوتی دارند، تگ کانونیکال مانع از ایندکس کردن صفحه اشتباه در گوگل می شود.

5/5 – (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *