عبارات کلیدی طولانی عباراتی هستند که تخصصی تر بوده و تعداد کلمات بیشتری را نسبت به کلیدواژه های اصلی متداول شامل می شوند.

عبارات کلیدی طولانی به دلیل آنکه تخصصی تر هستند تعداد مخاطبان کمتری دارند و لذا ترافیک کمتری را برای وب سایت شما جذب می کنند اما ترافیک جذب شده توسط آنها با ارزش تر است زیرا افرادی که عبارات طولانی تری را جستجو می کنند دقیقا می دانند که به دنبال چه چیزی هستند و لذا نرخ تبدیل بازدیدکننده به مشتری در میان این دسته از کاربران بالاتر است.

عبارات کلیدی طولانی نرخ تبدیل بهتر

عبارات کلیدی طولانی تر کاربران هدف مشخصی دارند و هدف گذاری های مشخص تری دارند و در عین حال رقابت بر سر آنها کمتر است. اگر شما به تازگی وب  سایتی ایجاد کرده اید و به فکر تعیین استراتژی های سئو آن هستید من به شما پیشنهاد می کنم که بر روی عبارات کلیدی طولانی تر تمرکز کنید.

می پرسید چرا؟

زیرا وب  سایت شما نمی  تواند برای کلیدواژه های کوتاهی که نرخ جستجوی آنها بسیار بالا است و رقابت در آنها بسیار شدید است رتبه بندی شود، برای مثال اگر شما سعی کنید که وب سایت جدیدی ایجاد کنید و آن را برای کلید  واژه “سئو” رتبه بندی کنید، احتمال کسب رتبه خوب و رسیدن به صفحه اول و یا حتی دوم و سوم نیز بسیار بسیار مشکل خواهد بود.

باور نمی  کنید؟؟ کلمه “سئو سایت ” و یا “SEO” را در گوگل جستجو کرده و نتایج آن را مشاهده کنید.

همان  طور که شما می توانید مشاهده کنید چند وب سایت بسیار بزرگ که آپ سئو هم یکی از آن ها است توانسته اند برای کلیدواژه “SEO” رتبه خوبی کسب کنند و 4,320,000 نتیجه دیگر در لیست نتایج نمایش داده شده توسط گوگل وجود دارند که همه آنها برای کلیدواژه “SEO” بهینه سازی شده  اند.

به نظر شما باید با دیدین چنین نتایجی تسلیم شده و دست از کار بکشیم؟

نه، این طور نیست!

اینجا جایی است که شما متوجه اهمیت عبارات کلیدی طولانی و بهینه سازی صفحات وب  سایت برای عبارات کلیدی طولانی، خواهید شد. پس بهتر است به  جای کلیدواژه “SEO” عبارات مرتبط با این کلید واژه که طولانی تر هستند را هدف قرار دهیم و وب سایت خود را برای چنین عباراتی بهینه سازی کنیم.

برای مثال: بهتر است به  جای هدف قرار دادن کلیدواژه “SEO”، عبارت کلیدی “basic SEO tips for beginners” (نکات بنیادی سئو برای مبتدیان) را هدف قرار دهید. رقابت بین وب سایت های مختلف در این عبارت کلیدی بسیار بسیار کمتر از رقابت در کلیدواژه بنیادی “SEO” است.

پس همواره این دو مساله را به خاطر داشته باشید، اول آنکه عبارات کلیدی را تا حدی که می توانید طولانی تر انتخاب کنید و دوم آنکه از طراح کلیدواژه گوگل (Google Keyword Planner) برای انتخاب کلید واژه  ها و عبارات کلیدی خود استفاده نمایید.

این سوال که ” چگونه رتبه وب سایت خود را در نتایج جستجوی موتورهای جستجوگر بهبود دهیم”، سوالی است که همواره برای طراحان وب سایت و صاحبان وب  سایت ها مطرح است اما بسیاری از ما اهمیت کلیدواژه ها و تاثیری که کلیدواژه ها می توانند در رتبه بندی و ترافیک وب سایت ما داشته باشند را نادیده می  گیریم.

66 views
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...